سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
پهپاد عمود پرواز ایران
چهارشنبه 92/4/26 ساعت 1:33 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

مهناد 41؛‌ جدیدترین پهپاد عمود پرواز ایران

این پرنده عمود پرواز در تصویربرداری، کنترل ترافیک، صنایع کشاورزی، سدهای آبی، صنایع پتروشیمی و تونل سازی کاربرد دارد.

به گزارش مشرق، یکی از شرکت های دانش بنیان اصفهان این پرنده را با عنوان مهناد 41 تولید کرده است و پرنده بی سرنشین عمود پرواز با قابلیت کنترل اپراتوری و اتوپایلوت، امسال به بهره برداری صنعتی رسید.

از این پرنده عمود پرواز می توان در موارد بسیاری از جمله تصویربرداری، کنترل ترافیک، بازرسی فنی مناطق و دکل های انتقال، نقشه برداری هوایی، صنایع کشاورزی، سدهای آبی، صنایع پتروشیمی و تونل سازی استفاده کرد.

مهناد41 حدود680 گرم وزن و 56 کیلومتر در ساعت سرعت دارد و این دستگاه که قابلیت برقراری ارتباط از طریق شبکه وای فای را دارد، با مواد فیبروکربن ساخته شده است.

این دستگاه400 متر برد دارد و در صورت استفاده از شبکه تلفن همراه برای کنترل سیستم تا زمانی که باتری آن شارژ داشته باشد، کار می کند.



مهدی نژاد نوری معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در آیین رونمایی از مهناد 41 گفت: یکی از امتیازهای این دستگاه، ثبت سفارش برای آن است و بهترین حالت برای محصولات دانش بنیان این است که مشتری برای تولید داشته باشد که مهناد 41 این امتیازات را دارد.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: دستاورد جدید

ناو موشکانداز نداجا
چهارشنبه 92/4/26 ساعت 1:28 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

رونمایی از ناو موشک‌انداز نداجا

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش از تولید جدیدترین ناو موشک‌انداز ایرانی خبر داد و گفت که این ناو موشک‌انداز از کلاس ناوهای کمان است.
به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، دریادار غلامرضا بیغم جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه جدیدترین ناو موشک‌انداز ایرانی از کلاس کمان با ویژگی‌های منحصر به فرد برای نخستین بار در رزمایش نیروی دریایی رونمایی می‌شود، گفت: از این ناوهای موشک‌انداز جدید، به تناسب نیاز در شمال و جنوب کشور استفاده خواهیم گرفت.

وی افزود: آخرین مدل از این‌گونه ناوها، ناو موشک‌انداز درفش بود که در دریای خزر به آب انداخته شد و هم‌اکنون در حال خدمت است؛ البته وزارت دفاع در تلاش است که ناو موشک‌انداز درفش را به تناسب نیاز، به تولید انبوه برساند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه این گفت‌وگو تأکید کرد: هم‌اکنون جدیدترین ناو موشک انداز ایرانی از "کلاس کمان" به مرحله تولید کامل رسیده و نیروی دریایی تلاش می‌کند با این ناوها، چرخه دفاع دریایی خود را در مناطق جنوبی کشور از جمله دریای عمان، سواحل مکران و شمال اقیانوس هند و همچنین در شمال کشور و در دریای خزر، تکمیل کند.

وی با بی‌نظیر خواندن ویژگی‌های این ناو موشک‌انداز که کلاس آن را کمان اعلام کرد، گفت: چند منظوره بودن و آمادگی در برابر رزم‌های سطی و ضد هوایی، از ویژگی‌های این ناو به شمار می‌رود.
منبع: مشرق نیوز


برچسب‌ها: نیروی دریائی

پنج قلم ماده اولیه داروهای نوترکیب
چهارشنبه 92/4/26 ساعت 1:0 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

احمدی نژاد از پنج قلم ماده اولیه داروهای نوترکیب رونمایی کرد

رئیس چمهور از 5 قلم از مواد اولیه داروهای ضد سرطان، ام اس، بیماری های قلبی، ضد درد و بیهوشی رونمایی کرد.
به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، مراسم شصتمین سالگرد سازمان تامین اجتماعی دقایقی پیش با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور طریقت منفرد وزیر بهداشت، حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اسدالله عباسی وزیر رفاه و همچنین سعید مرتضوی رئیس  سازمان تامین اجتماعی  برگزار شد.

رئیس چمهور در این مراسم از 5 قلم از مواد اولیه داروهای ضد سرطان، ام اس، بیماری های قلبی، ضد درد و بیهوشی رونمایی کرد.

باشگاه خبرنگاران


برچسب‌ها: علمی

علیه آزمایشهای موشکی ایران
چهارشنبه 92/4/26 ساعت 12:58 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

روسیه و چین مانع اجماع شورای امنیت علیه آزمایش‌های موشکی ایران شدند

مسکو و پکن با مخالفت با گزارشی که در آن ادعا شده بود آزمایش‌های موشکی ایران نقض تحریم‌های شورای امنیت بوده، اجماع شورای امنیت بر سر آن را بر هم زدند.

