سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
انهدام باند مسلحانه
چهارشنبه 92/8/15 ساعت 12:0 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

روابط عمومی وزارت اطلاعات خبر داد؛

انهدام باند مسلحانه اشرار و قاچاق مواد مخدر در استان کرمان/ هشت نفر از اشرار به هلاکت رسیدند


روابط عمومی وزارت اطلاعات از انهدام باند مسلحانه اشرار و قاچاق مواد مخدر در استان کرمان خبر داد.
به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، سحرگاه 14 آبان ماه 92 باتلاش و پیگیری‌های اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان کرمان یک باند مسلحانه اشرار و قاچاق مواد مخدر که در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس فعالیت می‌کرد، شناسایی و متلاشی شد. 
 
در این عملیات هشت نفر از اشرار مسلح در درگیری با مامورین به هلاکت رسیده و خودروی حامل مواد مخدر شامل قریب به دو تن از مواد افیونی طعمه آتش گردید. 

باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: وزارت اطلاعات

تحرکات دشمنان
سه شنبه 92/8/14 ساعت 11:57 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

زارعان در حاشیه مراسم تشییع دو تن از شهدای گمنام:

کوچکترین تحرکات دشمنان را در ابعاد مختلف رصد می‌کنیم

معاون امنیت و حفاظت هسته‌ای گفت: کوچکترین تحرکات دشمنان را در ابعاد مختلف انسانی، فنی، حفاظتی، امنیتی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری رصد می‌کنیم و به لطف الهی هر حرکت ناهنجار بیگانگان را با همکاری سایر دستگاه‌های امنیتی کشور از ریشه می‌خشکانیم.
به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی، زارعان در حاشیه مراسم تشییع و به خاک سپاری دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس در جوار مسجد شهدای سازمان انرژی اتمی ایران گفت: صنعت هسته‌ای کشور جان‌بر‌کفان زیادی دارد که در راه اعتلاء و عزت وطنشان تاکنون از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند.

زارعان ادامه داد: شما ملاحظه کردید وقتی دشمنان قسم خورده، عزیزانی از این صنعت و دانشمندان برجسته این کشور را بی‌رحمانه به شهادت رساندند، نه تنها هواداران صنعت کم نشد که با اقبال عمومی دانشجویان برای تغییر رشته به مهندسی هسته‌ای مواجه شد.

معاون امنیت و حفاظت هسته‌ای با اشاره به سخنان دکتر صالحی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در مراسم تشییع و به خاک سپاری دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس در سازمان انرژی اتمی، گفت: شهیدان هیچگاه گمنام نیستند. آنها شناخته شده‌تر از هر کسی هستند و قاعدتاً مردان خدا هیچگاه گمنام نمی‌شوند و هرآنچه امروز کشور ما دارد و هرچه در آینده به دست می‌آورد، به برکت خون شهیدان است. امروز پاسداری از خون شهداء وظیفه اصلی ماست.

معاون امنیت و حفاظت هسته‌ای ادامه داد: شهادت بالاترین پاداش و مزد فی سبیل‌ا.. است. ما آمدیم تا به شهداء بگوییم راه شما، اندیشه شما، و تفکر شما در روح و روان جامعه ایرانی و از جمله کلیه کسانی که به صورت گمنام در صنعت هسته‌ای کشور فعالیت می‌نمایند، جای دارد.

زارعان در بخش دیگری از صحبتش با اشاره به شایعات و اخبار نادرستی که از رسانه‌های خارجی و بعضاً به علت عدم آگاهی، از رسانه‌های داخلی منتشر می‌شود و محتوای آنها امنیت و اهمیت راهبردی فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای کشور را زیر سوال می‌برد، افزود: بنده به عنوان یکی از افراد مطلع در موضوع حفاظت و امنیت هسته‌ای کشور اعلام می‌کنم؛ با توجه به فرهنگ حفاظتی ایجاد شده و همچنین با مشارکت و همکاری همه جانبه وزارت اطلاعات و کلیه متخصصین صنعت هسته‌ای، اکنون امنیت ما از وضعیت خوبی برخوردار است و کوچکترین تحرکات دشمنان را در ابعاد مختلف انسانی، فنی، حفاظتی، امنیتی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری رصد می‌کنیم و به لطف الهی هر حرکت ناهنجار بیگانگان را با همکاری سایر دستگاه‌های امنیتی کشور از ریشه می‌خشکانیم.

معاون انرژی اتمی اضافه کرد: در بعد فنی هم این شیطنت دشمنان است که در خلال مذاکرات هسته‌ای اخباری مبنی بر کاهش ظرفیت‌ها و فعالیت‌های هسته‌ای را به منظور تضعیف افکار عمومی کشور و ایجاد نارضایتی و در نتیجه فشار افکار عمومی بر تیم مذاکره کننده کشورمان انتشار می‌دهند. در حالی که جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز خود را با تمام ظرفیت ادامه می‌دهد و از حقوق حقه خود طبق ان.پی.تی دفاع می‌کند و انتظار دارد با حسن نیتی که در مذاکرات نشان می‌دهد نتیجه‌ای برد-برد حاصل شود که پرونده هسته‌ای کشور از سیاسی کاری‌ها و موارد ادعایی رها شود.

