سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
حمله به ایران
دوشنبه 92/4/31 ساعت 11:24 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

نه اسرائیل نه آمریکا و نه هیچ کس در جهان نمی‌تواند به ایران حمله کند

موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل در یک بررسی راهبردی تاکید کرد که به رغم اظهارات نتانیاهو نه آمریکا و نه اسرائیل نه می‌توانند و نه به نفع آنهاست که به ایران حمله کنند.
به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل در یک بررسی راهبردی تاکید کرد که به رغم اظهارات نتانیاهو نه آمریکا و نه اسرائیل نه می‌توانند و نه به نفع آنهاست که به ایران حمله کنند.

براساس این گزارش به نقل از ایران هسته‌ای؛ زکی شالوم درمقاله‌ای برای موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل که روز 27 تیر 1392 منتشر شده ابتدا استدلال کرده است که اگر آمریکا برای حمله به ایران پیشقدم شود، قبل از هر کس نزد مردم خود متهم خواهد بود.

وی می‌نویسد: «اگر ایالات متحده، عملیاتی نظامی علیه ایران به راه اندازد، تصور مردم آمریکا احتمالاً این خواهد بود که این اقدام در درجه اول به قصد دفاع از اسرائیل انجام گرفته است. به احتمال زیاد این تصور، آسیب به منافع آمریکا در منطقه را تشدید می‌کند. در نتیجه، بازدارندگی اسرائیل در مقابل بازیگران حکومتی و غیر حکومتی منطقه‌ای به احتمال زیاد کاهش می‌یابد. علاوه بر این، این فعالیت به احتمال زیاد می‌تواند موقعیت آن دسته از محافل آمریکایی را که ادعا می‌کنند اسرائیل و روابط خاص آن با ایالات متحده، باری بر دوش ایالات متحده است و به جایگاه بین‌المللی آن از یک سو و ارتباط آن با جهان عرب از سوی دیگر آسیب می‌رساند، تقویت خواهد کرد. در نهایت، ایالات متحده ممکن است در عوضِ تمایل خود برای محافظت از اسرائیل چیزی بخواهد. فشار آمریکا بر اسرائیل برای اتخاذ مواضع دشوار در مورد روند صلح همچنین می‌تواند افزایش یابد».

وی در ادامه به این مسئله اشاره کرده است که اساسا ممکن است عملیات نظامی علیه ایران حتی اگر توسط امریکا انجام شود باز هم شکست بخورد.

شالوم نوشته است: «یک عملیات آمریکایی علیه ایران می‌تواند –به طور کامل و یا جزئی- شکست بخورد. اگر این اتفاق بیفتد، فشار بر دولت اسرائیل، چه داخلی و چه خارجی، برای جلوگیری از حمله به ایران به شدت افزایش خواهد یافت. بحث اصلی این است که اگر ایالات متحده نتواند این کار را انجام دهد، پس اسرائیل مطمئناً نمی‌تواند. این به معنی محدود کردن آزادی مانور اسرائیل است».

وی همچنین با اشاره به اینکه هیچ ضمانتی وجود ندارد که حمله امریکا به ایران موفق تر از اسراییل باشد، آورده است: «حامیان «گزینه آمریکایی» ادعا می‌کنند که اگر اسرائیل به تنهایی به ایران حمله کند، باید انتظار واکنشی گسترده را از سوی ایران و متحدان منطقه‌ای آن، به خصوص حزب‌الله داشته باشد، در حالی که اگر ایالات متحده حمله کند، ایران ممکن است تصمیم بگیرد که واکنش خود را به جای اسرائیل به ایالات متحده متمرکز کند. با این حال، این باور ممکن است منعکس‌کننده خیالی خام باشد و نه یک ارزیابی متعادل از وضعیت».

شالوم ادامه داده است: «حتی اگر منبع حمله، ایالات متحده باش، ایران دلیل بسیار خوبی برای تمرکز واکنش خود بر اسرائیل دارد. اول، ایران ممکن است به این ارزیابی برسد که اسرائیل، بر خلاف ایالات متحده، دارای محدودیت‌های سیاسی و عملیاتی است که استفاده آن از قدرت علیه ایران را محدود می‌کند. دوم، اسرائیل در چشم بسیاری از کشورها به ویژه در منطقه، هدفی «مشروع» برای واکنش است. سوم، نتایج بازدارندگیِ یک حمله عمده به شهرهای مرکزی و شهروندان اسرائیل، بسیار بزرگ‌تر از هر گونه حمله دقیق به اهداف ایالات متحده در خلیج فارس خواهد بود».
باشگاه خبرنگاران


برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

مواضع پدافندی سایت فُردو
یکشنبه 92/4/30 ساعت 4:4 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
بازدید امیر اسماعیلی از مواضع پدافندی سایت فُردو

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)‌ از مواضع پدافندی سایت فردو بازدید و از میزان آمادگی این سایت اطلاع پیدا کرد.