خبرگزاری فارس: روسیه و چین مانع اجماع شورای امنیت علیه آزمایش‌های موشکی ایران شدند

به گزارش خبرگزاری فارس، روسیه و چین با حمایت از ایران، مانع از اجماع شورای امنیت سازمان ملل بر سر گزارش نوشته شده توسط هیئتی از کارشناسان شدند که در آن ادعا شده بود آزمایش موشکی تهران در سال گذشته نقض تحریم‌های شورای امنیت بوده است.

«گری کویینلن» نماینده استرالیا در سازمان ملل که ریاست کمیته نظارت بر تحریم‌های ایران را بر عهده دارد مشخص نکرده چه کشورهایی با این گزارش مخالفت کرده‌اند. با این حال، دیپلمات‌های شورای امنیت بدون افشای نام به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند روسیه قاطعانه‌ترین مخالفت را با این گزارش ابراز کرده و چین هم از روسیه حمایت کرده است.

آقای کویینلن به شورای امنیت گفت که تعدادی از کشورهای عضو این شورا با دیدگاه این هیئت کارشناسی موافقند که پرتاب موشک‌های شهاب 1 و شهاب 3 در یک مانور در جولای سال 2012 «مصداق نقض آشکار» تحریم‌ها بوده است و بنابراین «تمامی کشورهای عضو سازمان ملل باید تلاش‌هایشان برای وضع تحریم‌هایی در ارتباط با پرتاب این موشک‌ها علیه ایران را دو چندان کنند.»

شورای امنیت سازمان ملل، بر پایه ادعاهای آمریکا و هم‌پیمانانش که ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ایش متهم می‌کنند تا کنون چهار دور تحریم علیه ایران وضع کرده‌اند.

ایران یکی از امضاکنندگان متعهد پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی) و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که تصریح می‌کنند این کشور از حق استفاده از فن‌آوری هسته‌ای برای دستیابی به اهداف صلح‌آمیز برخوردار است.

افزون بر این نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی چندین بار از تاسیسات اتمی ایران بازدید کرده‌اند، اما هیچ مدرکی دال بر انحراف در برنامه هسته ای ایران نیافته‌اند.

فارس نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

استقرار نیروی زمینی
دوشنبه 92/4/24 ساعت 10:58 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار عراقی عنوان کرد
ارتقای ضریب امنیت مرزها با استقرار نیروی زمینی سپاه

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: نیروی زمینی سپاه با حضور در مناطق مرزی کردستان، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان ضریب امنیت را به صورت چشمگیر ارتقا داده و امنیت را بومی‌سازی کرده است.

خبرگزاری فارس: ارتقای ضریب امنیت مرزها با استقرار نیروی زمینی سپاه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در مراسم افتتاح بیمارستان صحرائی شهید صدوقی در منطقه محروم چاه مبارک شهرستان عسلویه از امنیت و سلامتی به عنوان نعمت‌های ناشناخته‌ای که همواره مورد تاکید بزرگان دین قرار گرفته‌اند، یاد کرد و گفت: برخورداری از سرمایه‌های دنیوی بدون داشتن امنیت و سلامتی بی ارزش خواهد بود و از این رو بزرگان دین ما همواره این دو مولفه را سرلوحه امور خود قرار داده‌اند.

عراقی با اشاره به بومی سازی و ارتقای ضریب امنیت در مرزها اظهار داشت: نیروی زمینی سپاه به عنوان سرباز و خدمتگذار مردم با حضور در مناطق مرزی کردستان، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان ضریب امنیت را به صورت چشمگیر ارتقاء داده و امنیت را بومی سازی کرده است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه خوشحالیم که در خدمت محرومین هستیم، از خدمت رسانی نیروی زمینی سپاه در مناطق محروم به بیش از 900 هزار نفر در حوزه سلامت خبر داد و ابراز امیدواری کرد: روزی فرا برسد که خدمت رسانی به محرومین دائمی شود.

در این مراسم سردار اخوان معاون بهداری نیروی زمینی سپاه نیز با اشاره به قابلیت‌های منحصر بفرد بیمارستان صحرائی شهید صدوقی، گفت: استفاده از تجهیزات استاندارد به روز، رایگان بودن تمامی خدمات، برخورداری از سامانه های امداد صحرائی ممتاز، بهره‌مندی از قابلیتهای تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان صحرائی شهید صدوقی و درمان انسان محور و دانش محور از مهم ترین قابلیتهای این بیمارستان صحرائی به شمار می رود.

معاون بهداری نیروی زمینی سپاه در پایان عدالت محوری در استفاده از امکانات و ارائه خدمات را مهم و حائز اهمیت برشمرد و اظهار داشت: درباره افرادی که نیاز به درمان طولانی مدت دارند نیز درصدد هستیم تا روند درمانی آنها تا بهبودی کامل ادامه یابد.