وی در پایان از رسانه‌ها دعوت کرد تا از صحت و سقم اخبار، اطلاع صحیح نیافته‌اند، آن را منتشر نکنند. روی شایعات به عنوان خبر کار نکنند و از اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای، که از این آسیب‌ها به دور است، پیروی کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران




اف14های ایران
سه شنبه 92/8/14 ساعت 2:6 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
شگفتی مجله مشهور غربی از توان متخصصان ایران

اف14های ایران تا 2020 کاملاً مدرنیزه می‌شوند +عکس

به نوشته این مجله، کار مدرنیزه این جنگنده‌های استراتژیک در 2009 میلادی آغاز شده و این مدرنیزاسیون شامل تعویض قطعات الکترونیک قدیمی به‌ویژه قطعات مربوط به رادار AN/AWG-9 و قطعات مربوط به سامانه مهمات با قطعات سبک‌تر و سریع‌تر است. همچنین سامانه جنگ الکترونیک AN/ALQ-100 با تعویض آنتن، پروسسور، تحلیلگر و سامانه پیش‌تقویت با قطعات جدید مدرن شده است.

گروه دفاع و امنیت مشرق - ماهنامه «Combat aircraft» به معنای هواگردهای رزمی یکی از نشریات تخصصی در حوزه هوانوردی نظامی است که از زمان آغاز به انتشار خود در 14 سال پیش، موضوعات هوانوردی نظامی در سراسر جهان را به صورت تخصصی تجزیه و تحلیل می‌کند.

گزارش از توان نیروی هوایی کشورهای مختلف، پوشش رزمایش‌های هوایی برگزار شده در جهان و انعکاس جدیدترین دستاوردها و اخبار هوانوردی نظامی به تفکیک مناطق مختلف دنیا از جمله بخش‌های مهم این مجله مشهور است. این مجله در حال حاضر پرفروش‌ترین نشریه در این حوزه در منطقه آمریکای شمالی به شمار می‌آید.

Combat aircraft تاکنون به مناسبت‌های مختلف، به تشریح وضعیت ناوگان هوایی ایران پرداخته و اکنون نیز در یکی از جدیدترین شماره های خود به بررسی توان تامکت‌ها یا همان جنگنده‌های اف 14 ایران پرداخته است؛ موضوعی که از جمله بحث‌های مورد علاقه این مجله است که هر از چند گاهی به آن پرداخته می‌شود. اگرچه در این گزارش نیز ردپای روشنی از بیان اطلاعات و تحلیل‌های مغرضانه غربی‌ها درباره ایران به چشم می‌خورد، اما در لابلای آن نیز موارد مهم و قابل توجهی مطرح شده که دانستن و خواندن آن برای علاقه‌مندان به گربه‌های افسانه‌ای ایران حتماً مفید خواهد بود.

هرچند برخی دیگر از اطلاعات مطرح‌شده در این تحلیل نیز همچون درگیری تامکت‌های ایرانی با UFO و خریدهای خارجی کشورمان بیشتر به یک گمانه‌زنی رسانه‌ای شباهت دارد تا تحلیل علمی و نظامی.

تحسین خودکفایی ایران در اورهال تامکت‌ها

نویسنده این گزارش با اشاره به اینکه اگرچه فناوری جنگنده F-14A متعلق به دوران جنگ سرد است اما همچنان یکی از تأثیرگذارترین رهگیرهای جهان محسوب می‌شود، به کارنامه این هواگرد در جنگ تحمیلی اشاره و تأکید می‌کند که تامکت‌ها توانایی خود را در نبرد اثبات کرده‌اند.

این مجله با یادآوری اینکه قبل از سقوط رژیم شاهنشاهی در ایران، این کشور نزدیک‌ترین متحد آمریکا در منطقه بود و مجاز بود به پیشرفته‌ترین سخت‌افزارهای تکنولوژیک آمریکا دسترسی داشته باشد، به بررسی سیر تشکیل اسکادران‌های اف 14 در شهرهای مختلف ایران پرداخته و افزوده است: در مجموع 79 فروند تامکت به ایران تحویل داده شده بود و یک فروند به عنوان نمونه در آمریکا باقی مانده بود تا به عنوان مرجع تامکت ایران مورد استفاده قرار بگیرد.

این گزارش با اشاره به اینکه وقوع انقلاب مردم ایران باعث شد تا روند آموزش کادر مورد نیاز برای این جنگنده‌ها متوقف شود و برخی از مسؤولان این دوره‌ها نیز از وابستگان به رژیم شاه بودند، خاطرنشان کرده است که در ادامه مشکلات نیروی هوایی ایران، تحریم‌های تصویب‌شده علیه نیروهای مسلح مانع از رسیدن قطعات یدکی به شکاری‌ها شده و تنها معدودی از آنها کاملاً آماده برای عملیات بودند.

Combat aircraft برای اطلاع مخاطبان خود از سطح آمادگی رزمی تامکت‌های نیروی هوایی پیش از آغاز حمله عراق به ایران، نگاهی به یک گزارش بازرسی نیروی هوایی در آگوست 1980 میلادی در مورد ناوگان تامکت پایگاه هشتم را درج کرده است که بر اساس این گزارش از 61 تامکت در این پایگاه هوایی، فقط هفت فروند قابل پرواز بودند که آمادگی رزمی 12 درصدی را نشان می‌داد!


