سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
واکنش صهیونیستها به شبیه ساز
چهارشنبه 92/8/22 ساعت 12:41 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

واکنش صهیونیستها به شبیه سازی حمله ایران به اسراییل  

از جمله اهداف منهدم شده در این شبیه سازی می توان به وزارت جنگ این رژیم و راکتور اتمی دیمونا اشاره کرد.
گروه جنگ نرم مشرق ـ پایگاه اینترنتی روزنامه یدیعوت آهارونوت از نمایش انیمیشنی در تلویزیون ایران با محوریت شبیه سازی حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی خبر داد.
این مستند یک ساعته، شامل توانایی موشکی ایران و اینکه چگونه ممکن است این توانایی علیه تهدیدات خارجی به کار گرفته شود بود.




این گزارش می افزاید: این انیمیشن شامل شلیک موشکهای سجیل به طرف رژیم صهیونیستی است با این حال در این شبیه سازی تعدادی از موشکهای ایرانی توسط سیستم ضد موشک اسراییل هدف قرار گرفتند اما تعداد زیادی از آنها نیز به اهداف استراتژیک خود اصابت کردند.
از جمله اهداف منهدم شده در این شبیه سازی می توان به وزارت جنگ این رژیم و راکتور اتمی دیمونا اشاره کرد.




این گزارش با بازخوانی بیانات رهبر انقلاب مبنی بر حمله به تل آوبو و حیفا از سوی ایران در صورت حمله اسراییل به تهران پایان می یابد.
منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

هیجان انگیزترین بازدیدها
سه شنبه 92/8/21 ساعت 3:14 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

 


سردار سیدمحمدباقر ذوالقدر مطرح کرد
هیجان‌انگیزترین بازدیدهای رهبری از نیروهای مسلح/ نقش موشکی شهید طهرانی‌مقدم در لبنان و فلسطین

«طهرانی‌مقدم قبل از شهادتش در زمینه فعالیت‌های موشکی در لبنان و خارج از مرزهای ایران شناخته‌شده‌تر از داخل کشور بود».

خبرگزاری فارس: هیجان‌انگیزترین بازدیدهای رهبری از نیروهای مسلح/ نقش موشکی شهید طهرانی‌مقدم در لبنان و فلسطین

 

گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس- 21 آبان ماه 90 بر اثر انفجار مهیبی در یکی از پادگانهای موشکی سپاه در اطراف تهران، سردار حسن طهرانی مقدم و تعداد دیگری از همرزمان وی به شهادت رسیدند.

سردار محمدباقر ذوالقدر از فرماندهان عالیرتبه سابق سپاه (که مسئولیت هایی نظیر قائم مقامی سپاه را در کارنامه خود دارد) و از همرزمان سردار شهید طهرانی مقدم، همزمان با دومین سالگرد شهادت این همرزم قدیمی خود که رابطه خویشاوندی نیز با ایشان داشت، به بیان خاطرات و نکات جالب توجهی از شخصیت «پدر موشکی ایران» پرداخته است که آن را در زیر می‌خوانید.

محمدباقر ذوالقدر

* یادگاری موشکی «حاج حسن» برای لبنان و فلسطین

شهید طهرانی‌مقدم، هدف خود را توسعه توان موشکی کشور قرار داده بود لذا از پیشنهادها و توصیه‌هایی که برای پرداختن به مسئولیت‌های دیگر به ایشان داده می‌شد سرباز می‌زد.

حتی فرماندهی نیروی هوایی سپاه به او پیشنهاد شد ولی او ترجیح داد در یگان موشکی بماند و زمانی هم که با اصرار فرمانده سپاه، سمت جانشینی فرمانده نیروی هوایی را پذیرفت، پذیرفتن این مسئولیت برای آن بود که بهتر بتواند به یگان موشکی بپردازد و از ظرفیت نیروی هوایی برای توسعه موشکی استفاده کند.

او به واقع هدف درستی را انتخاب کرد و تمام همت خود را معطوف به این هدف ساخت و به نتایج قابل قبولی هم در این عرصه رسید به گونه‌ای که امروز یکی از ظرفیت‌های مهم دفاعی کشورمان همین توان بالای موشکی است که این امر مرهون تلاش اوست.

البته تلاش شهید مقدم در عرصه موشکی منحصر به داخل کشور نبود و ایشان در ایجاد و پیشبرد توان موشکی مقاومت در لبنان و فلسطین نیز فعالیت‌های بسیار ارزشمند و مؤثری صورت داد و این امر او را در عرصه‌های موشکی به یک شخصیت فرامرزی تبدیل کرد؛ چه بسا او قبل از شهادتش در زمینه فعالیت‌های موشکی در لبنان و خارج از مرزهای ایران شناخته شده‌تر از داخل کشور بود. چرا که نقشی که توان موشکی حزب‌الله در دفاع از مقاومت و نبردهایی که با اسرائیل صورت گرفت داشت مرهون زحمات تلاش و پشتکار او بود و این توان یادگار باارزشی است برای مقاومت که نقش بسیار زیادی در پیروزی‌های حزب‌الله و فلسطینیان داشت و یک نیروی موثر بازدارنده در دفاع از مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

* نوع ارتباط با رهبری

بنده در مسئولیت‌های مختلفی که در سپاه داشتم، معمولا توفیق همراهی با رهبر بزرگوارمان در بازدیدهایی که از سپاه و نیروهای مسلح داشته‌اند را پیدا کرده‌ام.

شاید هیجان انگیزترین بخش بازدیدهای ایشان بازدید از واحد موشکی سپاه بود که توام بود با گزارش‌هایی که شهید طهرانی‌مقدم با آن حالت خاص و از روی نهایت اخلاص خدمت ایشان ارائه کرد.

به جرات می‌توانم بگویم وقتی ما آن همه خلوص، صداقت و تواضع را در کلام و رفتار او می‌دیدیم که نسبت به رهبری ابراز می‌شد، جدا غبطه می‌خوردیم و بی‌گمان این همه دلدادگی و عشق نسبت به رهبری ریشه در معرفت و عشق نسبت به ائمه اطهار و اهل بیت (ع) داشت و زمانی که مقام معظم رهبری خواسته و توقعاتشان را از یگان موشکی مطرح می‌کردند آن شهید بزرگوار بسیار مصمم بیان می‌کرد که شما مطمئن باشید در بازدید بعدی کلیه خواسته‌های شما محقق شده است و چنین می‌شد.

گاهی هم پیش می‌آمد که او فعالیت‌هایی را انجام می‌داد برای برخی هدف‌های خاص و رهبری به اقتضای شرایط، ممانعت می‌کردند و خواستار توقف یا تغییر این فعالیت‌ها می‌شدند.

یکی از بازدیدهای فرمانده معظم کل قوا از توانمندی‌های دفاعی/ موشک دوربرد سجیل پشت سر ایشان دیده می‌شود

او علی‌رغم تلاشی که کرده بود و زحمتی که کشیده بود که شاید برای بسیاری پذیرش این امر بسیار سخت بود و باعث رنجیدنشان می شد، اما در مورد شهید طهرانی مقدم چنین نبود و من هم شاهد بودم که بعد از تدبیر رهبری با همه وجود بر اساس خواست ایشان عمل می‌کرد و سریعا مسیر را بر اساس آن تدبیر و دستورات اصلاح می‌کرد و این آزمونی بسیار موفقیت‌آمیز بود و نشاندهنده اوج اخلاص و تبعیت او از مقام ولایت بود و این بهترین الگو می‌تواند برای همه ما باشد و کمال ما در این است که خود را با خواست رهبری تطبیق دهیم.