منبع: فارس نیوز




برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

تیربار اخگر
دوشنبه 92/4/24 ساعت 1:23 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر حیدری در گفت‌وگو با مشرق:

تولید انبوه "تیربار اخگر" به‌زودی آغاز می‌شود

این سلاح ایرانی دارای کالیبر 7.62 میلیمتر و شش لوله بوده و بیشینه نواخت تیر آن چهارهزار تا پنج‌هزار گلوله بر دقیقه و برد نهایی آن بیش از هزار متر اعلام شده که با عملیاتی‌شدن آن، توان دفاعی واحدهای زمینی کشورمان به‌طور چشمگیری افزایش می‎یابد.

امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دفاع و امنیت مشرق با اشاره به موفقیت های سالهای اخیر این نیرو در طراحی و ساخت انواع سلاح های سبک و سنگین گفت: خودکفایی و خوداتکایی نیروهای مسلح، مورد تأکید امام(ره) و مقام معظم رهبری بوده و مواردی چون تانک ذوالفقار به‌عنوان نمونه‌هایی بارز و مهم در این زمینه محسوب می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از ابتکارات و نوآوری‌های نیروی زمینی ارتش در مرحله تولید انبوه قرار دارد، به سلاح مهم اخگر اشاره کرد و افزود: این سلاح به دست جهاد خودکفایی نزاجا طراحی و نمونه رزمی آن برای تولید انبوه آماده شده است.

حیدری با اعلام اینکه تولید انبوه این سلاح مهم را در دستور کار داریم و این روند با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته احتمالاً از مهرماه شروع خواهد شد، خاطرنشان کرد: تولید انبوه این سلاح با مشارکت نیروی زمینی و وزارت دفاع انجام خواهد شد.

این فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص بخش هایی که قرار است به این سلاح مجهز شوند نیز گفت: برنامه ما این است که یگان‌های کماندو و تکاوری نزاجا را به این سلاح مجهز کنیم.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، با سخنان فوق مشخص می شود که تیربار 6 لوله چرخان «اخگر» که دارای قابلیت‎های رزمی بی‎نظیری است توسط متخصصان کشورمان برای تولید انبوه آماده شده و در وهله اول برای تجهیز واحدهای زمینی با آن اقدام خواهد شد. از اینرو در مطلب پیش رو به تاریخچه این نوع سلاح‎ها، قابلیت‎ها و مزایای آن نسبت به تیربارهای تک لوله می‎پردازیم.

پیشینه تیربارهای چند لوله چرخان به اختراع دکتر «گتلینگ» در سال 1860 بازمی‎گردد که اولین نمونه از تیربار چندلوله خود را ساخت در حالی که چرخش لوله‎ها در آن با نیروی دست انجام می‎شد.

 
تیربار گتلینگ


این سلاح در همان اول کار به نواخت تیر 200 گلوله بر دقیقه رسید که بسیار بیشتر از تفنگ‎های موجود در سازمان ارتش‎های آن دوران بود. به مرور با تکمیل این اختراع هرچند نواخت تیرهای بالاتر تا 800 الی 900 گلوله بر دقیقه نیز به دست آمد اما تیربار گتلینگ نیز سنگین و پیچیده‎تر شد.

بعدها با ساخت تیربارهایی که با فشار گاز باروت به قابلیت شلیک خودکار رسیده بودند دوران افول تیربارهای چند لوله گتلینگ فرا رسید. این سلاح‎های جدید، نواخت تیری در حدود گتلینگ‎ها یا بیشتر از آن داشتند در حالی که بسیار سبک‎تر و در عین حال دارای پیچیدگی کمتر بودند. در نتیجه، اختراع تیربار چند لوله چرخان هرچند در برخی نقاط دنیا در حال تکمیل بود اما نمونه‎های تولید شده و عملیاتی آن به موزه‎ها فرستاده شد.

پس از جنگ جهانی دوم ارتش آمریکا اعلام کرد به توپی با کالیبر متوسط اما با نواخت تیر بسیار بالا برای نبردهای هوایی نیاز دارد. شرکت «جنرال الکتریک» پس از برنده شدن در این قرارداد در هنگام مروری بر کارهای گذشته به یاد مسلسل‎های گتلینگ افتاد. با قرض گرفتن یک نمونه ساخت 1903 از موزه و تأمین توان مورد نیاز آن از یک منبع توان خارجی(احتمالاً الکتریکی) و اصلاحاتی جزئی این سلاح به نواخت تیر 5هزار گلوله بر دقیقه رسید.

پس از یک دوره مفصل طراحی و آزمایش، توپ 6 لوله «ام-61 ولکان» با کالیبر 20 میلیمتر مورد پذیرش نیروی هوایی ارتش آمریکا قرار گرفته و از قضا از تیربارهای خود آقای گتلینگ هم معروف‎تر و پراستفاده‎تر شد.
 


توپ 20 میلیمتری ولکان در جنگنده اف-104 استارفایتر


توپ 20 میلیمتری 6 لوله ام-61 ولکان که در جنگنده‎های اف-4 و اف-14 نیروی هوایی ارتش کشورمان وجود دارد و خلبانان ایرانی پیروزی‎های هوایی متعددی را با آن در جنگ تحمیلی 8 ساله عراق علیه ایران کسب کردند امروزه پرکاربردترین نمونه از این نوع سلاح‎ها در بین هواپیماهای جنگی غربی است.