خبرگزاری فارس: بازدید امیر اسماعیلی از مواضع پدافندی سایت فُردو

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، سومین محفل انس با قرآن کریم قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ‌با حضور امیر فرزاد اسماعیلی و حجت الاسلام محمدعلی انصاری در گروه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) برگزار شد.

حجت الاسلام انصاری در ابتدای این مراسم گفت: خدا را شاکریم که در روز های بهار قرآن و ایام ضیافت الهی که از ارزشمندترین روزهای سال است توفیق داریم که در محضر قرآن هستیم و به آیات دلنشین این کتاب هدایت گوش جان می دهیم.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ‌اظهار داشت: اگر همه فکر و اندیشه‌ها قرآنی باشد آن وقت می‌توانیم افتخار کنیم که ما به درستی علاقه‌مند به قرآن هستیم.

وی تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن راه نجات بشر و راه سود بردن انسان را ایمان و عمل صالح معرفی کرده است و در این بازار تجارت دنیای فانی همه زیانکارند مگر کسانی که ایمان داشته و عمل صالح انجام می دهند.

همچنین در ادامه این مراسم امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)‌ که پس از بازدید از مواضع پدافندی سایت فردو و اطلاع از میزان آمادگی این سایت در محفل انس با قرآن شرکت کرده بود، گفت: بحمدالله امروز قرارگاه پدافند هوایی به لحاظ توانایی رزمی در آمادگی کامل به سر می‌برد و با همت و تلاش سامانه عقیدتی سیاسی آمادگی معنوی و روحی کارکنان نیز در سطح مطلوبی قرار دارد.

 

در این محفل نورانی انس با قران کریم قاری ممتاز کشوری آقای علی صادقپور و قاری نوجوان آقای سید هادی حسینی به تلاوت آیات روح بخش کلام وحی پرداختند.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

تانکبر «صیاد»
شنبه 92/4/29 ساعت 2:24 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
 
خودروی تانک‌بر «صیاد»؛ جدیدترین دستاورد نزاجا/ افزایش قدرت تحرک‌ یگان‌های زرهی

جدیدترین دستاورد نیروی زمینی ارتش با هدف افزایش قدرت تحرک‌پذیری یگان‌های زرهی بزودی در اختیار این یگان‌ها قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری فارس: خودروی تانک‌بر «صیاد»؛ جدیدترین دستاورد نزاجا/ افزایش قدرت تحرک‌ یگان‌های زرهی

 

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، در راستای تحرک‌پذیری بالای نیروی زمینی ارتش به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در نبردهای ناهمطراز، جدیدترین دستاورد این نیرو با عنوان «خودروی تانک‌بر صیاد» طراحی و ساخته شده است.

این خودرو که یک خودروی استراتژیک محسوب می‌شود، می‌تواند انواع ادوات زرهی، تانک و خودروهای شنی‌دار را به مناطق عملیاتی مورد نظر منتقل کند.

تحرک و قدرت جابجایی این خودرو به گونه‌ایست که می‌توان با بکارگیری تعدادی از آنها، یک گردان زرهی را طی یک روز به نقاط دور دست کشور کشور منتقل کرد.

 

خودروی تانک‌بر «صیاد» که قابلیت کشندگی 200 تن را دارد، به زودی در اختیار یگان‌های نزاجا قرار خواهد گرفت.

منبع: فارس نیوز




پیروزی در همه عملیات ها
جمعه 92/4/28 ساعت 11:24 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر آراسته در همایش شهید سپهبد صیاد شیرازی:

هوانیروز در هیچ یک از عملیات‌های خود شکست نداشت

عضو هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی گفت: به گفته شهید صیاد هوانیروز در هیچ یک از عملیات‌های خود شکست نداشت.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ ناصر آراسته عضو هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی در همایش شهید صیاد شیرازی و هوانیروز اظهار داشت: مأموریت های شهید صیاد شیرازی و هوانیروز در سخت‌ترین شرایط انجام می‌شد و این شهید بزرگوار مافوق شناخت‌های رسمی و آیین نامه ای از خلبان و توان پرنده شناخت داشت.

