سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
رونمایی از زیردریایی فاتح
یکشنبه 92/5/27 ساعت 2:59 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
دریادار سیاری در جمع خبرنگاران خبر داد

برگزاری رزمایش ولایت 92 در نیمه دوم امسال/ احتمال رونمایی از زیردریایی فاتح در این رزمایش

فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش ولایت 92 در نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: این رزمایش در نیمه دوم سال برگزار می‌شود، اما تاریخ دقیق آن بستگی به شرایط دارد.

به گزارش حوزه  دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر دریادار "حبیب‌الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری حدیث ارتش در جمع خبرنگاران درباره زمان برگزاری رزمایش ولایت 92 تصریح کرد: این رزمایش در نیمه دوم سال برگزار خواهد شد، اما تاریخ دقیق آن بستگی به شرایط دارد که بعداً معلوم خواهد شد و  این رزمایش در محدوده زمانی که رزمایش ولایت 90 و 91 برگزار شدند، در آب‌های آزاد برگزار خواهد شد.
 
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه زیر دریایی " فاتح" چه زمانی به آب انداخته می‌شود، گفت: این زیردریایی در آینده نزدیک رونمایی می‌شود، اما زمان دقیق آن معلوم نیست و امیدواریم در رزمایش ولایت 92 به آب انداخته شود، البته با قطعیت نمی‌توانم این را بگویم.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سؤالی دیگر تصریح کرد: موشک‌انداز "کلاس کمان" ان‌شاءالله در سال 93 رونمایی خواهد شد.

امیر سیاری درباره سفر فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری آذربایجان به ایران اظهار داشت: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری آذربایجان درخواست کرده که سفرش به ایران به دلیل مشکلاتی که دارد، به تعویق بیفتد.
 
وی درباره اینکه آیا قرار است رزمایش مشترکی با این کشور برگزار کنید، افزود: اجازه بدهید فرمانده نیروی دریایی آذربایجان به ایران سفر کند و با هم صحبت‌هایی داشته باشیم و بعد از آن مشخص خواهد شد.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به این سوال که چه وظایفی برای پایگاه نظامی "پسابندر" وجود دارد، گفت: اقتدار نیروی دریایی راهبردی در سواحل جنوب شرق کشور برای جمهوری اسلامی حائز اهمیت است، چرا که این سواحل بر آب‌های آزاد و اقیانوس‌ها مشرف بوده و مهم‌ترین سواحل جمهوری اسلامی ایران قلمداد می‌شود، بنابراین باید پایگاه‌هایی را در این منطقه داشته باشیم.
 
دریادار سیاری گفت: منطقه سوم "کنارک"، پایگاه دریایی "رأس میدان" و پایگاه دریایی "پسابندر" در این منطقه تعریف شدند و هر کدام برابر شرح وظایف سازمانی باید در این سواحل تشکیل شده و به تجهیزات مورد نیاز مجهز شوند تا بتوانند گشت‌های دریایی کنترل آب‌های سرزمینی منطقه نظارت آب‌های آزاد و حضور در آب‌های آزاد را تأمین کنند.
 
وی اظهار داشت: امیدواریم حرکتی که در جهت ساماندهی سواحل جنوب شرق و یا همان " مکران" آغاز شده، با سرعت به پیش برود که باعث می‌شود مسأله‌ای که فرمانده معظم کل قوا در مورد گنج و ذخیره خواندن سواحل دریای عمان و یا مکران و حضور در دریای عمان را فرمودند، جامه عمل بپوشانیم و سواحل کشور توسعه پیدا کرده و آباد شوند.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه همه شهرهای مهم جهان در کنار دریاها قرار دارند، گفت: امیدوارم ما نیز بتوانیم سواحل خود را آن‌قدر آباد کنیم که نهایت بهره را از نعمت‌های خدادادی ببریم.

باشگاه خبرنگاران




ششمین کشور موشکی جهان
یکشنبه 92/5/27 ساعت 12:51 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
عملکرد 4 ساله وزارت دفاع در گفت‌وگوی فارس با سردار احمد وحیدی
ایران ششمین کشور موشکی جهان/ جدیدترین پایگاه فضایی در آستانه افتتاح

سردار وحیدی گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز از لحاظ قدرت موشکی به عنوان اولین کشور قدرتمند منطقه و ششمین کشور دنیا شناخته می‌شود.

خبرگزاری فارس: ایران ششمین کشور موشکی جهان/ جدیدترین پایگاه فضایی در آستانه افتتاح

گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس- سردار احمد وحیدی یازدهمین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یکی از محبوب ترین این وزرا بود که در تاریخ دوازدهم شهریور 1388 موفق شد با کسب 227 رای موافق از مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر دولت دهم انتخاب شود.

مخالفت و جوسازی‌های رژیم صهیونیستی درخصوص فرمانده سابق نیروی قدس سپاه، موجب شد تا معدود مخالفین در مجلس نیز از سخن گفتن در مخالفت با وی خودداری کنند تا وحیدی با کسب رای اعتمادی قاطع به ساختمان وزارت دفاع برود.

البته وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان یک وزارتخانه راهبردی با وظیفه پشتیبانی از نیروهای مسلح، یک وزارتخانه غیر سیاسی است که معمولا وزرای آن نیز با اکثریت قاطع آرا انتخاب می‌شوند؛ امری که چند روز قبل در انتخاب سردار حسین دهقان وزیر جدید دفاع نیز دیده شد و نمایندگان مجلس جایگزین وحیدی را با 269 رای موافق انتخاب کردند.

سردار وحیدی در آخرین روزهای وزارت خود و در آستانه 31 مردادماه (روز صنعت دفاعی)، طی گفتگویی با گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، به مرور اجمالی عملکرد خود در این دوره چهارساله (از 1388 تا 1392) پرداخت.

متن این گفتگو را با آرزوی موفقیت هرچه ببشتر برای این سردار عزیز در راه خدمت به کشور اسلامی، در ادامه می‌خوانید.

***

سردار وحیدی در ابتدای این گفتگو با اشاره به پروژه‌ها، اقدامات و برنامه‌های بی شمار این وزارتخانه در حوزه دستاوردهای دفاعی، تصریح کرد که با همت و تلاش دانشمندان، نخبگان و متخصصان کارآمد و مجرب وزارت دفاع گامهای بلندی برای تحکیم بنیه دفاعی کشور و توسعه ملی برداشته شد که قطعاً در این ظرف محدود امکان بیان هزاران اقدام مؤثر فرزندان رشید و خدوم ملت ایران در مجموعه کم‌نظیر وزارت دفاع مقدور نیست.

* تثبیت جایگاه فضایی ایران در جهان/ پایگاه جدید فضایی با نام امام خمینی(ره)

حوزه فضایی و دستاوردهای ایران در این بخش، اولین موضوعی بود که وزیر سابق به آن اشاره کرد و گفت: قرار دادن ماهواره «رصد» و «نوید» در مدار زمین و ارسال کاوشگر به فضا به همراه طراحی و ساخت نسل جدید ماهواره‌برها از جمله موضوعاتی است که موجب تثبیت جایگاه فضایی ایران در دنیا شد.

سردار وحیدی افتتاح نخستین و بزرگترین مرکز آزمایشگاهی سازه و سیستم‌های فضایی در خاورمیانه، ساخت نخستین شبیه‌ساز ماهواره در کشور، راه‌اندازی مرکز مراقبت و دیدبانی فضایی امام صادق (ع) برای نخستین بار در کشور، راه‌اندازی ایستگاه‌های پیشرفته دریافت اطلاعات ماهواره و ساخت پایگاه جدید پرتاب ماهواره به نام حضرت امام خمینی (ره)، که طبق گفته سردار وحیدی در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد را نیز از اقدامات منحصربفرد در حوزه هوافضا دانست که زمینه را برای جهش در این حوزه فراهم کرده است.