منبع: فارس نیوز

 



برچسب‌ها: موشکشهدا

تجهیز پهپادها
یکشنبه 92/8/19 ساعت 2:16 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
در گفت‌وگوی تفصیلی فارس با دریادار تنگسیری تشریح شد
تفنگداران سپاه در آب‌های آزاد/ تجهیز پهپادها به سامانه دید در شب/ زیردریایی‌ها پایه ششم توان ندسا

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به تجربه حضور تفنگداران سپاه در آب‌های آزاد تاکید کرد ما آماده‌ایم در صورت لزوم و امر ولایت، برای انجام ماموریت در فراتر از خلیج فارس وارد عمل شویم.

خبرگزاری فارس: تفنگداران سپاه در آب‌های آزاد/ تجهیز پهپادها به سامانه دید در شب/ زیردریایی‌ها پایه ششم توان ندسا

دریادار علیرضا تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه طی بازدید از خبرگزاری فارس، به گفتگویی تفصیلی با گروه امنیتی دفاعی پرداخت که در این گفتگو موضوعاتی نظیر توان شناوری و موشکی، تجهیز پهپادهای شناسایی به سامانه‌های دید در شب، کنترل تردد یگانهای آمریکایی در منطقه، حضور ندسا در آبهای آزاد و ... مورد بررسی قرار گرفت.

متن گفتگوی فارس با دریادار تنگسیری را در زیر می‌خوانید:

* به دنبال مناقشه در خلیج فارس نیستیم

سردار تنگسیری در ابتدای این گفتگو با اشاره به اهمیت خلیج فارس و رفتار شناسی حضور آمریکایی‌ها در این منطقه اظهار داشت: ما دائما در پیام‌هایمان در رزمایش‌ها، تمرینات و مصاحبه‌ها گفته‌ایم که خلیج فارس، خانه ما است و هیچ‌گاه کسی در خانه‌اش آتش روشن نمی‌کند، لذا ما هرگز بدنبال ایجاد مناقشه، جنگ و یا بحران در خلیج فارس نیستیم.

وی به حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس اشاره کرد و ادامه داد: حضور بیگانگانی که از مایل‌ها آن طرف دنیا به این منطقه آمده‌‌اند، می‌تواند مخل امنیت باشد و هیچگاه به غیر از کشورهای درون منطقه خلیج فارس، کشورهای دیگری نمی‌توانند امنیت را به ارمغان بیاورند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی همسایه جنوبی ما انتظار نداشته باشند که حضور کشورهای بیگانه در منطقه خلیج فارس امنیت را به همراه دارد.

* بیگانگان برای مزاحمت به خلیج فارس آمده‌اند

تنگسیری با بیان اینکه ما هیچ‌گاه از حق خودمان کوتاه نمی‌آییم، گفت: ما اعتقاد داریم که خلیج فارس، متعلق به ما و کشورهای جنوبی خلیج فارس است نه بیگانگان. رفتارشناسی بیگانگان در منطقه و حضور خشن آنها حکایت از این دارد که آنها آمده‌اند تا به نوعی مزاحمت‌ ایجاد کنند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به خطرات ناشی از حضور آمریکایی‌ها در خلیج فارس خاطرنشان کرد: ما در سال گذشته شاهد بودیم یک کشتی ژاپنی با یک ناو آمریکایی تصادم کردند. بعد که بررسی کردند مشخص شد این ناو، قوانین بین‌المللی را رعایت نکرده و چراغ‌هایی را خاموش کرده است.

وی افزود: در مورد دیگری در انتهای همان سال یک قایق تفریحی اماراتی با 4 سرنشین غیرنظامی و با هیبت تمام تفریحی و بدون سلاح مسیر خود را در آبهای امارات طی می‌کرد که آمریکایی‌ها آن را مورد اصابت قرار دادند و تعدادی از سرنشینان شناور را کشتند و یا زخمی کردند. از این گونه حوادث زیاد سراغ داریم یک بار هم زیردریایی آمریکایی با یک نفتکش تصادم کرد و باعث آلودگی منطقه شد.

* معضل 20 ساله در پی انفجار زیردریایی و ناوهای اتمی آمریکا

دریادار تنگسیری همچنین با اشاره به ویژگی خلیج فارس به عنوان یک دریای بسته اظهار داشت: در این خلیج، حرکت آب، دوار است به طوری که از سمت ایران دور می‌زند و از جنوب خلیج فارس خارج می‌شود. بعنوان مثال در زمان جنگ تحمیلی که سکوهای نفتی نوروز ما را زدند، آلودگی حاصل از آن به سمت کویت، امارات و کشورهای عربی ‌رفت.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: با این تفاسیر اگر اتفاقی بیافتد و مثلا یکی از این زیردریایی‌ها و یا ناوهای اتمی آمریکا منفجر یا غرق شوند و یا اتفاقی برای آن بیفتد، ما 20 سال معضلات زیست محیطی در خلیج فارس خواهیم داشت.

* هشدار به کشورهای حاشیه خلیج فارس

وی تصریح کرد: مردمی که حاشیه خلیج فارس نشسته‌اند باید متوجه باشند که یک بشکه باروت یا یک بمب اتم در منطقه وجود دارد که اگر اتفاقی برای آن بیفتد، می‌تواند فاجعه‌ای در خلیج فارس ایجاد کند. مردم عرب منطقه خلیج فارس باید این موضوعات را بدانند.

تنگسیری ادامه داد: یک زمانی، در کویت، آمریکایی‌ها وقتی به فروشگاه‌ها می‌رفتند آنجا را کاملا قُرُق می‌کردند تا خرید کنند. آنها حتی به چراغ سبز و قرمز و قوانین کویت هم توجه نمی‌کردند و می‌‌گفتند این ما بودیم که شما را نجات دادیم بعد از این همه پول‌هایی که از آنها گرفتند. آمریکایی‌ها هیچ‌گاه نمی‌توانند سلامتی و امنیت را برای ما به ارمغان بیاورند.

* دولت‌های عربی بدانند یهود و نصاری دوست آنها نیستند

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه ما به این آیه قرآن که می‌فرماید «لا تتخذوا الیهود و النصارى أولیاء» اعتقاد داریم، گفت: متاسفانه دولتهای عربی به این موضوعات توجه نمی‌کنند. یهود یعنی همین اسرائیلی‌ها و نصاری هم همان آمریکایی‌ها هستند که قرآن تأکید می‌کند آنها دوست شما نیستند. دولت‌های عربی به این موضوع توجه نمی‌کنند و در عوض ما که یک کشور مسلمان هستیم را دشمن خود می‌دانند.

وی اظهار داشت: ما باید فرهنگ‌سازی کنیم و با زبان رسانه اعلام کنیم که حضور آمریکایی‌ها در منطقه چه پیامدهایی دارد. مردم بحرین، کویت و عراق این موضوع را درک و لمس کرده‌اند که آمریکایی‌ها برای آنها آزادی به ارمغان نخواهند آورد.