وی افزود: شهید صیاد شیرازی علاوه بر دانایی اسمی و علمی از توانایی‌های رسمی و عملی در یگان هوانیروز به طور ارزشمندی استفاده کرد.

امیر آراسته تصریح کرد: من به عنوان جانشین و سرپرست این یگان تا پایان فرماندهی شهید صیاد شیرازی شاهد بودم که حشر و نشر در روابط عمیق، صمیمانه و عالمانه این شهید بزرگوار با افراد هوانیروز چه سرباز و چه نیروهای فنی بسیار خوب بود.

عضو هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی گفت: کسی که بیش از همه در میان فرماندهان دفاع مقدس حرف هوانیروزی‌ها را می‌فهمید شهید صیاد بود و افراد این نیرو زبان تخصصی و علمی خود را به شهید صیاد منتقل می‌کردند که این جزو مهارت‌های شخصی شهید صیاد بود لذا ایشان خواسته های عملیاتی را نیز به راحتی با یگان هوانیروز مطرح می‌کردند.

امیر آراسته افزود: اعتماد و اعتقاد شهید صیاد به هوانیروز از دوران همراهی شهید چمران بیشتر شد و این نیرو را در عملیات‌ها به کار می‌گرفتند.

عضو هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی تصریح کرد: از زبان شهید صیاد در قرارگاه کمیل شنیدم که ایشان گفت ما در عملیات‌های زمینی شکست و عدم موفقیت داشتیم اما هوانیروز در هیچ کدام از عملیات‌های خود شکست و عدم موفقیت نداشت.

وی افزود: شهید صیاد این اعتماد را تا پایان فرماندهی خود در ذهن و قلبش داشت که دیدگاه آن فرمانده را نسبت به این یگان ارزشمند نشان می‌دهد.

امیر آراسته خاطر نشان کرد: یک لشگر پیاده یا زرهی و یا یک پایگاه هوانیروز یک یگان راهبردی است و فراتر از آن از منظر شهید صیاد یک پرنده هوانیروز تجهیزات و ساختار راهبردی دارد یعنی یک عنصر راهبردی است.

امیر آراسته در پایان تصریح کرد: صدای بالگردهای هوانیروز صدای عشق است که عاشقی رزمندگان اسلام را نشان می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: نیروی هوایی

مالک اشتر نیروهای مسلح
پنج شنبه 92/4/27 ساعت 3:7 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر پوردستان در همایش شهید سپهبد صیاد شیرازی و هوانیروز:

صیاد شیرازی «مالک اشتر» نیروهای مسلح بود

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه شهید سپهبد صیاد شیرازی مانند مالک اشتر حضرت علی (ع) برای مقام معظم رهبری بود، گفت: رهبر معظم انقلاب که زودتر از خانواده شهید صیاد شیرازی بر سر مزار ایشان حاضر شده بودند، گفتند که دلم برای صیادم تنگ شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در همایش شهید سپهبد صیاد شیرازی و هوانیروز اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی یکی از مردانی بود که هراس به دل دشمن انداخت و با نفس گرم حضرت امام خمینی (ره) به مالک اشتر نیروهای نظامی تبدیل شده بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری درباره شهید سپهبد صیاد شیرازی مطالبی را می‌فرماید که مانند مطالب مولا علی (ع) درباره مالک اشتر است که مولا فرمود شما چه می‌دانید مالک که بود او یک کوه دست نیافتنی، سنگی سخت و ستبر، بلند و رفیع بود که هیچ پرنده ای نمی‌توانست در بالای آن پرواز کند و چنین وصفی را نیز فرزند برومند مولا علی (ع) یعنی رهبر معظم انقلاب درباره شهیدصیاد شیرازی داشته‌اند.