* جایگاه ششم موشکی ایران در جهان/ اول در منطقه

وی همچنین در حوزه دستاوردهای موشکی نیز، ارتقای توان موشکی جمهوری اسلامی ایران به جایگاه اول منطقه و ششم در جهان را ازجمله دستاوردهای وزارت دفاع در سال‌های اخیر ذکر کرد و افزود: بومی‌سازی فناوری ساخت موشک‌های سوخت جامد، طراحی و ساخت موشک دوربرد «سجیل» و نخستین موشک بدون بالک با نام «قیام»، افزایش دقت موشک‌های برد متوسط باقدرت نقطه‌زنی مانند موشک «فاتح»، طراحی و ساخت انواع موشک‌های کروز دریایی مانند «قادر»، «نصر» و «ظفر»، طراحی و ساخت انواع سامانه‌های پدافند هوایی مانند سامانه‌های پدافند هوایی «یا زهرا (س)»، «مرصاد» و «حرز نهم» از جمله اقداماتی است که ما را به این سطح رسانده است.

سردار وحیدی ورود جمهوری اسلامی ایران به حوزه کشورهای سازنده هواپیمای جنگنده را از دیگر دستاوردهای مهم وزارت دفاع در سالهای اخیر برشمرد و گفت: طراحی و ساخت جنگنده‌های نسل سوم مانند «صاعقه» و «آذرخش«، رونمایی از جنگنده پیشرفته «قاهر 313»، طراحی و ساخت انواع بالگرد جدید پیشرفته مانند بالگرد «طوفان» و طراحی و ساخت و بهره‌برداری هواپیمای بدون سرنشین جت برد بلند کشور بنام «کرار»، ساخت موتورهای متنوع هوایی، از اقدامات مهم وزارت دفاع در این حوزه بود.

وی در عین حال اضافه کرد: البته در این بخش، محصولات مهم دیگری در دست ساخت است که به تدریج تولید و در اختیار نیروهای مسلح قرار خواهد گرفت.

* 1500 میلیارد تومان؛ بودجه بنیاد تعاون ودجا

وحیدی ادامه داد: در این بخش همچنین به 16 هزار نفر وام مسکن پرداخت شده و در حال حاضر سقف پرداخت وام به میزان 40 میلیون تومان رسیده است. همچنین منابع بنیاد تعاون از 100 میلیارد تومان در سال 88 به 7 هزار میلیارد تومان در سال 92 رسیده و بودجه آن نیز از 65 میلیارد تومان در سال 88 به 1500 میلیارد تومان در سال 92 رسیده است.

وزیر سابق دفاع گفت: در بخش توزیع کالاهای اساسی و مصرفی کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح علاوه بر هوشمندسازی و مکانیزاسیون خدمات، افزایش تنوع کالایی در شبکه توزیع از 6000 قلم به 21000 قلم، اولویت دادن به مناطق محروم مرزی با توسعه ظرفیت شبکه توزیع از 54 واحد به 490 فروشگاه و بهبود کیفیت بهداشت و ایمنی در راستای سلامت اقلام مصرفی و ایجاد بسته‌بندی‌های مناسب برای کالاهای طرح حکمت و تحویل کالاهای جانبازان و ایثارگران به درب منزل آنان انجام شده است.

همچنین در حوزه تأمین اجتماعی اقدامات گسترده‌ای از جمله ایجاد سازمان واحد بازنشستگی در نیروهای مسلح با ادغام صندوق‌های بازنشستگی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی طبق ماده 174 قانون برنامه سوم توسعه و پرداخت مطالبات بازنشستگان بابت قانون خدمات کشوری و پاداش پایان خدمت، پرداخت وام‌های معیشتی و توانمندسازی بازنشستگان و گسترش شبکه بیمه‌ درمانی به یکایک افراد نیروهای مسلح اعم از شاغلین، سربازان وظیفه، بازنشستگان و خانواده‌های تحت پوشش آنان و تحت پوشش قرار دادن بیمه عمر و حوادث قانونی برای آحاد نیروهای مسلح از منابع دولتی و مشارکتی نیروهای مسلح، راه‌اندازی بیمه کوثر بعنوان تنها مؤسسه بیمه رسمی نیروهای مسلح و گسترش خدمات آن از یک شعبه در سال 88 به بیش از 300 شعبه صورت گرفته است.

* ورود ایران به جمع سازندگان زیرسطحی‌های نیمه سنگین

وزیر سابق دفاع، ارتقاء توان رزم در حوزه دریایی با طراحی و ساخت زیردریایی «غدیر» و ساخت نخستین زیردریایی بومی کلاس متوسط کشور به نام «فاتح» که در آینده نزدیک به آب اندازی می‌شود، طراحی و ساخت ناوشکن پیشرفته «جماران 2» (دماوند)، طراحی و ساخت حوض شناور 2000 تن و بومی‌سازی انواع قایق‌های پرنده، هواناو، طراحی و ساخت موتورهای جدید دریایی، افتتاح خطوط تولید شناور جدید و تندروی «سراج یک» و نسل جدید شناور «ذوالفقار» را از دیگر فعالیت‌های وزارت دفاع در دوره اخیر ذکر کرد.

* پاکسازی مناطق مین کشور در مراحل پایانی

وزیر سابق دفاع، شتاب بخشیدن به پاکسازی اراضی آلوده به مین و گلوله‌‌های عمل‌نکرده و رساندن کار به مرحله پایانی و ارتقاء سطح خدمات در حوزه رفاهی، خدمات درمانی، بیمه‌‌ای و مسکن کارکنان را از دیگر اقدامات مهم وزارت دفاع در چهار سال گذشته نام برد.

وی بطور نمونه در خصوص عملکرد وزارت دفاع در حوزه خدمات رفاهی از جمله بخش مسکن گفت: طی 4 سال گذشته با اقدام، کمک و حمایت بنیاد تعاون وزارت دفاع، 23 هزار و 400 نفر از شاغلین و حدود 12 هزار نفر از بازنشستگان وزارت دفاع، مالک منزل مسکونی شده‌اند.

* از رادار «نجم» تا انواع رمزکننده‌های جدید

سردار وحیدی در بخش دیگری از این گفتگو، با تأکید بر اهمیت نقش الکترونیک، اپتیک و لیزر، سامانه‌های راداری «شاهین»، «مطلع‌الفجر»، «نجم» و فاصله‌یاب‌های لیزری، جهت‌یاب‌ها، رادارهای کنترلی آتش، سامانه‌های عکسبرداری هوایی، سامانه‌های دوربین حرارتی، انواع رمزکننده‌های جدید و ایجاد مرکز مراقبت و رصد فضایی در حوزه دفاعی، ‌گفت: توان راداری و جنگ الکترونیکی کشور با بهره‌برداری از دهها طرح و پروژه به نحو مطلوبی افزایش یافته است.

وی همچنین درخصوص دستاوردهای وزارت دفاع در حوزه رزم زمینی با طراحی و تولید دهها محصول و دستاورد جدید از جمله نفربرهای چرخ‌دار «سریر»، خودرو تاکتیکی «ارس»، توپهای جدید، مهمات پیشرفته ضد تانک و توپخانه، خودروهای زرهی «طلائیه» و «هویزه»، خطوط تولید جدید انواع خمپاره‌انداز برد بلند 120 م‌م، خودروهای تاکتیکی 4/3 تن، نخستین توپ 155 م‌م خودکششی چرخ‌دار و سلاح‌های شکاری جدید بخشی از دستاوردهای ارزنده این بخش محسوب می‌شود.