 
نمونه ای از توپ ولکان در مأموریت سطح به هوا


نمونه‎ای 6 لوله با کالیبر کوچک‎تر 7.62 میلیمتر نیز از روی آن توسعه یافت که به «مینی‎گان» مشهور شد. «ام-134 مینی‎گان» از یک موتور الکتریکی برای ایجاد دوران لوله‎های خود بهره می‎برد که از مرسوم‎ترین روش‎ها در سلاح‎های امروزی طرح گتلینگ است. این سلاح به نواخت تیر 2هزار تا 4هزار تیر بر دقیقه و برد 1000 متر دست می‎یابد و جرم آن کمی کمتر از 48 کیلوگرم بوده و سرعت خروج گلوله‎ها از لوله آن 853 متر بر ثانیه است.
 


تیربار مینی‎گان


ام-134 در بسیاری از واحدهای هوایی مانند بالگردها و هواپیماهای گشتی و تهاجم زمینی، خودروها و ادوات زمینی و نیز شناورهای دریایی آمریکا و به مرور در کشورهای دیگر به کار گرفته شد. کارایی این سلاح در برابر نیروهای زمینی به قدری بود که پس از رؤیت قدرت آتش آن دشمنان خصوصاً در عملیات‎های کمین علیه واحدهای خودرویی از ادامه درگیری صرف نظر می‎کردند.

حتی نقل شده است در موارد بسیاری ماکتی از آن روی واحدهای زمینی که از این سلاح برخوردار نبودند نصب می‎شد تا دشمن را از شروع درگیری منصرف کند!

امروزه مزیت‎های تیربارها و توپ‎های طرح گتلینگ که به کمک استفاده از فناوری‎های جدید و رفع اشکالات طرح‎های اولیه ماندگار شده‎اند سبب شده تا نمونه‎های متنوعی از آنها با کاربرد سطح به سطح، هوا به هوا و سطح به هوا در کشورهای مختلف توسعه یابد. هرچند اصول عملکردی همه آنها یکسان است اما تفاوت‎هایی مثلاً در نحوه تأمین توان، آنها را هم متمایز می‎سازد.

دو روش تأمین توان این سلاح‎ها استفاده از منبع خارجی الکتریکی، نیوماتیکی، هیدرولیکی یا منبع داخلی مانند لگد شلیک و فشار گاز برگشتی حاصل از شلیک‎های قبلی است.

به طور کلی می‎توان مزیت‎های سلاح‎های طرح گتلینگ را در موارد زیر دانست:

این سلاح‎ها امکان اجرای شلیک پرحجم را آن هم برای مدت طولانی‎تر نسبت به تیربارهای تک لوله دارند زیرا اولاً سهم تعداد گلوله شلیک شده از هر لوله در این سلاح‎ها بسیار کمتر از یک تیربار تک لوله برای همان تعداد شلیک است و البته لوله‎های سلاح طرح گتلینگ در حین چرخش مقداری هم خنک می‎شوند.

در نتیجه بر خلاف تیربارهای معمولی که از شلیک با نرخ بالا در مدت طولانی به دلیل گرم شدن لوله عاجز هستند این سلاح‎های چند لوله می‎توانند بدون رسیدن به بیشینه حد تحمل حرارت لوله‎ها برای مدت بیشتری با نرخ آتش بالا شلیک کنند.


 

نمونه‎ای از مینی‎گان نصب شده روی بالگرد


دوم: سه عمل اصلی بارگذاری گلوله، اجرای آتش و تخلیه پوکه در آنها به طور همزمان در لوله‎های مختلف اجرا می شود یعنی در حالی که یکی از لوله‎ها در حال شلیک است، لوله دیگری در حال بارگذاری بوده و لوله دیگری فرایند تخلیه را طی می‎کند. همین قابلیت در یک بازه زمانی مشخص منجر به شلیک تعداد بیشتری گلوله نسبت به سلاح تک لوله‎ای نیز می‎شود زیرا در سلاح تک لوله، سه عمل فوق باید پشت سر هم اجرا شود.

به گزارش مشرق، مزیت دیگر این سلاح‎ها حل مشکل مهمات معیوب و عملکرد نامناسب شامل کامل نسوختن باروت(پیشران) موجود در فشنگ، ایراد در بارگذاری آن یا تخلیه پوکه است. در سلاح تک لوله معیوب بودن مهمات یا به از کار افتادن سلاح منجر شده یا آن را از اجرای حد نهایی عملکرد خود باز می‎دارد.

اما سلاح چند لوله به دلیل اجرای جداگانه فرایندهای سه گانه در لوله‎های مختلف سلاح به راحتی فشنگ معیوب را از دور خارج می‎کند در حالی که سایر لوله‎ها به شلیک خود ادامه می‎دهند و در صورت معیوب بودن تأمین کننده مهمات هر یک از لوله‎ها در یک سلاح 6 لوله، تنها 16.67 درصد از نواخت تیر کاهش می‎یابد بر خلاف سلاح تک لوله که در این حالت به طور کامل از کار می‎افتد.