امیر پوردستان تصریح کرد: مقام معظم رهبری درباره شهید صیاد شیرازی فرمودند سرزمین‌های داغ خوزستان شاهد فداکاری‌های این فرمانده مصمم و شجاع بوده و برای بندگان صالح خدا این عشق الهی بسیار بالاست و مسائل دیگر حقیر تر از آن است که در دل نورانی شایستگان خللی ایجاد کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: رهبر معظم انقلاب در برابر تابوت شهید صیاد شیرازی به رسم احترام تابوت ایشان را بوسیدند و اولین نفری بودند که در فردای آن روز در بالای سر مزار شهید صیاد شیرازی حاضر شدند که با تعجب خانواده ایشان روبرو شدند که مقام معظم رهبری فرمودند دلم برای صیادم تنگ شده است این یعنی همان عاقبت به خیری که با ولایتمداری حاصل می‌شود.

امیر پوردستان درباره مجموعه هوانیروز گفت: بعد از پیروزی انقلاب و اخراج مستشاران آمریکایی خیلی‌ها احساس کردند مجموعه هوانیروز دیگر نمی‌تواند خود را پیدا کند و تسلیم می‌شود اما با اعتماد به نفسی که حضرت امام خمینی (ره) دادند مجموعه هوانیروز توانست خیلی زود خود را بازیابی کرده و بالگردها را باز و عملیاتی کنند.

وی افزود: پس از ناامنی‌های وسیع در کردستان از اولین یگان‌هایی که در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد عمل شد هوانیروز بود و در همان ماه های اولیه 44 شهید را تقدیم کرد که نشان از پاد در رکابی، ولایتمداری، آمادگی، خدمتگذار و فداکاری این یگان دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: در دوران جنگ و دفاع مقدس شاهد بودیم که در روزهای آغازین که ضربه سختی به لشگر 92 زرهی اهواز و لشگر 81 زرهی کرمانشاه خورده بود و آن‌ها از عده و عده کافی برخوردار نبودند به همین دلیل 12 لشگر بعثی‌ها به کشور تجاوز کردند اما آنچه این هجوم را سد کرد حضور قهرمانانه خلبانان هوانیروز مانند پرندگان بر بالای بعثی‌ها بود که جلوی پیشروی دشمن را گرفت و این حضور در هشت سال دفاع مقدس ادامه داشت.

وی تصریح کرد: حضور هوانیروز در امدادرسانی‌ها مانند زلزله بم، طبس و منجیل و سیلاب و آب‌گرفتگی در مازندران و گلستان از دیگر اقدامات این یگان بود.

امیر پوردستان با بیان اینکه نقطه عطف هوانیروز در طول دوران انقلاب عملیات مرساد بود، گفت: در پایان جنگ نیروهای زخم خورده و در غربت قرار گرفته در کنار رژیم بعثی یعنی همان منافقین که از ظرفیت عملیاتی بالایی برخوردار بودند و توسط بعثی‌ها حمایت می‌شدند تا چند صد کیلومتر یعنی تا نزدیکی کرمانشاه رخنه ایجاد کرده بودند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: در مقابله با این وضعیت پیوند مقدسی شکل گرفت و برطبق آیه قرآنی دو لولو که یکی دریای معنویت، تدین، ولایتمداری به نام شهید بزگوار صیاد شیرازی و دیگری دریای شجاعت و تخصص بود به هم پیوستند و نتیجه‌اش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که نیروهای مسلح اقتدار، صلابت و تمامیت ارضی کشور را حفظ کردند و با نشان دادن صلابت خود به دشمنان شکستی دیگر را بر آن‌ها وارد کردند.


منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: شهدا

ایران اولین کشور سازنده
پنج شنبه 92/4/27 ساعت 3:3 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر یاری در همایش شهید سپهبد صیاد شیرازی:

ایران اولین کشور سازنده "سیمیلاتور بالگرد 214" بعد از کشور سازنده آن است

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار در طول تاریخ هوانیروز عملیات فورمیشن را انجام دادیم، گفت: ایران اولین کشور سازنده سیمیلاتور بالگرد 214 بعد از کشور سازنده آن است.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ هوشنگ یاری فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش شهید صیاد شیرازی و هوانیروز اظهار داشت: شهید صیاد بدون هیچ اغراق یک اسوه و الگوی تاریخی است که از لحاظ تدین با ولایتمداری و تخصص از قبل از انقلاب و در حین انقلاب و دفاع مقدس کارنامه درخشانی داشته است.

وی افزود: ما گنجینه های پنهانی داریم که در آن زمان نتوانستیم کشف و ضبط کنیم و با وجود این همایش‌ها به این لایه های پنهانی پی می‌بریم.