تامکت‌های ایرانی با استتار دوران جنگ تحمیلی


این گزارش با اشاره به زمین‌گیر شدن تامکت‌های ایران در ابتدای جنگ تحمیلی و مشکلات فراوان برای عملیاتی‌کردن آنها، اعلام کرده است: هنگامی که تعداد تامکت‌های قابل استفاده برای عملیات به 10 تا 12 فروند رسید، نیاز به اورهال‌شدن و تعمیرات سنگین به‌شدت احساس می‌شد بنابراین در سال 1981 میلادی اولین شکاری به مهرآباد ارسال شد تا توسط صنایع هوایی ایران اورهال شود و عملیات اورهال در سال 1982 به پایان رسید.

این رسانه که توسط یک بنگاه انتشاراتی انگلیسی منتشر می‌شود، به نقل از کارشناسان خود نوشته است که در رژه هوایی 22 سپتامبر 1988 به مناسبت اولین هفته دفاع مقدس بعد از آتش‌بس، 24 فروند تامکت شرکت کردند و این رژه باعث شد که متخصصان نظامی غربی نتیجه بگیرند که این 24 فروند، همه تامکت‌های بازمانده از نبرد هشت‌ساله هستند و بقیه یا در جنگ از بین رفته‌اند یا به دلیل نبود قطعات زمین‌گیر شده‌اند و همین متخصصان نتیجه‌گیری کردند که از این 24 فروند نباید بیش از دو فروند دارای رادار سالم باشند!

ارتقای گربه‌های ایرانی در زمان صلح

این مجله در ادامه گزارش تفصیلی خود با تجلیل از توان اورهال جنگنده مدرن اف 14 توسط متخصصان کشورمان بدون داشتن بسیاری از اطلاعات و قطعات، تأکید کرده است که بعد از اورهال‌های موفقیت‌آمیز، تعداد تامکت‌های قابل پرواز در سال 1991 دو برابر شده بود.

تحلیلگر Combat aircraft با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح آن از سال 1980 تا کنون تحت تحریم‌های شدید بوده‌اند، ادعا کرده است که برخی قراردادهای ایران با کشورهای دیگر برای خرید جنگنده‌های جدید با فشار آمریکا لغو شده است.

وی افزوده است: نیروی هوایی در نهایت اقدام به به‌روز رسانی ناوگان هوایی خود کرد و در اولین تلاش موشک‌های هاوک زمین به هوا را به سامانه کنترل اسلحه چند تامکت با استفاده از یک پیلون تطبیقی اضافه کرد و یک واسط رایانه‌ای به تامکت اضافه شد تا کار تطبیق داده‌های تامکت با موشک هاوک را انجام بدهد و موشک حاصل را "سجیل" نامیدند.

این گزارش افزوده است که بعد از انجام تست موفق با یک اف 14، فرماندهی نیروی هوایی ارتش ایران اجازه اعمال تغییرات به شکاری‌های دیگر را نیز صادر کرد و در نهایت نخستین پرتاب آزمایشی موشک برعلیه دشمن واقعی در سال 1987 انجام شد و یک شکاری میراژ F1 عراق در ماه فوریه نزدیک جزیره خارک سرنگون شد.

این نشریه غربی با بیان تحلیل خود در خصوص به اتمام رسیدن موشک‌های فینیکس اف 14 های ایران، خاطرنشان کرده است که در اوایل سال‌های دهه 2000 میلادی، اقداماتی در نیروی هوایی و صنایع دفاع ایران انجام شد و موشک‌های فینیکس بازسازی شدند و به خدمت بازگشتند و برای تامکت‌های هشدار و واکنش سریع پایگاه‌های ششم و هشتم نهاجا مورد استفاده قرار گرفتند. سپس ایران موشک فینیکس AIM-54A  جدید خود را که AIM-54A+ یا "فکور" نامیده شد، ارائه کرد.


اف 14 های ایران با استتار دهه 80


نویسنده گزارش با اعلام اینکه بازگشت موشک‌های فینیکس جان تازه‌ای در کالبد ناوگان تامکت‌های ایران دمیده و در یک تمرین نظامی نیز یک تامکت، پهپادی را با یکی از این موشک‌ها هدف قرار داده است، خبر از خیز مهم نهاجا برداشته و نوشته است: نیروی هوایی تصمیم گرفته F-14 ها را تحت نام پروژه "شهید بابایی" مدرنیزه بکند.

رونمایی از مدرن‌سازی جنگنده‌های اف 14 تا سال 2020 میلادی

به نوشته این مجله، کار مدرن‌سازی این جنگنده‌های استراتژیک در ژانویه 2009 میلادی در تهران آغاز شده است، این مدرنیزه‌شدن را شامل تعویض قطعات الکترونیک قدیمی به‌ویژه قطعات مربوط به رادار AN/AWG-9 و قطعات مربوط به سامانه مهمات با قطعات سبک‌تر و سریع‌تر عنوان کرده و افزوده است: همچنین سامانه جنگ الکترونیک AN/ALQ-100 با تعویض آنتن، پروسسور، تحلیلگر و سامانه پیش‌تقویت با قطعات جدید به روز شد و کل سیم‌بندی شکاری نیز تعویض شده و مقرهای 1 و 8 برای افزودن قابلیت حمل MIM-23C یا R-73E تقویت شده است. افزون بر این یک سامانه ناوبری داخلی، سامانه رادیو UHF/VHF و بعضی قطعات دیگر نصب شده‌اند.