بازدید از خط تولید موشک های ضدزره دهلاویه

* گسترش روابط دفاعی با کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین

سردار وحیدی افزود: با وجود فشارها و کارشکنی‌های دشمنان و اعمال تحریمهای به اصطلاح فلج‌کننده تعامل جدی و سازنده‌ای با کشورهای غرب آسیا- آسیایی، آفریقا و آمریکای لاتین داشته که منجر به اعتمادسازی، امنیت‌سازی، کسب درآمد ارزی، جذب فناوریهای نوین و کمک به سیاست خارجی کشور شده است.

سفر سردار احمد وحیدی به عنوان وزیر دفاع ج.ا.ایران به عراق

وزیر سابق دفاع اضافه کرد که ارتباطات دفاعی اشاره شده با برخی از کشورهای یادشده برای نخستین بار صورت گرفته است.

وی، همچنین در راستای تأمین منافع کشور و استیفای حقوق ملت ایران، در خصوص موضوعات و دعاوی بین‌المللی اظهارات داشت پیرامون این دعاوی، به بهترین نحو ممکن پیگیری حقوقی صورت گرفت که می‌توان آن را از اقدامات مهم وزارت در عرصه بین‌المللی ذکر کرد.

وزیر سابق دفاع گفت: انجام تبلیغات دفاعی هدفمند و موثر با انجام کارهای ماندگار در این حوزه که اغلب برای نخستین بار صورت گرفت از جمله ثبت 14 بهمن به نام روز فناوری فضایی، ثبت 31 مرداد به نام روز صنعت دفاعی در تقویم رسمی کشور، ساخت نخستین سرود فضایی و سرود صنعت دفاعی، ساخت نخستین فیلم سینمایی پیرامون تاریخچه موشکی جمهوری اسلامی ایران با مروری بر زندگی شهید مهندس اصغر اسلامی، ورود به حوزه انیمیشن و معرفی دستاوردهای وزارت به ویژه در حوزه فضایی با این تکنیک و تولید و پخش دهها نماآهنگ، تیزر و اثر هنرمندانه پیرامون فعالیت حماسی مهم وزارت دفاع و نیز حضور موثر در فضای مجازی و سایبری را در راستای اقدامات مؤثر این وزارتخانه در حوزه قدرت نرم دانست.

* تاسیس دفاتر شهید فهمیده برای جذب و بکارگیری نخبگان

سردار وحیدی، از نگاه توسعه‌محور و انبساطی به مأموریتهای وزارت جهت بهره‌برداری و شکوفایی حداکثری ظرفیت‌های درونی وزارت دفاع خبر داد و افزود: تأسیس دفاتر شهید فهمیده برای جذب و بکارگیری نخبگان، حضور فعال در استان‌ها و بهره‌برداری از ظرفیت استان‌‌ها، ایجاد ارتباط قوی بین صنایع و دانشگاه‌ها، ورود به عرصه پیچیده کشتی‌سازی، اختصاص در بخش ساخت ماهواره، توافق با وزارت‌خانه‌های، علوم، صنایع و معادن، ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، نفت، جهاد کشاورزی، کشور، معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری، وزارت کشور و وزارت بهداشت، راه اندازی سازمان جدید تحت عنوان سازمان توسعه و منابع انرژی، راه‌اندازی قرارگاه خاتم‌الاوصیاء (عج)، ارتقاء بنیاد تعاون ودجا و ایجاد صندوق اعتباری کوثر پروژه‌های صنایع دفاعی که در شرایط مالی سال گذشته کمک شایانی به صنایع کرده است و بومی‌سازی دکل‌های حفاری نفت و تولید و ارائه به کاربران را ازجمله اقدامات مهم در این دوره ذکر کرد.

* همکاری بیش از 2000 شرکت صنعتی و دانش‌‌بنیان با وزارت دفاع

وزیر سابق دفاع، اهتمام به تحقیقات را از اولویت‌‌های وزارت دفاع ذکر کرد و افزود: در سال گذشته به دلیل کمبود اعتبارات، با استفاده از روشهای تأمین مالی، منابع خوبی برای امور تحقیقات و توسعه اختصاص یافت و برای سال 92 نیز همین روند ادامه دارد و هم اکنون بیش از 2000 شرکت صنعتی و دانش‌‌بنیان را در مدار فعالیت‌های تحقیقاتی و صنعتی وزارت دفاع قرار داده است.

وی در ادامه ‌گفت: ایجاد و توسعه دوره‌های دکتری در بیش از 20 رشته در دانشگاه صنعتی مالک ‌اشتر در راستای توسعه ظرفیت دانش وزارت دفاع از دیگر اقدامات راهبردی این وزارتخانه است.

* ایجاد 2500 پروژه فعال در وزارت دفاع

سردار وحیدی از 2500 پروژه فعال در وزارت دفاع خبر داد و تصریح کرد این پروژه‌ها علاوه بر اشتغال‌زایی بالا موجب کاهش خروج نخبگان از کشور شده است.

وزیر سابق دفاع، تعریف و اجرای نظام جامع نوآوری، دفاعی را در سطح این وزارتخانه همراه با معماری و اجرای نظام هسته و شبکه را از دیگر راهبردهای وزارت دفاع دانسته و آن را از اقدامات کلیدی این وزارتخانه برشمرد.

وی گفت: وزارت دفاع همچنین در محافل و سازمان‌های بین‌المللی و کنفرانس‌هایی که به نحوی با اهداف و مأموریت‌های این وزارتخانه مرتبط بوده‌اند نقش کلیدی ایفا کرده است.

* ارتقاء جایگاه وزارت دفاع در شورای عالی امنیت و مجمع تشخیص

سردار وحیدی خاطرنشان کرد: وزارت دفاع در زمینه‌ نظریه‌پردازی در بخش دفاع و امنیت و همکاری با مراکز مطالعاتی داخلی و خارجی اقدامات در خور توجهی داشته بطوریکه باعث ارتقا جایگاه این وزارتخانه در شورایعالی امنیت ملی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و سایر مراکز علمی و راهبردی شده است.

* احصاء تدابیر فرمانده معظم کل قوا در قالب پروژه «تابش مهر» برای اولین بار

وی همچنین اعلام کرد: برای نخستین بار کلیه تدابیر فرمانده معظم کل قوا پس از پیروزی انقلاب اسلامی در قالب پروژه تابش مهر شناسایی، جمع‌آوری و تدوین شد، که امروز منبع الهام بسیاری از پروژه‌های متنوع مطالعاتی محسوب می‌شود.

* آرزوی موفقیت برای سردار دهقان

سردار وحیدی با بیان اینکه دستاوردهای وزارت دفاع به همت دانشمندان دوراندیش، نخبگان نواندیش، متخصصان مجرب و جوانان مبتکر شاغل در وزارت دفاع و سازمانها، موسسات و شرکت‌های تابعه به منصه ظهور رسیده است، افزود: امیدوارم همسنگر عزیزم، سردار دهقان که بحمدالله از تجربه، توانایی و کارآمدی بالایی برخوردار است بتواند در مسئولیت خطیر وزارت دفاع منشأ اقدامات و تحولات جدیدی در این وزارتخانه و رساندن جایگاه آن به بالاترین سطوح باشد.

حضور سردار دهقان در محل وزارت دفاع و دیدار با سردار وحیدی وزیر سابق

سردار وحیدی در پایان با قدردانی از حمایت‌ها و فرامین راه‌گشای فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، تعامل سازنده فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح در ستادکل نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و همکاری صمیمانه سایر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی به ویژه مراکز علمی و دانشگاهی شرکتهای دانش‌بنیان و نخبگان علمی کشور اظهار امیدواری کرد با تداوم این همکاری‌ها شاهد پیشرفت روزافزون و ارتقاء هرچه بیشتر اقتدار دفاعی و مشارکت فعالتر در مسیر توسعه همه‌جانبه کشور باشیم.