این سلاح‎ها حجم آتش چندین تیربار یا توپ با کالیبر مشابه را یکجا تولید می‎کنند. همچنین می‎توانند با بهره‎گیری از قابلیت تغییر نرخ آتش خود و افزایش آن برای درگیر شدن با یک هدف سریع، احتمال اصابت در اولین سری شلیک را افزایش داده یا در مصرف مهمات برای انهدام اهدافی با سرعت کمتر یا اهداف ثابت صرفه جویی کنند.
 


تیربار اخگر


هر چند این سلاح ها امروزه پرکاربرد هستند اما در کشورهای معدودی ساخته می شوند که به طور عمده شامل آمریکا، روسیه، چین و چند کشور اروپایی است. کشورمان ایران نیز چند سالی است که نمونه های مهندسی و آزمایشی تیربار چند لوله طرح گتلینگ خود را با نام «اخگر» رونمایی کرده است که توسط متخصصان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران(نزاجا) ساخته شده و به زودی به تولید انبوه می‎رسد.
 



تیربار اخگر روی خودروهای رنجر و سمندر


این سلاح ایرانی که تا کنون روی خودروهای تاکتیکی و پرتحرک کوچک مانند «رنجر» و «سمندر» که آنها هم توسط جهاد خودکفایی نزاجا طراحی و ساخته شده‎اند مشاهده شده دارای کالیبر 7.62 میلیمتر و 6 لوله بوده، بیشینه نواخت تیر این سلاح 4هزار تا 5هزار گلوله بر دقیقه و برد نهایی آن بیش از 1000 متر عنوان شده است. به نظر می‎رسد توان حرکت چرخشی لوله‎های آن از یک موتور الکتریکی تأمین می‎شود.

به گزارش مشرق، با به‌کارگیری انبوه این سلاح که نه‌تنها کارایی بالایی علیه نفرات و خودروهای سبک دشمن دارد بلکه می‎تواند به طور محدود در نقش پدافند هوایی نیز ظاهر شود توان دفاعی واحدهای زمینی کشورمان به طور چشمگیری افزایش می‎یابد.

بدیهی است با تجهیز این سلاح به سامانه هدفگیری اپتیکی و کنترل از راه دور که برای تیربارهای 12.7 میلیمتری روی تانک‎ها و نفربرهای ایرانی دیده شده کارایی آن به مراتب افزایش می‎یابد زیرا هم دقت شلیک افزایش یافته و هم می‎توان اهداف را در مسافت دورتر از برد مؤثر چشمی هدف‌گیری کرد.
 



تیربار اخگر روی خودروهای تاکتیکی نزاجا


همانطور که در سایر کشورهای دنیا نیز دیده می‎شود این سلاح امکان یکپارچه شدن با بالگردهای تهاجمی و ترابری و نیز قایق‎های تندرو و شناورهای گشتی را به راحتی دارد که به افزایش تأثیر عملیات هجومی این واحدها در میدان نبرد ضمن افزایش توان دفاع از خود در برابر واحدهای دشمن منجر می‎شود.

همچنین باید در نظر داشت ساخت کامل، تولید و به کارگیری سلاح 6 لوله اخگر مقدمه خوبی برای توسعه نمونه‎ای با کالیبر بزرگتر برای دفاع هوایی خصوصاً جهت استفاده در شناورهای دریایی است. واضح است برخورداری رزمندگان اسلام از سلاح‎هایی که دشمن نیز به عمق تأثیر آن واقف است موجب تغییر محاسبات او در عرصه نبردهای زمینی خواهد شد و این توان آتش بی‎نظیر اخگرهای ایرانی در ترکیب با تحرک بالای خودروهای تاکتیکی متنوع تولید شده، تیر مؤثر دیگری در کمان سربازان این مرز و بوم است.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: دستاورد جدیدسلاح

اشراف اطلاعاتی و نظارت
دوشنبه 92/4/24 ساعت 1:15 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
مسئول حفاظت اطلاعات نیروی دریایی سپاه:

اشراف اطلاعاتی و نظارت دو رکن اساسی پیشرفت و موفقیت است

مسئول حفاظت اطلاعات نیروی دریایی سپاه، اشراف اطلاعاتی و نظارت را 2 رکن اساسی پیشرفت و موفقیت دانست.
به گزارش حوزهدفاعی - امنیتی    باشگاه خبرنگاران، دریادار دوم پاسدار صادقی در همایش فصلی مسئولان نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه ضمن تبیین مؤلفه‌های توانمندی در عرصه خدمتگزاری در مجموعه‌های مهم و حساسی همچون سپاه، با استناد به رهنمودی از مقام معظم رهبری مبنی بر این که یک مسئول باید نیمی از وقتش را صرفت نظارت کند، گفت: اگر برای نظارت وقت نگذاریم یقیناً آن مجموعه در اختیار ما نخواهد بود و اگر غفلت کردیم، هر چه خوب و توانمند باشیم از عهده مسئولیت نظارتی خود بر نخواهیم آمد.