Combat aircraft تصریح کرده است: بعد از پایان عملیات مدرنیزه‌کردن حین اورهال، به محض آنکه تمام تست‌های موتور و چک‌های زمینی تکمیل گردید در 18 ژانویه 2012 یک پرواز 30 دقیقه‌ای استاندارد چک کارکردی شکاری انجام شد. در نهایت شکاری در آوریل 2012 میلادی به اسکادران مذکور تحویل داده شد و در سپتامبر 2012 نیز شکاری مدرنیزه شده از تلویزیون به مردم ایران نشان داده شد در حالی که به رنگ استتار اولیه رنگ‌آمیزی شده بود.


جنگنده اف 14 مدرنیزه شده با استتار پیکسلی


این مجله مشهور هوانوردی در آمریکا با اعلام اینکه سوانح تامکت‌های ایرانی ناشی از کیفیت تعمیرات و خطای خلبان در طول دو دهه گذشته کاهش یافته است، افزوده است: استاندارد نگهداری موتور این جنگنده نسبت به 20 سال پیش دو برابر بهتر شده است و ایمنی پرواز نیز افزایش یافته است. این نشریه در حالی این موضوعات را مطرح می‌کند که آموزش نسل جدید خلبانان اف 14 و تمامی تعمیرات این جنگنده در داخل کشور انجام می‌شود و اماره‌ای از خودکفایی و خوداتکایی نیروهای مسلح کشورمان را مورد تأیید قرار می‌دهد.

این نشریه در پایان گزارش خود با بیان اینکه نیروی هوایی ایران برنامه‌ای برای مدرنیزه کردن همه تامکت‌های ناوگان تا سال 2020 دارد، بار دیگر تأکید کرده است که توانایی تعمیر و نگهداری تامکت‌ها در ایران مناسب است و به عنوان مثال تامکت شماره 3-6042 که تاکنون دو بار کاناپی خود را از دست داده باز هم آماده پرواز شده است. 

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: هواپیمای جنگنده

ماهواره \شریف ست\
دوشنبه 92/8/13 ساعت 11:49 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

ماهواره "شریف ست" تا پایان پاییز فضایی می‌شود


تا پایان فصل منتظر پرتاب "ماهواره شریف ست" به دستور ریاست جمهور باشید.
به گزارش خبرنگار  فناوری نوین باشگاه خبرنگاران؛ ماهواره شریف ست که یک ماهواره سنجش از دور است با تلاش و پشتکار محققان و دانشجویان دانشگاه شریف طراحی و ساخته شده است و با موفقیت مراحل ساخت خود را پشت سر گذاشته است. 

در حال حاضر این ماهواره آماده است و از نظر کیفی در رده بالایی جای گرفته که احتمالا تا پایان فصل پاییز به فضا پرتاب خواهد شد و در مدار لئو در شعاع 250 تا 500 کیلومتری از زمین جای می گیرد. 

این ماهواره قابلیت تصویر برداری با کیفیت بالا به صورت برفکی را دارد که وضوح تصاویر آن زیر 10 متر صورت می گیرد که پس از پردازش به ایستگاه های زمینی ارسال خواهد شد. 

ماهواره شریف ست قابلیت قرارگیری در مداری بالاتر را نیز دارد به شرطی که ماهواره بر آن تقویت شده و ارتفاع داده شود.
باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ماهواره

مرز خودکفایی
دوشنبه 92/8/13 ساعت 1:3 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )


دریادار حکیمی فرمانده دانشگاه علوم دریایی نوشهر شد
دریادار سیاری: نیروی دریایی در تامین نیازهای دریایی به مرز خودکفایی رسید‌

دریادار دوم حکیمی با حکم دریادار سیاری به عنوان فرمانده جدید دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر منصوب شد.

خبرگزاری فارس: دریادار سیاری: نیروی دریایی در تامین نیازهای دریایی به مرز خودکفایی رسید‌

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از  روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین معارفه فرمانده جدید دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، ایمان و اعتقاد به ولایت فقیه، نیروی دریایی در تامین نیازهای دریایی به مرز خودکفایی رسیده است.

دریادار حبیب‌الله سیاری گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، ایمان و اعتقاد به ولایت فقیه، نیروی دریایی در تامین نیازهای دریایی به مرز خودکفایی رسیده است.

 فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: هم اینک این نیرو به لحاظ ساخت تجهیزات، قطعه‌سازی، تعمیر، نگهداری به جایگاهی رسیده است که می‌تواند نیازهای دیگر ارگان‌های دریایی را نیز در این حوزه تأمین کند.

وی به حرکت درآوردن ناو و زیرناوهای دریایی از سوی کارشناسان و متخصصان نیروی دریایی را از دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: تا قبل از انقلاب، نیروی دریایی چنین جایگاهی را نداشت.

