سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
جزئیات دستاوردهای جدید
شنبه 92/1/31 ساعت 10:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر پوردستان تشریح کرد

جزئیات دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز صنعت دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران به قدرتی دست یافته که هیچ مانعی برسر راه خود احساس نمی‌کند و هر ایده‌ای که نیروهای مسلح بدهند توان تبدیل آن را دارند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" در مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی زمینی که صبح امروز در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا برگزار شد، با اشاره به روز ارتش گفت: 29 فروردین به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از ایام الله انقلاب است. در این روز ارتش هویت پیدا کرد و با رهنمودهای امام (ره) به اقیانوس بی‌کران ملت پیوسته و تبدیل به ارتش مردمی شد.

وی ادامه داد: تحقیقات و جهاد خودکفایی در کشور به خصوص در نیروی زمینی ارتش، بحثی 34 ساله است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب 50 هزار مستشار آمریکایی در ارتش حضور داشتند که هم کار سیاست‌گذاری‌های کلان و نظارت بر ارتش را برعهده داشتند و هم تجهیزات و ادوات فنی را راهبری می‌کردند.

امیر پوردستان گفت: بعد از پیروزی انقلاب، همه این مستشاران از کشور اخراج شدند و نیروهای ایرانی با اعتماد به نفسی که امام(ره) در ارتش دمیده بود توان پیدا کردند تا وارد کار شده و تجهیزاتی را آماده کنند.

وی ادامه داد: در آن زمان مقام عظمای ولایت، فرمان نهضت قطعه‌سازی را صادر کردند و ارتش با این فرمان آماده تولید قطعات شده و با گذشت زمان با کار مونتاژ از این قطعات چند هواپیما و تفنگ تولید کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: امروز صنعت دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران به قدرتی دست یافته که هیچ مانعی برسر راه خود احساس نمی‌کند و هر ایده‌ای که نیروهای مسلح بدهند توان تبدیل آن را دارند.

امیر پوردستان گفت: روند توسعه صنایع دفاعی پرشتاب بوده به طوری که در سال گذشته دستاوردهای بسیار مهمی نظیر نسل سوم تانک ذوالفقار، برجک تانک سبلان و خودروی تاکتیکی نینوا و... را داشتیم.

وی با اشاره به دستاوردهایی که در مراسم امروز رونمایی شد، گفت: بی‌سیم دستی فدک یکی از دستاوردهاست که بسیار تاکتیکی و کارآمد است و بیشتر در یگان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که قصد نزدیک شدن به دشمن را دارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره دستاورد سهیل که یک لانچر 4 موشکی است، گفت: این لانچر قابلیت دفاع ارتفاع پست را بالا می‌برد و احتمال اصابت به هدف را 4 برابر بیشتر می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شبیه‌ساز تانک 72-T قابلیت شبکه شدن دارد. این شبیه‌ساز در حوزه تکنیک بوده و قابلیت ایجاد محیط مجازی جهت آموزش همزمان سه نفر (راننده، فرمانده و تیرانداز) را دارد که اگر تعداد این شبیه‌ساز افزایش پیدا کند، ان‌شاءالله می‌خواهیم در پایان سال 92 از این پروژه در حوزه تاکتیک رونمایی کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران




رونمایی
شنبه 92/1/31 ساعت 10:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
با حضور امیر پوردستان؛

دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش رونمایی شد

سه دستاورد جدید نیروی زمینی ارتش در حوزه‌های مخابرات، شبیه‌ساز و پدافند هوایی، صبح امروز با حضور امیر پوردستان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، در مراسمی که صبح امروز (شنبه 31 فروردین) با حضور امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا برگزار شد، از سه دستاورد جدید نیروی زمینی ارتش در حوزه‌های مخابرات، شبیه‌ساز و پدافند هوایی رونمایی به عمل آمد.

یکی از  این دستاوردها شامل بی‌سیم دستی "فدک" است که دارای شعاع پوشش آنتن 38 درجه، 500 متر برد در فضای آزاد و 200 متر برد در درون ساختمان است.