فرمانده هوانیروز ارتش تصریح کرد: با بیش از 100 نفر از پیش کسوتان تماس گرفتیم که حدود 30 نفر از آن‌ها خاطراتشان را گفتند که این کار باید تداوم پیدا کند و اسناد برای آیندگان ثبت و ضبط شود.

امیر یاری با بیان اینکه بسیاری از آثار شهدا و جانبازان و پیشکسوتان باید ثبت و ضبط شود، گفت: همان‌طور که هوانیروز در گذشته در کردستان دوران دفاع مقدس و مردم یاری‌ها و... کارنامه درخشانی داشته است شاگردان و وارثان آن‌ها نیز در هوانیروز الگو گرفته‌اند و ما مطمئناً در آینده شاهد موفقیت‌های بیشتری خواهیم بود.

وی افزود: از لحاظ دفاعی لوجستیکی، فناوری و آموزش‌های نیروی انسانی هوانیروز پیشرفت‌های خوبی داشته و همین امسال برای اولین بار در طول تاریخ هوانیروز عملیات فورمیشن را در دو استان انجام دادیم.

فرمانده هوانیروز ارتش خاطر نشان کرد: همچنین به دست فرمانده محترم نزاجا سیمیلاتور بالگرد 214 پای متحرک شبیه سازی شده ساخته شد که ایران اولین کشور بعد از کشور سازنده آن است که به این موفقیت دست می‌یابد.
منبع: باشگاه خبرنگاران


برچسب‌ها: دستاورد جدید

ایران این رژیم را از کره زمین محو میکند
پنج شنبه 92/4/27 ساعت 2:58 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
نقوی‌حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کوچک‌ترین تعرض رژیم صهیونیستی به ایران این رژیم را از کره زمین محو می‌کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید به این نکته توجه داشت که همان‌طور که در گذشته رژیم صهیونیستی جرات نکرده گلوله‌ای به سمت ایران شلیک کند در آینده هم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد زیرا می‌داند که کوچکترین تعرض علیه جمهوری اسلامی ایران به منزله نابودی رژیم اشغالگر قدس بر روی زمین است.

سید حسین نقوی‌حسینی نماینده ورامین در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات بنیامین نتانیاهو در مورد فعالیت هسته‌ای ایران و تهدید به حمله گفت: نتانیاهو نمی‌تواند در مورد ایران و فعالیت‌های هسته‌ای ایران اظهارنظر کند چه برسد به این که بخواهد جمهوری اسلامی را تهدید کند، مطمئنا رژیم اشغالگر قدس در جایگاهی نیست که بخواهد چنین اقدامی را انجام دهد. 
 
وی در ادامه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ نظامی اگر اراده کند رژیم صهیونیستی را محو خواهد کرد. 
 
نقوی‌حسینی ادامه داد: رژیم اشغالگر قدس بارها این گونه تهدیدات را مطرح کرده که این رفتار خلاف عرف بین‌المللی است. 
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: باید به این نکته توجه داشت که همان‌طور که در گذشته این رژیم جرات نکرده گلوله‌ای به سمت ایران شلیک کند در آینده هم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد زیرا می‌داند که کوچکترین تعرض علیه جمهوری اسلامی ایران نابودی رژیم اشغالگر قدس بر روی زمین است. 
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما نتانیاهو را در جایگاهی نمی‌بینیم که بخواهیم به حرف‌های او عکس العمل نشان داده و تصمیم اتخاذ کنیم. 

باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

شبیهسازها و نفربرهای بهینهسازیشده
چهارشنبه 92/4/26 ساعت 11:4 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
 
امیر پوردستان در جمع خبرنگاران اعلام کرد
رونمایی از شبیه‌سازها و نفربرهای بهینه‌سازی‌شده اسکورپین در آذرماه

فرمانده نیروی زمینی ارتش از رونمایی شبیه‌سازها و نفربرهای بهینه‌سازی‌شده اسکورپین در آذرماه خبر داد.

خبرگزاری فارس: رونمایی از شبیه‌سازها و نفربرهای بهینه‌سازی‌شده اسکورپین در آذرماه

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه همایش «شهید صیاد شیرازی و هوانیروز» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال که رزمایش الگوی پیاده زرهی و توپخانه خواهیم داشت همچنین رزمایش در منطقه جنوب شرق کشور در آبان ماه برگزار خواهد شد که برنامه‌های اولیه آن صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین در حال آماده کردن شبیه‌سازها و بهینه‌سازی نفربرهای اسکورپین هستیم که آذرماه رونمایی خواهیم کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین اعلام کرد:‌ امسال بحث رزمایش مشترک سپاه و ارتش را نداریم.

