سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
اهمیت جنگال
دوشنبه 92/8/6 ساعت 10:15 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

تاکید سردار فدوی بر اهمیت جنگال

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ایجاد بازدارندگی فعال و مستمر در برابر دشمنان قسم خورده نظام اسلامی در دریا یک هدف زنجیره‌ای بود که به همت همه دریادلان این نیرو به آن دست پیدا کردیم.
به گزارش مشرق، با هدف بررسی آخرین وضعیت مجموعه ستادی جنگال و برنامه‌های آمادگی رزمی و دفاعی این مجموعه، دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه از این مجموعه دیدار و از نزدیک با مدیران و کارکنان آن به گفتگو نشست.

سردار فدوی در جریان این دیدار ضمن آرزوی توفیق بیش از پیش برای مجموعه جنگال نیروی دریایی سپاه در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های کوتاه مدت و دراز مدت ندسا در حوزه جنگ الکترونیک، خاطرنشان کرد: ایجاد بازدارندگی فعال و مستمر در برابر دشمنان قسم خورده نظام اسلامی در دریا یک هدف زنجیره‌ای بود که به همت همه دریادلان این نیرو به آن دست پیدا کردیم.

وی افزود: حلقه به هم پیوسته این زنجیره، حفظ و پایداری این وضعیت و برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت است.

فدوی گفت: در شرایطی قرار داریم که باید همه مدیران ما با بهره گیری از ظرفیت همه نیروها، ابتکار و خلاقیت را بیش از پیش به میدان بیاورند و با تعمیق نگرش، برنامه‌های دراز مدت و راهبردهای بلند و وسیع را با قوت و قاطعیت دنبال کنند.

وی تصریح کرد: مدیریت به ویژه در حوزه‌های رزمی و دفاعی زمانی یک هنر به حساب می‌آید که با حداقل هزینه‌ها و امکانات، بالاترین و بهترین نتایج حاصل شود که به لطف خدا در نیروی دریایی سپاه این مهم در بسیاری از بخش ها فراهم شده است.
منبع: مشرق نیوز




5 کشور برتر
دوشنبه 92/8/6 ساعت 1:25 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

ایران جزو پنج کشور برتر در پدافند غیرعامل

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ایران جزو پنج کشور برتر دنیا در زمینه پدافند غیرعامل است.

به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزی خبر، سردار جلالی در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل برای مقابله با تهدیدها است، افزود : با تغییر تهدیدها روش های پدافند غیرعامل نیز متناسب با آن باید تغییر کند.

وی گفت : به همین علت همیشه تلاش می کنیم پدافند غیرعامل را متناسب با تهدیدات، به روز کنیم.

سردار جلالی به برخی از پیشرفت های کشورمان در این زمینه اشاره و اضافه کرد : هم اکنون پنج دانشگاه معین در 13 رشته دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای در زمینه پدافند غیرعامل فعال هستند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت : این سازمان حدود 300 شرکت مشاور مهندسی را آموزش داده و ساماندهی کرده و به آن ها درجه های تخصصی پدافند غیرعامل داده است که در حوزه های گوناگون فعالند.

سردار جلالی همچنین به قابلیت های دفاع سایبری ایران اشاره و اضافه کرد : هم اکنون در این زمینه به مرحله ای از آمادگی دفاعی رسیدیم که می توانیم نسبت به حملات سایبری به سرعت واکنش نشان دهیم و با آن مقابله موثر کنیم.

وی همچنین از طراحی و تولید سند راهبردی پدافند غیرعامل سایبری خبر داد و گفت : این سند گام مهم در راستای دفاع سایبری است و بسیاری از کشور ها از ما الگوبرداری کرده اند.

سردار جلالی همچنین بر لزوم داشتن صنعت بومی پدافند سایبری تاکید کرد و افزود : از یک سال و نیم پیش در این زمینه اقداماتی انجام شده است و شرکت های دانش بنیان غیر دولتی کشور اسکادای امن و بومی را در دو طرح طراحی و تولید کرده اند.

وی درباره همکاری سازمان پدافند غیرعامل و بانک مرکزی نیز گفت : با توجه به بانکداری الکترونیک و لزوم افزایش امنیت پولی و بانکی همکاری خوبی برقرار است و در این زمینه ضعف ها را شناسایی و برطرف کردیم.