همچنین "شبیه‌ساز تانک T-72" با قابلیت شبیه‌سازی در شب و روز، قابلیت شبیه‌سازی تمام شرایط آب و هوایی و قابلیت شبیه‌سازی کار با کنترل آتش و کلیه سامانه‌های داخل تانک، از دیگر دستاوردهای رونمایی شده است.

دستاورد دیگر لانچر 4 موشکی سهند 3(سهیل) است که باعث افزایش احتمال اصابت و کاهش زمان عکس‌العمل در ردیابی و درگیری با اهداف هوایی نیروهای مهاجم می‌شود.

اجرای این پروژه علاوه بر ایجاد قابلیت تولید لانچرهای چندتایی، اجرایی کردن سیاست‌های پدافند هوایی در تلفیق توپ با موشک را مقدور خواهد ساخت.

منبع: باشگاه خبرنگاران




قاصد ایرانی و خشم غرب
شنبه 92/1/31 ساعت 12:39 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

"قاصد" ایرانی خشم شرکت‌های تسلیحاتی غرب را برانگیخت + تصاویر

قاصد بمبی هوا به زمین، هدایت‌شونده و دوربرد است که با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز جهان طراحی شده است و نیاز نیروی هوایی کشور را به یک سلاح توانمند "هدایت‌گستر" و "دور ایستا" تامین می‌کند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، بمب هدایت‌شونده 2 هزار پوندی قاصد، یک مهمات دورایستا و توانمند است.

 
قدرت تخریب بسیار بالا، هدف‌گیری و هدایت نقطه‌ای(Pin Point) علیه اهداف قابل دید مستقیم خلبان، کنترل و هدایت خودکار بمب تا لحظه برخورد، عدم توانایی دشمن در ایجاد اختلال هدایت بمب(هدایت تصویری - پسیو) از جمله ویژگی‌های مهم "بمب هوشمند قاصد" به شمار می‌رود.

این بمب همچنین دارای قابلیت‌های دیگری همچون شلیک از فاصله دور از دسترس پدافند دشمن و انهدام اهداف استراتژیک دشمن با حداقل درگیری است.

 
 

قاصد بمبی هوا به زمین، هدایت‌شونده و دور برداست که با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز جهان طراحی شده است و نیاز نیروی هوایی کشور را به یک سلاح توانمند هدایت‌گستر و دور ایستا تامین می‌کند.

این نوع بمب از نوع تسلیحات استراتژیک محسوب شده و تولید آن اکنون در دست کشورهای معدودی است. همه مراحل تحقیق، طراحی و تولید این بمب 2 هزار پوندی توسط متخصصان کشورمان و به صورت بومی انجام شده است.

 
 

تولید این بمب خشم شرکت‌های تسلیحاتی غرب را بر انگیخت و رسانه‌های خبری رژیم صهیونیستی و آمریکا طبق معمول به کوچک‌نمایی این دستاورد ارزنده سعی داشتند، اما خط تولید این بمب هوشمند در سال 88 با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سازمان صنایع دفاع وابسته به وزارت دفاع راه‌اندازی شد.

ساخت و تولید انبوه بمب "قاصد" ضمن نشان دادن قدرت طراحی و تولید صنایع دفاعی توان دفاعی ایران را به نحو چشمگیری افزایش داد.
 
در بهمن‌ماه 89 معاون نیروی هوایی ارتش از افزایش دقت عمل بمب هوشمند قاصد 3 همزمان با افزایش برد عملیاتی این سلاح برای مورد اصابت قرار دادن دقیق اهداف مورد نظر خبر داد و افزود: هم‌اکنون این سلاح که از مهمات جنگنده‌های نیروی هوایی محسوب می‌شود، در حال آزمایش برای قطعی شدن مسافت و برد دقیق است.

 
 

شلیک و اصابت قاصد 3 به اهداف زمینی با بهره‌گیری از تجهیزات الکترونیک و رادار انجام می‌شود.

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه هدایت بمب و کشف اهداف، دستاوردهای خوبی داشته که به‌واسطه آن علاوه بر شناسایی اهداف از فاصله دور، می‌تواند بمب را به صورت دقیق به سمت اهداف دلخواه هدایت کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران




برچسب‌ها: بمب

رزمایش زرهی
شنبه 92/1/31 ساعت 12:35 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر پوردستان در جمع خبرنگاران اعلام کرد
برگزاری رزمایش زرهی در جنوب‌شرق تا دو ماه آینده/ رزمایش بیت‌المقدس 25 در اصفهان

فرمانده نیروی زمینی ارتش از برگزاری رزمایش زرهی این نیرو در سه ماهه اول سال جاری در منطقه جنوب شرق کشور خبر داد.