سیاری به اهمیت دانشگاه علوم دریایی نوشهر و نقش آن در توانمندسازی نیروی دریایی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: تا قبل از انقلاب اسلامی، بیشتر افسران نیروی دریایی دانش آموخته کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و هندوستان بودند اما امروز همه دانش آموختگان نیروی دریایی از این دانشگاه هستند که یک سند پرافتخار برای نظام جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: اگر شاهد به اهتزاز درآمدن پرچم نظام جمهوری اسلامی در اعماق سرزمین‌های آبی به ویژه در اقیانوس آرام، مدیترانه، کانال سوئز و آب‌های آزاد هستیم، این حماسه آفرینی در حقیقت از سوی کسانی است که دانش آموخته همین دانشگاه بوده‌اند.

دریادار سیاری افزود: این دانشگاه در حقیقت به عنوان پراهمیت‌ترین محل برای نیروی دریایی به شمار می‌آید چرا که تضمین کننده آینده فرماندهان نیروی دریایی است.

وی اضافه کرد: هم اینک این دانشگاه باید همانند گذشته افسرانی را تربیت کند تا سبب بالندگی، اقتدار و از همه مهم‌تر حفظ آبروی نظام جمهوری اسلامی باشد.

در پایان این مراسم از خدمات دریادار عرشه "پیمان جعفری طهرانی" فرمانده پیشین این دانشگاه قدردانی و دریادار دوم عرشه "خرداد حکیمی" به عنوان فرمانده جدید این دانشگاه معرفی شد.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: نیروی دریائی

نیروهای دریایی ایران
دوشنبه 92/8/13 ساعت 1:0 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

 
 فرمانده نیروی دریایی ارتش:
بالاترین سطح فناوری جهان در نیروهای دریایی ایران است

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: بالاترین سطح فناوری در جهان در نیروهای دریایی و بخش ساخت زیردریایی‌ها است و ما هم‌اکنون این توانایی را داریم.

خبرگزاری فارس: بالاترین سطح فناوری جهان در نیروهای دریایی ایران است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری یکشنبه‌شب در برنامه «ققنوس اقیانوس» که به همت انجمن اسلامی دانشگاه مازندران و با هدف بررسی پیشرفت‌های نیروی دریایی کشور در زمینه‌های مختلف در سالن اجتماعات دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار شد، با اشاره به اینکه توسعه دریا محور کشور همواره خواسته مقام معظم رهبری بوده است، اظهار داشت: امروز قالب تهدیدات از نوع تهدیدات دریایی است و استکبار جهانی نیز در همه عرصه‌های مختلف دریایی حضور پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه 71 درصد از سطح زمین را آب‌ها گرفته‌اند و 29 درصد بقیه را نیز خشکی‌ها به خود اختصاص داده‌اند، ادامه داد: این در حالی است که در قرآن نیز کلمه بحر 32 مرتبه و کلمه بِر (خشکی) 13 مرتبه آمده است که همین نسبت 71 به 29 را تداعی می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: دریاها به عنوان راه تنفسی کشورها محسوب می‌شوند و این درحالی است که از مجموع 204 کشور موجود در جهان 44 کشور در خشکی محصور هستند و به نوعی فاقد مجرای تنفسی هستند.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه 31 درصد از مرزهای ما مرز دریایی هستند، عنوان کرد: از میان 15 کشور همسایه، ما با 12 کشور مرز دریایی داریم و 93 درصد از حمل و نقل کالایی ما نیز توسط دریاها انجام می‌شود.

وی در ادامه تأکید کرد: در زمان جنگ ما امنیت کشتی‌ها را در خلیج فارس ایجاد می‌کردیم، اما امروز ما در خلیج عدن امنیت اقتصادی را ایجاد کرده‌ا‌یم و این ظرفیت را نیز داریم که هر زمان که دستور داده شود در آب‌های اقیانوس اطلس نیز حضور پیدا کنیم؛ حتی اگر این زمان فردا باشد.

* ایران ‌دنبال بستن تنگه هرمز نیست ‌/ بالاترین سطح فناوری دریایی جهان را داریم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان برنامه «ققنوس اقیانوس» در دانشگاه مازندران به سئوالات چند تن از دانشجویان این دانشگاه پاسخ داد.

حبیب‌الله سیاری با اشاره به اینکه ما به دنبال بستن تنگه هرمز نیستیم، گفت: ما به اندازه‌ای اقتدار داریم که بحث برقراری امنیت تنگه هرمز را مطرح کردیم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره سطح فناوری نیروهای دریایی کشور، گفت: بالاترین سطح فناوری در جهان در نیروهای دریایی و بخش ساخت زیردریایی‌ها است و ما هم‌اکنون این توانایی را داریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اذعان داشت: با توجه به این مقوله مشخص است که اگر به قدرت دریایی توجه کنیم سطح فناوری ما نیز بالا می‌رود و لازمه بالا رفتن این سطح نیز وجود زیرساخت‌های لازم است که ایجاد این زیرساخت‌ها برعهده دانشگاه‌ها است.

دریادار سیاری اضافه کرد: هم‌اکنون تنها نیم درصد از دانشجویان کشور در رشته‌های مرتبط با علوم دریایی تحصیل می‌کنند که این یک ضعف است و به علوم و فنون دریایی آسیب می‌رساند و لازم است دانشگاه‌ها و دانشجویان به این موضوع دقت کنند.

وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره مدت زمان لازم برای بستن تنگه هرمز، گفت: ما به دنبال بستن تنگه هرمز نیستیم و ما به اندازه‌ای اقتدار داریم که بحث برقراری امنیت تنگه هرمز را مطرح کردیم و کسی که بتواند امنیت این تنگه را برقرار کند، می‌تواند در کمترین زمان ممکن این تنگه را ببندد، اما همانطور که گفته شد ما به دنبال بستن این تنگه نیستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سئوال دیگری درباره اینکه آیا دانشجویان نیز می‌توانند با حضور در مراکز دریایی از نزدیک شاهد توانمندی‌های نیروهای دریایی کشور باشند، از این پیشنهاد استقبال کرد و به دانشجویان قول مساعد داد.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: نیروی دریائی

بالاترین سطح فناوری
دوشنبه 92/8/13 ساعت 12:57 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )


فرمانده نیروی دریایی ارتش:
ایران ‌دنبال بستن تنگه هرمز نیست‌/بالاترین سطح فناوری دریایی جهان را داریم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ما به دنبال بستن تنگه هرمز نیستیم، گفت: ما به اندازه‌ای اقتدار داریم که بحث برقراری امنیت تنگه هرمز را مطرح کردیم.

خبرگزاری فارس: ایران ‌دنبال بستن تنگه هرمز نیست‌/بالاترین سطح فناوری دریایی جهان را داریم

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امشب در پایان برنامه ققنوس اقیانوس در دانشگاه مازندران به سئوالات چند تن از دانشجویان این دانشگاه پاسخ داد.

دریادار سیاری در پاسخ به سئوالی درباره سطح فناوری نیروهای دریایی کشور گفت: بالاترین سطح فناوری در جهان در نیروهای دریایی و بخش ساخت زیر دریایی‌ها است و ما هم‌اکنون این توانایی را داریم.

وی افزود: با توجه به این مقوله مشخص است که اگر به قدرت دریایی توجه کنیم سطح فناوری ما نیز بالا می‌رود و لازمه بالا رفتن این سطح نیز وجود زیرساخت‌های لازم است که ایجاد این زیرساخت‌ها برعهده دانشگاه‌ها است.

دریادار سیاری افزود: هم‌اکنون تنها نیم درصد از دانشجویان کشور در رشته‌های مرتبط با علوم دریایی تحصیل می‌کنند که این یک ضعف است و به علوم و فنون دریایی آسیب می‌رساند و لازم است دانشگاه‌ها و دانشجویان به این موضوع دقت کنند.

دریادار سیاری در پاسخ به سئوال دیگری درباره مدت زمان لازم برای بستن تنگه هرمز گفت: ما به دنبال بستن تنگه هرمز نیستیم و ما به اندازه‌ای اقتدار داریم که بحث برقراری امنیت تنگه هرمز را مطرح کردیم و کسی که بتواند امنیت این تنگه را برقرار کند می‌تواند در کمترین زمان ممکن این تنگه را ببند ولی همانطور که گفته شد ما به دنبال بستن این تنگه نیستیم.

فرمانده نیروی دریایی در پاسخ به سئوال دیگری درباره اینکه آیا دانشجویان نیز می‌توانند با حضور در مراکز دریایی از نزدیک شاهد توانمندی‌های نیروهای دریایی کشور باشند، از این پیشنهاد استقبال کرد و به دانشجویان قول مساعد داد.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: نیروی دریائی

تحلیل امریکن اینترپرایز
یکشنبه 92/8/12 ساعت 1:22 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

تحلیل امریکن اینترپرایز از نیروی دریایی ایران

کارشناس مسائل ایران ضمن بررسی گسترش حضور دریایی ایران در اطراف قاره آفریقا، مدعی شد که با ادامه این جریان، در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور کشتی‌های ایرانی در اقیانوس اطلس خواهیم بود.
به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، مایکل روبین کارشناس مسائل ایران در این اندیشکده معتقد است که ایران با افزایش حضور نیروی دریایی خود در آبهای آزاد دنیا در تلاش است تا اهرم فشاری را تحصیل کند که از طریق آن دستاوردهایی دیپلماتیک داشته باشد.

به رغم پایان یافتن دولت احمدی‌نژاد و روی کار آمدن دولت روحانی، تلاش ایران برای دسترسی به آفریقا سرعت بیشتری به خود گرفته است. به تازگی فرمانده نیروی دریایی نامبیا سفری به جمهوری اسلامی ایران داشته و با همتایان خود در ایران دیدار کرده و تأسیسات دریایی مختلف ایران دیدن کرده است. این دیدار روابط دیپلماتیک میان این دو کشور را احیا می‌کند. در حالی که ایران سفارت خود در ویندهوک را تا یک دهه پس از انقلاب اسلامی باز نگاه داشت اما پانزده سال پیش به دلیل هزینه‌های اقتصادی ابقای حضور دیپلماتیک و در سطح سفارت در این کشور، سفارتخانه خود را تعطیل کرد. علاقمندی مجدد ایران به نامبیا به دلیل گسترش صنعت معدن کاوی اورانیوم در این کشور است. امروز نامبیا پس از قزاقستان، کانادا، استرالیا و نیجریه، پنجمین تولید کننده بزرگ اورانیوم در جهان است.

