سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
دزدان دریایی
پنج شنبه 92/4/6 ساعت 2:20 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

دریادار سیاری خبر داد
بازداشت گروهی از دزدان دریایی توسط نیروی دریایی ارتش ایران


فرمانده نیروی دریایی ارتش از بازداشت چندین گروه از دزدان دریایی توسط نیروی دریایی ارتش و تحویل آنها به مقامات قضایی خبر داد.
امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش در آئین روز جهانی دریانورد و تجلیل از دریانوردان نمونه، اظهار داشت: نیروی دریایی تا به امروز ضمن همراهی بیش از 2000 کشتی تجاری و نفتکش، قریب به 150 درگیری با دزدان دریایی داشته است و چندین گروه از آنها را دستگیر و به مقامات قضایی مربوطه تحویل داده است.
وی در ادامه افزود: امروز ما ادعا می‌کنیم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امنیت دریایی را تا جنوب هندوستان و مدار 10درجه برقرار و در همین راستا نه تنها به کشتی­‌های کشورمان بلکه به کشتی­های سایر کشورهایی که درخواست همکاری داشته‌­اند نیز کمک کرده­‌ایم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین اذعان داشت: ما می­توانیم با تعامل مثبت و همدلی که در بین تمامی ارگان­های دریایی کشور وجود دارد، شاهد پیشرفت­های چشمگیر کشور در این زمینه باشیم و ضمن حفظ اقتدار، تمامی تحریم­‌ها را بی­‌اثر کنیم.

منبع: کیهان



برچسب‌ها: نیروی دریائی

سلاحهای جدید تکتیرانداز و جلیقه ضدگلوله ایرانی
چهارشنبه 92/4/5 ساعت 2:57 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
فرمانده نیروهای ویژه هوابرد نزاجا در گفتگو با مشرق خبر داد:

ورود سلاح‌های جدید تک‌تیرانداز و جلیقه ضدگلوله ایرانی به سازمان رزم تکاوران ارتش

امیر خسروی در مورد تجهیزات جدید تیپ 65 نزاجا گفت: جهاد خودکفایی نزاجا دو نوع سلاح جدید را تحویل ما داده که یکی سلاح تک تیرانداز کالیبر12.7 است و دیگری سلاح 14.5 تک تیرانداز است که اخیراً به ما واگذار شده است.

مشرق- در تصور خیلی از جوانان ایرانی، حتی اگر پیگیری هم نشود، کماندو و تکاور شدن وجود دارد؛ هیجانی وصف ناشدنی در کنار خدمتی بزرگ به کشور. افتخارش کم و پنهان نیست رسیدن به چنین جایگاهی و صد البته جور هندوستان کشیدن برای این موضوع، تنها از عهده اندکی بر می آید.

سال 1332 بود که برای اولین بار 10 نفر از کارکنان نیروی زمینی ارتش برای طی دوره چتربازی به کشور فرانسه اعزام شدند و پس از طی دوره­ های زمینی و هوایی مختلف به کشور مراجعت کرده و واحد چتربازی را در سال 1334 پایه­ گذاری کردند. این واحد در سال 1338 گردان چتربازی نامیده شد. در همان سال تیپ ویژه هوابرد با شماره 23 به نام تیپ نیروهای مخصوص با سازماندهی پنج گردان عملیاتی، یک گردان پشتیبانی، یک دسته مخابرات و گروهان قرارگاه و آموزشگاه جنگ‌های نامنظم تشکیل شد.

در سال 1349، رسماً عنوان آن به تیپ 23 نیروهای ویژه هوابرد تغییر یافت. یک سال پس از آن بود که با انجام تغییراتی در ساختار تشکیلاتی تیپ و پیچیده شدن عملیات‌های تروریستی و جایگزینی تکنیک‌ها و تاکتیک‌های نوین، دو یگان دیگر به نام های «رهایی گروگان» و گروهان «عملیات روانی» نیز به ساختار تیپ 23 اضافه شد.

در سال 1370 و پس از احساس نیاز به یک یگان واکنش سریع، تیپ 3 نوهد از لشکر 23 جدا شد و با سه گردان عملیاتی نوهد (نیروهای ویژه هوابرد) و آموزشگاه جنگ‌های نامنظم، گروهان عملیات روانی، یکان رهایی گروگان، گردان پشتیبانی، دسته مخابرات و گروهان قرارگاه در پادگان افسریه تشکیل و تحت عنوان تیپ 65 شناخته شد.

امیر خسرو خسروی فرمانده تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد نیروی زمینی در گفتگویی تفصیلی با گروه دفاع و امنیت مشرق به شرح وظایف و افتخار آفرینی‌های این تیپ در دوران دفاع مقدس و سیر تحولات آن در سالهای اخیر پرداخته است.

 امیر خسروی در ابتدا با تشریح عملیات‌های انجام شده توسط نیروهای مخصوص نیروی زمینی ارتش در زمان جنگ تحمیلی گفت: باشروع جنگ تحمیلی تیپ فعلی 65 که آن زمان تیپ 23 نیروهای مخصوص نام داشت مانند سایر نیروها و ارگان‌ها بر حسب وظیفه در مناطق جنوب و کردستان با توجه به آموزش‌‌هایی که این تیپ در جنگ‌های نامنظم و عملیا‌ت‌های ویژه دیده بود، به همراه شهید چمران وارد عمل شد. نیروهای مخصوص با توجه به آموزش‌های جنگ چریکی که دیده بودند، در تمام دوران جنگ رشادت‌های مثال زدنی از خود نشان داد و شهدای گرانقدری را تقدیم نظام کرد.

وی با اشاره به رشادت‌های  برخی شهدا مانند شهید شهرام‌فر اضافه کرد: شهید شهرام‌فر و تعداد دیگری از عزیزان به همراه شهید چمران در مناطق جنوب جنگ‌های چریکی و نامنظم را شکل دادند. تیپ 23 بعد از سامان دادن به مناطق جنوب، در شمال غرب کشور نیز جنگ‌های چریکی مختلفی را انجام داد. پس از آن این تیپ با واگذاری امکانات به لشکر 23 مبدل شد که کم و بیش در عملیات‌هایی در جنوب شرکت داشت تا اینکه این واحد به طور کل در مناطق کردستان مستقر شد و در آنجا جنگ خودش را با گروهک‌ها و همچنین دشمن بعثی شروع کرد.