وی با برشماری وجوه مهم اشراف اطلاعاتی نسبت به مجموعه ای که مستقیماً مسئولیت آن را بر عهده داریم، افزود: از راه های اشراف بر مجموعه تعامل و ارتباط کلامی و صمیمی با همکاران و گوش دادن به انتقادهای آنان، پاسخ‌گویی و جلوگیری از نارضایتی است که باعث ارتقای سطح توانمندی و کارایی آنان می‌شود.

مسئول حفاظت اطلاعات نیروی دریایی سپاه در بخش دیگری از اظهارات خود با نقل رهنمودی دیگر از رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله) که «مگر انسان‌های خوب دائماً خوب می‌مانند، مگر وسوسه‌ها در انسان‌های خوب اثر نمی‌گذارد، پس آن چیزی که ضامن است این است که ما برای نظارت وقت بگذاریم، برای این عمل ما باید از خودمان شروع کنیم، در اولین مرحله اصلاح خویش است»، گفت: باید از وضعیت عملکرد، تردد و احوال همکاران آگاهی داشته باشیم و همکاران نیز باید نسبت به وظایف و مأموریت‌های خود کاملاً توجیه و استعداد و توانایی انجام وظایف محوله را داشته باشند.

سردار صادقی خطاب به مسئولان و مدیران افزود: فرمانده باید از وضعیت نیروهای خود آگاه باشد و با توجه به خواسته‌هایشان پیگیر رفع و حل مشکلات آن‌ها باشد.

وی افزود: حضور فرمانده در جمع همکاران و گوش دادن به سخنان آن‌ها باعث ایجاد روحیه و افزایش انگیزه آنان شده و در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها، سازمان را کمک می‌کند.

سردار صادقی در پایان با مثبت و سازنده خواندن ارتباط بین حفاظت اطلاعات و حوزه نمایندگی ولی فقیه گفت: به‌حمدالله تعامل بین این 2 مجموعه بسیار خوب است و در پیگیری و اجرای مأموریت در سطح نیروی دریایی سپاه همکاری بسیار خوبی دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

سامانه های شبیه ساز آموزش خلبانی
دوشنبه 92/4/24 ساعت 1:12 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
با حضور امیر شاه‌صفی صورت گرفت

رونمایی از سامانه‌های شبیه‌ساز آموزش خلبانی

فرمانده نیروی هوایی ارتش چندین سامانه شبیه‌ساز در امر آموزش خلبانی را افتتاح کرد.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ خلبان "حسن شاه‌صفی" فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در اداره بهداشت و درمان نهاجا ضمن بازدید از مرکز فیزیولوژی هوایی-طب هوا فضای این مرکز چندین سامانه شبیه‌ساز در امر آموزش خلبانی را افتتاح کرد.

در این مراسم که امیر "جاویدراد" رئیس سازمان جهاد خودکفایی و دیگر فرمانده و مسئولان نیروی هوایی حضور داشتند، سامانه آموزش جهت‌یابی صحیح در حین پرواز (Gyrolab) در حضور امیر شاه‌صفی آزمایش شد.

این سامانه نحوه استفاده از آلات دقیق و آشنایی با کابین در شرایط شبیه به پرواز واقعی و همچنین احساس غوطه‌ور شدن در فضا را به دانشوران خلبانی آموزش می‌دهد.

هدف از ساخت این شبیه ساز این است که خلبان بتواند در شرایط اضطرار در حین پرواز با تکیه بر نشان دهنده‌های دقیق هواپیما را کنترل و هدایت کند.

همچنین، فرمانده نهاجا ضمن بازدید از سامانه شبیه‌ساز چگونگی پرش صحیح از هواپیما (Ejection Seat Trainer) در جریان فعالیت این فن‌آوری آموزش خلبانی نیز قرا گرفت.

این دستگاه با قرار دادن دانشوران خلبانی در موقعیت اضطرار، چگونگی قرارگرفتن صحیح در کابین را برای پرش به بیرون آموزش می‌دهد.

در ادامه، امیر شاه‌صفی دستگاه ویژه آموزش مقابله با سردرگمی در پرواز (Spatial Disorientation) را نیز رونمایی کرد.

این دستگاه با گردش‌های بسیار سریع دانشوران خلبانی را در شرایط واقعی سردرگمی در پرواز و سرگیجه (Vertigo) قرار می‌دهد که خلبان می‌بایست با آموزش صحیح، بتواند با نیروی وارد شده بر سر و بدن خود مقابله کرده و شرایط عادی خود را حفظ کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران




قاچاق اسلحه
یکشنبه 92/4/23 ساعت 12:15 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

انهدام باند قاچاق اسلحه به کشور

جانشین فرمانده مرزبانی با اشاره به کشف دو هزار و 700 کیلوگرم مواد مخدر طی 4 درگیری مسلحانه با قاچاقچیان گفت: ماموران هنگ مرزی بانه و قصر شیرین توانستند باند قاچاق اسلحه به کشور را منهدم کنند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، سردار احمد گراوند روز شنبه در نشستی خبری اظهار شدت: طی 48 ساعت گذشته ماموران مرزبانی شرق کشور در 4 درگیری مسلحانه با قاچاقچیان موفق به کشف 2 تن و 700 کیلو انواع مواد مخدر شدند. در این درگیریها که سه مورد از آن در سیستان و بلوچستان و یک مورد نیز در هنگ مرزی تایباد در استان خراسان رضوی رخ داد یک نفر از اشرار به هلاکت رسید.