* گسترش شناورهای سپاه در تمام سواحل خلیج فارس و عمان

تنگسیری در بخش دیگری از گفتگو با فارس، با بیان اینکه لازمه یک جنگ سیال، سرعت، کوچکی جثه و چابکی تجهیزات و انبوه ‌بودن آنهاست، گفت: ما در نیروی دریایی این گزینه‌ها را مد نظر قرار داده‌ایم و به تجهیزات ساخت درون کشورمان معتقد هستیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: ما در ندسا قادریم تمام مرزنشینان را بسیج و پایشان را به دریا باز کنیم و تجهیزاتی برای آوردن همه مردم برای دفاع از امنیتشان در دریا وجود دارد.

وی افزود: لذا هم آموزش شناورهای ما ساده است و هم تجهیزات آن بومی است، از طرفی هم تعداد زیادی از آن وجود دارد و همچنین در تمام سواحل2200 کیلومتری خلیج فارس و دریای عمان می‌توانیم آنها را گسترش دهیم.

* توان بسیج تمام مرزنشینان؛ طرح «نیروی دریایی در سایه»

تنگسیری اظهار داشت: تمامی مردم مرزنشین در کمترین زمان می‌توانند آموزش ببینند و عملیاتی شوند و این همان بحث «نیروی دریایی در سایه» است. این یعنی ما در تمامی محل‌ها حضور داریم و در هیچ جا نیستیم، این هنر نیروی دریایی سپاه با اعتقاد به مردم و رزمنده‌های بسیجی است.

* در ساخت شناور و موشک حد یقف نداریم

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین با اشاره به توان موشکی ندسا گفت: ما امروز هم شناور و هم موشک را می‌سازیم و روز به روز بر روی بُردهای آن کار می‌کنیم و پیشرفت می‌کنیم و حد یقف هم نداریم.

تنگسیری خاطرنشان کرد: اینکه بتوانیم از روی شناور در حال حرکت موشک را شلیک کنیم یک ویژگی موشکی است و باید موشک قابلیت آن را داشته باشد. مثلا برخی از تانک‌ها در حرکت می‌توانند شلیک کنند ولی برخی از تانک‌ها باید حتما بایستند و شلیک کنند.

* توان شلیک موشک از روی شناور با سرعت 92کیلومتر بر ساعت

وی افزود: اینکه شناور با سرعت 50 نات (معادل 92.6 کیلومتر بر ساعت) حرکت کند و موشک به آن اصابت نکند و هواپیمای دشمن هم نتواند آن را بزند و در عین حال بتواند موشک خود را شلیک کند، یک قابلیت بزرگ است که نیروی دریایی سپاه آن را دارد و همه موشک‌هایی که شلیک کرده‌ایم هم به هدف خورده است.

* 5 پایه نیروی دریایی سپاه/ پایه ششم: زیردریایی‌ها

تنگسیری با اشاره به برنامه ریزی ندسا برای استفاده از زیردریایی‌ها در آینده اظهار داشت: توان نیروی دریایی سپاه هم اکنون بر 5 پایه اصلی بنا شده، پایه شناوری و پایه موشکی که دشمن از این 2 پایه بسیار هراس دارد و همچنین پایه تفنگداری و تکاوری، پایه هوادریا و پایه پهپاد. انشاء‌الله پایه ششم نیز در آینده به آن اضافه خواهد شد.

* حضور سپاه در آبهای آزاد/استقرار تفنگداران در 32 شناور ایرانی

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه اگر نیاز باشد و ولایت دستور دهند، فراتر از خلیج فارس هم وارد عمل می‌شویم، گفت: ما فرمان حضرت آقا مبنی بر اینکه نیروی دریایی باید یک نیروی راهبردی باشد را فرا گرفته‌ایم و این یعنی فکر ما هم باید راهبردی باشد.

وی با اشاره به حضور نیروی دریایی سپاه در آبهای آزاد، تصریح کرد: بسیجیان و تفنگداران ما در بیش از 32 کشتی که به آبهای بین‌المللی می‌روند، مستقر هستند.

* سپاه شروع کننده مبارزه با دزدان دریایی در خلیج عدن بود

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: سپاه شروع کننده مبارزه با دزدان دریایی در خلیج عدن بود و  170 روز در آن جا حضور داشت و سپس کار را به نیروی دریایی ارتش واگذار کردیم.

تنگسیری به اهمیت وحدت و هماهنگی میان سپاه و ارتش پرداخت و تاکید کرد: ما در مورد وحدت نیروی دریایی ارتش و سپاه اعتقاد داریم که بایستی ید واحده باشیم و اگر یکی شویم، پیروزیم.

* «خلیج فارس» یک موشک منحصربفرد دریایی است

وی با اشاره به موشک ویژه نیروی دریایی سپاه برای مقابله با تهدیدات دریایی اظهار داشت: موشک‌های دریایی بالستیک نیستند بلکه موشکهای کروزپروازند و موشک بالستیک «خلیج فارس» یک نمونه موشک منحصربفرد است.

تنگسیری تصریح کرد: موشک‌های کروز در واقع موشک‌هایی هستند که با ارتفاع کمی پرواز می‌کنند و شناسایی‌ آنها در رادار مشکل است. اما موشک‌ خلیج فارس یک موشک منحصر بفردی است که بصورت بالستیک از ساحل شلیک می‌شود و در دریا هدف را منهدم می‌کند.

* رصد شبانه‌روزی فیزیکی و غیرفیزیکی ناوهای آمریکایی

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه در بخش دیگری از این گفتگو به موضوع رصد ناوگان دریایی آمریکا و کشورهای فرامنطقه‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: ما در محدوده خودمان از این شناورها فیلم‌برداری می‌کنیم و موردی هم نبوده که آنها بخواهند برخوردی کنند.

وی افزود: ما شب و روز آنها را هم فیزیکی و هم غیرفیزیکی رصد می‌کنیم. آنها از زمانی که به منطقه ورود پیدا می‌کنند تا زمانی که خارج می‌شوند تحت رصد و اشراف اطلاعاتی ما هستند.

* تجهیز پهپادهای ندسا به سامانه‌های دید در شب

تنگسیری با بیان اینکه پهپادهای نیروی دریایی سپاه به تجهیزات دید در شب مجهز هستند، اظهار داشت: ما مدل‌های مختلف پهپاد را در اختیار داریم که برخی از آنها از روی مدلهای غنیمتی تولید و برخی را نیز خودمان طراحی و ساخته‌ایم.

* ترک محل ناوهای آمریکایی با حضور شناورهای سپاه

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ناوهای آمریکایی که تعدادشان هم قابل توجه است، هیچکدام در آبهای سرزمینی ما حضور ندارند. آنها حتی در آبهای تحت نظارت ما هم نیستند بلکه در آبهای کشورهای جنوبی خلیج فارس تردد می‌کنند.

وی تاکید کرد: در یک جا این آبها خط منصف است و این ناوها می‌آیند در خط منصف، آن طرف می‌ایستند و از شناورهای غیرنظامی ایرانی سؤال می‌کنند اما وقتی که ما به آنجا می‌رویم، محل را ترک می‌کنند.

* تشکیل منطقه «نازعات» برای دفاع از جزایر 4 گانه

تنگسیری در پایان این گفتگو درخصوص ایجاد منطقه دریایی نازعات سپاه در خلیج فارس نیز تصریح کرد: برای حفاظت از جزایر 4 گانه (تنب بزرگ، تنب کوچک، ابوموسی و سیری) منطقه نازعات نیروی دریایی سپاه را ایجاد کردیم. این جزایر برای ماست و دارای اهمیت بسیار بالایی است.