جلالی همچنین اقتصاد مقاومتی را یکی از پدافندهای غیرعامل و راه مقابله با جنگ اقتصادی دانست و افزود : آمریکایی ها شبکه اطلاعات اقتصادی را طراحی کردند و به وسیله آن اقتصاد ما را رصد می کنند تا راه های دور زدن تحریم ما را ببندند که ما هم با روش های مناسب با آن مقابله می کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت : در همین رابطه تشکیل قرارگاه دفاع اقتصادی را در دستور کار قرار داده ایم که راهبری آن با رئیس جمهور است.

وی افزود : پیش نویس سند راهبردی مقاومت اقتصادی کشور را نیز تهیه کردیم.

جلالی به هفته پدافند غیرعامل اشاره و اضافه کرد : برگزاری رزمایش های گوناگون از جمله مدیریت بحران قطع برق و مدیریت بحران ایستگاه مترو از جمله برنامه هایی است که در هفته پدافند غیرعامل (4 تا 10 آبان) اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد : پدافند غیرعامل، انسان محور است زیرا از اساسی ترین سرمایه یعنی مردم حفاظت می کند.

مشرق نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

عوامل ضد انقلاب
یکشنبه 92/8/5 ساعت 12:49 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

 
توسط فرمانده سپاه کردستان
جزئیات هلاکت و دستگیری عوامل ضدانقلاب در بانه تشریح شد

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان جزئیات هلاکت و دستگیری شش تن از عوامل ضدانقلاب توسط نیروهای سپاه و اداره اطلاعات را تشریح کرد.

خبرگزاری فارس: جزئیات هلاکت و دستگیری عوامل ضدانقلاب در بانه تشریح شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدحسین رجبی امشب در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: از آنجایی که در هفدهم مهرماه سال‌جاری شش نفر از نیروهای سپاه بانه در درگیری با اشرار ضدانقلاب در منطقه ساوان به شهادت رسیدند، روز گذشته نیروهای ما پاسخ قاطعی به این افراد دادند.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان تصریح کرد: یک عملیات مشترک بین نیروهای سپاه و نیروهای امنیتی استان و با کمک مردم انجام دادیم که در نهایت سه نفر از نیروهای ضدانقلاب به هلاکت رسیده و سه نفر نیز دستگیر شدند.

رجبی خاطرنشان کرد: در این درگیری که عصر جمعه در منطقه‌ای مرزی نزدیک به بوئین شهرستان بانه اتفاق افتاد، سه نفر از این افراد در صحنه به هلاکت رسیدند و دو نفر نیز دستگیر شدند.

وی یادآور شد: نیروهای سپاه و اداره اطلاعات تمامی موارد را در منطقه رصد می‌کنند و همین امر موجب شد صبح امروز یکی دیگر از این افراد دستگیر شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس تصریح کرد: هرچند شهادت عزیزان پاسدار برای ما سخت است، اما در این انقلاب یاد گرفته‌ایم که وقتی شهید می‌دهیم یک روح تازه‌ و عزم جدی در نیروهای سپاه و امنیتی ایجاد می‌شود و این به برکت خون شهداست.

وی گفت: در جریان اتفاق 17 مهرماه و شهادت پاسداران بانه به مردم قول دادیم که آن اقدام ضدانقلاب را پاسخ دهیم و عملیات دیروز و هلاکت و دستگیری ضدانقلاب در راستای عمل به وعده خود و نیز جواب روشنی به نیروهای ضدانقلاب بود و هر آنچه که اتفاق افتاده و می‌افتد لطف خداوند است که شامل حال ما می‌شود،

رجبی حرکت ضدانقلاب در به شهادت رساندن پاسداران سپاه بانه را مذبوحانه و در راستای ترفندهای استکبار خواند و گفت: هویت افرادی که دیروز توسط نیروهای سپاه و امنیتی به هلاکت رسیدند و یا دستگیر شده‌اند، در آینده‌ای نزدیک اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود: در جریان این درگیری حتی کمترین خدشه‌ای به نیروهای خودی وارد نشد و این اقتدار و توانایی نیروهای ما را می‌رساند که امنیت پایدار را با مشارکت مردم در این منطقه حاکم کرده‌اند.

رجبی عنوان کرد: مردم در جریان این اقدام کوبنده نیروهای سپاه و دستگاه امنیتی استان، همکاری خوبی داشتند، ضدانقلاب را تعقیب می‌کردند و خبر می‌دادند چراکه آنها روشن و توجیه هستند و درک خوبی از حرکت‌های مذبوحانه ضدانقلاب دارند.