پوردستان همچنین با اشاره به دیگر دستاوردهای نیروی زمینی ارتش به بهینه‌سازی موشک نازعات با برد و دقت بیشتر اشاره کرد.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: دستاورد جدید

توان دفاعی ایران
چهارشنبه 92/4/26 ساعت 10:59 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
فرمانده نیروی دریای ارتش:
توان دفاعی ایران دشمن را به طرف جنگ نرم کشانده است

فرمانده نیروی دریای ارتش گفت: توان بالای دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دشمن را به طرف جنگ نرم کشانده است.

خبرگزاری فارس: توان دفاعی ایران دشمن را به طرف جنگ نرم کشانده است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری امشب در محفل انس با قرآن در آموزش تخصص‌های دریایی رشت اظهار کرد: هر سال بر شکوه محفل انس با قرآن افزوده می‌شود.

وی به مراکز آموزشی نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و افزود: مربیان باید بدانند مسئولیت بسیار سنگینی به عهده دارند و انسان‌هایی را آموزش می‌دهند که در نیروی دریایی راهبردی در عرصه دریاهای آزاد موثر هستند.

سیاری با بیان اینکه نیروهای دریایی ارتش تجهیزات را در آب‌های آزاد به‌کار می‌گیرند، تصریح کرد: کارکنان نیروی دریایی ارتش باید افرادی مومن، با بصیرت، شهادت‌طلب، خلاق و ... باشند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش بر پرورش معنوی کارکنان این نیرو تاکید کرد و گفت: نیروی دریایی راهبردی افراد مومن بسیار قوی می‌خواهد.

وی با اشاره به اینکه انسان‌های مومن و متعهد می‌توانند انواع تخصص‌ها را به ‌کار گیرند، بیان کرد: معنویت باید مورد توجه ویژه مربیان مراکز آموزشی نیروی دریایی باشد.

سیاری رمضان را ماه معنویت توصیف کرد و یادآور شد: بهره لازم از معنویت در ماه مبارک رمضان باید برده شود و تلاش کنیم این وضعیت را در مسیر زندگی به‌کار گیریم.

*دشمن با جنگ نرم به مقابله نظام اسلامی آمده است

فرمانده نیروی دریایی ارتش به مطرح شدن جنگ نرم از طرف دشمن اشاره کرد و افزود: دشمن در نبرد نرم با ابزار نرم‌افزاری به میدان آمده است.

وی جنگ سخت را با تجهیزات نظامی دانست و خاطرنشان کرد: هدف دشمن در جنگ سخت هشت ساله جدا کردن بعضی مناطق از کشور بود و از ابزار نظامی توپ، تانک، هواپیما، ناو و ... استفاده می‌کرد.

سیاری مهمات جنگ سخت را بمب، موشک، اژدر و ... خواند و اظهار کرد: اثر تخریبی جنگ سخت خرابی شهرها و کشتن انسان‌ها است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش هزینه جنگ سخت را بسیار اعلام کرد و گفت: شهرها در جنگ سخت خراب شده و انسان‌ها کشته می‌شوند اما پس از پایان جنگ این خرابی‌ها را می‌توان جبران کرد.

*دشمن در جنگ نرم به دنبال تسلط بر افکار است

وی با اشاره به ویژگی‌های جنگ نرم، اذعان کرد: دشمن در جنگ نرم به دنبال تسلط بر افکار است و می‌خواهد باورها را تغییر دهد.

سیاری تغییر فکر را سبب تغییر باورها دانست و اظهار کرد: وقتی نوع تفکر تغییر یابد رفتار انسان‌ها نیز تغییر می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ماهواره، اینترنت، فیلم و رسانه را ابزار جنگ نرم برشمرد و تصریح کرد: دشمن در جنگ نرم جوانان کشور را هدف گرفته است و در این عرصه به طور گسترده عمل می‌کند.

وی ارسال پیامک، تهمت‌زدن و کوچک شمردن دیگران را از مهمات جنگ نرم عنوان کرد و افزود: جنگ نرم برای دشمن هزینه بالایی ندارد و بعضی مواقع خود به دشمن کمک می‌کنیم.