فارس نیوز





صدها شناور موشکانداز و اژدرافکن
شنبه 92/5/26 ساعت 12:27 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

برقراری امنیت خلیج فارس با صدها شناور موشک‌انداز و اژدرافکن/ نظامیانی که هرگز غافلگیر نمی‌شوند

چگونگی نابودی تانک‌ها و ناوچه‌های پیشرفته رژیم صهیونیستی، برقراری امنیت خلیج فارس با صدها شناور موشک‌انداز و اژدرافکن، نظامیانی که هرگز غافلگیر نمی‌شوند و... .

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

"موشک کروز" چیست و چگونه عمل می‌کند؟/ دقت سه برابری کروز‌های ایران نسبت به کروزهای آمریکا
موشک‌های کروز در سقف پروازی و ارتفاع مشخص از سطح به هدف برنامه‌ریزی شده اصابت می‌کنند و با یک برنامه‌ریزی دقیق، سریع و برق آسا دشمن را آماج قرار می‌دهند.


تقدیر ارتش جمهوری اسلامی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای حوزه دفاعی
مراسم تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای حوزه دفاعی، صبح امروز با حضور رئیس اداره عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.


سردار وحیدی در مراسم خداحافظی با کارکنان وزارت دفاع:
آینده وزارت دفاع به دست جوانان رشید رقم می‌خورد
وزیر دفاع گفت: کارکنان پیشکسوت وزارت دفاع باید نسبت به انتقال تجارب ارزنده صنعت دفاع به جوانان رشید و برومند این مرز و بوم توجه ویژه داشته باشند، زیرا آینده وزارت دفاع به دست این جوانان رقم می‌خورد.


سردار رزمجو عنوان کرد
برقراری امنیت خلیج فارس با صدها شناور موشک‌انداز و اژدرافکن
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: این نیرو با اشراف اطلاعاتی، به‌کارگیری سامانه‌ها و تجهیزات پیشرفته دفاعی از جمله صدها فروند شناور موشک انداز و اژدر افکن، امنیت قابل قبولی را در خلیج فارس به وجود آورده است.


اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع منتشر کرد
نقش مؤثر "سردار دهقان" در ورود بخش دفاعی کشور به عرصه جدیدی از قدرت‌سازی
اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع در خصوص توانمندی‌ها و ویژگی‌های سردار حسین دهقان، وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأکید کرد که نقش تأثیرگذار وی در ورود بخش دفاعی کشور به عرصه جدیدی از قدرت‌سازی در حوزه‌های سخت و نرم در ردیف ارزشمندترین فعالیت‌های ایشان در طول سال‌های حضور وی در نیروهای مسلح است.


امیر پوردستان:
امکان غافلگیری نیروهای مسلح ایران وجود ندارد/ مداومت روند خودکفایی در نزاجا
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نخستین کار ما رصد مداوم تهدیدات در زمین، هوا و دریاست که به صورت مداوم چه در مرزها، چه در خارج از مرز، چه در منطقه و فرامنطقه ظرفیت‌های لازم و متناسب با این تهدیدات ایجاد شده و امکان ندارد که نیروهای ما غافلگیر شوند.


دریادار دوم جعفری خبر داد
راه‌اندازی فرودگاه جاسک توسط نیروی دریایی ارتش
معاون مهندسی و پدافند غیر عامل نیروی دریایی ارتش از راه‌اندازی فرودگاه جاسک توسط این نیرو خبر داد و گفت: اولین مرحله پرواز مسافربری بندر عباس – جاسک از طریق این فرودگاه انجام می‌شود.


تانک‌های "مرکاوا" و ناوچه‌های "ساعر" اسرائیل چگونه نابود شدند؟
با شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه، خاورمیانه‌ای جدید شکل گرفته که در آن عناصر مقاومت اسلامی نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

تهدید منافع و امنیت دشمن
جمعه 92/5/25 ساعت 12:46 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
 
دهقان: هر اقدام خصمانه علیه ایران منجر به تهدید منافع و امنیت دشمن خواهد شد
وزیر پیشنهادی دفاع گفت:‌ هرگونه اقدام خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، متناسباً منجر به تهدید منافع و امنیت ملی دشمن متجاوز خواهد شد.

 به گزارش مشرق، سردار حسین دهقان وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سخنانی در دفاع از خود در صحن علنی مجلس ضمن گرامی‌داشت یاد وزرای شهید و همچنین 4 شهیدی که اخیرا در کردستان به شهادت رسیده‌اند، گفت: صبح امروز حکیمی به من گفت شما که مخالفی ندارید، قاعدتا موافقی هم ندارید.

وی همچنین از مجاهدت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی وزرای دفاع پیشین بویژه سردار وحیدی قدردانی کرد و اظهار داشت: یقینا رای اعتماد نمایندگان، مسئولیت خطیر حقیر را در مقابل مجلس و نیروهای مسلح سنگین‌تر می‌‌کند و در صورت کسب رای اعتماد امیدوارم عملکردم پاسخی درخور و شایسته به اعتماد ولی امر مسلمین و فرمانده کل قوا و رئیس جمهور و رای اعتماد نمایندگان و انتظارات همرزمان شهید و بزرگوارم در ارتش و سپاه بسیج، جهاد، عشایر قهرمان، اقلیت‌های دینی، اقوام مختلف و در یک کلام ملت بزرگوار ایران باشد.

دهقان افزود: همچنین امیدوارم انتظارات همرزمان و خیل عظیم جان بر کفان نیروهای مسلح در بکارگیری تمام توانم در تقویت و حمایت پشتیبانی آنها برای ارتقای توان دفاعی نیروهای مسلح مقتدر و عزیز را فراهم آورم.

وزیر پیشنهادی دفاع تاکید کرد: بزرگترین افتخارم در تمام دوران خدمتی‌ام، سربازی ولایت امر و همرزمی با سرداران و امیران و رزمندگان دفاع مقدس و همکاری با تمام فرماندهان و سازمان‌های نیروهای مسلح و طبیعتا آشنایی کامل با سازمان، ماموریت‌ها، الزامات و نیازمندی‌های این نیروها است.

دهقان در ادامه سخنانش، اظهار داشت: ‌برعهده داشتن مسئولیت در سطوح مختلف سپاه، حضور 8 ساله در وزارت دفاع، حضور 6 ساله در دولت به عنوان معاون رئیس جمهور و همچنین فعالیت در مراکز آموزش عالی، ‌پژوهشی و تحقیقاتی و بهره‌مندی از سوابق تحصیلی مرتبط در حوزه صنایع و مدیریت این امکان را برای من فراهم می‌کند که بتوانم به حول و قوه الهی حمایت و پشتیبانی نمایندگان مجلس و دولت را داشته باشم.

وی خاطرنشان کرد: ‌طبیعتا مسئولیت خطیر پشتیبانی از نیروهای مسلح، جز در سایه حمایت همه نمایندگان، دولت‌ و نیروهای مسلح میسر نخواهد بود.

دهقان تاکید کرد: واقعیت راهبردی جمهوری اسلامی آن است که مجموعه‌ای از تهدیدات گوناگون فراروی امنیت ملی ایران است. راهبرد بازدارندگی مؤثر از طریق مجموعه فعالیت‌های سخت‌افزار، نرم‌افزاری حاصل می‌شود که طی آن دشمن متقاعد گردد هرگونه اقدام خصمانه متناسباً منجر به تهدید منافع و امنیت ملی او خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه‌های وزارت دفاع در حوزه تولید قدرت سخت و دیپلماسی دفاعی بر این اساس تنظیم و به مورد اجرا گذارده خواهد شد، البته ما هیچگاه در طول تاریخ ملتی متجاوز به دیگران نبوده‌ایم، لکن همواره در مقابله با تهاجم بیگانه با تمام توان ایستاده‌ایم و دشمن را از کرده خود پشیمان کرده‌ایم.