در حالی که گزارش‌ها حاکی از آن است که ایران به دنبال گسترش دامنه حمایت‌های ضد دزدی دریایی خود نه تنها در شاخ آفریقا بلکه در سراسر سواحل غربی آفریقا است، ‌دسترسی نیروی دریایی ایران همچنین نشان می‌دهد که این کشور به دنبال دست یافتن به اهرم فشاری است تا با تأکید بر توسعه نیروی دریایی خود، به اهداف دیپلماتیک دست پیدا کنند و از این رو همچنان می‌کوشد تا آبهایی را شناسایی کند تا شناورهای خود را به آنجا اعزام کرده و پرچم خود را به اهتزاز درآورد. در سال‌های اخیر نیروی دریایی ایران کشتی‌های خود را از طریق کانال سوئز به قسمت‌های شرقی دریای مدیترانه اعزام کرده و چندین فراخوان بندری از سودان دریافت کرده است؛ در اوایل سال جاری ایران سه کشتی خود را به اقیانوس آرام اعزام کرده و در چین و سریلانکا تماس برقرار کرده است. به نظر می‌رسد که دولت ایران امیدوار است همچنان به این پیشرفت خود ادامه دهد تا به آنجا که نیروی دریایی خود را به اقیانوس اطلس نیز برساند.
مشرق نیوز


برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

نیروی دریایی در سایه
شنبه 92/8/11 ساعت 12:59 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

 

توجه ویژه ندسا به ظرفیت عظیم بسیج

سپاه «نیروی دریایی در سایه» تشکیل می‌دهد

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه گفت: بسیج دریایی باید با همکاری نیروی دریایی سپاه و سازمان بسیج به سرعت سازماندهی شود.
به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، گردهمایی اعضای کمیسیون هم اندیشی طرح شهید فهمیده در ستاد نیروی دریایی سپاه در بندرعباس برگزار شد.

سردار علی‌اکبر خراتیان معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه طی سخنانی در این گردهمایی با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که باید مورد توجه قرار گیرد، از ظرفیت عظیم بسیج برای تشکیل «نیروی دریایی در سایه» سخن گفت و خاطرنشان کرد: بسیج دریایی باید با همکاری نیروی دریایی سپاه و سازمان بسیج به سرعت سازماندهی شود.

خراتیان ضمن تقدیر از دست اندرکاران طرح شهید فهمیده، اظهار داشت: این طرح از ظرفیت لازم برای توسعه در کل کشور برخوردار است. وی افزود: در استان‌های ساحلی و مناطق دریایی وجه غالب کارکرد طرح شهید فهمیده باید ناظر به موضوعات دریایی و دفاع دریایی باشد.

خراتیان گفت: باید سمت و سوی برنامه‌ها به گونه‌ای پیش‌بینی شود که اعضای طرح شهید فهمیده بتوانند در پرتو شناخت و آموزش هایی که کسب می‌کنند، در مواقع لزوم بتوانند به ظرفیت و توانمندی نیروی دریایی افزوده شوند.

وی ادامه داد: مقوله دریا، یک مقوله تخصصی است و بخشی از ظرفیت بسیج باید آموزش های خاص عملیات و دفاع دریایی ببیند.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه همچنین تصریح کرد: کیفیت اجرا و مقیاس طرح شهید فهمیده باید ارتقا پیدا کند و مراسم الحاق اعضای جدید امسال باید با شکوه تر از هر سال برگزار شود.

وی با اشاره به نقش نیروی دریایی سپاه در شکل گیری و استمرار طرح شهید فهمیده و با تأکید مجدد بر این که در استان‌های ساحلی سمت و سوی توانمندی بسیج باید صبغه دریایی پیدا کرده و به بخشی از توان رزم نیروی دریایی سپاه تبدیل شود، افزود: برقراری ارتباط وسیع تر و دامنه‌دارتر با اعضای طرح و ایجاد تشکلی که با جامع نگری به تدوین جزئیات طرح بپردازد، یک اولویت است.

خراتیان در ادامه خواستار برپایی دوره‌های آموزشی خاص برای اعضای طرح شهید فهمیده در استان‌های ساحلی برای فراگیری اصول رزم و دفاع در دریا، مشارکت دادن اعضای طرح در گشت‌های دریایی و تشکیل مستمر جلسات هم اندیشی و اتاق فکر برای اصلاح کاستی ها و تقویت نقاط قوت طرح شد.  

در آغاز این نشست، سردار ناصیه نکو معاون نیروی انسانی ندسا گزارشی از هفت سال برگزاری طرح شهید فهمیده در مناطق و رده‌های ساحلی جنوب کشور به میزبانی نیروی دریایی سپاه، ارائه کرد.

این کمیسیون مصوباتی نیز داشت و مقرر شد همه مناطق و رده‌های نیروی دریایی سپاه و سپاه‌های استانی مرتبط، با توجه به حساسیت شرایطی که در آن قرار داریم تمام مساعی خود را به کار گرفته و ضمن حفظ هماهنگی های لازم با سازمان بسیج و آموزش و پرورش، برنامه های متنوعی را برای اجرای هر چه بهتر طرح پیش بینی کنند.