*خسارت جنگ نرم قابل جبران نیست

سیاری با بیان اینکه خسارت جنگ نرم را نمی‌توان جبران کرد، خاطرنشان کرد: تغییر فرهنگ 30 سال زمان نیاز دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، توان دفاعی امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را بسیار بالا دانست و بیان کرد: توان بالای دفاعی ایران موجب شده دشمن به طرف جنگ نرم کشانده شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن مقابله با جنگ سخت را فراموش نکرده است، اذعان کرد: دشمن به دلیل اقتدار نیروهای مسلح ایران تهاجم فرهنگی، شبیه‌خون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم را مطرح کرده است.

سیاری تهاجم فرهنگی را سبب تأثیر در زندگی افراد در جامعه خواند و یادآور شد: حدود سه هزار شبکه ماهواره‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی در حال پخش برنامه هستند و 700 شبکه تبلیغ لباس می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، پیدا بودن بدن با لباس را ننگ دانست و اظهار کرد: بعضی از افراد آن‌قدر لباس تنگ می‌پوشند که تمام بدن آنها پیدا است.

وی آرایش موی سر به سبک غربی برای جوان ایرانی را ننگ خواند و تصریح کرد: دشمن حتی تلاش کرده مجالس ختم را تغییر دهد.

سیاری با تأکید بر معماری اسلامی در ساخت‌وسازها، بیان کرد: حجاب در فرهنگ معماری اسلامی اصل است و دشمن می‌خواهد حجاب را از جامعه بگیرد.

فرمانده نیروی دریای ارتش خواستار حفظ ارزش‌های اسلامی در رفتارها شد و گفت: حفظ ارزش‌ها در نظام اسلامی افتخار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

*حفظ ارزش‌ها بزرگ‌ترین تودهنی به دشمن

سیاری حفظ ارزش‌ها را بزرگ‌ترین تودهنی به دشمن عنوان کرد و یادآور شد: بصیرت چراغ راه حرکت جامعه است و کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش پس از دانش‌آموختگی در مناطق عملیاتی باید سطح معنویت را ارتقا دهند.

 

این مسئول، ترکیب آموزش تخصصی، تربیت جسمی و معنویت در سطح بالا به همراه متعهد بودن، ولایت‌مداری و ... را از ویژگی‌های کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

ناوشکن دماوند
چهارشنبه 92/4/26 ساعت 10:54 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
 
الحاق ناوشکن دماوند به نیروی دریایی ارتش/گشت‌زنی نیروی دریایی ایران در تنگه باب‌المندب

فرمانده نیروی دریایی ارتش از الحاق ناوشکن دماوند در آینده نزدیک به این نیرو در دریای خزر خبر داد.

خبرگزاری فارس: الحاق ناوشکن دماوند به نیروی دریایی ارتش/گشت‌زنی نیروی دریایی ایران در تنگه باب‌المندب

 

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نیروی دریایی در کشور یک نیروی راهبردی است اظهار کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند به نیروی دریایی باید به چشم یک نیروی راهبردی نگریسته شود.

وی ادامه داد: معنای سخنان مقام معظم رهبری بیرون رفتن از منطقه خود است و باید در آب‌های آزاد حضور داشته باشیم و با کشورهای حاشیه دریاها تماس برقرار کنیم.

سیاری نیروی دریایی ارتش را بازوی توانمند نظام در تعامل با کشورهای همسایه در دریاها عنوان کرد و افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در تعامل با کشورها موثر باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ناوگروه ارتش برای نخستین بار در دریای خزر به طرف بندر آستراخان روسیه اعزام شد، خاطرنشان کرد: ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مدت پنج سال گذشته در دریای جنوب به کشورهای متعددی سفر کردند.

وی به سفر ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به چین و سریلانکا در فروردین امسال اشاره کرد و گفت: سال‌های گذشته ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش به دریای مدیترانه، دریای سرخ، سوریه و ... سفر کردند.