فرمانده سپاه کردستان در پایان گفت: احتمال می‌رود که بازمانده این افراد در منطقه باشند اما خیالمان راحت است چراکه خود مردم لحظه به لحظه از منطقه خبر می‌دهند و نیروهای امنیتی و سپاه نیز به سختی این افراد را دنبال خواهند کرد و خبرهای خوش را به مردم می‌دهیم.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

اورهال رادارها
شنبه 92/8/4 ساعت 1:16 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

 

امیر اسماعیلی به باشگاه خبرنگاران خبر داد

اورهال رادارهای"نبو" و "کاستا" توسط قرارگاه پدافند هوایی ارتش

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: رادارهای"نبو" و "کاستا" به دست افسران جوان این قرارگاه، اورهال می‌شود.
امیر سرتیپ "فرزاد اسماعیلی" فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در گفتگو با خبرنگاردفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: رادارهای"نبو" و "کاستا" به دست افسران جوان این قرارگاه، اورهال می‌شود.

گفتنی است، این رادارها در مراسم رژه هفته دفاع مقدس به نمایش درآمدند.

رادار "کاستا" از جمله جدیدترین سیستم‌های راداری است که می‌تواند در بیش از 150 کیلومتر، 55 هدف پنهان‌کار را شناسایی کند. این رادار مشهور و پیشرفته در باند UHF به رهگیری اهداف می‌پردازد. 

طول موج بلند این باند، اثرات مواد جاذب امواج راداری (RAM) و سطوح منحرف‌کننده و به دام‌اندازنده امواج راداری را به حداقل می‌رساند.

عامل شهرت "کاستا" در واقع توانایی بالای این رادار برای شناسایی اهداف پنهان‌کار در محیط‌های آلوده به جنگ الکترونیک است. 

رادار "کاستا" به عنوان یک رادار ارتفاع پایین با برخورداری از نشانگرهای دیجیتالی اهداف متحرک می‌تواند اهداف در حال پرواز در ارتفاع بسیار پایین و یا اهداف قرار گرفته در پس زمینه‌های محیطی را شناسایی کند. 

رادار "نبو" نیز یک رادار کششی برد بلند و مخصوص هشدار زودهنگام هوایی است که در باند "وی-اچ-اف" کار می‌کند. 

این رادار تمام دیجیتالی به عنوان یکی از پیشرفته ترین رادارهای زمین پایه جهان که حضور آن در ایران تعجب کارشناسان خارجی را نیز برانگیخت با استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌ای چون آنتن آرایه کاوش الکترونیکی فعال(AESA) و البته با المانهایی در فرم "یاگی" و هدایت الکترونیکی امواج کار برای شناسایی اهداف، رهگیری و تعقیب زاویه‌ای تک پالس‌ها را نیز به انجام می‌رساند و قابلیت تصویر سازی 4 بعدی برای بی اثر کردن اخلالگرهای دیجیتال را دارد. 

"نبو" قابلیت شناسایی طیف وسیعی از هواگردها شامل بیش از 100 هداف آیرودینامیک، موشک های بالستیک و کروز را در برد و سقف پرواز کوتاه تا بلند دارد. 

قابلیت‌های مقاومت در برابر جنگ الکترونیک دشمن به اذعان منابع غربی بسیار بالا است. همچنین نحوه عملکرد این رادار مقاوت بسیار بالایی در برابر موشک‌های ضدرادار فراهم کرده و تا حدودی در عملکرد آن‌ها ایجاد اختلال نیز می‌کند. 

امروزه "نبو" نیز از پیشرفت‌های بومی کشور بی‌نصیب نمانده و توسط متخصصان داخلی در برخی زمینه‌ها در حال طی کردن فرآیند بهسازی است. 
منبع: باشگاه خبرنگاران

 




تهدیدات سایبری دشمن
شنبه 92/8/4 ساعت 1:53 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
 

پدافند غیرعامل تهدیدات سایبری دشمن را نابود کرده است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه این پدافند به عنوان یک عنصر بازدارنده جایگاه اساسی در کشور دارد، گفت:‌ این عنصر امروزه تهدیدات سایبری دشمن را با شکست مواجه کرده است.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل طی سخنانی پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید غدیرخم اظهار داشت: پیام غدیر به معنای تداوم ولایت است که در این عید بزرگ تجلی پیدا کرده است؛ ولایت قرار است امت اسلامی را در گردنه‌های حساس و پیچ‌های تاریخی هدایت و رهبری کند و مسیر رستگاری و مسیر اصلی را نمایش دهد.    