به گفته جانشین فرمانده مرزبانی، قاچاقچیان با استفاده از چهارپایان و کوله بری قصد داشتنت این مقدار ماده مخدر را به کشور قاچاق کنند. البته با اقدام به موقع مرزبانی هیچکدام از نیروهای ما در این درگیری ها آسیبی ندیدند.

وی افزود: مواد کشف شده یک تن و 700 کیلوگرم تریاک و هزار کیلوگرم حشیش است.

گراوند از انهدام یک باند قاچاق اسلحه به کشور خبر داد و گفت: طی 48 ساعت گذشته مرزبانان در هنگ مرزی قصر شیرین و مریوان متوجه ورود تعدادی قاچاقچی شده و با انجام عملیاتی موفق شدند  پس از درگیری با قاچاقچیان 25 قبضه کلت کمری کشف و ضبط کنند. قاچاقچیان نیز با استفاده از تاریکی شب به آن سوی مرز فرار کردند که احتمال می دهیم در این درگیری تلفاتی را داده باشند.

جانشین فرمانده مرزبانی با اشاره به اینکه ساعت 4:25 بامداد 21 تیرماه  ماموران هنگ مرکزی گله سوره در بانه با تعدادی قاچاقچی مشروب درگیر شدند تاکید کرد: در این درگیری مسلحانه قاچاقچیان با برجای گذاشتن 480 بطری مشروب از محل فرار کردند. متاسفانه در این دیگری یک نفر از سربازان مرزبانی مجروح شد. البته همه باندهای قاچاق مشروب مسلح نیستند و ممکن است تعدادی از آنها اقدام به ترانزیت مسلحانه مشروب کنند.

وی با اشاره به سایر کشفیات مرزبانی افزود: طی 48 ساعت گذشته 540 متجاوز مرزی دستگیر و 14 خودروی حامل مشروبات الکلی نیز توقیف شدند. همچنین در این مدت نیز 200 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و 52 قاچاقچی نیز به همراه 29 خودرو و 13 شناور عامل سوخت قاچاق دستگیر و توقیف شدند.

گراوند با بیان اینکه 2 هزار بطری مشروبات الکلی طی دو روز گذشته کشف و ضبط شد افزود: همچنین از یک اتوبوس که از مرز عراق وارد کشور می شد 4 جلد کتاب ممنوعه کشف شد.

وی در پایان با بیان اشاره به اینکه ایران مراتب اعتراض خود را به کشورهایی که قاچاقچیان از مرزهای آنها عبور کرده و به سمت نیروهای مرزبانی شلیک می کنند اعلام کرده است، تاکید کرد: ما اعتراض خود را به کشورهای همسایه اعلام کرده ایم که چرا مرزشان را به خوبی کنترل نمی کنند تا قاچاقچیان به راحتی پس از  عبور از مرزشان به سمت نیروهای ما شلیک کنند.

مشرق نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

موشکها و پهپادهای جدید
شنبه 92/4/22 ساعت 2:5 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

رونمایی و تست موشک‌ها و پهپادهای جدید/ رزمایش مشترک دریایی ایران و روسیه

تشریح ویژگی‌های سلاح سایبری، تأکید فرماندهان نیروی دریایی ایران و روسیه بر انجام رزمایش‌های مشترک، آشنایی با موشک بالستیک قدر، رونمایی و تست موشک‌ها و پهپادهای جدید، ناکامی یک عملیات تروریستی در چابهار، آشنایی با سامانه پدافندی S- 200 و... .

به گزارش خبرنگاردفاعی - امنیتی  باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:


"سامانه موشکی S- 200" چگونه عمل می‌کند؟
سامانه "S-200" به دلیل قابلیت‌های موشک خود نظیر برد و سقف پرواز بسیار بالا، سرعت چشمگیر که بالغ بر 2500 متر بر ثانیه در مدل‌های آخر موشک است که عملاً به عنوان یک سامانه راهبردی تلقی می‌شود به‌خصوص توانایی آن برای درگیری با موشک‌های بالستیک نیز مورد توجه کارشناسان نظامی است.


سردار جلالی خبر داد
تهیه آیین‌نامه رزمایش سایبری/ تشریح ویژگی‌های سلاح سایبری
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: در جهت بهبود و عملیاتی کردن هرچه بهتر اهداف پدافند غیرعامل در این حوزه، آیین‌نامه رزمایش سایبری تهیه شده است که در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار خواهد گرفت.