*ارسال پیام صلح و دوستی هدف سفر به روسیه

سیاری با بیان اینکه سفر نیروی دریایی ارتش در دریای خزر برای نخستین بار اتفاق افتاده است، تصریح کرد: ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با هدف ارسال پیام صلح و دوستی و تحکیم روابط بین کشور ایران و روسیه سفر کرده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش سفر ناوگروه این نیرو به روسیه را دارای اهداف دیگری دانست و بیان کرد: دریانوردی طولانی مدت، افزایش تجربه کارکنان نیروی دریایی، تماس با کشورهای خارجی، دید و بازدیدهای متقابل، شرکت در جلسه‌های آموزشی و فناوری با دیگر کشورها، دید و بازدید از ناوهای همدیگر در زیر مجموعه اهداف سفر مذکور است.

وی بازتاب سفر ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رسانه‌های داخلی و خارجی را بسیار گسترده خواند و اذعان کرد: کشور ایران روزی به دلیل انعقاد قرارداد ترکمنچای هیچ توان نظامی برای دفاع از خود در دریای خزر نداشت.

سیاری حضور در دریای خزر را به برکت انقلاب و جمهوری اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: ایران در دریای خزر دارای منافع بسیاری است و اکنون این توان را به دست آوردیم که بتوانیم از منافع خود دفاع کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به منابع زیرزمینی بسیار گاز و نفت در کف دریای خزر، اظهار کرد: منابع غذایی گران‌قیمتی در خزر داریم.

وی دریای خزر را دارای انرژی‌های مختلف و محیط زیست مناسب ذکر کرد و افزود: ممکن است در دریای خزر قاچاق انسان و قاچاق دیگر موارد، خطای محیط زیست، ناامنی در دریا و ... اتفاق بیفتد بنابراین باید این توانمندی را داشته باشیم از منافع خود دفاع کنیم.

سیاری سفر به روسیه را در راستای تدابیر مقام معظم کل قوا در رابطه با حضور در دریای آزاد عنوان کرد و گفت: امر مذکور به مرحله اجرا در آمده است و افتخاری برای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند مظهر اقتدار ملت در دریاها نیروی دریایی است، خاطرنشان کرد: فرمانده معظم کل قوا می‌فرمایند دریا برای کشور فرصت است و برای پیشرفت و حفظ منافع ملی، منافع کشور در دریا منافع راهبردی و کلان است.

وی بر تلاش به منظور حفظ منافع ملی تاکید کرد و یادآور شد: منافع جمهوری اسلامی ایران در دریا راهبردی است و باید توانمندی برقراری امنیت در دریاها را داشته باشیم.

سیاری افزایش توان نیروی دریایی ارتش به صورت روزبه‌روز را راهبرد این نیرو تا سال‌های آینده خواند و بیان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران باید در عرصه دریاهای آزاد حضور داشته باشد تا بتواند منافع راهبردی و کلان کشور را تامین کند.

*گشت‌زنی بیست‌وششمین ناوگروه ارتش در تنگه باب‌المندب

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به گشت‌زنی بیست‌وششمین ناوگروه این نیرو در تنگه باب‌المندب، اظهار کرد: تنگه باب‌المندب خلیج عدن را به دریای سرخ وصل می‌کند و محل هجوم دزدان دریایی است.

وی در ادامه به دستاوردهای نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و افزود: دستاورها به صورت یک فرآیند به دست می‌آید و تربیت نیروی انسانی اسلامی امروز بهترین دستاورد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

سیاری با بیان اینکه برای ارتقای معنویت کارکنان نیروی دریایی ارتش تلاش بسیاری شده است، تصریح کرد: نیروی انسانی که از معنویت برخوردار باشد، یک دستاورد بزرگ است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ساخت و به آب‌اندازی ناوشکن دماوند در دریای خزر را نتیجه یک فرآیند دانست و بیان کرد: فرآیند مذکور امروز به نتیجه رسیده و این امر از توانمندی‌های نیروی دریایی و جوانان کشور است.

وی ساخت زیردریایی، حضور در زیر سطح و دریاهای آزاد، ارتباط با کشورهای حاشیه اقیانوس هند، تامین منافع کشور و برقراری امنیت برای خطوط کشتیرانی در دریاهای دور دست را از دستاوردهای بزرگ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت فرماندهی معظم کل قوا عنوان کرد.

*الحاق ناوشکن دماوند به نیروی دریایی ارتش در آینده نزدیک

 

سیاری در پایان با اشاره به آب‌اندازی ناوشکن دماوند در دریای خزر، تصریح کرد: ناوشکن مذکور در آینده نزدیک طی مراسمی به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر الحاق می‌شود.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: نیروی دریائی

   1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 15
کل بازدیدها: 1322728