فارس نیوز




برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

بمب افکنهای بیگانه
شنبه 92/8/18 ساعت 1:35 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

 

موشک جدید S200 در خط تولید/ آسمان ایران برای «بمب‌افکن‌های بیگانه» ناامن‌تر شد

صیاد 2 قادر است انواع بالگردها، هواپیماهای بدون سرنشین و اهداف با سطح مقطع راداری کوچک و دارای سرعت و مانور بالا را در محدوده عملیاتی خود منهدم کند.

خبرگزاری فارس: موشک جدید S200 در خط تولید/ آسمان ایران برای «بمب‌افکن‌های بیگانه» ناامن‌تر شد

 

به گزارش گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، بنا بر اعلام وزارت دفاع خط تولید سامانه موشک پدافند هوایی صیاد2 به منظور تأمین تجهیزات پدافندی برای مقابله با تهاجمات هوایی،صبح امروز با حضور سردار حسین دهقان افتتاح شد.

صیاد 2 با موتور سوخت جامد، با سیستم هدایت ترکیبی و قابلیت‌های عملیاتی بالا، یک موشک پدافند هوایی برد متوسط و ارتفاع بلند است که براساس فناوری‌های روز دنیا طراحی شده و قادر است انواع بالگردها، هواپیماهای بدون سرنشین و اهداف با سطح مقطع راداری کوچک و دارای سرعت و مانور بالا را در محدوده عملیاتی خود منهدم کند.

به گفته وزیر دفاع، قابلیت بالای ضد جنگ الکترونیک و ردیابی خودکار و مستقل از دیگر ویژگی‌های این موشک پدافندی است.

این در حالیست که بنا بر اظهارات قبلی امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)، برای ارتقای سامانه موشکی S200، از همین موشک صیاد2 استفاده شده که می‌تواند سامانه موشکی S200 را که یک سامانه برد بلند است، آماده مقابله با اهداف متوسط نیز بکند.

اسماعیلی گفته بود که این امر از طریق پروژه «تلاش» صورت می گیرد که با هدف آشکارسازی و ردگیری اهداف موشک صیاد 2 بمنظور پوشش نقاط حیاتی و حساس کشور در مقابله با تهدیدات هوایی غافلگیرانه هواپیمای مدرن جنگی طراحی و ساخته شده است.

همچنین وزیر دفاع نیز اعلام کرده است که این سامانه پدافند هوایی برد متوسط و ارتفاع بلند، برای مقابله با اهداف پرنده از جمله هواپیماهای جنگنده و بمب‌افکن بکار گرفته می‌شود و قادر است انواع بالگردها و هواپیمای بدون سرنشین را نیز منهدم کند

به گزارش فارس از آنجا که S200 تنها موشک برد بلند پدافند هوایی است، با توجه به نصب موشک صیاد، تغییر در نوع درگیری آن انجام شده و در خصوص تغییر نوع ارتباطی نیز در آینده خبرهای جدیدی اعلام خواهد شد.

منبع: فارس نیوز

 



برچسب‌ها: موشکپدافند هوایی

موشک پدافندی «صیاد 2»
شنبه 92/8/18 ساعت 1:27 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

 


با حضور وزیر دفاع صورت گرفت
افتتاح خط تولید موشک پدافندی «صیاد 2»/ تحقیقات سامانه«تلاش» پایان یافت

با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، خط تولید موشک پدافند هوایی صیاد 2 افتتاح و خاتمه تحقیقات سامانه پدافند هوایی «تلاش» اعلام شد.

خبرگزاری فارس: افتتاح خط تولید موشک پدافندی «صیاد 2»/ تحقیقات سامانه«تلاش» پایان یافت

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار دهقان در تشریح دستاوردهای جدید وزارت دفاع طی سخنانی با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین و یاران باوفایش اظهار داشت: در راستای تأمین تجهیزات پدافندی برای مقابله با تهاجمات هوایی، طراحی و ساخت موشک صیاد 2 در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این موشک دارای موتور سوخت جامد، با سیستم هدایت ترکیبی و قابلیت‌های عملیاتی بالا است.

دهقان گفت: موشک صیاد 2 یک موشک پدافند هوایی برد متوسط و ارتفاع بلند است که براساس فناوری‌های روز دنیا طراحی شده و قادر است انواع بالگردها، هواپیماهای بدون سرنشین و اهداف با سطح مقطع راداری کوچک و دارای سرعت و مانور بالا را در محدوده عملیاتی خود منهدم کند.

وزیر دفاع: قابلیت بالای ضد جنگ الکترونیک و ردیابی خودکار و مستقل را از دیگر ویژگی‌های این موشک پدافندی ذکر کرد.

دهقان پیرامون سامانه سامانه «تلاش» نیز اظهار داشت: این سامانه، یک سامانه پدافند هوایی برد متوسط و ارتفاع بلند است که برای مقابله با اهداف پرنده از جمله هواپیماهای جنگنده و بمب‌افکن بکار گرفته می‌شود و قادر است انواع بالگردها و هواپیمای بدون سرنشین را  نیز منهدم کند.

وی در ادامه افزود: سامانه تلاش به منظور آشکارسازی و ردگیری هدف موشک صیاد 2 بمنظور پوشش نقاط حیاتی و حساس کشور در مقابله با تهدیدات هوایی غافلگیرانه هواپیمای مدرن جنگی طراحی و ساخته شد که بحمدالله با تست‌های موفقی که انجام داده است در آینده نزدیک در چرخه تولید قرار خواهد گرفت.

وزیر دفاع با بیان اینکه این تجهیزات پیشرفته، حاصل مجاهدت و تلاش متخصصین زبده و کارآمد سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع است، اظهار داشت: وزارت دفاع در راستای تدابیر  فرماندهی معظم کل قوا که موضوع پدافند هوایی را از اولویت‌های بخش دفاع تعیین فرمودند، مصمم است با طراحی و ساخت انواع سامانه‌های پدافند هوایی در بردهای مختلف ضمن اجرای اوامر فرمانده معظم کل قوا نیازهای پدافند هوایی کشور را به نحو مطلوبی تأمین کند.

دهقان تصریح کرد: سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع بحمدالله به سطحی از فناوری و قابلیت رسیده که قادر است بصورت کاملاً بومی نیازمندی‌های موشکی نیروهای مسلح را طراحی و تولید کند، طراحی و ساخت موشک‌های سجیل، شهاب 1،2و 3 ، قیام، فاتح، ظفر، قادر، نصر و دهلاویه بخشی از این توانمندی مؤثر و بازدارنده است.

وزیر دفاع در پایان با قدردانی از تلاش مدیران، دانشمندان و متخصصین سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع بخاطر طراحی و ساخت این تجهیزات پیچیده و پیشرفته، تأکید کرد: کارکنان وزارت دفاع و صنایع وابسته با روحیه جهادی که الهام گرفته از مکتب حسینی است بتوانند، از کشوری که متعلق به اهل بیت سلام‌الله‌‌علیهم اجمعین است؛ به بهترین نحو ممکن دفاع کرده، بازدارندگی مؤثرتری را به منصه ظهور برسانند.