خبرگزاری فارس: برگزاری رزمایش زرهی در جنوب‌شرق تا دو ماه آینده/ رزمایش بیت‌المقدس 25 در اصفهان

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در حاشیه رونمایی از سه دستاورد جدید نزاجا با حضور در جمع خبرنگاران از برگزاری رزمایش زرهی این نیرو در منطقه جنوب شرق کشور در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: رزمایش دیگری نیز با نام بیت المقدس 25 در منطقه اصفهان برگزار خواهد که هدف اصلی آن تمرین تاکتیک های نبرد ناهمطراز است.

پوردستان به زمان برگزاری رزمایش بیت المقدس 25 اشاره ای نکرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت طراحی و ساخت شبیه‌سازها برای جلوگیری از هزینه‌ها در امر آموزش تصریح کرد: جدیدترین پروژه شبیه‌ساز نیروی زمینی ارتش در حوزه تاکتیک نیز امسال رونمایی خواهد شد.

منبع: فارس نیوز

 



برچسب‌ها: رزمایش

پهپاد جدید ایران
پنج شنبه 92/1/29 ساعت 10:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

رونمایی از پهپاد جدید پدافند هوایی در رژه ارتش

همزمان با برگزاری مراسم روز ارتش،جدیدترین پهپاد رادار گریز ساخت پدافند خاتم رونمایی شد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، همزمان با برگزاری رژه روز ارتش، جدیدترین هواپیمای پدافند خاتم‌الانبیا با نام سریر رادارگریز رونمایی شد.

این پهپاد ضداشعه، دارای برد بالا طول عمر بالا و قابلیت حمل سلاح و دوربین است.

از دیگر تسهیلات پدافند هوایی در این رژه توپ 23 میلی‌متری متحرک بر روی خودروی تاکتیکی سفیر، سامانه موشکی S200، سامانه قادر، راپی ار، یا زهرا 3، هاگ و رادارهای شهاب و ثامن است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران




ویژگی های پهپاد سریر
پنج شنبه 92/1/29 ساعت 8:49 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
 
امیراسماعیلی در جمع خبرنگاران تشریح کرد
ویژگی‌های پهپاد سریر، حازم 3 و مهاجر B/ قابلیت حمل موشک توسط سریر

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا ویژگی‌های پهپادهای جدید سریر، حازم 3 و مهاجر B را تشریح کرد.

خبرگزاری فارس: ویژگی‌های پهپاد سریر، حازم 3 و مهاجر B/ قابلیت حمل موشک توسط سریر

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیرفرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در حاشیه رژه روز ارتش در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد حضور پهپاد جدید سریر (H110) بودیم.

وی افزود: این پهپاد ضد اشعه‌ رادار است و کشف نمی‌شود و با برد بالا و طول عمر زیاد است.

اسماعیلی تاکید کرد: پهپاد سریر قابلیت حمل و نصب دوربین و موشک هوا به هوا دارد و تاکنون ده‌ها فروند از آن تولید و بکارگیری شده است.

وی همچنین با اشاره به پهپاد حازم 3 و مهاجر B گفت: ‌اینها پرنده‌های شناسایی، عکسبرداری، رزمی، تاکتیکی و میدانی هستند که با همکاری وزارت دفاع تولید، رونمایی و هم اکنون استفاده می‌شود.

منبع: فارس نیوز





تصاویر مراسم رژه ارتش
پنج شنبه 92/1/29 ساعت 6:21 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

تصاویر / مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران

مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس‌جمهور و مسئولان عالی کشوری و لشکری برگزار شد.

