 
وی ادامه داد: اهمیت وجودی ولایت فقیه این است که در شرایط امروز منطقه و جهان کشورهای اسلامی حوادث و بیداری اسلامی در آنها اتفاق می‌افتد اما چون فاقد رهبری مانند ولایت‌فقیه هستند به نتیجه نمی‌رسند، ولایت فقیه در دوران امام راحل شاهکار کرد و یک کشور را در برابر تهدیدات هدایت کرده و یک جنگ ناخواسته را که بر یک دولت تازه مستقر شده تحمیل شده بود را مدیریت کرد.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل بیان داشت: بعد از امام راحل نائب امام زمان کشور را هدایت کردند و این هدایت باعث شد که از بروز چندین جنگ جلوگیری شود و ما بتوانیم منافع ملی خود را در این شرایط نابسامان امنیتی حفظ کنیم‌ و امروز بعد از اتمام جنگ، رهبری معظم انقلاب در حوادث مختلف و در برابر تهدیدات مختلف دیدگاه‌ها و نظراتی داشتند و جامعه را هدایت کردند.
 
 سردار جلالی با اشاره به نامگذاری سازمان پدافند غیرعامل در دوم آبان ماه سال 1382 اظهار داشت: بعد از جنگ هر چقدر ما تجربه 8 سال جنگ را داشتیم و هر چند که دولت‌های ما دولت‌های برخواسته از جنگ بودند ولی برنامه توسعه کشور جدا از موضوعات دفاعی دنبال می‌شد؛ توجه مقام معظم رهبری به این مسئله به دلیل سنجش شرایط فعلی بود، در فضای فعلی نیز دنیای ما شاهد تغییرات بسیار گسترده و بنیادین در فضای موجود شده است.   
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به اینکه این پدافند وظیفه دارد تا تاثیر تهدید را بر مردم به حداقل برساند گفت:‌ ما شاهد این هستیم که تهدیدات نظامی از کشور فاصله گرفته، اما سایر تهدیدات در فرم جدید در حال شکل‌گیری است و از حالت نظامی به فرم اقتصادی و حتی سایبری تغییر شکل داده است.
 
وی اذعان داشت: در این جا ضرورت دارد که مجموعه‌ای شکل بگیرد که به دنبال پایش تهدیدات و اقدامات دشمن باشد و اینجاست که فرمان مقام معظم رهبری نقش خود را به خوبی نشان می‌دهد.
 
سردار جلالی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل به دنبال پایش تهدیدات است تصریح کرد: این پدافند همچنین حوزه‌های مختلف را رصد می‌کند و با نگاه پیش‌دستانه قبل از وقوع تهدید آنرا کنترل کرده و تاثیر تهدید را کاهش داده و آسیب‌پذیری را به سمت صفر هدایت می‌کند.  
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل اظهار داشت: تهدیدات به دو دسته طبیعی و غیرطبیعی تقسیم می‌شود که باید برای هر کدام برنامه‌ جداگانه‌ای را تدوین کرد، تهدیدات طبیعی بدون هیچ دشمنی خاصی صورت می‌گیرد اما تهدیدات غیرطبیعی با انگیزه دشمنی و استفاده از فناوری صورت می‌گیرد  و ما امروز شاهد هستیم که تهدیدات غیرطبیعی به دلیل آنکه مؤلفه آن فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها هستند ماهیتی بسیار متغیر دارند.
 
وی گفت: به همین دلیل لازم است که ما بر این تهدیدات متمرکز شویم و بتوانیم این تهدیدات را شناسایی کنیم از این رو ماهیت پدافند غیرعامل ماهیت چالشی است؛ باید برای هر طیف از تهدیدات راهنمایی‌های لازم ارائه شود.   
 
سردار جلالی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر ضرورت فعال شدن پدافند غیرعامل و اینکه این پدافند همانند مصون سازی‌بدن است تاکید دارند اظهار داشت: به دلیل ماهیت همین تهدید است  و مفهوم مصونیت این است که تلاش دشمن هیچ اثری بر کشور نداشته باشد و این انتظار مقام معظم رهبری از پدافند غیرعامل است.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: همین مسئله است که ما باید بتوانیم پدافند غیرعامل را در تمام عرصه‌ها جلو ببریم. پدافند غیرعامل تزریق ژن مقاومت در کشور است و پدافند غیرعامل به معنای این است که ما از آن به عنوان یک عنصر پایدارکننده در کشور استفاده کنیم.
 
وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل به معنای آسیب‌ناپذیر کردن کشور در مقابل تهدیدات است اذعان داشت:‌ پدافند غیرعامل به معنای صیانت از مردم در برابر هر گونه تهدید است و همچنین به معنای سپر حفاظتی در تمام حوزه‌هاست و ما توانسته‌ایم در تمام حوزه‌ها راه‌حل اجرایی را ارائه دهیم.    
 
سردار جلالی اظهار داشت: پدافند غیرعامل به معنای پایدارسازی حوزه توسعه است؛ ما می‌توانیم توسعه بلوری داشته باشیم اما این بلور می‌تواند با یک تهدید در هم بشکند.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: این پدافند می‌تواند یک افق توسعه‌ای قابل قبول را در اختیار ما قرار دهد، پدافند غیرعامل به معنای توجه به درون است و توجه به درون و مقاومت از درون ما را از آسیب‌پذیری مصون می‌کند.
 
سردار جلالی  با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هم بر درونی سازی مؤلفه‌های اصلی مقاوم‌سازی کشور تاکید کرده بودند بیان داشت: امروز شاهد هستیم رهبری بر این نکته تاکید می‌کنند که راه‌حل و کلید در داخل است و ما در درون سازی قدرت ملی می‌توانیم بر مشکلات پیروز شویم؛ما آمده‌ایم کشور را در مقابل هر تهدید مقاوم کنیم و کشور را از پیچ و خم‌های تاریخ عبور دهیم.
 
وی ادامه داد: اگر ما می‌خواهیم که بتوانیم در دوران حاکمیت حضرت ولی عصر به عنوان مرکز حاکمیت ایشان مطرح باشیم باید از درون محکم باشیم.   
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل در پایان خاطرنشان کرد: این پدافند در حوزه‌هایی همچون پدافند سایبری فعال است و پدافند غیرعامل توانسته است امیدهای دشمن را ناامید کند امروز پدافند غیرعامل با نگاهی علمی و دانشی توانسته است روحیه‌ "ما می‌توانیم" را شکل واقعی در داخل کشور بخشد. 

باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

5 عامل ضد انقلاب
شنبه 92/8/4 ساعت 12:15 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

 

هلاکت و دستگیری 5 عامل ضد انقلاب

فرمانده سپاه بیت‌المقدس از هلاکت و دستگیری پنج نفر از عوامل ضد انقلاب در منطقه بوئین بانه خبر داد.
به گزارش مشرق، سردار محمدحسین رجبی در گفت‌وگو با فارس گفت: در این درگیری که دو ساعت پیش اتفاق افتاد سه نفر از این افراد به هلاکت رسیدند و دو نفر دستگیر شده‌اند.

فرمانده سپاه کردستان خاطرنشان کرد: این اقدام به همت نیروهای سپاه و با همکاری و هماهنگی نیروهای امنیتی استان صورت گرفته است.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر تصریح کرد: این افراد می‌توانند از جمله کسانی باشند که 17 مهر ماه امسال با نیروهای سپاه بانه در منطقه ساوان این شهرستان درگیر شدند.
منبع: مشرق نیوز

 



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

عناوین مهم دفاعی
جمعه 92/8/3 ساعت 12:9 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

عناوین مهم دفاعی هفته

شهادت یک عضو دیگر سپاه بانه، سفر فرمانده روس به ایران، برنامه‌های فرمانده‌ ارشد روس در ایران، افزایش رسوایی اخلاقی در ارتش آمریکا، اهدای پهپاد سپاه به فرمانده روسی، ماهواره آت ست آماده پرتاب، توصیه رهبر انقلاب به مسؤولان پدافند غیرعامل برای توجیه دقیق مدیران دولتی از مهمترین عناوین دفاعی این هفته است.
شهادت یک عضو دیگر سپاه بانه

یکی از دو مجروح درگیری هفدهم مرداد سپاه بانه با چته‌های ضدانقلاب، در بیمارستان بعثت سنندج به شهادت رسید.


معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه سلاح‌های لیزری به راحتی قابل انحراف هستند و پدافند از این توانمندی برخوردار است، تأکید کرد: قطعا ایران توان تولید توپ لیزری را در اختیار دارد.


فرمانده نیروی هوایی روسیه به منظور دیدار با مقامات نظامی ایران وارد تهران می‌شود.


مدیر بیمه کوثر شعبه استان هرمزگان از بیمه پرتاب ماهواره به عنوان یکی از افتخارات بیمه کوثر یاد کرد و گفت: بیمه محموله‌های نفتی تا مقصد نیز یکی دیگر از ویژگی‌های بیمه کوثر است.