 


انتقال تجربیات جنگ به افسران جوان

امیر خسروی انتقال تجربیات فوق به نیروهای جدید را یکی از تاکیدات مهم فرماندهان ارتش توصیف کرد و با تشریح سیر تغییرات و رشد در تیپ 65 پس از دوران دفاع مقدس تأکید کرد: آموزش نیروهای مخصوص همیشه باید به صورت تئوری و عملی عجین باشد. لازم بود که ما تجربیاتی که در دفاع مقدس داشتیم را به افسران و درجه دارانی که بعد از جنگ وارد عرصه نظام شده بودند، منتقل کنیم.

وی یادآور شد: این آموزش‌ها به صورت عملی انجام می‌شود و به همین منظور اندوخته‌های جنگ یعنی پرسنلی که در زمان دفاع مقدس حضور داشتند باید به افسران جوان که می‌بایست نیروهایی پوینده و بالنده باشند منتقل می شود و به این منظور ما تجربیات 8 ساله پیشکسوتان جنگ را جمع‌آوری و در آموزشگاه جنگ‌های نامنظم تیپ 65 استفاده می کنیم.



این فرمانده با سابقه نزاجا اضافه کرد: ما در بدو ورود، افسر و درجه داران را برای تیپ 65 انتخاب می‌کنیم. این نیروها باید دوره‌های چتربازی و دیگر دوره های مخصوص را در آموزشگاه جنگ‌های نامنظم طی کنند و ما این آموزش‌ها را نه تنها با تئوری بلکه به صورت عملی و با تاکید بر تجربیات دفاع مقدس و جنگ های نوین، در آموزشگاه جنگ‌های نامنظم و در اردوگاه‌هایی داریم آموزش می‌دهیم.

خسروی درمورده نحوه این آموزش ها نیز گفت: ما در کلیه فصول سال مثلاً در فصل بهار در اردوگاه جنگل، درفصل زمستان در اردوگاه برفی و همچنین در کویر، تجربیات را توأم با اندوخته‌ای که داریم به کار می‌بندیم و اکنون کلیه افسران و درجه داران ما که بعد از دفاع مقدس وارد این عرصه و جزء پرسنل تیپ 65 شدند کلیه این دوره‌ها را طی می‌کنند و از تجربیات استفاده می‌کنند.

وی یادآوری شد: اکنون نیروهای ما در حال طی دوره نوهد در جنگل‌های کلاردشت هستند و همچنین گردان‌های ما از اوایل خردادماه دوره های جنگل را در قالب آمورشهایی که به صورت تئوری دیده‌اند به صورت عملی با دشمن فرضی در جنگل‌های کلاردشت تمرین می‌کنند.

خسروی همچنین اضافه کرد: چون بعضا عملیات‌های نیرو مخصوص خارج از مرز است ما آن چیزی را که قرار است در آینده با آن مواجه بشویم را شبیه سازی می‌کنیم و آن تمرین را انجام می‌دهیم. به فرض مثال سلاح‌های جدیدی که تمرین با آنها احساس می‌شود را به اردوگاه منتقل کرده و با دشمن فرضی به شکلی که توضیح داده شد به صورت عملی تمرین می‌شود.



آموزش نیروها در شرایط سخت کوهستانی

فرمانده تیپ 65 پیرامون دوره‌های کوهستان و برف یگانها نیز گفت: افسران و درجه دارانی که از دانشگاه امام علی (ع) و مرکز آموزش درجه‌داری به نیروی مخصوص تیپ 65 وارد می‌شوند باید دارای تعهد و ایمان لازم، فیزیک بدنی، بی باکی و از همه مهمتر علاقه‌مند به این کار و سختی‌پذیری باشند. بعد از انتخاب برای اولین بار دوره چتربازی اتوماتیک در کمیته چتر بازی مرکز پیاده شیراز برگزار می‌شود. سپس در واحد خودمان تشکیل دوره نیرو مخصوص را می‌دهیم یعنی افسر و چترباز حتماً باید دوره نیرو مخصوص را بعد از دوره چتربازی طی کنند. در این دوره نیرو مخصوص علاوه بر آموزش‌ها، در کارگاه‌های اعتماد به نفس که همان کارگاه‌های کوهستان باشند کار می‌کنند و به اردوگاه‌های جنگل و کوهستان جهت اجرای تمرین عملی اعزام می‌شوند.

وی در ادامه افزود: پس از پایان دوره آموزشی تعدادی از افسران که استعداد داشته باشند به عنوان مربی به صورت عمومی همه دوره را می‌بینند. این دوره در داخل پادگان تمرین می‌شود و همین را در اردوگاه‌هایی مثل سد کرج که اردوگاه تابستانی ماست به صورت عملی تمرین می‌کنند. در فصل زمستان ما پیست اسکی در امامزاده هاشم داریم که مختص تیپ است و دوره‌های رزم و زنده ماندن در شرایط ویژه و سخت و اسکی در برف را آموزش می‌دهیم.

تسلیحات جهادخودکفایی نزاجا در تیپ 65

امیر خسروی درمورد تجهیزات جدید این نیرو گفت: جهاد خودکفایی نزاجا دو نوع سلاح جدید را تحویل ما داده که یکی سلاح تک تیرانداز کالیبر12.7 است و دیگری سلاح 14.5 تک تیرانداز است که اخیراً به ما واگذار شده. این سلاح‌ها دارای کارایی‌ خوبی است و برای آموزش تک‌تیراندازان از این دو سلاح در میادین تیر استفاده می‌کنیم.



وی در مورد تحویل برخی سلاح های بومی دیگر مانند سلاح خیبر به تیپ 65 نیز گفت: بنا بر این است که این سلاح نیز به ما تحویل داده شود و ما در میدان تیر این سلاح را مورد امتحان قرار دهیم تا در صورت نیاز در تیپ 65 مورد استفاده قرار گیرد اما هنوز تاریخی برای تحویل این سلاح مشخص نشده است.

به گفته وی همچنین از طرف وزارت دفاع یک نوع جلیقه ضدگلوله جدید و با قابلیت های بسیار خوب به تیپ 65 تحویل داده شده که از مدتی پیش این جلیقه ضدگلوله مورد آزمایش عملی قرار گرفته است.

توانایی عملیاتی تیپ 65 فراتر از سایر نیروها

فرمانده نیروهای ویژه هوابرد نیروی زمینی درباره برگزاری رزمایش مشترک نزاجا و سپاه پاسداران نیز گفت: اگر نیروی زمینی ارتش همراه سپاه رزمایش مشترکی را داشته باشد در این رزمایش تیپ 65 هم شرکت خواهد کرد اما تاریخ این رزمایش هنوز مشخص نشده است. در صورت شرکت یا عدم شرکت تیپ 65 در رزمایش‌های مختلف ما همیشه آمادگی لازم را داریم و تمرین جزء شرح وظایف ما می‌باشد.