برچسب‌ها: مراسم رژه

درنگ نخواهیم کرد
پنج شنبه 92/1/29 ساعت 6:17 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
فرمانده کل ارتش در جمع خبرنگاران:

در پاسخ به هرگونه تجاوز اسرائیل درنگ نخواهیم کرد

فرمانده کل ارتش گفت: آمادگی رزمی با سلاح‌های جدید ایجاد نمی‌شود و آمریکا توان اعمال جسارتی حتی با سلاح‌های جدید علیه ایران ندارد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرلشکر عطا‌ء‌الله صالحی فرمانده کل ارتش در حاشیه رژه 29 فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه غربی‌ها اعلام می‌کنند گزینه نظامی در مقابل ایران روی میز است، گفت: ما روی حرف‌هایی که گفته می‌شود حساب نمی‌کنیم و فکر می‌کنیم آنها به شکل کلیشه‌ای باید این موضوع را مطرح کنند و خوراک رسانه‌های خودشان است و نه تهدیدی است و نه مصرفی دارد.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: البته نمی‌خواهیم بگوییم دشمن توان نظامی ندارد اما داشتن توان با اعمال اراده توان فرق می‌کند.

صالحی در خصوص نصب توپ‌های لیزری بر روی شناورهای آمریکایی در آب‌های جنوبی، اظهار داشت: آمادگی رزمی با سلاح ایجاد نمی‌شود آنها از قبل هم سلاح‌های گوناگون از جمله سلاح اتمی داشته‌اند اما توان اعمال جسارتی حتی با سلاح‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ندارند.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران به طور مشخص آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند در خصوص تهدیدات آنها علیه ایران گفت: اگر بخواهند دست به حماقت بزنند و تهدید خود را علیه ایران عملی بکنند ما در پاسخ به آنها درنگ نخواهیم کرد.

صالحی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برخی مقامات رژیم صهیونیستی گفته‌اند، اسرائیل ممکن است به تنهایی به ایران حمله بکند، اظهار داشت: ما هم همین حرف را می‌زنیم و می‌گوییم ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده است تا به تنهایی در مقابل رژیم صهیونیستی بایستد.

باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

فرصت به تجاوز دشمن
پنج شنبه 92/1/29 ساعت 12:0 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
فرمانده نیروی زمینی ارتش مطرح کرد
ارتش لحظه‌ای فرصت برای تجاوز به دشمن ‌نمی‌دهد / تجهیزات نوین در انتظار دشمن متجاوز

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش ‌‌از زمین، هوا و دریا و با تجهیزات نوین لحظه‌ای فرصت برای تجاوز به دشمن ‌نمی‌دهد.

خبرگزاری فارس: ارتش لحظه‌ای فرصت برای تجاوز به دشمن ‌نمی‌دهد / تجهیزات نوین در انتظار دشمن متجاوز

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، احمدرضا پوردستان ساعاتی پیش در مراسم تجدید میثاق فرماندهان، مسئولان و پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های والای امام، 29 فروردین ماه را روز حماسه آفرینی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: این نیرو در دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس بیش از 48 هزار نفر از سربازان خود را در راه اسلام و انقلاب اسلامی تقدیم کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مزین شدن 29 فروردین ماه با تدابیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز ارتش را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: نهضت انقلاب امام باعث عزت و اقتدار اسلام در قرن اخیر شد.

وی در ادامه پیروی از ولایت فقیه و حضور روحانیون در صحنه را مهمترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران خواند و تاکید کرد: دور اندیشی نظام سبب پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شد و حضور پرشور مردم در صحنه ناکارآمدی رژیم ستم‌شاهی را به ارمغان آورد.

سخنرانی امیر پوردستان در  حرم امام (ره)

پوردستان گفت: پیوستن نیروهای ارتش به مردم پیروزی انقلاب اسلامی را محقق کرد و در دوران انقلاب با تمام توان نقش موثری در پیروزی انقلاب داشت.

وی در ادامه نیروهای ارتش جمهوری اسلامی را نخستین یگان نظامی در مقابل ضد انقلاب در جبهه‌های جنگ سرد و نرم دانست و گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با تجهیزات و نیروهای غیور خود دشمنان نظام را در عرصه‌های مختلف به زانو درآورد.

فرمانده نیروی زمین ارتش جمهوری اسلامی ایران ایستادگی در برابر 12 لشکر زرهی دشمن را از جمله افتخارات این نیرو در دوران دفاع مقدس برشمرد و خاطرنشان کرد: نیروهای پرتلاش ارتش در عرصه‌های مختلف نظام از افتخارات زیادی را در کارنامه خود به ثبت رساندند.