وزیر پیشنهادی دفاع گفت: از همه دوستان تقاضای مراجعه به برنامه تقدیمی جهت استحضار از اهداف، راهبردها و برنامه‌های خود را دارم. مبانی برنامه پیشنهادی، تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری و چشم‌انداز 20 ساله، سیاست‌های کلی نظام، قانون وزارت دفاع، قانون برنامه پنجساله،‌اهداف و راهبردها و اولویت‌های دولت، اسناد راهبردی نیروهای مسلح و وزارت دفاع و نقشه جامع علمی کشور است.

دهقان تاکید کرد: رئوس برنامه‌های بنده، تولید و تأمین هدفمند تجهیزات و خدمات موردنیاز نیروهای مسلح، نوآوری نهادی، تحقیقات و تولید علم و فناوری برای مقابله و غلبه بر تهدیدات، توانمندسازی وزارت دفاع جهت ایفا و اجرای نقش و وظایف و ماموریت، ارتقای ظرفیت تولید قدرت نرم از طریق دیپلماسی فعال دفاعی، تصویرسازی مناسب از نیروهای مسلح، تأمین متقابل نیروهای مسلح و قوای سه‌گانه، ارتقاء منزلت اجتماعی و معیشت کارکنان نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح مقتدر تضمین‌کننده امنیت و بسترسازان پیشرفت و تعالی کشورند، گفت:‌ لازمه پیشگیری از وقوع تهدیدو مقابله با آن، افزایش قدرت بازدارندگی با توجه به الزامات دفاع همه‌جانبه است و بهره‌مندشدن از قدرت دفاعی مطمئن مستلزم مشارکت همه قوا در سازمان‌های ملی و آحاد مردم در تولید قدرت ملی است.

بنا بر این گزارش، هیچ نماینده ای در مخالفت با وزیر پیشنهادی دفاع ثبت نام نکرد و بالطبع نمایندگان موافق نیز صحبتی نکردند.

مشرق نیوز




برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

عناوین مهم
جمعه 92/5/25 ساعت 12:43 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

عناوین مهم دفاعی هفته

رونمایی از زیردریایی فاتح، خداحافظی وحیدی، وزیر پیشنهادی دفاع تنها وزیر بدون مخالف، وحیدی چند پروژه علمی را افتتاح کرد، افزایش توان موشکی حماس، شهادت 3 تن از پاسداران سپاه بیت‌المقدس، آخرین اخبار از مدت‌ خدمت سربازی، راه‌اندازی فرودگاه جاسک توسط نداجا، افزایش همکاری نظامی ایران و قزاقستان از مهمترین اخبار دفاعی این هفته است.

زیر دریایی ایرانی "فاتح" در آستانه رونمایی

زیردریایی پیشرفته فاتح بزودی رونمایی می‌شود. با رونمایی از این زیردریایی، چرخه انواع زیرسطحی‌های سبک، نیمه سنگین و سنگین تکمیل می‌شود.

روایت المانیتور از وزیر دفاع روحانی

المانیتور تصریح کرد به‌نظر نمی‌رسد هیچ‌یک از اعضای دولت جدید ایران مخالفتی با حمایت این کشور از حزب‌الله لبنان داشته باشند.

افغانستان صاحب پهپاد می‌شود

معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان از واگذاری چند فروند هواپیمای بدون ‌سرنشین توسط آمریکا به ارتش افغانستان خبر داد.

خداحافظی وحیدی با کارکنان وزارت دفاع

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه خدمت در وزارت دفاع جهاد در راه خداست، گفت: وزارت دفاع در خط مقدم مقابله با دشمن قرار دارد و همه‌ این مجاهد‌ت‌ها ‌در حکم جهاد در راه خدا‌ست‌.

رونمایی از اولین ناو هواپیمابر هند

هند از اولین ناو هواپیمابری که خودش ساخته رونمایی می‌‍‌کند.

وزیر پیشنهادی دفاع تنها وزیر بدون مخالف

هیچ نماینده‌ای در مخالفت با حسین دهقان وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ثبت نام نکرد.

اعتراض مردم اوکیناوا به ورود اوسپری

ازسرگیری انتقال هواپیماهای نظامی آمریکا به جنوب ژاپن، خشم مردم این ناحیه را برانگیخته است.

ویژگی‌های وزیر پیشنهادی دفاع

اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع مطلبی درخصوص توانمندی‌ها و ویژگی‌های سردار حسین دهقان وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منتشر کرد.

وحیدی چند پروژه علمی را افتتاح کرد

‌آزمایشگاه‌های مرجع‌، دفاتر طراحی‌، مراکز توسعه فناوری و واحد مهندسی ساخت سازمان توسعه منابع انرژی با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتتاح شد‌.

برقراری امنیت خلیج فارس با ادوات نظامی سپاه

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: این نیرو با اشراف اطلاعاتی، به‌کارگیری سامانه‌ها و تجهیزات پیشرفته دفاعی از جمله صدها فروند شناور موشک انداز و اژدر افکن، امنیت قابل قبولی را در خلیج فارس به‌وجود آورده است.

اعزام چهار ناو انگلیسی به خلیج فارس

انگلیس چهار کشتی جنگی نیروی دریایی سلطنتی خود را به منطقه خلیج فارس اعزام کرد.

افزایش توان موشکی حماس

منابع نظامی رژیم صهیونیستی از دستیابی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به توانایی تولید موشک "ام 75" خبر دادند.

اعزام ناو هواپیمابر آمریکا به سواحل بحرین

منابع خبری از ورود ناوهواپیمابر آمریکایی "یو اس اس نیمیتز" به سواحل بحرین خبر دادند.

شهادت 3 تن از پاسداران سپاه بیت‌المقدس

فرمانده سپاه کردستان گفت: 5 نفر از پاسداران سپاه بیت‌المقدس بر اثر انفجار مین‌های به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی زخمی و به شهادت رسیدند.

آخرین اخبار از مدت‌ خدمت سربازی

معاون احضار واعزام سازمان وظیفه‌عمومی ناجا، جزئیات مربوط به مدت خدمت سربازی را اعلام کرد.

راه‌اندازی فرودگاه جاسک توسط نداجا

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل نیروی دریایی ارتش گفت: پس از پیگیری­های مجدانه و اقدامات چشمگیر، موفق شدیم مراحل راه­اندازی فرودگاه جاسک را به اتمام برسانیم که اولین مرحله پرواز مسافری بندرعباس ـ جاسک از طریق این فرودگاه انجام می­شود.

پوردستان: امکان غافلگیری نیروی مسلح ایران وجود ندارد

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نخستین کار ما رصد مداوم تهدیدات در زمین، هوا و دریاست که به صورت مداوم چه در مرزها، چه در خارج از مرز، چه در منطقه و فرامنطقه ظرفیت‌های لازم و متناسب با این تهدیدات ایجاد شده و امکان ندارد که نیروهای ما غافلگیر شوند.

ارتقا توانمندی دفاعی و اطلاعاتی با وزارت دهقان و علوی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدوارم با حضور علوی و دهقان در وزارتخانه‌های حساس و کلیدی اطلاعات و دفاع، از یک سو توانمندی‌های دفاعی کشور روندی پرشتابتر گرفته و از سویی دیگر اشراف اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در دنیای پیچیده کنوی بیش از هر زمان دیگری ارتقاء یابد.

افزایش همکاری نظامی ایران و قزاقستان

در دیدار فرمانده نیروهای زمینی ارتش قزاقستان با وابسته نظامی سفارت کشورمان در «آستانه»، بر تقویت همکاری‌های نظامی بین 2 کشور تأکید شد.

