سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
ملت ایران قوی است
شنبه 92/4/1 ساعت 12:35 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

دیپلمات آمریکایی: ملت ایران قوی است
این ملت را نمی‌توان از پا درآورد 


یک دیپلمات ارشد آمریکایی تأکید کرد ایران ملتی مقاوم دارد و آمریکا از فشار تحریم‌ها نتیجه‌ای نخواهد گرفت.
رایان کروکر سفیر سابق آمریکا در افغانستان که سالها در کشورهای مختلف خاورمیانه، فعالیت کرده، در گفت و گو با رادیو فردا تصریح کرد: تنها چیزی که از تحریم‌ها به چشم می‌آید، نشانه دشمنی غرب است. کشورها در مقابل چنین مسئله‌ای مقاومت می‌کنند و سیاست خود را تغییر نمی‌دهند که به باور من امری قابل پیش‌بینی است.
وی درباره این سؤال که آیا تحریم‌ها سیاست ایران را تغییر نخواهد داد؟ گفت: خیر اینطور فکر نمی‌کنم. ایران یک کشور قوی است، ملت مقاومی دارد. جنگ هشت ساله با عراق ایران را به کشوری شکست‌خورده تبدیل نکرد، و هیچ کدام از این عوامل استفاده شده علیه ایران نیز چنین نتیجه‌ای را در برنخواهد داشت. آنچه من پیشنهاد می‌کنم حرکت به سمت دیپلماسی است.
اگر چه همانطور که گفتم و در گزارش «پروژه ایران» آمده، این همه در چارچوب رویکردی می‌گنجد که در آمریکا به «چماق و هویج» معروف است. در واقع از آن طرف آنها همیشه گفته‌اند که دنبال چنین چیزی هستند، اما ما نه تحریم‌ها را برداشتیم و نه گزینه نظامی را از روی میز حذف کردیم و هر دو را نگه داشتیم.
کروکر درباره سیاست فشار برای براندازی نیز گفته است: ما یک بار برای تغییر رژیم در ایران تلاش کردیم، می دانید، در زمان نخست وزیری محمد مصدق در 1953 (مرداد 1332). آن برنامه سرنوشت خوبی پیدا نکرد و فکر می‌کنم بذر انقلاب 1979 (انقلاب 57) در 1953 کاشته شد. پس قطعاً تغییر رژیم را به‌عنوان سیاستی برای ایالات متحده یا هر [کشور] دیگری توصیه نمی‌کنم.

منبع: روزنامه کیهان



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

موازنه قدرت
شنبه 92/4/1 ساعت 12:33 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

اکونومیست: موازنه قدرت در منطقه به نفع ایران است


اکونومیست در گزارشی به تغییر موازنه قدرت به نفع جمهوری اسلامی ایران اذعان کرد و از غرب خواست در برابر ایران عقب‌نشینی نکند.
در این گزارش ضمن تصریح به اینکه شیر پارسی پنجه‌های خود را از دست نداده است، اذعان شده که به دو دلیل موازنه قوا بین ایران و سایر جهان در حال تغییر به نفع ایران است: اولا به دلیل پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران که اکونومیست آن را همچون سیاست‌مداران صهیونیست در راستای تولید سلاح هسته‌ای می‌بیند. ایران ظرف کمتر از دو سال و علی‌رغم تحریم‌ها توانسته است 9000 سانتریفیوژ نصب کند و به این ترتیب ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم خود را دو برابر کرده است. ثانیا، برخی تحولات دیگر که منافع غرب را تهدید می‌کنند، در اطراف ایران در حال رخ دادن هستند.
به گزارش مهر، در بخشی دیگر از این گزارش ضمن ادعای یک مطلب که ایران علاقه‌مند است قدرت خود در منطقه را گسترش دهد آمده است:‌ دولت عراق اکنون متحد ایران است. ایران در لبنان نیز ازطریق حزب‌الله شیعی دارای نفوذ است و نیروهای حزب‌الله را وارد سوریه کرده است که توانسته‌اند درکنار مشاوران ایرانی، وضعیت جنگ را به نفع حکومت بشار اسد تغییر دهند. دلیل رسمی موافقت اوباما با ارسال سلاح به سوریه، استفاده این کشور از سلاح شیمیایی بوده است اما دلیل واقعی آن این است که آمریکا نمی‌خواهد اسد به عنوان نماینده ایران حکومت کند.
در ادامه این گزارش ادعا شده است که خطر ایران هسته‌ای یکی از اصلی‌ترین عللی است که باعث می‌شود غرب نه‌تنها در سوریه وارد عمل شود، بلکه در این کشور منطقه پرواز ممنوع نیز برقرار کند. این اقدام باعث می‌شود که دولت اسد از اصلی‌ترین سلاح خود یعنی نیروی هوایی بی‌بهره شود و شورشیان بتوانند پایگاه نظامی در سوریه ایجاد کنند.
گزارش اکونومیست این چنین به پایان رسیده است: «وقتی قدرت پارسی در حال افزایش است، برای غرب وقت عقب‌نشینی از خاورمیانه نیست!»

منبع: روزنامه کیهان



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

<   <<   6      
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 235
بازدید دیروز: 335
کل بازدیدها: 1325694