وی با اشاره به شرح وظایف نیروی مخصوص در رزمایش‌ها افزود: شرح وظایف در رزمایش‌های تیپ 65 به صورت عملیات هدف زنی است به این شکل که ما با یک تیپ متشکل از 12 نفر به منطقه‌ای که بعضاً خارج از محدوده‌ای است که سایر نیروها توانایی ورود به آنجا را ندارند به منظور انهدام هدف اعزام می کنیم. سلاح‌هایی که در این تیم حمل می‌شود از سلاح‌های سبک است که هر نفر در هر زمان و در هر مأموریتی که به او محول می‌شود با توجه به آموزش‌ها و تجربیات می‌تواند به بهترین نحو آن ماموریت را انجام دهد.

امیر خسروی با اشاره به آزمون‌های اجرایی بعد از هر دوره آموزشی در این تیپ گفت: در پایان هر 3 ماه دست به خودآزمایی می‌زنیم که این خودآزمایی برای محک زدن میزان آمادگی افسران است که به نیروی مخصوص وارد شده‌اند و رده‌های بالای حاضر شده به منظور آزمایش نیروها امتحانات عملی را طرح ریزی می‌کنند.

آمادگی ویژه یگان رهایی گروگان

وی با تشریح نحوه آموزش نیروهای رهایی گروگان افزود: بعد از آموزش‌های چتر بازی و دوره‌های دیگری که نفرات پس از ورود به نیروی مخصوص می‌بینند ما بهترین‌های این نیروها را که دارای خصوصیاتی از قبیل بالا بودن ضریب هوشی، آمادگی بالای جسمانی و چالاکی و چند فاکتور دیگر هستند را برای یگان رهایی گروگان انتخاب می‌کنیم که آموزش‌ها به روی این نیروها یک سال به طول می‌انجامد. اولین بار که واحد رهایی گروگان در سطح نیروها آموزش داده شد، واحد رهایی گروگان تیپ 65 نوهد بود.

فرمانده تیپ 65 اضافه کرد: ما برای آمادگی هرچه بیشتر و بهتر نیروها این آموزش را به صورت مجزا در اینجا انجام می‌دهیم که در صورت وجود مورد در سطح آجا و نیروی زمینی وارد عمل می‌شویم. به عنوان مثال برخی آموزش‌های ما روی دریا و ناو انجام می‌شود و مربیان ما در این قسمت از عملکرد نیروها در حین تمرین تصویربرداری می‌کنند و اشکالات و نواقص کار را به آنها یادآور می‌شوند.

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: ما به حول و قوه الهی وظیفه‌ای که به دوشمان گذاشته شده است را به صورت 100% انجام می‌دهیم و بر اساس همین آموزش‌ها، تمرینات را تکرار می‌کنیم تا در صورت لزوم و در روز مبادا از اندوخته‌های خود استفاده کنیم چرا که یک نیروی نظامی همیشه باید آماده باشد.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: سلاح

شکار پیچیدهترین شبکه جاسوسی
سه شنبه 92/4/4 ساعت 10:2 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) صورت گرفت
شکار پیچیده‌ترین شبکه جاسوسی و خرابکاری در استان فارس

مدیرکل اطلاعات فارس از شکار پیچیده‌ترین شبکه جاسوسی و خرابکاری در این استان توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر داد.

 

خبرگزاری فارس: شکار پیچیده‌ترین شبکه جاسوسی و خرابکاری در استان فارس


به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کریمی بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری که به مناسبت میلاد مسعود حضرت ولی عصر (عج) و روز سربازان گمنام آن حضرت برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران با درود به روح بلند و ملکوتی حضرت امام (ره) و گرامیداشت شهدا به ویژه 14 هزار و 600 شهد استان فارس و شهیدان عرصه گمنامی اظهار داشت: امسال ایام هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) را با نامگذاری شنبه نخستین روز به‌نام وزارت اطلاعات و ولایت‌مداری، یکشنبه وزارت اطلاعات، مردم و امنیت پایدار، دوشنبه وزارت اطلاعات، اقتدار، عزت و کرامت، امروز سه‌شنبه وزارت اطلاعات، تعامل، اعتمادسازی و پاسخ‌گویی، فردا چهارشنبه وزارت اطلاعات و قانون‌مداری، و پنج‌شنبه هفته جاری نیز به ‌نام وزارت اطلاعات، پژوهش و اطلاع‌رسانی و همچنین جمعه و آخرین روز این هفته نیز به‌ نام وزارت اطلاعات، ایثار و شهادت، نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به مزین کردن کارکنان این مجموعه به عنوان سربازان گمنام امام زمان توسط حضرت امام خمینی (ره) افزود: مهم‌ترین ویژگی این مجموعه حفظ قداستی است که حضرت امام راحل با این نام‌گذاری به آن دادند و برجسته‌ترین شاخصه سربازی امام زمان (عج) در وادی گمنامی است.

مدیرکل اطلاعات فارس همچنین پایبندی به اصل بنیادین ولایت مطلقه فقیه که حلقه وصل به فرماندهی خود است را از دیگر شاخصه‌های این مجموعه برشمرد و گفت: این اتصال توام با ایمان، باور قلبی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی و اسلامی در کنار صفاتی از قبیل پایبندی به قانون و مقررات، ایثارگری، مجاهدت‌های خالصانه و بی‌ادعا در تمام شرایط و موقعیت‌ها است.

کریمی همچنین تقید و تعهد کاری، جهاد و تلاش مضاعف در عین گمنامی و بی‌نامی، خطرپذیری و دشمن‌ستیزی در مواجهه و رویارویی با هجمه‌ها و تهدیدات دشمنان و دفاع از کیان نظام اسلامی و حقوق حقه ملت را از دیگر مشخصه‌های سربازان عرصه گمنامی دانست.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه و پیش‌دستانه معطوف به امنیت، سلامت و حضور حداکثری مردم در انتخابات توسط این مجموعه، تصریح کرد: ارائه طرح‌ها و سناریوهای امنیتی اطلاعاتی منطبق با آخرین یافته‌های اطلاعاتی و وضعیت‌های امنیتی، هر یک از شهرها، بررسی دقیق و کارشناسانه و منطبق کامل با قانون در موضوع احراز صلاحیت‌ کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها از جمله اقدامات در زمینه اعتمادسازی، تعامل و پاسخگویی در این مجموعه برشمرد.

