سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
نسل جدید جنگنده صاعقه
یکشنبه 92/11/13 ساعت 9:57 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

صاعقه "2 کابینه" شد

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش از تولید نسل جدید جنگنده‌های صاعقه خبر داد و گفت که این جنگنده‌ها 2کابینه شدند.

به گزارش مشرق ،  اوایل سال 83 بود که صدای صاعقه در ایران پیچید و مقامات نظامی ایران از ساخت یک جنگنده تماماً بومی در کشور خبر دادند. چندی بعد و در سال 85، جنگنده صاعقه برای نخستین بار با پرواز موفق در رزمایش ضربت ذوالفقار رسما به ناوگان نیروی هوایی ارتش پیوست تا نام ایران بعد از آمریکا، روسیه، چین، هند و چند کشور دیگر جهان جزو 10 قدرت دارای فناوری پیچیده ساخت و تولید جنگنده‌ها ثبت شود.

"صاعقه"، جنگنده شکاری از کلاس هواپیمای دو سکانه است. از جمله فناوری‌های بسیار  پیچیده و پیشرفته این جنگنده کاملا بومی، می‌توان به ارتقاء و بهینه‌سازی سیستم اویونیک و تسلیحاتی هواپیما در سطح SRII، بومی‌سازی اقلام وندور مکانیکی و هیدرولیکی اشاره کرد.

یکی از ویژگی‌های مهم جنگنده صاعقه، پشتیبانی نزدیک هوایی است. قابلیت حمل و شلیک انواع راکت، بمب و موشک و تجهیز به سیستم راداری پیشرفته از جمله ویژگی‌های این جنگنده تماماً بومی است.

نخستین پرواز آزمایشی صاعقه در بهار سال 83 انجام شد و با گذشت چند سال، اسکادران‌هایی از این جنگنده در برخی پایگاه‌های نیروی هوایی از جمله پایگاه هوایی تبریز تشکیل شد.

قدرت مانور هوایی صاعقه و خطای بسیار پایین و نیز شتاب لحظه‌ای و سریع از دیگر ویژگی‌های این جنگنده است.

بیشینه وزن محموله این جنگنده 4400 کیلوگرم، وزن خالی 8000 کیلوگرم، بیشترین وزن برخاست 15000 تا 18000 کیلوگرم و برد این جنگنده حدود 600 تا 800 کیلومتر است.

جدار شیشه‌ای کابین خلبان صاعقه ضد گلوله و امنیت خلبان آن به مراتب بیشتر از جنگنده‌های دیگر است.

همچنین،‌ در جریان برگزاری رزمایش فداییان حریم ولایت4 نیروی هوایی ارتش در سال جاری، تجهیزات حساس و ارتقا یافته جنگنده صاعقه مورد آزمایش عملیاتی قرار گرفت تا تغییرات ایجاد شده در این جنگنده، تست عملیاتی شود. با تست عملیاتی این تجهیزات، صاعقه پیشرفته‌تر از گذشته شد اما هنوز تک کابینه بود.

حالا با گذشت 9 سال از پرواز آزمایشی صاعقه ایرانی، امیر علیرضا برخور جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از خبرگزاری تسنیم، از پایان مراحل ساخت و تولید نسل جدید جنگنده صاعقه خبر داده است.

وی همچنین، زمان رونمایی و بهره‌برداری عملیاتی نخستین جنگنده دو کابینه صاعقه را سال آینده اعلام کرد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در این باره اظهار داشت: ان‌شالله تلاش بر این است که تا 29 فرودین اولین فروند جنگنده صاعقه دو کابینه پرواز عملیاتی خود را هم انجام دهد.

بنابر این گزارش، دو کابینه‌شدن این جنکنده می‌تواند منجر به افزایش قدرت مانور، افزایش طول جنگنده، افزایش و به‌روزرسانی تجهیزات راداری و ناوبری، افزایش قدرت آتش و میزان حمل بمب و موشک، افزایش سرعت و برد عملیاتی و . . . . شود.

مشرق نیوز



برچسب‌ها: هواپیمای جنگنده

تحمل ضربات موشکی ایران؟
یکشنبه 92/11/13 ساعت 1:39 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار سلامی در برنامه نگاه یک:

قدرت نظامی ایران پشتوانه تیم هسته‌ای است/ آیا آمریکایی‌ها می‌توانند ضربات موشکی ما را تحمل کنند

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: قدرت نظامی ایران فوق‌العاده ویرانگر و مخرب و تهاجمی است و این قدرت، ظرفیتی عظیم و مستحکم برای سیاست خارجی و تیم هسته‌ای محسوب می‌شود.
به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «نگاه یک» به بررسی توان دفاعی و اقتدار نظامی ایران اسلامی در سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.


سردار سردار سلامی در این برنامه با اشاره به واکاوی نقش انقلاب اسلامی در ایجاد یک الگوی موفق برای آزادی ملتهای مسلمان و مستضعف در شرایط برده داری مدرن، گفت: انقلاب اسلامی ایران در حقیقت منطق جدیدی در عرصه روابط بین الملل وارد کرد.