فارس نیوز

 

 



برچسب‌ها: موشکپدافند هوایی

مخصوص آمریکاییها
جمعه 92/8/17 ساعت 11:32 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

موشکی که سپاه مخصوص آمریکایی‌ها ساخت

«شهید طهرانی‌مقدم به دنبال موشکی بود که با بُرد 800 کیلومتر، ابعادی به اندازه موشک شهاب1 داشته و بتواند اهداف آمریکایی را در اطراف ایران منهدم کند.»
به گزارش مشرق، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بارها اعلام کرده است که در صورت هرگونه تجاوز و تعرض به خاک جمهوری اسلامی، انبوه موشک‌های بالستیک کوتاه بُرد، میانبُرد و دوربُرد سپاه بر سر آمریکایی‌ها و صهیونیستها فرود خواهد آمد.

این موشک‌ها و راکت‌ها که از برد 150 تا 2هزار کیلومتر را شامل می‌شود، به گفته فرماندهان عالیرتبه سپاه می‌توانند یگانهای نظامی متجاوز را در دریا و خشکی منهدم کنند.

از طرف دیگر وجود دهها پایگاه نظامی آمریکا در اطراف ایران (چه در منطقه خلیج فارس و چه کشورهای همجوار)، موجب شده تا آنها چنان خود را در تیررس موشک‌های ایرانی قرار دهند که برای هدف قرار دادنشان نیازی به موشک‌های دوربُرد مانند سجیل، قدر و شهاب 3 نباشد.

این در حالیست که به گفته سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، با دستیابی ایران به موشک‌های دوربُرد (تا سقف 2هزار کیلومتر) برای هدف قرار دادن سرزمین‌های اشغالی (در صورت بروز جنگ)، سقف بُرد مورد نیاز سپاه در حوزه موشک‌های بالستیک تامین شده است.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به نقش سردار شهید حسن طهرانی مقدم در این ارتقاء توان موشکی می‌افزاید: «حاج حسن یک بار برنامه‌ریزی کرد که به بُرد 2 هزار کیلومتر برسیم. پس از آن برنامه دیگری داشت و معتقد بود که باید برگردیم و خلاءهای این بُرد را به لحاظ کمی و کیفی برطرف کنیم.

‌در این زمان بود که احساس شد یک موشک با برد 800 کیلومتر برای اهداف آمریکایی نیاز داریم اما نه با ابعاد و انداره موشک‌های بزرگ.»

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: «موشکی مدنظر شهید طهرانی‌مقدم بود که با برد 800 کیلومتر، ابعادی به اندازه موشک شهاب1 داشته باشد.»

29مردادماه سال 89 بود که این موشک بالستیک منحصر به فرد با قابلیت‌هایی متفاوت از انواع قبلی رونمایی شد.


موشک جدید که «قیام» نام داشت، با برد 800 کیلومتر جدیدترین موشکی بود که توسط سردار شهید طهرانی مقدم با یک هدف خاص ساخته شد: «انهدام پایگاهها و منافع آمریکایی در اطراف ایران»

موشک 6 تُنی «قیام» را در حقیقت باید دروازه ورود ایران به عرصه جدید در ساخت موشک‌های بالستیک دانست به طوری که می توان گفت تجربه بیست و پنج ساله صنعت دفاعی کشور (تا آن روز) در عرصه هوافضا در این موشک خلاصه می‌شد؛ موشکی که نداشتن بالک به عنوان یکی از ویژگی‌های آن، علاوه بر افزایش سرعت، قابلیت پرتاب موشک از انواع لانچرهای خاص را به آن می‌دهد.


این موشک بالستیک بنا بر ماموریت‌های تعریف شده، با طول حدود 16 متر و وزن سرجنگی 746 کیلوگرم می‌تواند اهداف را در فواصل مختلف مورد اصابت قرار دهد.

سرعت آماده‌سازی و شلیک موشک قیام، یکی دیگر از ویژگی‌های مهم آن است و البته تمامی ویژگی‌ها از قبیل جنس، مواد و دیگر خصوصیات نیز در این موشک رادارگریز مد نظر قرار گرفته است.

موشک بالستیک سوخت مایع قیام، قابلیت پرتاب از سیلوهای مخصوص و پرتابگر را داراست و سقف پرواز آن در حداکثر برد، به 126 کیلومتر می سرد.


با این تفاسیر این موشک را باید در کنار انواع دیگر موشکهای ایرانی از نازعات و فاتح و خلیج فارس و زلزال تا شهاب و قدر و سجیل، شاهکاری دیگر از پدر موشکی ایران و اسطوره سپاه پاسداران در حوزه موشکی دانست؛ شهیدی که معتقد بود «تا زمان مقابله مستقیم با اسرائیل باید دندان‌هایمان را روی هم بفشاریم.»


هم‌او که وصیت کرد تا بر روی سنگ قبرش بنویسند: «اینجا مدفن کسی است که آروز داشت اسرائیل را نابود کند.»
منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: موشک

عناوین مهم دفاعی هفته
جمعه 92/8/17 ساعت 12:26 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

 


سقف مجاز معافیت برای دانش‌آموزان

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه‌عمومی ناجا سقف سنوات تحصیلی مجاز برای دانش‌آموزان را تشریح کرد.


معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه گفت: بسیج دریایی باید با همکاری نیروی دریایی سپاه و سازمان بسیج به سرعت سازماندهی شود.


ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه ای با تاکید بر طنین انداز شدن شعار مرگ بر آمریکا در تظاهرات 13 آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، آمریکارا همچنان شیطان بزرگ و دشمن شماره یک ملت ایران دانست.


طرح شهید فهمیده با شرکت دانش آموزان 13 ساله در استان های ساحلی خلیج فارس و دریای عمان برگزار می شود.


کارشناس مسائل ایران ضمن بررسی گسترش حضور دریایی ایران در اطراف قاره آفریقا، مدعی شد که با ادامه این جریان، در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور کشتی‌های ایرانی در اقیانوس اطلس خواهیم بود.


در بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان آمده است: از سیاست‌های خصمانه و چندچهره سردمداران نظام سلطه به ویژه آمریکای جنایتکار برائت جسته و هشدار می‌دهیم که در هر مرحله از مذاکرات که منجر به تضییع حقوق و یا از بین بردن عزت ملت ستمدیده ایران و یا ارزش‌های انقلاب پر افتخارمان شود، کفن پوش و ایثارگرانه به میدان آمده و حماسه‌ای ماندگارتر از گذشته خلق خواهیم کرد.


جانشین سازمان بسیج مستضعفین از برگزاری رزمایش"الی‌ بیت‌المقدس" باحضور 164 گردان بسیجی در پنج استان کشور خبر داد.


سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامیداشت یوم الله سیزدهم آبان ماه، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، جهانگیر شدن شعار "مرگ بر آمریکا" را انعکاس دکترین استکبار ستیزی انقلاب اسلامی و مظهر مقاومت و صلابت ملت ایران دانست.


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور حکمی سرتیپ امیر حاتمی را به سمت جانشینی خود در این وزارتخانه منصوب کرد.


وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای تاکید کرد: ملت ایران در 13 آبان نشان خواهد داد که شعار «مرگ بر آمریکا» را به عنوان نماد مقاومت و سازش‌ناپذیری هرگز فراموش نکرده است.


رییس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح از طراحی نسل دوم هواپیماهای ایران 140 با هدف صادرات خبر داد.


سردار مجید بکایی به عنوان مشاور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منصوب شد.


معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا اگفت:تمامی مشمولان متولد1355 تا شهریور 1374 باید برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی اقدام کنند.


فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، ایمان و اعتقاد به ولایت فقیه، نیروی دریایی در تامین نیازهای دریایی به مرز خودکفایی رسیده است.


رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: ماهواره «شریف‌ست» آماده پرتاب است و خوش‌ بین هستم که پاییز امسال به فضا پرتاب شود.


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران 34 سال جلوتر از اروپاست، زیرا دانشجویان ما در آن زمان جاسوسخانه آمریکا را در تهران تسخیر کردند.


فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، ایمان و اعتقاد به ولایت فقیه، نیروی دریایی در تامین نیازهای دریایی به مرز خودکفایی رسیده است.


فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور با اقتدار نیروی دریایی کشور در آب‌های آزاد جهان گفت: آمادگی داریم هر زمان که لازم باشد در اقیانوس اطلس نیز حضور یابیم.


مسئول روابط عمومی کل سپاه، اظهارات یک نماینده مجلس مبنی بر حضور گردان‌های ایرانی در سوریه را به شدت تکذیب کرد.


رئیس بسیج مستضعفین با بیان اینکه امام راحل (ره) 3 هزار و 500 بار نام آمریکا را به زشتی یاد کردند، گفت: آمریکا بدون رسانه یک لاشه و جسد مرده‌ای بیش نیست که تنها به همت صهیونیسم یک نمایی از زندگی را به مردم و بشر می‌دهد.


فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ناوگروه نیروی دریایی ارتش اکنون در دریای سرخ گشت‌زنی می‌کند، گفت: آمادگی حضور و دور زدن در تمام دریاهای جهان را داریم.


فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آمادگی حضور در اقیانوس‌های اطلس، هند جنوبی و دیگر آب‌های آزاد دنیا را داریم، گفت: امسال در چارچوب قوانین بین‌المللی در دریای چین حضور پیدا کردیم.


تهران- سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی طی فراخوانی، مشمولان دیپلم و زیر دیپلم دارای برگ آماده به خدمت در تاریخ 19 آبان سال جاری را برای اعزام به خدمت فراخواند.


مراسم تقدیر از فرمانده پیشین منطقه چهارم دریایی و ناوگان شمال و معارفه فرمانده جدید این منطقه با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.


مراسم تقدیر از فرمانده پیشین منطقه چهارم دریایی و ناوگان شمال و معارفه فرمانده جدید این منطقه با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.


در پی محکومیت فتوای جهاد نکاح و کشتار مسلمانان در کشورهای اسلامی توسط امام جمعه اهل سنت بندر چارک معاون ستاد کل نیروهای مسلح از وی قدردانی کرد.


«شهید طهرانی‌مقدم به دنبال موشکی بود که با بُرد 800 کیلومتر، ابعادی به اندازه موشک شهاب1 داشته و بتواند اهداف آمریکایی را در اطراف ایران منهدم کند.»


مدیر امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی گفت: در این دهه حدود 400 پزشک بسیجی در مطب های خود به ویزیت رایگان بیماران می پردازند تا فرهنگ عاشورایی در حوزه سلامت را ترویج کنند.


سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای با تسلیت ارتحال حبیب‌الله عسکراولادی، عملکرد جهادی و خدمات مؤمنانه و صادقانه آن مرحوم به انقلاب و نظام اسلامی را ماندگار و الگویی برای همگان دانست.


به نوشته این مجله، کار مدرنیزه این جنگنده‌های استراتژیک در 2009 میلادی آغاز شده و این مدرنیزاسیون شامل تعویض قطعات الکترونیک قدیمی به‌ویژه قطعات مربوط به رادار AN/AWG-9 و قطعات مربوط به سامانه مهمات با قطعات سبک‌تر و سریع‌تر است. همچنین سامانه جنگ الکترونیک AN/ALQ-100 با تعویض آنتن، پروسسور، تحلیلگر و سامانه پیش‌تقویت با قطعات جدید مدرن شده است. 
منبع: مشرق نیوز

 



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

دفع سیاست امریکائی
پنج شنبه 92/8/16 ساعت 6:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )


سردار سلامی در رزمایش عاشوراییان قزوین:
سیاست‌های آمریکایی‌ها در ایران دفع شد/ نبرد با استکبار ادامه دارد

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ‌با نور انقلاب اسلامی ایران سیاست‌های آمریکایی‌ها در ایران دفع شده و کشور توانست به قله رفیع انسانیت و معنویت تبدیل شود که نمونه آن نیز خون پاک هزاران شهید گلگون‌‌کفن است.

خبرگزاری فارس: سیاست‌های آمریکایی‌ها در ایران دفع شد/ نبرد با استکبار ادامه دارد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار حسین سلامی پیش از ظهر امروز در رزمایش بزرگ عاشوراییان که با حضور 40 گردان بیت‌المقدس بسیج برگزار شد با اشاره به سابقه درخشان قزوین در عرصه دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن اظهار داشت: شهیدانی چون بابایی، رجایی و سه هزار شهید استان قزوین نمونه حفظ ارزش‌ها و اهمیت آن در این استان ولایتمدار است.

وی با بیان اینکه، حجت‌الاسلام مرحوم ابوترابی حقیقتاً مانند یک شهید برای انقلاب بود یادآور شد: حجت‌الاسلام ابوترابی در سال‌های اسارت دِین خود را به انقلاب ادا کرد و بی‌تردید خدمات این مجاهد بزرگ کمتر از شهادت نبود.

جانشین فرمانده کل سپاه یادآور شد: 6800 جانباز استان قزوین نشان از وجود مردمانی در این استان است که همچنان سرافراز هستند که بخشی از جان خود را پیش از آنکه بمیرند به خداوند متعال تقدیم می‌کنند.

سلامی با اشاره به تعدادی از شهدای شاخص استان قزوین تصریح کرد: این ستاره‌های پرفروغ در سپهر جهان اسلام همواره می‌درخشند و چراغ راهیابی ما به سعادت و موفقیت هستند.

این مسئول ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبیین عاشورا برای بسیجیان حاضر در رزمایش حرکت انقلاب را در امتداد حرکت عاشورا عنوان و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در امتداد عاشورا و این واقعه عظیم آفرینش حرکت می‌کند و بی‌تردید آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران نیز آرمان‌های عاشورایی است.

سلامی با تأکید بر دفاع از حریم اسلام در جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: بدون شک حکمت الهی بر واقعه ژرف و عمیق عاشورا حاکم است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عاشورا را هنرنمایی تاریخ انسانیت و آفرینش نامید و تأکید کرد: عاشورا قله رفیعی از شجاعت، فداکاری، وفاداری و پاکیزگی است که بی‌تردید چراغ راه همه بشریت است.

سلامی ادامه داد: عاشورا تا ابد مسیر انسانیت را آشکار کرده و به همه انسانها در همه مقاطع نورانیت تبرک می‌بخشد.

این مسئول ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشریح وضعیت جهان اسلام در دوران امام حسین (ع) و اهمیت و جایگاه واقعه عاشورا عنوان کرد: هیچ چیز جز خون فرزندان حضرت رسول اکرم (ص) نمی‌توانست فکر جاهل و فریب خورده مردم آن عصر را ایجاد کند.