مدیرکل اطلاعات فارس همچنین دیگر اقدامات این مجموعه در این زمینه را تعامل مستمر و پویا با مجموعه‌ها و نهادهای مختلف و تبادل اطلاعاتی با آنها، توجیه و آگاه‌سازی شخصیت‌ها، مسئولان، مدیران، کارشناسان، نهادها، سازمان‌ها و تمام کسانی که دست‌اندرکار امر خطیر انتخابات بودند از اقدامات دشمن و گروهک‌های ضد انقلاب، برشمرد.

وی در زمینه مقابله حرفه‌ای و شجاعانه با نقشه‌ها و ترفندها و طراحی‌های سرویس‌های بیگانه و نقش برآب کردن آنها توسط مجموعه اطلاعات خاطرنشان کرد: شناسایی و شکار و متلاشی کردن شبکه گسترده و پیچیده تروریستی و جاسوسی تحت حمایت و هدایت سازمان جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای مرتجع منطقه که اقدامات تروریستی خبیثانه‌ای از قبیل ترور، بمب‌گذاری در مراکز نماز جمعه و حمله به شعبه‌های اخذ رای و تجمع‌های مردمی، در ایام برگزاری انتخابات در دستور کار این مجموعه قرار داده شده بود. 

کریمی همچنین از ضربه زدن به یک هسته فعال وابسته به گروهک تروریستی تندر تحت حمایت و هدایت سرویس اطلاعاتی یکی از کشورهای اروپایی که اقدامات ایذایی و بمب‌گذاری را در دستور کار داشته است خبر داد و اضافه کرد: شناسایی و دستگیری یک باند فعال تهیه و توزیع سلاح و مهمات جنگی و مرتبط با گروه‌های خارج و کشورهای منطقه از دیگر تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) بوده است.

مدیرکل اطلاعات استان فارس از رصد، شناسایی و خنثی‌سازی اقدامات روانی برنامه‌ریزی شده و هدفمند گروهک‌ها و عناصر ضد انقلاب در فضای مجازی که سعی می‌کردند با به‌کارگیری برخی شهروندان ناآگاه این استان در این زمینه به عنوان مرتبط و همکار و با هدف تاثیرگذاری مخرب بر انتخابات سوئ‌استفاده کنند، خبر داد و بیان کرد: این مهم نیز ماموریت شاخص دیگری بوده که سربازان گمنام امام زمان (عج) این اداره کل مفتخر به انجام آن هستند.

وی ادامه داد: مجموع این اقدامات با کمک دستگاه‌های سیاسی، قضایی، جامعه اطلاعاتی، نیروهای نظامی و انتظامی به منصه ظهور رسید که باعث خلع سلاح فتنه‌گران داخلی و خارجی و عاجز ماندن آنها از انجام هرگونه تهدید و آسیبی شد و حماسه سیاسی و مشارکت گسترده مردم در فضایی امن و سالم را به وجود آورد و برگ زرین دیگری را در کارنامه سربازان گمنام رقم زد.

کریمی با اشاره به فرمایشات امام راحل (ره) و مقام عظمای ولایت مبنی بر اینکه تمام مردم باید عضو اطلاعات باشند و نقش و جایگاه مردمی به ویژه شهروندان این استان در عرصه فالیت‌های اطلاعاتی ابراز داشت: یکی از ویژگی‌های مهم دستگاه اطلاعاتی کشورمان، مردمی بودن آن است و بر همین اساس تکیه‌گاه ما مردم متدین و دلسوزند و معتقدیم که تک تک شهروندان یاوران دستگاه اطلاعاتی و مددرسان مهم این دستگاه در انجام وظایف خود هستند.

مدیرکل اطلاعات فارس بخش قابل توجهی از توفیقات و افتخارات سربازان گمنام در اداره کل اطلاعات استان فارس و کل کشور را مدیون احساس مسئولیت و همدلی و همکاری شهروندان با خادمان خود در این دستگاه دانست و افزود: مردم مانند همیشه هرگونه تحرک، فعالیت و یا وضعیت مشکوک امنیتی را در اسرع وقت از طریق شماره تلفن 113 یا به صورت حضوری به ستاد خبری اطلاع دهند.

کریمی اضافه کرد: از قبل گزارشات مردمی تاکنون اداره کل اطلاعات فارس توانسته است سرنخ‌های خوبی را کشف و اقدامات موثری را به انجام برساند.

وی با تقدیر از همراهی و همکاری و اعتماد مسئولان این استان به ویژه نماینده ولی فقیه در فارس و اعضای شورای تامین این استان با جامعه اطلاعاتی، اظهار داشت: از ملت عزیز ایران به ویژه شهروندان ولایت‌مدار فارس که در حقیقت در عرصه دفاع از اسلام و نظام اسلامی و حضور بابصیرت در هنگامه‌ها و موقعیت‌های خطیری مانند انتخابات اخیر، فتنه 88 و سایر عرصه‌ها سنگ تمام گذاشته‌اند تشکر می‌کنم.

فارس نیوز




برچسب‌ها: وزارت اطلاعات

چنگال \شاهین\ ایرانی
دوشنبه 92/4/3 ساعت 6:57 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

اسارت پرنده‌های دشمن در چنگال "شاهین" ایرانی

برد این سامانه پدافندی پیشرفته بیش از 40 کیلومتر بوده و قادر است هواپیماها و بالگردهای دشمن را به صورت هوشمند و با سرعت مافوق صوت تعقیب کرده و مورد هدف قرار دهد.
به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سامانه پدافندی پیشرفته "شاهین" بیش از 40 کیلومتر برد داشته و می‌تواند هواپیماها و بالگردهای دشمن را با سرعت مافوق صوت به صورت هوشمند تعقیب کرده و مورد هدف قرار دهد. 

خط تولید این سامانه موشک پیشرفته زمین به هوای میان‌برد، شانزدهم خردادماه 86 با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بهره‌برداری رسید.

تحقیقات، ساخت و تولید این موشک پدافندی که شامل موشک، رادارهای جستجو و تعقیب هدف، شبکه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و سکوهای پرتاب است، کاملاً بومی و با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات داخلی کشور توسط متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع انجام گرفته است.
 
پروژه تولید سامانه پدافندی زمین به هوای شاهین یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین پروژه‌هایی بود که تا آن زمان در انقلاب اسلامی در صنعت دفاعی کشور صورت گرفته بود.
 