برگزاری دومین اجلاس سراسری بسیج رسانه

دومین اجلاس سراسری مسئولان بسیج رسانه استان‌های کشور، از 24 مرداد ماه در تبریز آغاز می‌شود.

مشرق نیوز



غافلگیری نیروهای مسلح
سه شنبه 92/5/22 ساعت 9:22 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر پوردستان:

امکان غافلگیری نیروهای مسلح ایران وجود ندارد/ مداومت روند خودکفایی در نزاجا

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نخستین کار ما رصد مداوم تهدیدات در زمین، هوا و دریاست که به صورت مداوم چه در مرزها، چه در خارج از مرز، چه در منطقه و فرامنطقه ظرفیت‌های لازم و متناسب با این تهدیدات ایجاد شده و امکان ندارد که نیروهای ما غافلگیر شوند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ "احمد رضا پوردستان" طی سخنانی در برنامه رادیویی "به رنگ خاک" که از رادیو ایران پخش شد، اظهار داشت: پیوستن ارتش به صفوف انقلابیون در زمان رژیم طاغوت ریشه در باورها و اعتقادات بدنه ارتش داشت که با مردم و روحانیت ارتباط داشته و اعلامیه‌های امام خمینی (ره) را پخش می‌کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: طبق فرمان امام(ره) بدنه ارتش پادگان‌ها را خالی کردند، اما در اوایل انقلاب که سران انقلاب و انقلابیون به یک نوع نگرانی رسیدند، امام(ره) فرمان دادند که برای حفظ تجهیزات، هواپیماها و زاغه‌ها، نیروهای انقلابی در ارتش بمانند.

وی تصریح کرد: ارتش با این بدنه سالم در خدمت نظام نوپای جمهوری اسلامی قرار گرفت و در همان اوایل انقلاب که استکبار ناامنی‌های گسترده‌ای را در کشور ایجاد کرد، اولین نیرویی که لباس رزم پوشید و برای مبارزه با ضد انقلاب وارد عرصه شد، نیروی زمینی ارتش بود.

امیر پوردستان گفت: در همان روزهای آغازین انقلاب، نیروی زمینی ارتش به همراه مجموعه بالگردی "هوانیروز" وارد عرصه مبارزه شد و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرد که در کردستان 44 شهید خلبان و کمک خلبان داشتیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: حضور گسترده این نیرو در مقابله با ناامنی‌های گسترده در مرزهای غرب کشور، کرمانشاه و خوزستان هم‌زمان با عملیات گسترده بود؛ پاسگاه‌ها و یگان‌های ژاندارمری امنیت مرزها را به عهده داشتند، اما با توجه به تبدیل مرزها از حالت انتظامی به نظامی، نیروی زمینی ارتش وارد عمل شد.

وی افزود: لشکر 92 زرهی، تیپ خرم آباد و یگان‌های مختلف نیروی زمینی ارتش با وجود عده کم خود اولین یگان‌هایی بودند که در برابر لشکرهای تا بن دندان مسلح رژیم صدام ایستادند و توانستند جلوی شوک اولیه را بگیرند.

امیر پوردستان تصریح کرد: حضور یگان‌های نیروی زمینی نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابله با رژیم بعثی در 8 سال دفاع مقدس ادامه یافت و در طول جنگ هیچ عملیاتی نبود که یگان‌های نیروی زمینی در آن حضور نداشته باشند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به افتخارات این نیرو در طول جنگ، اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش 2.5 میلیون سرباز را در طول جنگ آموزش داد و به جبهه‌ها اعزام کرد که حدود 250 لشکر را تشکیل می‌دادند. همچنین، مسئولیت مرز مشترک از مرز ایران و ترکیه تا مرز عراق یعنی بیش از 1300 کیلومتر به دست نیروی زمینی ارتش بود.

وی تصریح کرد: با توجه به همین کارنامه درخشان بود که حضرت امام خمینی(ره) در سال 68 در پیام تاریخی خود «نیروی زمینی قهرمان را که در تمام حوادث در نوک پیکان قرار داشته و به حق چهره راستین و استوار خود را در دفاع از مرزها نشان داده و ملت و رهبری را خوشحال می‌کند»، تحسین کردند.

آغاز دوران جنگ‌های ناهمتراز


امیر پوردستان در پاسخ به این سؤال که فعالیت‌های نیروی زمینی در زمان صلح با توجه به آمادگی نظامی و آموزش‌ها و رزمایش‌ها چگونه بوده، گفت: بعد از حادثه 11 سپتامبر با چهره جدید تهدیدات روبرو هستیم و فضای جدیدی شکل گرفته که کارشناسان نظامی به آن فضای ناهمتراز می‌گویند، لذا در این فضا شاهد جنگ‌های منطقه‌ای یا جنگ بین دو کشور هم‌مرز نیستیم، بلکه جنگ میان دو کشور با فناوری‌های نوین بیشتر و کمتر صورت می‌گیرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به خصوص نیروی زمینی باید متناسب با این فضا ظرفیت‌های خود را ارتقاء داده و بتوانند به رسالت خود عمل کنند، لذا برای این منظور توجه عمیق به آموزش و حفظ و ارتقاء آمادگی‌های رزمی بسیار اهمیت دارد.

امکان غافلگیری نیروهای ما وجود ندارد

امیر پوردستان تصریح کرد: نخستین کار ما رصد مداوم تهدیدات در زمین، هوا و دریاست که به صورت مداوم چه در مرزها، چه در خارج از مرز، چه در منطقه و فرامنطقه ظرفیت‌های لازم و متناسب با این تهدیدات ایجاد شده و امکان ندارد که نیروهای ما غافلگیر شوند.

وی گفت: پس از آن، این رصدها توسط کارشناسان نظامی ما تحلیل شده و متناسب با آن تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: ملت ایران مطمئن باشند که فرزندان سربازشان در پادگان‌ها لحظه‌ای از توجه به آمادگی‌های نظامی غافل نیستند و بدانند که فرزندان سربازشان آمادگی خود را بالا می‌برند تا در لحظه حساس که ملت به آن‌ها تکیه می‌کند، آمادگی داشته باشند.

امیر پوردستان گفت: آمادگی رزمی و توجه به آموزشی که سرباز باید داشته باشد و سلاح و مأموریت خود را بشناسد و در مورد مقتضی کار خود را انجام دهد نیز از مهم‌ترین اقدامات نیروی زمینی ارتش است.

وی درباره سایر فعالیت‌های نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: شرکت در رزمایش‌ها از مهم‌ترین اقدامات این نیرو است و توجه به آن باعث می‌شود که سرباز شرایط عملیاتی را حس کرده، در فضای رزم قرار گیرد و بوی باروت و صدای گلوله را حس کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: مولا علی(ع) می‌فرماید «شمشیرها را قبل از اینکه از نیام بیرون بیاورید آماده کنید»، لذا رزمایش آمادگی خاصی را به یگان‌ها می‌دهد.

امیر پوردستان افزود: در سال گذشته رزمایش‌های متعددی انجام شد که رزمایش موشکی در کاشان و به‌کارگیری راکت‌ها و موشک‌ها که در افزایش برد و قدرت تخریب و دقت بالا اهمیت فراوانی داشت. رزمایش هوابرد، رزمایش زرهی و... نیز انجام شد که این رزمایش‌ها موجب آمادگی در مقابل تهدیدات می‌شود.

وی درباره نقش ارتباط میان صنعت دفاعی و مجامع دانشگاهی، گفت: اقدامات یگان‌های کاربر صنعت دفاعی و ارائه نیازهایشان به مجامع دانشگاهی سبب شد ما در عرصه ساخت سلاح‌های مورد نیازمان به خودکفایی برسیم و این همکاری‌ها موجب پیشرفت ما می‌شود.