با توجه به ماموریت اصلی «شاهین» که در حوزه شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات تعریف شده است، زیر دماغه آن دوربینی بکار رفته که حکم چشمان تیزبین این پرنده را دارد.


سرلشکر ویکتور بوندرف به منظور دیدار با فرمانده نیروی هوایی ارتش و بازدید از بخش‌های مختلف این نیرو در رأس هیأتی نظامی وارد کشور می‌شود.


فرمانده کل نیروی هوایی فدراسیون روسیه با فرمانده نیروی هوایی ارتش دیدار کرد.


فرمانده نیروی هوایی روسیه با فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) دیدار و گفتگو کرد.


فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عده‌ای خودشان را انقلابی و نزدیک به امام خمینی(ره) می‌دانند و نقل‌ قول‌هایی از ایشان بیان می‌کنند در حالی که امام(ره)، آمریکا را "شیطان بزرگ" می‌نامیدند.


امیر اسماعیلی گفت: گزارشی از تغییرات صورت گرفته در این سامانه به فرمانده نیروی هوایی روسیه دادیم که او این توانمندی ها را ستایش کرد.


امیر اسماعیلی از برگزاری رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 5 در گستره 700هزار کیلومتری کشور طی روزهای اخیر خبر داد.


روزنامه المصری الیوم مصر در گزارشی از افزایش رسوایی اخلاقی میان افسران عالی ارتش آمریکا خبر داد و نوشت به موازات افزایش رسوایی اخلاقی و رفتاری افسران، صدور احکام مختلف قضایی و اداری علیه آنان افزایش یافته و روند نظارت بر افسران عالی تقویت شده است.


فرمانده نیروی هوافضای سپاه ، یک فروند پهپاد ساخت این نیرو را که نمونه ای از پهپاد اسکن ایگل امریکاست، به فرمانده نیروی هوایی ارتش روسیه اهدا کرد.


محققان 8 شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری پردیس موفق به تولید 8 فناوری شدند که امروز بعد از ظهر با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: فرماندهان باید نقش پررنگ‌تری در انتخاب و تربیت اساتید و مربیان به منظور انتقال آخرین یافته‌ها از مراکز آموزش به یگان عملیاتی و همچنین انتقال تجربیات یگان‌های عملیاتی به مراکز آموزشی داشته باشند.


سازمان وظیفه عمومی ناجا، کلیه مشمولان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها که دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ یکم آبان ماه 1392 هستند را فراخواند.


رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا از امکان انتخاب تاریخ اعزام از سوی مشمولان در مدت فرجه یکساله فراغت از تحصیل خبر داد.


فرمانده نیروی هوایی روسیه از شبیه ساز پروازی جنگنده‌های اف14 در پایگاه شهید بابایی اصفهان بازدید کرد.


رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح گفت: مدال آوران رقابت های المپیک ، جهانی و آسیایی پس از گذراندن دوره آموزشی از خدمت سربازی معاف می شوند.


ویکتور نیکلایویچ بوندارف گفت: توانمندی نیروی هوایی ارتش ایران در ساخت قطعات و تجهیزات و بازآماد انواع هواپیماها و هلیکوپترها نشان می‌دهد که تحریم‌های بین المللی بر فعالیت‌های این نیرو تأثیرگذار نبوده است.


فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما در حال حاضر در سطوح مختلف نظیر تعمیر و نگهداری، تجهیز یگانهای ساحلی، پروازی، سطحی، زیر سطحی، فرا منطقه‌ای و حتی در بحث بهداشت و درمان در مقایسه با سالهای گذشته بسیار توانمندتر شده‌ایم.


معاون نظام وظیفه فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: شایعه بازگشت بحث خرید سربازی صحت ندارد و مسئولان این مسئله را تکذیب کرده‌اند.


رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از پیشرفت و پی گیری طرح های کلان ملی مصوب در این دانشگاه خبر داد.


رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: یکی از تدابیر مقام معظم رهبری به پدافند این بود که ما مسئولان کشوری را چهره به چهره درباره پدافند توجیه کنیم و حدود 12 جلسه در دولت گذشته با معاونین وزرا داشته‌ایم و سازوکارهای اجرایی پدافندی وزارتخانه‌ها را به آنها ابلاغ کرده‌ایم.
منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

<      1   2   3   4   5      
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 93
بازدید دیروز: 257
کل بازدیدها: 1325809