مقاوم بودن در مقابل جنگ الکترونیک(جنگال)، توانایی در رهگیری اهداف سریع و حجم بسیار بالای ترکش در لحظه برخورد با هدف را می‌توان از برجستگی‌های این سامانه موشکی برشمرد.
 
سامانه پدافندی شاهین نقش بسزایی در تقویت دفاع منطقه‌ای و نقطه‌ای دارد که امروزه به عنوان روشی مدرن در دفاع از حریم هوایی مطرح است و وجود این سامانه موشکی پدافندی، نیروهای مسلح کشورمان را در این حوزه توانمند می‌کند.
 
راه‌اندازی این خط تولید نقطه عطفی در طراحی و ساخت سامانه‌های پدافند هوایی برد متوسط محسوب شده و تولید این موشک پیچیده و پیشرفته که از هزاران قطعه تشکیل شده است به طور بی‌سابقه‌ای ناکارآمدی تحریم‌ها علیه ایران را به اثبات رساند.
 
با توجه به درایت و هوشیاری مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و تأکیدات ایشان بر حفظ آمادگی پدافندی، بهره‌برداری از این سامانه قدرتمند می‌تواند گامی مؤثر در رسیدن به این مهم باشد.
 منبع: باشگاه خبرنگاران


برچسب‌ها: پدافند هوایی

نگاه تیزبین \ حرز نهم\
دوشنبه 92/4/3 ساعت 6:38 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

تهدیدات دشمن زیر نگاه تیزبین " حرز نهم"

سامانه حرز نهم به صورت غیرفعال یا پسیو(Passive) عمل می‌کند، سامانه‌های غیرفعال در انواع راداری، حرارتی، بصری(اپتیکی) و لیزری مطرح می‌شوند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران ، سامانه پدافند هوایی «حرز نهم» به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دفاعی، گویای یک سامانه موشکی کوتاه برد متحرک دفاع هوایی بر مبنای سامانه مشابه اما نیمه متحرک «یازهراء-3» است که به جز تفاوت‌هایی در چیدمان حسگرهای الکترواپتیکی پیرامون آنتن رادار، مهم‌ترین تفاوت دو سامانه یا زهرا-3 و حرز نهم، قابلیت تحرک نمونه جدید است.
 
سامانه حرز نهم به صورت غیرفعال یا پسیو (Passive) عمل می‌کند. سامانه‌های غیرفعال در انواع راداری، حرارتی، بصری (اپتیکی) و لیزری مطرح می‌شوند.




نحوه عملکرد نوع غیرفعال راداری بدین صورت است که به جای ارسال امواج به سمت هدف که منجر به کشف محل خود سامانه می‌شود از امواج ارسال شده توسط فرستنده‌هایی در محل‌های دیگر استفاده می‌شود و سامانه تنها با اتکا به گیرنده راداری امواج بازگشتی از اهداف موجود در پهنه آسمان را دریافت کرده و بر مبنای آن‌ها کار کشف و ردیابی هدف را به انجام می‌رساند.

در سامانه های پسیو حرارتی و اپتیکی نیز طیف حرارتی تولیدی توسط هدف یا نور بازتاب یافته از آن توسط حسگرهای مربوطه دریافت و برای ردگیری هدف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سامانه های الکترواپتیکی در حرز نهم در کنار اطلاعات اولیه راداری کار فراهم کردن داده های لازم برای ردگیری هدف را به انجام می‌رسانند.
 

 
در هر صورت مزیت بسیار مهم سامانه ای که به صورت غیرفعال عمل می‌کند تا قبل از شلیک موشک، عدم امکان مکان‌یابی آن توسط دشمن است. پس از شلیک موشک نیز امکان کشف محل سامانه از روی اثرات شلیک برای حسگرهای الکترواپتیکی دشمن مقدور می‌شود که البته عوامل مختلفی در میزان احتمال این پدیده دخیل هستند.
 
مزیت دیگر سامانه های غیرفعال، عدم امکان ایجاد اختلالات الکترونیکی توسط سامانه های جنگ الکترونیک دشمن در آن‌ها است. بنابراین خود به خود احتمال اصابت موشک به هدف در اولین شلیک و توسط یک موشک به میزان بسیاری افزایش می‌یابد.
 
سامانه حرز نهم همانند سایر سامانه های دفاع هوایی ایران در شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور خدمت خواهد کرد و هم برای شناسایی زودهنگام تهدیدات و هم اولویت بندی آن‌ها از داده‌های فراهم شده توسط طیف وسیعی از رادارهای دوربرد و میان‌برد در فرکانس‌های مختلف شامل رادارهای فعال و غیرفعال مانند مطلع الفجر 1 و 2، کاشف 1 و 2، رادار ملی، رادار علیم، غدیر، ثامن، شهاب، سپهر و ... بهره خواهد برد.


 


نکته قابل توجه دیگر در مورد سامانه های حرز نهم و یا زهرا-3 تنوع حسگرها برای توانمند باقی ماندن سامانه در تمام شرایط جوی و جنگ الکترونیک است. علاوه بر دوربین‌های دید روزانه، این سامانه دارای سامانه های حرارتی احتمالاً از نوع تصویرساز است که امکان ردگیری هدف در شب و شرایط جوی نامساعد را نیز فراهم می‌سازند.
 
این سامانه علاوه بر حسگرهای اپتیکی و حرارتی از سامانه مسافت یاب (و شاید ردگیر) لیزری نیز بهره‌مند است که ضمن افزایش دقت محاسبه پارامترهای شلیک و نیز اصلاح موقعیت هدف با تأمین ورودی‌های دقیق، در صورت امکان ردگیری و هدایت لیزری از مقاوم‌ترین سامانه‌ها در شرایط سنگین جنگ الکترونیک خواهد بود.

در این صورت سامانه‌های یازهراء-3 و حرز نهم از دقیق‌ترین و کشنده‌ترین سامانه‌های دفاع هوایی برد کوتاه خواهند بود که در حلقه آخر پدافند یک منطقه قرار گرفته و با اتکا به این توانمندی حرف‌های بسیاری در نبردهای مدرن برای گفتن خواهند داشت.

 


اما همانطور که در اوائل این گزارش اشاره کردیم مهم‌ترین تفاوت ظاهری حرز نهم با سامانه یا زهرا-3 در قابلیت تحرک آن است. در این سامانه جدید همانند نوع قبلی موشک‌ها در دو طرف سکوی دو درجه آزادی حامل آنتن رادار ردگیری هدف و حسگرهای الکترواپتیکی قرار گرفته‌اند اما این ادوات بر روی اتاقک کنترل و فرماندهی واحد شلیک بوده و تمام این مجموعه بر روی یک کامیون کوچک 6 چرخ قرار گرفته است.
 