مداومت روند خودکفایی در همه زمینه‌های نزاجا


وی افزود: مثلاً بنده به عنوان فرمانده نیروی زمینی متناسب با شرایط باید سلاح مورد نیاز خود را از نوع کالیبر تعریف کنم. همچنین روند خودکفایی در کشور در همه زمینه‌های نیروی زمینی ارتش تداوم یافته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: در بخش بالگردی خودکفا هستیم و انواع و اقسام شبیه‌سازها برای تیراندازی، پیشرفت‌های چتربازی، ساخت سلاح‌های تک تیرانداز با برد 3 کیلومتر که بسیار منحصر به فرد است، تانک ذوالفقار و نفربرهای شنی‌دار از جمله ظرفیت‌های ایجاد شده است که نیروی زمینی نیازمندی‌های خود را تعریف کرده و متناسب با صحنه عملیات در اختیار یگان‌های خود قرار می‌دهد.

امیر پوردستان درباره فعالیت‌های ورزشی داخل نیروی زمینی ارتش برای افزایش قدرت تکاوری و قدرت بدنی سربازان، افسران و درجه‌داران گفت: "باشگاه فرهنگی_ ورزشی نیروی زمینی" بزرگ‌ترین باشگاهی است که مخاطبان بسیاری دارد و در 21 رشته ورزشی فعال است. در بسکتبال تیم نیروی زمینی در لیگ برتر حضور دارد و در فوتبال نیز در دسته اول کشوری، همچنین در رشته های کشتی، جودو و کاراته فعال هستیم.

وی افزود: در مجموعه نیروی زمینی، ورزش را در 2 سطح دنبال کرده‌ایم، در سطح ورزش‌های عمومی و همگانی همه کارکنان باید متناسب با سن خود ورزشی را انتخاب کرده و تست بدهند وگرنه نمی‌توانند درجه و شغل بالاتر بگیرند، لذا در این باره تأکید و اصرار زیادی در نیروی زمینی می‌شود.

امیر پوردستان گفت: در سطح دوم ورزش قهرمانی است که با هدف ارائه نام نیروی زمینی و صاحب نظر و سبک بودن در ورزش قهرمانی و فتح قله‌های ورزشی در این عرصه حضور دارد، لذا جوانان در حین خدمت سربازی به ورزش قهرمانی نیز می‌پردازند که موجب استعدادیابی و پشتوانه سازی برای ورزش کشور است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: یکی از وظایف و رسالت‌های نیروی زمینی توجه به جوانان سرباز است که ما به آن‌ها نگاه امانتی داریم و آنان را امانت خانواده‌ها می‌دانیم، لذا افزایش قابلیت‌ها و استعداد و اعتماد به نفس آن‌ها از جمله وظایف ما بوده تا سرباز در یک محیط سخت به این توانایی‌ها دست یابد و همچنین در زنجیره امنیتی نظام جمهوری اسلامی ایران نقش‌آفرینی کند.

امیر پوردستان در پایان خاطرنشان کرد: ملت عزیز ایران مطمئن باشند که فرزندان آن‌ها در نیروی زمینی تهدیدات را رصد می‌کنند و سینه‌های خود را آماج گلوله‌ها قرار می‌دهند تا مردم به فعالیت‌های روزمره خود بپردازند، لذا از ملت و رهبری عزیز می‌خواهیم تا فرزندان خود در نیروی زمینی را از دعای خود محروم نکنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

رصد لحظه به لحظه
دوشنبه 92/5/21 ساعت 6:20 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

رصد لحظه به لحظه تنگه هرمز توسط یگان‌های سپاه

فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه از رصد 24 ساعته تنگه هرمز توسط یگان‌های این نیرو خبر داد و گفت: همه شناورهای بیگانه اعم از نظامی و غیرنظامی در محدوده تنگه هرمز در رصد کامل سپاه هستند.
 به گزارش مشرق به نقل از فارس، محمود شیاری فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه (بندرعباس) در گفتگویی با اشاره به برنامه‌های سپاه برای رصد کامل خلیج فارس و تنگه هرمز گفت: نیروهای ما برای کنترل 24 ساعته تنگه هرمز در آمادگی کامل بسر می‌برند و این گشت و کنترل در محدوده تنگه هرمز در حال انجام است که طی آن همه شناورهای بیگانه اعم از نظامی و تجاری رصد می‌شوند.

وی با بیان اینکه نیروهای ما در همه شرایط و ساعات شبانه روز مشغول گشت زنی در پهنه دریا هسند، افزود: برای نیروهای ما شب و روز، سرما و گرما و یا ایام باد و طوفان فرقی ندارد و هم اکنون نیز که در ماه مبارک رمضان قرار داریم، درحالی که این منطقه در اوج گرمای هوا و رطوبت به سر می‌برد، نیروهای ما با زبان روزه مشغول انجام وظیفه هستند.

فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه ادامه داد: در ایام دفاع مقدس نیز ما در همین ایام عملیات رمضان را داشتم و امروز هم نیروهای ما مانند همان بچه‌های دفاع مقدس به انجام وظیفه با تمام توان می‌پردازند.

بنا بر این گزارش، شناورهای بیگانه برای عبور و مرور در محدوده تنگه هرمز، می‌بایست تمام مشخصات، نوع بار و مبدا و مقصد خود را به یگانهای سپاه حاضر در منطقه اعلام کرده و پس از کسب اجازه به تردد بپردازند.
مشرق نیوز


بازداشت یک جاسوس
سه شنبه 92/5/15 ساعت 2:19 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

بازداشت یک جاسوس توسط وزارت اطلاعات

رییس دادگاه انقلاب کرمان گفت: با اشراف کامل اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) و تلاش شبانه‌روزی ماموران اداره کل اطلاعات استان، یک جاسوس در کرمان دستگیر و در حال محاکمه است.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، سالاری رییس دادگاه انقلاب کرمان اظهار کرد: هیچ اقدام ضدامنیتی از چشم تیزبین ماموران اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمان دور نمی‌ماند و هر کس به هر نحوی قصد همکاری با دشمنان نظام اسلامی را داشته باشد، شناسایی و دستگیر خواهد شد.

وی با اشاره به دستگیری فردی که در گذشته به کسب و کار تجارت در کشورهای جنوب شرق آسیا مبادرت داشته به جرم جاسوسی، بیان کرد: این فرد در آخرین سفر تفریحی به تایلند، یکسری اطلاعات کشور را از طریق تماس با افسر اطلاعاتی سفارت اسرائیل در کشور تایلند به او تحویل داده است.

سالاری اظهار کرد: این فرد در مرتبه دوم قصد داشته با جمع آوری یکسری اطلاعات اقتصادی، جغرافیایی و حتی یکسری اطلاعات از حوزه معادن استان، این اطلاعات را برای رابط خود ارسال کند که در این امر ناموفق بوده و دستگیر شده است.

رییس دادگاه انقلاب کرمان خاطرنشان کرد: هم‌وطنانی که قصد سفر به خارج از کشور دارند باید مدنظر داشته باشند که شاید در تور ماموران اطلاعاتی و جاسوسان دشمن قرار بگیرند و ناخواسته به دشمن کمک کنند.

سالاری تاکید کرد: افشا و انتقال هرگونه اطلاعات به افراد خارجی و سایر افراد در دیگر کشورها شروع یک خطای محرز است و در یک نگاه کلی شاید اطلاعاتی که منتقل می‌شود برای خود فرد چندان دارای اهمیت نباشد، اما همین اطلاعات ساده و پیش پا افتاده برای یک افسر اطلاعاتی دشمن حکم اطلاعات کاربردی و ارزشمند را داشته باشد.

وی یادآور شد: فرد دستگیر شده در ابتدای کار بوده و هنوز نتوانسته بود برای مرحله دوم اطلاعات را ارسال کند، اما آنچه واضح است این جاسوس آگاهانه و داوطلبانه دست به این اقدام زده است و به زودی محاکمه به سزای عمل خود خواهد رسید.