حسینی در چهارمین همایش اندیشه و قلم ارتش:
ارتش نماد قدرت، اقتدار و صلابت نظام اسلامی است/ فیلم جنگ 22 روزه ساخته می‌شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه آرامش امروز اهل قلم و اندیشه مرهون رشادت‌ها و فداکاری‌های دلاور‌مردان ما در دوران دفاع مقدس است، گفت: اگر این دلاوری‌ها نبود قطعا امروز با مشکلات بسیار زیادی مواجه بودیم.


سردار نقدی:
سرنوشت تلخ مُرسی نتیجه اعتماد به آمریکاست
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ترفند آمریکا این است که اسلام‌گرایان را ابتدا با کشاندن به ورطه سازش از چشم و نظر ملت بیندازد و سپس معارضان را علیه آن‌ها بشوراند تا کار دولتِ تنها مانده را یک‌سره کند.


ضرغامی در تجلیل از برگزارکنندگان نهمین دوره کتاب سال سپاه:
تألیف صد‌ها کتاب ارزنده و تخصصی حاکی از قدرت فکر و قلم در سپاه پاسداران است
رئیس رسانه ملی با تشریح جایگاه کتاب در فرهنگ اسلامی گفت: کتاب خوب می‌تواند سرنوشت یک جامعه را تغییر دهد. تألیف صد‌ها کتاب ارزنده و تخصصی در طول سال حاکی از قدرت فکر و قلم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.


امیر متوسلیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
اخبار موثقی درباره " احمد متوسلیان" و یارانش وجود ندارد/ ماجرای قورت دادن سیگار توسط یکی از دوستان حاج احمد!
برادر "حاج احمد متوسلیان" گفت: تیمی از سوی رئیس‌جمهور کشورمان برای پیگیری این پرونده فرستاده شده بود که در نهایت بعد از گذشت این‌همه سال هیچ اتفاقی نیفتاده و اخبار موثقی در این زمینه وجود ندارد که بتوان بر آن تکیه کرد.


در دیدار دریادار سیاری و آدمیرال چیرکوف؛
فرماندهان نیروی دریایی ایران و روسیه بر انجام رزمایش‌های مشترک تأکید کردند
فرماندهان نیروی دریایی ایران و روسیه در سن پترزبورگ درباره همکاری‌های دو جانبه و منطقه‌ای به ویژه امنیت آبراه‌های مشترک و بین‌المللی رایزنی کردند.



"موشک بالستیک قدر" عامل تغییر موازنه در خلیج فارس + مشخصات فنی و تصاویر
قدر-110 موشک بالستیک با برد متوسط است که توسط ایران طراحی و ساخته شده است. برخی منابع به برد 2500 تا 3000 کیلومتری این موشک اشاره کرده‌اند.


سردار دهقان:
رویدادهای اخیر مصر ارزش ولایت فقیه را روشن‌تر کرد
معاون سیاسی وزارت دفاع گفت: اتفاقات مصر، بیش از پیش ارزش عنصر ولایت فقیه را در جامعه روشن می‌کند، چرا که تنها ولی فقیه است که می‌تواند در موقع لازم ظرفیت‌های اجتماعی را فعال کرده و به صحنه بیاورد.


سردار نقدی:
"اعتدال" شعار اصلی اسلام است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین، اعتدال را شعاری بسیار خوب و به معنای شجاعت دانست و گفت: امیدوارم که دولت آینده بتواند در سایه آرامش و دوری از تنش‌های سیاسی مشکلات کشور را حل کرده و به رشد و تعالی کشور کمک کند.


سردار وحیدی خبر داد
رونمایی و تست موشک‌ها و پهپادهای جدید
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی، تست و ارزیابی نوع جدیدی از موشک‌ها و پهپادها خبر داد و گفت: در سایر حوزه‌ها نیز دستاوردهایی داریم که به تدریج اعلام می‌کنیم.


تقدیر سرلشکر سلیمانی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
فرمانده نیروی قدس سپاه و رزمندگان لشکر 41 ثارالله با اهدای لوح یادبودی از خدمات و حمایت‌های جدی سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ دفاع مقدس تقدیر کردند.


مجموعه خاطرات فرمانده کل سپاه رونمایی شد
کتاب "کالک‌های خاکی" شامل مجموعه خاطرات سرلشکر محمدعلی جعفری از کودکی تا عملیات آزادسازی خرمشهر، در حوزه هنری رونمایی شد.


عملیات تروریستی در چابهار ناکام ماند
یک عامل انتحاری که قصد ورود به ستاد فرماندهی انتظامی چابهار را داشت توسط سرباز وظیفه ناجا به هلاکت رسید.


نحوه شناسایی پیکر شهید تندگویان
محمدجواد تندگویان وزیر نفت ایران در کابینه? محمدعلی رجایی بود که در سال 1359 توسط نیروهای ارتش عراق اسیر شد و پس از سال‌ها اسارت به شهادت رسید.

باشگاه خبرنگاران




<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 238
بازدید دیروز: 335
کل بازدیدها: 1325697