از این رو مشاهده می‌کنیم در سامانه های برتر دنیا که هم رده با حرز نهم یعنی کوتاه برد و تمام متحرک هستند مانند تور-ام-2 و پنتسر-اس-1 از تعداد 8 و 12 موشک بهره گیری شده است.

البته این احتمال نیز وجود دارد که طراحان در این نمونه به دنبال سامانه ای کم حجم و سبک برای افزایش هرچه بیشتر قابلیت‌های تحرک و حمل و نقل بوده‌اند زیرا حذف دو موشک و پرتابگرها و نگه‌دارنده های آن در حدود 200 کیلوگرم یا بیشتر جرم سامانه را کاهش می‌دهد.
 
بنابراین با استقرار سامانه بر روی خودرو تحرک کامل این سامانه تضمین می‌شود.



تحرک، مزیت‌های بسیار مهمی برای یک سامانه دفاع هوایی ایجاد می‌کند از جمله سرعت بالا در استقرار و خروج از یک منطقه، حمل و نقل هوایی سریع‌تر توسط هواپیماهای ترابری، امکان جابجایی در حوالی منطقه تحت پوشش در زمان‌های مختلف که باعث کاهش احتمال کشف موقعیت آن توسط واحدهای شناسایی هوایی یا تیم‌های ضربت دشمن می‌شود و امکان همراهی واحدهای نیروهای زمینی توسط این سامانه در پیشروی‌ها و عقب نشینی ها و حضور مؤثر در صحنه عملیات.

قابلیت ردگیری اهداف به صورت غیرفعال توأم با تحرک کامل، کاربرد این سامانه را برای نیروهای مقاومت نیز جذاب می‌سازد که اساس راهبرد دفاعی آن‌ها بر تحرک، پراکندگی و اختفاء تا قبل از آغاز عملیات استوار است.



سامانه پدافند هوایی متحرک میان‌برد رعد، استقرار موشک‌های چندگانه دوش پرتاب سطح به هوا، سطح به سطح، تیربارهای سنگین و خمپاره انداز روی خودروهای راهکنشی (تاکتیکی) و موتورسیکلت‌های چهار چرخه، توپ‌های پدافند هوایی هدایت خودکار مسقر روی خودروها و نفربرها، توپ سنگین 155 میلی‌متری و سامانه های راداری و الکترواپتیکی نصب شده روی خودرو مواردی از این دست هستند که در سال‌های اخیر بیشتر مشاهده می‌شوند و گویای اهمیت تحرک و رویکرد صنعت دفاعی کشورمان به این سمت و سو است تا هم با حضور در تمامی مناطق صحنه نبرد به اجرای بهتر عملیات پرداخته و هم خود را از آتش دشمن مصون نگه دارد.
 
به گفته سردار احمد وحیدی وزیر دفاع ایران، این سامانه موشکی، در برد کوتاه و به صورت پسیو عمل می‌کند. این سامانه همه اهداف را در برد 10 کیلومتری و ارتفاع 5 کیلومتری هدف قرار می‌دهد و یک محصول پیچیده و ارزنده است. این سامانه به دلیل اینکه از نوع پسیو است، دشمن نمی‌تواند بر روی آن اخلال ایجاد کند.
 
سامانه پدافند هوایی که به یاد و نام امام نهم حضرت جوادالائمه به نام «حرز نهم» نام‌گذاری شده، به دست متخصصان حماسه آفرین، زبده و کارآمد سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده و امروز به مرحله تولید انبوه رسیده، یک سامانه پیچیده پدافندی است که قادر است اهداف مورد نظر را در ارتفاع پست و کوتاه مورد شناسایی و ردیابی قرار داده و به صورت هوشمند و خودکار مورد هدف قرار دهد.

تحرک بالا، موبایل بودن سامانه سلاح و قابلیت به‌کارگیری در شب از ویژگی‌های سامانه پدافندی حرز نهم است. این سامانه قابلیت اتصال به شبکه پدافند کشور را دارد و قادر است ظرف کمتر از چند دقیقه برای مقابله با تهدیدات آماده و فعال شود.
 
به گفته امیر اسماعیلی، فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) این سامانه یک سامانه موشکی ارتفاع پست است و همچنین قابلیت‌هایی شبیه سامانه یا زهرا 3 را دارد.
 
این سامانه می‌تواند خیلی از هواپیماها و موشک‌های کروز که قابلیت شیرجه بر روی اهداف حساس و حیاتی را دارند را نابود کند.

 منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: پدافند هوایی

شهیدی که اولین زیر دریایی ایران را ساخت
یکشنبه 92/4/2 ساعت 10:49 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
مهدی چمران در مراسم بزرگداشت شهید چمران مطرح کرد؛

شهیدی که اولین زیر دریایی ایران را ساخت/ ماجرای مشورت گرفتن یاسر عرفات از چمران

وقتی اسرائیل آمد تا جبل عامل و جنوب لبنان را به دست بگیرد شهید چمران همراه 45 نفر از نیروهایش به مبارزه برخاست و همه تانکهای اسرائیلی را به آتش کشید و اسرائیل را از خاک لبنان بیرون انداخت اما برخی خواستند این حادثه مکتوم باقی بماند

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق- مهدی چمران با تاکید بر جامع اضداد بودن امام علی(ع) و برشمردن برخی از صفات ایشان گفت: امامان معصوم به عنوان فرزندان امام علی(ع) نیز جامع اضداد هستند و من معتقدم پیروان خاص امیرالمومنین نیز اینگونه‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: شهید مصطفی چمران نیز که خود را خاک پای خاندان علی(ع) به حساب نمی آورد هم جامع اضداد بود. او در خاطراتش می‌نویسد برای اولین باری که به نجف اشرف مشرف شده بود یک روز تمام طول کشید تا خود را به ضریح امام علی(ع) برساند. او می گفت انگار شعله‌ای جان مرا می‌سوزاند و با اینکه به شدت گریه می‌کردم اما نمی توانستم خود را به ضریح امام برسانم و صبح روز بعد توانستم به سمت ضریح روم. مصطفی اینچنین در عشق علی (ع) می سوخت.