وی ادامه داد: نیروهای ارتش در ادوار مختلف از زمین، هوا و دریا و به کارگیری تجهیزات نوین لحظه‌ای فرصت برای تجاوز دشمن به خاک میهن اسلامی را نداد.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

تجهیزات منحصر به فرد ایرانی
چهارشنبه 92/1/28 ساعت 10:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار بکایی خبر داد

ساخت تجهیزات دفاعی منحصر به‌فرد توسط نیروهای مسلح/ پرداخت صرفا 30 درصد بودجه وزارت دفاع توسط دولت

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه سال گذشته از 3 هزار میلیاردی که قرار بود به وزارت دفاع داده شود، تنها 30 درصد از آن داده شد، گفت: نیروهای ما با ولایت‌مداری و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، روی نظام نوآوری دفاعی کار کردند و امروز به تجهیزاتی رسیده‌ایم که دیگران به آن دست نیافته‌اند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "مجید بکایی" صبح امروز در پنجمین همایش جوان سرباز وزارت دفاع که صبح امروز در تالار مروارید شهرک امام خمینی برگزار شد، با بیان اینکه "جشنواره جوان سرباز" رویدادی فرهنگی است که با نگاه تکریم به سربازان برپا شده، اظهار داشت: سربازی دوره‌ای ارزشمند و حساس در زندگی جوانان است که می‌تواند فرصتی استثنایی برای رشد آنان باشد.

وی افزود: مجموعه نیروهای مسلح باید تلاش کنند تا جایی که ممکن است سربازی دوره‌ای غنی و ارزشمند برای مسئولان باشد؛ البته سربازان هم باید تلاش کنند در صورت وجود کاستی کمبودها را از میان برده و تمامی فرصت‌های موجود بهره‌مند شوند.

جانشین وزیر دفاع هدف اصلی جشنواره جوان سرباز را الگوسازی برای تمام سربازان برشمرد و تصریح کرد: ارائه بهترین الگو برای سربازان باعث نشان دادن دورنمایی از امکان رسیدن به توانمندی‌ها در دوران سربازی است.

بکایی اضافه کرد: انسان در دوره‌های مختلف زندگی مشغول ابزارسازی برای آینده خود است، بنابراین باید توجه کرد که در دوران سربازی چه ابزاری می‌تواند برای آینده موفقیت‌آمیز باشد.

وی دوران سربازی را دورانی برای به‌دست آوردن بصیرت بالا و تشخیص حق از باطل دانست و ادامه داد: گفتگو با سربازان دیگر، استفاده از علمای دینی در سازمان عقیدتی و نمایندگی‌های ولی فقیه و استفاده از تجربیات بزرگان در این دوران برای از بین رفتن شبهات، امکان مناسبی را برای بصیرت‌افزایی به وجود آورده است.

سردار بکایی یادآور شد: امروز کل هزینه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای حفظ اقتدار نظام حدود دو تا سه میلیارد دلار است، در حالی که این هزینه در آمریکا با وجود تجهیزات و سبقه طولانی در دستاوردهای دفاعی 650 میلیارد دلار است. بنابراین باید دید چه عاملی باعث شده آمریکایی‌ها که به قصد حمله به ایران، سراغ عراق و افغانستان آمده‌اند جرئت حمله نظامی به ایران را ندارند.

وی گفت: در حالی که مقام معظم رهبری استفاده از تسهیلات هسته‌ای را حرام اعلام فرموده‌اند و همچنین دو هزار کلاهک هسته‌ای در آمریکا وجود دارد، برنامه هسته‌ای ایران بهانه‌ای برای آمریکا است. اگر در مسئله هسته‌ای کوتاه بیاییم آن‌ها مسئله موشکی و پس از آن حقوق بشر و در نهایت ولایت فقیه را نشانه می‌روند، زیرا ولایت فقیه است که باعث شده آن‌ها نتوانند بر ملت ایران تسلط یابند.