وی با بیان اینکه تا آن زمان تقریبا همه ملتهای مسلمان تحت سیطره امریکا بودند، انقلاب اسلامی ایران را نقطه آغاز یک دومینوی سیاسی دانست و گفت: انقلاب ایران بزرگترین خطر برای توسعه سیاسی امریکا در جهان اسلام بود که با تکیه بر ارزشهای اسلامی شکل گرفت.

سلامی انقلاب اسلامی ایران را یک شوک استراتژیک سیاسی برای آمریکا دانست و گفت: آمریکا با انقلاب ایران یک فضای مانور بزرگ را از دست داد و با افت کیفی در توسعه قدرت خود مواجه شد لذا به عکس‌العمل‌ها و واکنش‌های سرسختانه برای مقابله با این انقلاب دست زدند.

وی گفت:‌ انقلاب اسلامی ایران نقشی فراتر از کاهش منافع آمریکا در منطقه داشت و در حقیقت با پیدایش یک منطق جدید در عرصه جهانی وقوع یک تمدن نوین براساس ارزش‌های اسلامی در جهان را نوید می‌داد و آمریکا نگران تکرار این انقلاب در دیگر کشورها است.

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه منطقه ملت‌های مسلمان دارای ذخایر انرژی و ژئوپلتیک با اهمیت است، گفت: اگر اتحاد بین ملت‌‌های مسلمان برقرار شوند قادر هستند فضای تنفسی غرب و آمریکا را به قدری تنگ کنند که حتی برای رژیم صهیونیستی هیچ فضای برای تنفس نباشد.

سردار سلامی با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه گزینه نظامی را در مقابل ایران روی میز دارند، تصریح کرد: معمولاً در یک نبرد دیپلماتیک، هر طرفی که دارای منطق و اقتدار دیپلماتیک باشد هرگز از واژه‌های نظامی استفاده نمی‌کند و آمریکایی‌ها در جریان مذاکرات ایران و غرب در 2حوزه منطق سیاسی و اقتدار دیپلماتیک دچار ضعف بوده و در واقع فاقد اقتدار دیپلماتیک هستند و قدرت اعمال نفوذ ایده‌های خود را به طرف مقابل ندارند.

سردار سلامی افزود: وقتی آنها با سرسختی و مقامت سیاسی روبه‌رو باشند چاره‌ای جز رجوع به سایر مؤلفه‌های قدرت ندارند.

وی ادامه داد: ما با اینکه دارای قدرت نظامی فوق العاده ویرانگر و مخرب و تهاجمی هستیم، و قادریم منافع قدرتهای بزرگ را در هر سطحی به مخاطره بیندازیم ولی در تعامل دیپلماتیک از قدرت نظامی سخن نمی‌گوییم.

سردار سلامی ادامه داد: اساساً آمریکایی‌ها در روابط بین‌الملل فاقد منطق سیاسی هستند و تلاش می‌کنند از منطق قدرت به جای قدرت منطق استفاده کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: آمریکایی‌ها غالباً در محاسبات خود اشتباهات فراوانی دارند که باعث می‌شود رویکردهای غلطی اتخاذ کنند وگرنه باید از تاریخ نزدیک عبرت بگیرند که قدرت نظامی‌شان نتوانسته مولد مؤلفه قدرت باشد.

وی گفت: استفاده از ادبیات نظامی در فاز اول، یک عملیات روانی است که فکر می‌کنند با استفاده از ادبیات تهدید می‌توانند در تغییر نگرش و انعطاف ما موفق بوده و ما را وادار به عقب‌نشینی کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها دچار جهل استراتژیک شدند و فهم عمیقی از عناصر قدرت در جمهوری اسلامی ایران ندارند، تأکید کرد: هنوز آمریکایی‌ها نمی‌دانند با چه ادبیاتی باید با ملت ایران صحبت کنند و این ادبیات آنان، نشان از فقدان دانش تاریخی مسئولان آمریکایی دارد.

سردار سلامی اضافه کرد: شرایط استراتژیک برای اعمال قدرت نظامی از سوی آمریکا در هیچ نقطه‌ای از جهان وجود ندارد و صرف داشتن قدرت نظامی به مفهوم توانایی و قابلیت برای به کارگیری آن قدرت نیست.