برادر شهید چمران افزود: او یک دانشمند بزرگ و فرهیخته در دوران خود بود و زمینه‌های علمی‌اش آنقدر بالاست که من نمی توانم در مورد آنها صحبت کنم. تز دکتری او بعد از 25 سال هنوز در دانشگاه‌های آمریکا تدریس می‌شد. در آن زمان کسانی به تعداد انگشتان دست بودند که هم پای او در علم باشند. یک دانشمند فیزیک اینگونه خود کافی است تا به عنوان یک ایرانی مورد تحسین ما قرار گیرد.

چمران ادامه داد: مصطفی در کنار این دانشمندی یک عارف وارسته و سالک راه حق بود. یک عارف مخلص که عباداتش از ولایت سرچشمه گرفته بود. امیرالمومنین اولین عارف بود اما گوشه نشین نبود و در کوچه و بازار و میان مردم زندگی می‌کرد که شهید چمران نیز اینگونه بود.

وی با اشاره به عجیب بودن راز و نیازهای شهید چمران گفت: سبک نگارشی راز و نیازهای او یک سبک خاص در ادبیات پارسی است. او عارفی بود عابد که دوست نداشت کسی عبادتش را ببیند. وی در یکی از خاطراتش از دانشگاه تهران می‌گفت زمانی که در این دانشگاه کمونیست‌ها مسلط بودند و دانشجویان مسلمان تنها اتاقی کوچک برای برگزاری نماز داشتند چون بعضی از دانشجویان خجالت می‌کشیدند که در دانشگاه نماز بخوانند با اینکه او از ریا نفرت داشت اما روزی چندین بار در نمازخانه نماز می‌خواند تا دانشجویان دیگر احساس تنها بودن نکنند و خجالت نکشند.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه شهید چمران یک مدیر موفق بود یادآور شد:  او هرجا رفت توانست آنجا را خوب مدیریت کند. او در دانشگاه‌های مختلف در اروپا و آمریکا انجمن اسلامی دانشجویان ایجاد کرد و در مصر یک سازمان مخفی راه انداخت و در لبنان جنبش امل را سازماندهی کرد. در ایران نیز ستاد جنگهای نامنظم را در کنار مقام معظم رهبری مدیریت کرد. در زمانی که در اهواز حتی مغاز نانوایی بسته بود او یک مرکز پژوهشی راه‌اندازی کرد و اولین زیردریایی ایرانی را ساخت.  تولید ماشینهای شنی دار، نیمه شنی و زرهی در طول جنگ از دستاوردهای اوست. پلهای چریکی که با استفاده از تیوپ و چوب ساخت در انتها به ساخت پلهای آبی خیبری منتهی شد.

چمران افزود: او یک رزمنده شجاع و توانا و فرمانده‌ای بی نظیر بود. او برای اولین‌بار در تاریخ لبنان از شیعیانی که حتی یک تفنگ کلاشینکف نداشتند یک نیروی مقاوم ساخت. در آن زمان همه طوایف بجز شیعیان، مجلس و اسلحه داشتند و در وضعیت خوبی به سر می‌بردند. وقتی مصطفی وارد لبنان شد مجلس تشکیل داد و همه را مسلح کرد و وقتی اسرائیل آمد تا جبل عامل و جنوب لبنان را به دست بگیرد شهید چمران همراه 45 نفر از نیروهایش به مبارزه برخاست و همه تانکهای اسرائیلی را به آتش کشید و اسرائیل را از خاک لبنان بیرون انداخت. این اتفاق سه سال قبل از انقلاب رخ داد و هیچ کس این داستان را بازگو نکرد و خواستند این حادثه مکتوم باقی بماند.

وی ضمن اشاره به مبارزه همزمان شهید چمران در سه جبهه در فلسطین در مقابل فالانژها، نیروهای چپ و اسرائیل به ذکر خاطراتی از رشادت های او در زمان دفاع مقدس پرداخت و گفت: در پاوه او با هلی‌کوپتر به وسط حلقه محاصره دشمن رفت و آن حلقه را شکست و پاوه را آزاد کرد. در سوسنگر هم چنین کاری انجام داد و وقتی همه نیروها را به عقب فرستاد با شهید علی‌اکبر چهره‌بانی که دقایقی بعد شهید شد به جنگ با دشمن پرداخت و با وجود جراحت از دو ناحیه توانست دشمن را فراری دهد و کامیون هیفای دشمن را غنیمت بگیرد و با آن کامیون خود را به بیمارستان برساند. ما نمی‌توانیم این شجاعت‌ها را حتی در فیلمهایی که از او می خواهند بسازند نشان دهیم.



به گزارش تسنیم؛ برادر شهید چمران ادامه داد: در زمانی که مصطفی در جنوب لبنان بود یاسر عرفات و ابوجهاد می‌آمدند و از او مشورت می گرفتند. در زمانی که شهید چمران به ایران آمد در مقاله ای به نام «انقلاب اسلام ایران زمینه ساز ظهور مهدی(ع)» که همان زمان به چند زبان انگلیسی، فرانسوی و عربی به  چاپ رسید فروپاشی شوروی و روی آوردن کشورهای شمال ایران به اسلام و بیداری اسلامی را پیش بینی کرد که نشانه توانایی او در سیاست است. با این حال که او فردی توانا در سیاست بود، هنرمند، نقاش و شاعر نیز بود.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: شهدا

آنها عددی نیستند
یکشنبه 92/4/2 ساعت 12:25 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر سیاری در جمع خبرنگاران:
بهترین نوع انتخابات در ایران برگزار شد/ رژیم صهیونیستی عددی نیست

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سؤالی مبنی بر تهدید ایران از سوی رژیم صهیونیستی گفت: آنها عددی نیستند که بخواهند علیه ما کاری کنند و قدرتی ندارند.

خبرگزاری فارس: بهترین نوع انتخابات در ایران برگزار شد/ رژیم صهیونیستی عددی نیست

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیرحبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه چهارمین جشنواره حدیث نداجا در جمع خبرنگاران گفت: ما باید طبق خواسته رهبری به نیروی انسانی مومن، معتقد و متخصص در نیروی دریایی ارتش داشته باشیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر تهدید ایران از سوی رژیم صهیونیستی گفت: آنها عددی نیستند که بخواهند علیه ما کاری کنند و قدرتی ندارند.

سیاری همچنین به انتخابات یازدهمین دوره اشاره و تصریح کرد: انتخابات به بهترین شکل و آزادترین نوع برابر تدابیر مقام معظم رهبری انجام شد به طریقی که دشمنان هم آن را تبریک گفتند و نتوانستند هیچ ایرادی بگیرند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین به آب‌اندازی ناوشکن بایندر را مطرح و اظهار داشت: در زمانی که همه علیه نظام سیاه نمایی می‌کردند جوانان ما ناوشکن بایندر را به عنوان یک ناوشکن به روز و کاملا بومی شده به آب انداختند که نشان از توانمندی متخصصان ما داشت.