وی اضافه کرد: چیزی جز عظمت این واقعه بزرگ نمی‌توانست به اسلام علوی در مقابل اسلام اموی حیات بخشد و بی‌تردید بدون عاشورا اسلام از صحنه روزگار حذف می‌شد.

سلامی تأکید کرد: عاشورا حادثه خفته در نقطه‌ای از زمان و گوشه‌ای از جهان نیست بلکه واقعه‌ای الهام‌بخش و نجات‌بخش برای همه بشریت است.

سلامی عاشورا را مدرسه هستی عنوان و تشریح کرد: برای زندگی انسان‌ها در همه اعصار عاشورا حجت است چرا که فرمان امام در همه عصرها برای مردم حجت است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: پیام عاشورا این است که راهی برای عقب‌نشینی در برابر دشمن ظالم هر چند قدرتمند وجود ندارد و نباید در برابر استکبار هر چقدر قدرتمندتر و بزرگتر باشد سر تعظیم فرود آورد.

سلامی با تأکید بر دستاوردهای عظیم عاشورا برای امت اسلام خاطرنشان کرد: اگر گروه حق هر چند اندک در برابر سپاه عظیم کفار بایستد و حق صحنه را ترک نکند یعنی به پیام عاشورا لبیک گفته است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایستادیگ حق در برابر کفر را حجت همه انسان‌ها دانست و عنوان کرد: عمل امام حجتی محدود در زمان و مکان نیست و باید این پیام عاشورا در همه عصرها مورد توجه قرار گیرد.

*حل هیچ مسئله‌ای جز با اراده ‌ایران در غرب آسیا امکانپذیر نیست

 

‌‌سردار ‌سلامی ‌با اشاره به موقعیت کنونی جمهوری اسلامی ایران در جهان، اظهار داشت: آنهایی که طرح نظم نوین جهانی را در گذشته ارائه می‌دادند تا بر همه جهان مسلط شوند و نظام برده‌داری را رواج دهند امروز در برابر جمهوری اسلامی ایران کاری از پیش نمی‌برند.

وی افزود: با نور انقلاب اسلامی ایران سیاست‌های آمریکایی‌ها در ایران دفع شده و کشور ایران توانست به قله رفیع انسانیت و معنویت تبدیل شود که نمونه آن نیز خون پاک هزاران شهید گلگون‌ کفن است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اما داستان نبرد با استکبار به همین انقلاب ختم نشد و امروز با وجود گذشت چند دهه از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار با هر ابزاری درصدد است تا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند.

سلامی تصریح کرد: معادلات جهان اسلام نشان می‌دهد که فصل دخالت بیگانگان در دنیا به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: امروز میدان پذیرش نقشه‌های استکبار از بین رفته و دیگر فصل حکومت حاکمان دست نشانده و وابسته پایان یافته است و مرگ سرکرده‌های ظلم فرا رسیده است.

این مسئول ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دشمن هر چه در توان داشته برای بازگشت به تاریخ و سرنوشت کشور ما به کار بسته است اما ملت اراده ملت ایران این آرزوی بیگانگان و مستکبران را محقق نکرده است.

سلامی اذعان داشت: دشمنان در جنگ 8 ساله با مدیریت آمریکا حمایت تسلیحاتی اروپا و همچنین حمایت اقتصادی برخی کشورهای عربی هیچ نتیجه‌ای جز تسلیم در برابر اراده ملت ایران نگرفته است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ملت ایران یادآور شد: تحریم‌های اقتصادی نیز در راستای سست کردن ارائه ملت ایران اعمال شده است ولی نتیجه‌ای جز خودکفایی و حیات اقتصادی کشور نخواهد داشت.

سلامی با اشاره به موفقیت‌های عظیم جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علمی، عمرانی و دیگر عرصه‌ها اعلام کرد: همه این موفقیت‌ها در سایه همین فشارها و تحریم‌ها به دست آمده و شبکه‌های عملیات روانی دشمنان نیز که هجوم گسترده‌ای را به اندیشه‌های مردم ایران آغاز کرده‌اند در این مسیر موفقیتی نخواهد داشت.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات روانی دشمنان را در راستای انزوای جمهوری اسلامی ایران عنوان و تأکید کرد: امروز حل هیچ مسئله‌ای در غرب آسیا و جهان اسلام جز با اراده جمهوری اسلامی ایران امکانپذیر نیست و این مهم به وسیله همین سردمداران نیز پذیرفته شده است.

سلامی عنوان کرد: امروز آرایش جبهه استکبار در مقابل سردمداران ما در ژنو صورت گرفته و سیاستمداران ما عزتمدارانه و با حمایت مقام معظم رهبری و مردم از حقوق حقی مردم ایران در برابر ائتلاف قدرت‌ها دفاع می‌کنند که این مهم همان ثمره عاشورا است.

این مسئول ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان داشت: عاشوراست که از ایران خورشیدی روشن در سپهر جهان ساخته است و مکتب حیات‌بخش انسان‌ها درسی به انسان‌ها داده که طبق آن عقب‌نشینی در برابر دشمن، اسیر شدن در دایره ارعاب و کرنش در برابر زیاده‌خواهی دشمن برای هر ملتی محکوم بوده و چیزی جز عقب‌ماندگی و اسارت در پی ندارد.

سلامی یادآور شد: تاریخ معاصر مملو از شکست کشورهایی است که در برابر استکبار عقب‌نشینی کرده‌اند و در پی آن نیز چیزی جز بدبختی و عقب‌ماندگی نصیبشان نشده است.

وی یادآور شد: ما با ایستادگی در برابر دشمنان هم مقاومت کرده‌ایم و هم پیروز شده‌ایم و ملت ایران با حافظه تاریخی قوی که دارد تسلط مستکبران انگلیسی و آمریکایی بر این کشور را فراموش نخواهد کرد.

وی در خاتمه اذعان داشت: به برکت وجود نسل‌های جوان، فداکار و بسیجیان شجاع، امیدان امام و رهبر و تکیه‌گاه امت اسلامی این مسیر مقاومت در برابر مستکبران را همچنان ادامه می‌دهیم.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

رزمایش الی بیت المقدس
پنج شنبه 92/8/16 ساعت 12:45 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
دبیر قرارگاه امام هادی علیه السلام:

رزمایش "الی بیت‌المقدس"در استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی و قزوین برگزار می‌شود

در ادامه سلسله رزمایش‌های سال 92 بسیج با نام "الی بیت‌المقدس"، مرحله دوم این سلسله رزمایش‌ها پنج‌شنبه و جمعه این هفته در تمامی شهرهای چهار استان کشور برگزار می‌شود.

به گزرش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، به نقل از معاونت مقاومت مردمی و آموزش نظامی سازمان بسیج، سرهنگ نصرت‌الله سیف با اعلام خبر برگزاری دومین مرحله از سلسله رزمایش‌های الی بیت المقدس بسیج در پهنه چهار استان کشور، گفت: این مرحله از مراحل هشت‌گانه رزمایش‌های الی بیت المقدس با حضور گردان‌های بیت المقدس و کوثر بسیج در تمامی شهرهای چهار استان، کرمانشاه، همدان، مرکزی و قزوین روزهای پنج شنبه و جمعه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مرحله از سلسله رزمایش‌های الی بیت المقدس با محوریت قرارگاه فرعی دوم امام هادی(ع) برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در این مرحله پدافند غیر عامل، امداد و نجات، دفاع از کوی و برزن مورد تمرین گردان‌های بیت المقدس و کوثر قرار می‌گیرد.