بنا بر این گزارش، «رهروان شهید فهمیده» نام طرحی است که به پیشنهاد نیروی دریایی سپاه شکل گرفت و هم اکنون بیش از هفت سال از اجرای آن می گذرد و هر ساله جمعی از دانش آموزان 13 ساله استان های ساحل نشین جنوب کشور به عضویت این طرح در می آیند.

این طرح در دل خود نوعی فرهنگ سازی، ظرفیت سازی و ترویج ارزش های دفاع مقدس به نسل های آینده انقلاب است و ایده آل ترین هدفی که برای آن ترسیم شده،‌ بنا است با تبدیل شدن به یک طرح ملی در تمام کشور اجرا شود.
باشگاه خبرنگاران

 



برچسب‌ها: نیروی دریائی

500 میلیون دلار
جمعه 92/8/10 ساعت 2:56 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع خبر داد
افزایش صادرات قطعه به 500 میلیون دلار تا سال 96/ نیاز هواپیماهای داخلی به 50 میلیون دلار قطعه

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی با بیان اینکه هواپیماهای فعلی ماهیانه حدود 50 میلیون دلار قطعه لازم دارند، گفت: در حال حاضر سالانه 100 میلیون دلار قطعه صادر می‌کنیم و قرار است تا سال 96 این رقم به 500 میلیون دلار افزایش یابد.

خبرگزاری فارس: افزایش صادرات قطعه به 500 میلیون دلار تا سال 96/ نیاز هواپیماهای داخلی به 50 میلیون دلار قطعه


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، منوچهر منطقی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت موفقیت‌آمیز قطعه‌سازان داخلی در صنعت هوایی، بر لزوم گسترش بازار‌های بین‌المللی در این‌باره تأکید کرد.

* صادرات سالانه 100 میلیون دلار قطعه به خارج/ لزوم اخذ مجوز قطعه‌سازان از سازمان هواپیمایی

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با بیان اینکه سالانه 100 میلیون دلار قطعه به خارج صادر می‌کنیم، تأکید کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم، تا چند سال آینده این رقم افزایش یابد، ‌این مورد کفایت نمی‌کند و رقم‌های صادرات باید افزایش یابد.

منطقی درباره ظرفیت ساخت قطعات هواپیما در داخل گفت: در این باره محدودیت‌هایی داریم که یکی از آنها «محدودیت کیفیتی» است.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع توضیح داد:‌ قطعه‌سازان باید آموزش لازم را ببینند، تا موفق شوند مجوز اخذ کنند، این گروه به صورت شبکه در حال سامان‌دهی هستند، تا بهتر مدیریت شوند.

منطقی با بیان اینکه قطعه‌سازان متعددی داریم که می‌توانند در تهیه قطعات هواپیما فعالیت کنند، اضافه کرد: به خصوص در بخش خودروسازی، قطعه‌سازهای متعددی و متخصصی داریم.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع اضافه کرد: اما قطعه سازان باید مجوزهای لازم را از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کنند که خوشبختانه برخی موفق شده‌اند و این کار را انجام داده‌اند.

* هواپیماهای داخل فقط ماهیانه 50 میلیون دلار قطعه لازم دارند

منطقی تصریح کرد: اگر قطعه‌سازان داخلی بتوانند مجوزهای لازم را بگیرند، می‌توانند برای تأمین قطعات همین هواپیماهای فعلی مجوز بگیرند و پشتیبانی هواپیماها را انجام دهند.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع اظهار داشت: در حال حاضر همین هواپیماهای فعلی فقط حدود 50 میلیون دلار ماهانه نیاز به قطعه دارند.

* افزایش صادرات قطعات به 500 میلیون دلار تا سال 1396

منطقی تأکید کرد: یکی از پرسودترین کارهایی که می‌توان در بخش هوایی انجام داد، ایجاد شبکه قوی ساخت قطعه ‌و توسعه آن است.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع اضافه کرد: بازار داخلی و خارجی مناسبی برای قطعه‌سازان وجود دارد، زیرا مجوزهایی که سازمان هواپیمایی کشوری از نظر استاندارد می‌دهد، در سطح بین‌المللی قابل قبول است و قطعه‌سازی که مجوز را اخذ کرد و در این زنجیره قرار گرفت، می‌تواند در زنجیره بین‌المللی هم فعالیت کند.

منطقی با بیان اینکه در حال حاضر سالانه 100 میلیون دلار قطعه صادر می‌کنیم، اضافه کرد: برنامه داریم، تا سال 96 میزان صادرات قطعه را به 500 میلیون دلار افزایش دهیم و این پتانسیل وجود دارد، اما راهی مشکل در پیش داریم زیرا قطعات حمل و نقل هوایی باید دارای سطح استانداردهای بسیار بالایی از نظر ایمنی باشد. بنابراین سخت‌گیری‌های زیادی در این‌باره انجام می‌شود ولی به هر حال این توانایی در متخصصان داخلی وجود دارد.

فارس نیوز




<      1   2   3   4   5      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 151
بازدید دیروز: 257
کل بازدیدها: 1325867