سیاری همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر رابطه نیروی دریایی با دولت گذشته گفت: ما با همه مسئولین کشور رابطه خوبی داشتیم و بنابر ماموریت‌های راهبردی‌مان در آب‌های آزاد حضور داشتیم.

منبع: فارس نیوز

 



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

طرح پهپاد پیل سوختی
شنبه 92/4/1 ساعت 12:47 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

موفقیت طرح پهپاد پیل سوختی در دانشگاه سیستان و بلوچستان

اجرای طرح و رونمایی پهپاد پیل سوختی دانشگاه سیستان و بلوچستان در حال حاضر اثر چشمگیری در این دانشگاه بر جای گذاشته است.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر سید فرید خلیفه لو مدیر روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان اعلام کرد: موفقیت دانشگاه سیستان و بلوچستان  در رابطه با طرح های بر گزیده در جشنواره دستاوردهای  ستاد انرژی های نودر سال جاری در حضور رئیس جمهور، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزیر محترم نیرو و سایر مقامات عالی کشور و اساتید دانشگاهی و متخصصان صنعتی بسیاربا اهمییت و شایان ذکراست.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار باشگاه خبرنگاران در رابطه با طراحی وویژگی های  این پهپاد متذکر شد :این پروژه دانشگاهی برای اولین بار در ایران انجام شده و هواپیمای بدون سرنشین هیبرید پیل سوختی هیدروژنی  با باتری لیتیومی از جنس کامپوزیت کربن ، علاوه بر سبکی ،از استحکام قابل ملاحظه ای بر خوردار است. این هواپیما هفت و نیم کیلوگرم وزن داشته و وزن آن در هنگام برخاستن پانزده کیلو گرم است و نیز طول بال  آن سه متر و طول هواپیما دو مترمی باشد.

وی افزود : گفتنی است که از مزیتهای  این هواپیمای بی سرنشین کم صدابودن ، عدم آلودگی و راحتی کار با آن نسبت به هواپیمای احتراق داخلی است اما عیب اصلی آن مدت پرواز کم آن بوده که با استفاده از پیل های سوختی به عنوان منبع تامین توان ،این عیب نیز تا حدودزیادی بر طرف می شود .

خلیفه لو خاطر نشان کرد: انواع سنسورها و دوربین ها قابل نصب بر روی این پهپاد است و به غیر ازهواشناسی  ، مصارف نظامی ، ماموریتهای زیست محیطی برای مثال ابعاد تخریب جنگل ها ،حجم زباله ها در اطراف شهر و کنار سواحل و رودخانه ها و مهاجرت پرندگان رانیز می تواند رصد کند.

مشرق نیوز



برچسب‌ها: دستاورد جدید

پایگاه پرتاب فضایی و ماهواره
شنبه 92/4/1 ساعت 12:45 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

وحیدی: بهره‌برداری از پایگاه پرتاب فضایی و ماهواره‌های جدید

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از بهره برداری از پایگاه پرتاب فضایی امام خمینی در مدت باقی مانده از عمر دولت دهم خبر داد و گفت: طی هفته های آینده پرتاب چند ماهواره ایرانی را نیز در دستور کار خواهیم داشت.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، سردار احمد وحیدی با اشاره به بهره برداری از پروژه های فضایی در آخرین ماههای عمر دولت دهم گفت: چندین پروژه فضایی در دست بهره برداری داریم که امید می رود بتوانیم آنها را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه بزودی پایگاه پرتاب فضایی امام خمینی (ره) افتتاح و به بهره برداری نهایی می رسد، اظهار داشت: امیدواریم براساس زمان بندی های مدنظر چند پرتاب ماهواره ایرانی را نیز در این مدت باقیمانده داشته باشیم.

سردار وحیدی با اشاره به راه اندازی مرکز رصد فضایی از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اردیبهشت ماه امسال در مورد پایگاه پرتاب فضایی امام خمینی گفت: پیش از این نیز ایران موفق به ساخت و بهره برداری از پایگاه فضایی شده بود اما این بار این پایگاه فضایی برای پرتاب حامل های جدید و با حجم بزرگتر طراحی و ساخته شده که به نام امام خمینی (ره) نامگذاری شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه در آینده نزدیک ماهوراه‌های ساخت جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای منطقه و جهان اسلام از طریق پایگاه فضایی امام خمینی (ره) به فضا پرتاب خواهند شد تاکید کرد که چند پروژه پرتاب ماهواره را نیز در هفته های آینده در دستور کار خواهیم داشت.

سردار وحیدی پیش از این نیز گفته بود اولین اقدام در پایگاه فضایی امام خمینی(ره) پرتاب ماهواره طلوع توسط ماهواره بر سیمرغ خواهد بود.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: هوا فضا

توقیف دو قایق اماراتی
شنبه 92/4/1 ساعت 12:43 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

توقیف دو قایق اماراتی توسط ارتش ایران

 

یک فرمانده ایرانی گفت که نیروهای دریایی ایران ملوانان دو قایق ماهیگیری امارات را در آب‌های ارضی ایران در خلیج فارس دستگیر کردند.
به گزارش مشرق، شبکه خبری پرس‌ تی‌وی به نقل از سرهنگ علی وصالی، فرمانده پایگاه دریابانی ابوموسی گزارش داد: ماموران پایگاه دریابانی ابوموسی متوجه دو قایق ماهیگیری متجاوز امارات در آب‌های خلیج‌ فارس شدند و دستور توقیف آن‌ها را صادر کردند.
 
وی افزود: پس از توقف این دو شناور، ماموران ایرانی 12 ملوان اماراتی و یک ملوان هندی را که سوار قایق‌ها بودند دستگیر و به یک اسکله نظامی منتقل کردند.
 
وصالی تاکید کرد که این قایق‌ها به طور غیرقانونی وارد آب‌های ارضی ایران شده بودند.

ایران در اوایل ماه ژوئن سال میلادی جاری دو قایق ماهیگیری عربستان را نیز به دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های ایران در نزدیکی خوزستان دستگیر کرد.
 
ایران در ماه دسامبر سال 2012 و ماه ژانویه سال جاری نیز چند قایق متجاوز عربستان را توقیف کرد.
منبع: مشرق نیوز


برچسب‌ها: نیروی دریائی

<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 104
بازدید دیروز: 335
کل بازدیدها: 1325563