دبیر قرارگاه امام هادی(ع) با اشاره به تاکتیک‌های مورد تمرین در این رزمایش ادامه داد: تاکتیک‌های پدافند دورادور، عملیات ضدهلی‌برن، عملیات تاخت، دفاع از مراکز مهم و حساس و دفاع سرزمینی از جمله مواردی هستند که انجام آنها توسط گردان‌های حاضر در رزمایش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

سیف با اشاره به اهداف این سلسله رزمایش‌ها اظهار داشت: ارتقاء توانایی‌ها و آمادگی‌های رزمی یگان‌های بیت المقدس و کوثر بسیج، آمادگی برای کمک به آحاد مردم در مقابله به بلایا و حوادث، ارزیابی آموزش‌های رزمی و غیر رزمی مرتبط ارائه شده به بسیجیان در طول سال گذشته و امسال، حفظ و انسجام و وحدت رویه در کلیه نیروهای سازمان بسیج و حفظ روحیه ایثارگری در بسیجیان از جمله اهدافی است که در این رزمایش‌ها به دنبال نیل به آن‌ها هستیم.

معاون مقاومت مردمی بسیج به بیان تفاوت این سلسله رزمایش ها با سلسله رزمایش های سال 91 نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته سلسله رزمایش‌های الی بیت المقدس به شکل استانی در 32 مرحله برگزار شد اما امسال با تدبیری جدید، سلسله رزمایش های امسال بصورت هشت مرحله ای در قالب هشت قرارگاه فرعی امام هادی(ع) و در هر مرحله با حضور چهار تا شش استان یا به اعتباری سپاه استانی برگزار می شود.

وی در ادامه گفت: تفاوت دیگر این سلسله رزمایش‌ها در گستره آن در سطح تمام شهرهای استان‌ها است در حالیکه رزمایش‌های سال گذشته در هر استان در یک منطقه انجام می‌شد اما این رزمایش‌ها با توجه به بلوغی که در سطح نواحی مشاهده می‌شود در تمام شهرهای استان‌ها جهت مقابله با تهدیدات برگزار خواهد شد.

دبیر قرارگاه امام هادی(ع) در خصوص گردان‌های واکنش سریع بیت المقدس و کوثر نیز گفت: این گردان‌ها سال گذشته پا به عرصه ظهور گذاشتند و بحمدلله توانستیم با همراهی بسیجیان عزیز صدها گردان واکنش سریع بیت المقدس و کوثر را به سرعت شکل دهیم و آموزش‌های لازم برای حضور سریع و به موقع در مواقع لازم را به آنها بدهیم.

وی افزود: این گردان‌ها در واقع عصاره نیروهای بسیجی پایگاه‌ها هستند که از گردان‌های عاشورا و الزهرا گلچین شده‌اند و در مواقع لازم علاوه بر ماموریت‌های عادی خود به کمک سایر یگان‌های مربوطه نیز می‌پردازند.

سیف در پایان ابزار امیدواری کرد که تا انتهای امسال با انجام هشت مرحله رزمایش الی بیت المقدس سال 92، بسیج در بعد عملیاتی و واکنش در مقابل تهدیدات به سطح مطلوبی از آمادگی های لازم برسد.

باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: رزمایش

پاسخ خاضعاه امریکا به سپاه
چهارشنبه 92/8/15 ساعت 6:26 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار تنگسیری: آمریکایی‌ها در خلیج فارس خاضعانه به سوالات سپاه پاسخ می‌دهند

جانشین فرمانده نیروی دریای سپاه گفت:‌ آمریکایی‌ها در خلیج فارس خاضعانه به سوالات سپاه پاسخ می‌دهند.

خبرگزاری فارس: سردار تنگسیری: آمریکایی‌ها در خلیج فارس خاضعانه به سوالات سپاه پاسخ می‌دهند
 

-------------------------------

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، دریادار علیرضا تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار حسن طهرانی‌مقدم و شهدای اقتدار موشکی سپاه که عصر امروز در خبرگزاری فارس، برگزار شد، اظهار داشت: همانطور که خداوند فرموده است شهدا زنده هستند و همانطور که اباعبدالله‌الحسین ارباً اربا شد شهدای موشکی سپاه نیز ارباً اربا شدند.

وی افزود: دائم‌الوضویی خصلت همیشگی حاج حسن بود و او همیشه در حال ذکر بود. شهید طهرانی مقدم فردی بسیار خوش‌اخلاق و خندان بود.

تنگسیری ادامه داد:‌حاج حسن را نباید فقط پدر موشکی ایران بلکه بایستی پدر توپخانه سپاه هم دانست. او در عملیات فتح‌المبین با توپ‌های غنیمتی توپخانه مقتدر سپاه را تشکیل داد.

وی افزود: شهید طهرانی‌مقدم اراده بسیار قوی داشت و آن شهدا انسان‌های عادی نبودند شهیدان سلگی، نواب و سردار طهرانی‌مقدم صاحب معرفت و بزرگی بودند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه شهید طهرانی‌مقدم در روز حادثه هم با وضو بود، گفت: این شهید در آن روز با وضو بر سر کار رفت تا کار بزرگی که به ما عزت می‌دهد را انجام دهد.

تنگسیری تاکید کرد: اگر امروز در دریا و یا تنگه هرمز آمریکایی‌ها را صدا می‌زنیم و آنها به ما جواب می‌دهند و ملیت، شماره ناو کشتی‌شان را می‌گویند از همت این شهدا و مرهون خون آنهاست. اگر امروز یک قایق ما که یک هزارم ناوهای آنهاست به جلو می‌رود و می‌گوید من از نیروی سپاه هستم و آن ناو با آن عظمت در مقابلش خاضع می‌شود که فیلم‌های آن نیز موجود است و ما حتی بخشی از آن را هم رسانه‌ای نکردیم از برکت خون این شهداست.

تنگسیری گفت: بنده فرمانده منطقه‌ای بودم که انگلیسی‌ها را گرفتیم. من از فرمانده آنها پرسیدم شما این همه سلاح داشتید و سه قایق بودید چطور تسلیم یک قایق و یک کلاش تیربار شدید که آن فرمانده جواب داد نمی‌دانم.

وی تاکید کرد: ما می‌دانیم خداوند رعب سربازان اسلام را در دل دشمنان انداخته وقتی که آمریکایی‌ها را گرفتیم سربازان آنها در مقابل بچه‌های ما و یک تکبیر پایشان شل می‌شود و به زمین می‌افتد و می‌فهمیم که لباس‌شان را خیس کرده‌اند. این به خاطر رعبی است که خدا به دل آنها انداخته است. وقتی این آمریکایی‌ها می‌خواستند بروند سرباز آنها که دو متر قد داشت سرش به نشانه شرمندگی پایین بود.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: اگر امروز آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌ترسند و آب دهانشان را مزه مزه می‌کنند به خاطر کاری است که شهدای سپاه کردند.

تنگسیری در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی رزمندگان ما با سلاح فیزیکی دشمن را به عقب راندند و امروز نیز افسران ما در جنگ نرم با قلم، دوربین و کار رسانه‌‌ای پوشالی بودن قدرت دشمنان را اثبات می‌کنند.

منبع: فارس نیوز

 




<      1   2   3   4   5      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 107
بازدید دیروز: 257
کل بازدیدها: 1325823