مشرق نیوز



برچسب‌ها: وزارت اطلاعات

ارتقای جنگنده های اف-14
سه شنبه 92/5/15 ساعت 2:17 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

تدابیر شهید بابایی در ارتقای جنگنده‌های اف-14

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش گفت: تدابیر شهید بابایی در استفاده از جنگنده‌های اف-14 که هنوز هم از هواپیماهای برتر در سطح دنیاست، این هواپیما را یک نسل بالاتر می‌برد.

 به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی نهاجا، امیر عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش به مناسبت 15 مرداد سالگرد شهادت سرلشکر خلبان عباس بابایی در خصوص توانایی‌های راه کنشی (تاکتیکی) آن شهید بزرگوار گفت: شهید بابایی به مسایل ریز تاکتیکی، اطلاعاتی و عملیاتی دقت می‌کرد و با وجود آن که وی معاون عملیات نیروی هوایی ارتش بود و الزامی به حضور فیزیکی در عملیات‌ها نداشت، اما به طور مستقیم شرکت می‌کرد و دستوراتش را شخصا و به صورت حضوری صادر می‌کرد تا امکان لو رفتن اطلاعات حساس برای دشمن بعثی وجود نداشته باشد.

وی در تبیین حضور فیزیکی شهید بابایی در عملیات‌ها خاطرنشان کرد: ایشان به عنوان معاون عملیات نقش رهبری و فرماندهی خلبانان را بر عهده داشت و چنین اقدامات او باعث ایجاد انگیزه برای دیگران می‌شد.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش همچنین با اشاره به ابتکارات این خلبان تیزپرواز در هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: شهید بابایی با شم بالای اطلاعاتی که داشت دریافته بود خلبانان عراقی در پروازهای شبانه ضعیف هستند ولی در مقابل خلبانان ایرانی توانایی خوبی در این زمینه داشتند که برای اسکورت نفت‌کش‌ها و کشتی‌ها پرواز شبانه را طراحی و اجرا کرد.

نصیرزاده ادامه داد: تدابیر شهید بابایی در استفاده از جنگنده‌های اف-14 که هنوز هم از هواپیماهای برتر در سطح دنیاست، این هواپیما را یک نسل بالاتر می‌برد.

وی در ادامه با اشاره به همکاری دو نخبه برتر نیروی هوایی ارتش، شهیدان عباس بابایی و منصور ستاری در دفاع مقدس عنوان کرد: همکاری این دو نخبه در آن زمان باعث شده بود ما هم در زمینه آفند و پدافند بسیار خوب عمل کنیم و با وجود حمایت همه جانبه عراق از سوی قدرت‌های بزرگ همواره برتری هوایی خود را حفظ کنیم.

نصیرزاده در ادامه با اشاره به ویژگی‌های بارز اخلاقی و شخصیتی شهید سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی اظهار کرد: درواقع شهید بابایی مجری فرمان معروف امام علی (ع) به مالک اشتر بود.

وی با بیان اینکه شهید بابایی انسان کاملی بود، ادامه داد: عباس بابایی انسان بزرگوار، صادق، پاک دامن و فروتنی بود که همواره در مقابله با زیردستان، خود را بدهکار آنها می‌دانست ولی در مقابل دشمنان بسیار سرسخت و شجاع بود. نکته مهم در مورد خصوصیات بارز شهید بابایی ثابت قدم بودن وی در اعتقادات، روش ها و سیر زندگی‌اش است.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: شهدا

اولین پالایشگاه تمام ایرانی
دوشنبه 92/5/14 ساعت 9:56 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
نقش سپاه در راه‌اندازی اولین پالایشگاه تمام ایرانی پارس‌جنوبی

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی و با سازماندهی و ایجاد گروه‌های مهندسی، نقشی بی‌بدیل در طراحی و ساخت اولین پالایشگاه تمام ایرانی ایفا کرد.


خبرگزاری فارس: نقش سپاه در راه‌اندازی اولین پالایشگاه تمام ایرانی پارس‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق کشور در آخرین روزهای دولت دهم، پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در عسلویه را بعنوان اولین پالایشگاه تمام ایرانی افتتاح کرد؛ پروژه‌ای بزرگ که با تعامل و همکاری مطلوب دولت و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه به سرانجام رسید.

این پروژه کلیدی در نیمه دوم سال 85 توسط شرکت نفت و گاز پارس به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) سپاه واگذار شد و این قرارگاه با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی و با سازماندهی و ایجاد گروههای مهندسی مطالعات FEED طراحی پالایشگاه توسط کارشناسان و متخصصان بومی را برای اولین بار انجام داد.

با پیشرفت مهندسی پروژه، این پروژه بعنوان یکی از بهترین پالایشگاه‌ها از جهت PrFormanc و راندمان شناخته شد به گونه‌ای که این تجربه هم‌اکنون بعنوان الگوی سایر فازهای باقیمانده قرار گرفته است.

* پروژه‌ای با رکوردهای بی نظیر

در همین خصوص سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه در هنگام اجرای مراحل مختلف ساخت پالایشگاه رکوردهای بی‌نظیری توسط سخت کوشان و دست اندرکاران پروژه در بخش‌های دریا و خشکی زده شد، گفت: در مجموع با صرف بیش از 92 میلیون نفر ساعت کار، پروژه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین پالایشگاه‌های گازی کشور محسوب می‌شود که واحد اول آن به بهره برداری رسید.

صفر تا صد این پروژه از مرحله مطالعات تا راه‌اندازی آن، با بهره‌گیری از ظرفیت داخلی و توانمندی‌های فنی و تخصصی‌ کارشناسان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه صورت گرفته است.

افتتاح و بهره برداری از پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی نشان داد که متخصصان بومی کشورمان با ایمان به خدا و اعتماد ملی با عبور از سد تحریم‌ها، موفق به شکستن انحصار کشورهای مدعی غربی در زمینه ساخت پالایشگاه شدند.

* باور ملی افزایش می‌یابد

با اجرای این پروژه باور ملی افزایش یافت و بار دیگر ظرفیت و توان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در زمینه مدیریت و اجرای پروژه‌های بزرگ و راهبردی کشور را نمایش داد.

* تقدیر فرمانده کل سپاه

پس از افتتاح این پالایشگاه بود که سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه از اقدام جهادی و افتخارآمیز قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در راه‌اندازی پالایشگاه‌های 14 و 15 پارس جنوبی تقدیر کرد.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه راه‌اندازی این پروژه نقطه عطف درخشانی را در تاریخ صنعت نفت کشور رقم زده است تلاش‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در عرصه سازندگی کشور را یک پتانسیل انقلابی و بومی برای خط شکنی و بن‌بست شکنی ملت ایران در صحنه‌های سخت و دشوار در حوزه‌های مختلف صنعتی توصیف کرد.

* سپاه آماده پاسخگویی به نیازهای کشور

افتتاح این پروژه نشان داد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای مأموریت‌ها و وظایف قانونی محوله و به اقتضای رسالت خطیر خود در پاسداری از انقلاب اسلامی همواره برای پاسخگویی به نیازهای کشور و رفع دغدغه‌های فراروی حیات عزت‌مندانه نظام و ملت ایران آماده است با رویکرد و حرکت جهادی و دانش بنیان به گونه‌ای بسیجی‌ وارد صحنه شود و در این موضوع خاص طی مدت 6 سال یک کار بزرگ را آنهم در اوج تحریم‌های ظالمانه دشمن به انجام برساند.

منبع: فارس نیوز




برچسب‌ها: دستاورد جدید

<      1   2   3   4      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 319
بازدید دیروز: 258
کل بازدیدها: 1325443