سردار بکایی عامل اصلی اقتدار نیروهای مسلح کشور را ولایت‌مداری دانست و یادآور شد: در سال 84 وزارت دفاع نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای دفاع را برای ارائه به محضر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی تشکیل داد؛ پس از بازدید مقام معظم رهبری، ما منتظر تشویق ایشان بودیم، اما حضرت آقا فرمودند که «موشک ساختید دست شما درد نکند، اما این را دیگران هم ساخته‌اند، هواپیما ساختید کار بسیار خوبی است، اما هواپیما را دیگران ساخته‌اند، تاکنون هرچه ساختید جای پای دیگران بوده، شما از تمدنی هستید که توانمندی‌هایشان را به غرب صادر کرده‌اند، من از شما کار اولی می‌خواهم همتی می‌خواهم تا کاری بکنید که دیگران انجام نداده‌اند». بنابراین از سال 86 نیروها با ولایت‌مداری و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری روی نظام نوآوری دفاعی کار کردند و امروز به تجهیزاتی رسیده‌ایم که دیگران به آن دست نیافته‌اند، متناسب با نیاز خود تجهیزات‌مان را طراحی می‌کنیم.

وی ادامه داد: در هیچ جای دنیا موشک زمین به زمین برای انهدام کشتی‌های دشمن استفاده نمی‌شود، معمولاً موشک‌های کروزی استفاده می‌شود که دارای خطا هستند. در فاصله زمانی که تهدید دشمن در خلیج فارس را حس کردیم موشکی توسط  وزارت دفاع و صنایع هوافضا طراحی شد که از یک موشک "زمین به زمین" به موشک "زمین به دریا" تبدیل شده و با دقت بالای خود پس از اولین آزمایش، با اقتدار باعث به عقب کشیدن نیروهای دشمن شد.

جانشین وزیر دفاع اذعان آمریکایی‌ها به طراحی هواپیمای جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با بالگردهای آنان را از دیگر ابتکارات دفاعی ملی برشمرد و تصریح کرد: نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران در دریا قایق‌های شناور تندرو است، دشمن برای مقابله با آن قصد داشت از ناوگان هلیکوپتری خود استفاده کند که جمهوری اسلامی ایران هواپیمایی را برای از بین بردن ناوگان هلیکوپتری آنان طراحی کرد و پس از بررسی کارشناسان آمریکایی از روی شکل بال این هواپیما آنان به این مسئله اعتراف کردند. این هواپیما جنگنده‌ای برای حفظ خلیج فارس است و کاملاً منطبق با تهدیدات و نیاز جمهوری اسلامی ایران ساخته شده و این اقتدار دفاعی ناشی از فرمان‌های مدبرانه مقام عظمای ولایت است؛ البته هنوز تا رسیدن به الگوی نظام اسلامی که مد نظر مقام معظم رهبری فاصله زیادی داریم.

وی تأکید کرد: سربازان با عمیق‌تر شدن در مباحث اقتصادی نیز می‌توانند آینده بهتری را برای خود رقم بزنند؛ افزودن به تجربیات حوزه اقتصادی و کسب تجربیات تخصصی و خبره شدن در جایگاه خود، امکان دیگری است که می‌تواند در آینده هر فرد مفید باشد.

وی با اشاره به فرصت‌های موجود فرهنگی و اجتماعی در دوران سربازی برای آمادگی ورود به اجتماع برای افراد یادآور شد: مدیران موظفند تا جای ممکن دوره سربازی را برای سربازان غنی و با ارزش کنند، اما ما با انبوهی از گرفتاری‌ها مواجهیم؛ برای مثال سال گذشته از سه هزار میلیاردی که قرار بود به ما داده شود به دلیل گرفتاری‌های دولت تنها 30 درصد از آن به وزارت دفاع داده شد، بنابراین ناچار به گرفتن مقادیر عمده‌ای وام از بانک‌ها شده‌ایم، لذا نباید انتظار داشته باشید بتوانیم تمام وظیفه خود را به نحو مطلوب برای سربازان انجام دهیم.

وی ادامه داد: باید سهم خود را در این زمینه بیشتر کنیم و با تلاش فردی هر آن‌چه را که امکان دارد برای خود فراهم کنیم، سربازان را که امسال به عنوان نمونه اعلام شده الگو قرار دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

   1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 25
بازدید دیروز: 72
کل بازدیدها: 1322812