وی تصریح کرد: قدرت نظامی در زمینه سایر عوامل قدرت مفهوم پیدا می‌‌کند و آنها باید واکنش‌های طرف مقابل را دقیق بررسی کنند چرا که کسی که می‌خواهد تصمیم بر اعمال قدرت نظامی علیه کشوری کند باید قواعد بازی جنگ را خوب بداند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آیا آنها می‌توانند دامنه‌های یک جنگ گسترده را با جمهوری اسلامی ایران مهار کنند؟ آیا می‌توانند منافع حیاتی خود را در منطقه در مقابل تهاجم‌های پایان‌ناپذیر ایران حفظ کنند؟ آیا می‌توانند از تلفات سنگین روزانه بیش از حد تحمل آمریکا جلوگیری کنند؟ آیا می‌توانند امنیت انرژی را در منطقه در برابر ظرفیت عظیم تهاجمی ما را حفظ کنند؟ آیا می‌توانند ناوگان دریایی‌شان را و امنیت رژیم صهیونیستی را حفظ کنند؟ و آیا می‌توانند مطمئن باشند انرژی‌های متراکم جهان اسلام و ظرفیت‌های بالقوه مقابله با آمریکا که تبدیل به ساختار پیچیده و ویرانگر شده است را مهار کنند؟ آیا می‌توانند آرمان‌های ملت‌هایی که آرزوی مقابله با آمریکا را دارند، درک می‌کنند و آیا می‌توانند ضربات موشکی ما را تحمل کنند؟

سردار سلامی افزود: توسعه قدرت دفاعی و ساختارهای ما به شکلی توسعه یافته که نه تنها می‌توانند منافع حیاتی ایران را حفظ کند بلکه منافع حیاتی دشمن را در منطقه در هر سطحی با خطر مواجه خواهند کرد.

وی ادامه داد: گزینه نظامی آمریکا برای ما فرقی نمی‌کند. آنها می‌توانند از این گزینه استفاده کنند اما باید مسئولیت پیامدهای ویرانگر آن را هم بپذیرند.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه گفت: آیا آمریکایی‌ها امروز در موقعیت اقتصادی هستند که بتوانند یک جنگ با ابعاد جغرافیایی و شدت و گستره نامشخص و زمانی طولانی را تحمل کنند در صورتی که کشورشان بزرگترین بدهکار در جهان است.

سردار سلامی افزود: حداقل تا به امروز آمریکا به دلیل مداخله در کشور عراق به لحاظ اقتصادی 3 هزار میلیارد دلار هزینه داده است.

سردار سلامی در ادامه گفت: امروز آیا آمریکایی‌ها نفوذ سیاسی اجتماعی ایران در عراق را نمی‌بینند؟ روند برای آمریکایی‌ها معکوس شده و به شکلی در آمده که آمریکایی‌ها هزینه می‌کنند و دیگران منافع می‌برند.

وی ادامه داد: امروز با اقدامات و حمایت آمریکا از تروریسم، این پدیده به صورت سیال در مرزهای شرقی اروپا فعال است و با پایان یافتن ماجراها در سوریه، تروریست‌ها نفوذ خود را در اروپا توسعه خواهند داد. آیا آمریکایی‌ها توانسته‌‌اند در سوریه به نتایج مثبتی برسند؟

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: آمریکایی‌ها امروز توان مداخله در کشوری مثل سوریه را هم ندارند؛ کشوری که چند سال درگیر جنگ داخلی است. اما آمریکایی‌ها حتی نتوانسته‌اند عملیات نظامی انجام دهند چرا که زمینه‌ها و عواملی که اعمال قدرت نظامی را برای آنها تسهیل می‌کند، برای سال‌های سال در این منطقه از بین رفته و امروز آنها در یک فرسایش قدرت نظامی و سیاسی و اجتماعی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد:‌ امروز بیشترین سود آمریکایی‌ها از قدرت نظامی‌شان در ارعاب و ترس قدرت نظامی نهفته است که البته در خصوص ایران هیچ تأثیری ندارد چون راهبردهای دفاعی خود را براساس یک نبرد موفق در برابر آمریکایی‌ها طراحی کرده‌ایم که مدام به‌روز می‌شود و براساس تحول قدرت نظامی آمریکا و دیگران شکل گرفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: ما مجبور بودیم دامنه‌های اشراف اطلاعاتی‌مان را در مقیاس‌های استراتژیک به گونه‌ای توسعه دهیم که در تحولات و گسترش و استعداد و حجم و نقاط قوت و ضعف و دکترین‌ها و تاکتیک‌های عملیاتی آنها نفوذ کنیم.

سردار سلامی افزود: آمریکا می‌تواند علیه ایران سناریوهای مختلفی مثل تهاجم هوایی، موشکی و زمینی محدود داشته باشد که همه این سناریوها شناسایی شده تمام احتمالات ممکن بررسی شده و اشراف ما بر این موارد و راهبردهای عملیاتی کامل است.

وی تصریح کرد: ما استراتژی نظامی آمریکا را تشخیص داده، آنها را بررسی کرده و توانمندی‌های خودمان را نیز شکل داده‌ایم و نقاطی که در آمریکا ایجاد شوک می‌کند را شناسایی کرده‌ایم.

وی گفت: اگر ما می‌گوییم آمریکا قادر نیست دست به عملیات نظامی علیه ایران بزند به این دلیل نیست که فکر می‌کنیم آنها علیه ما عملیات نظامی نمی‌کنند بلکه ما براساس اینکه آنها عملیات نظامی انجام می‌دهند، آماده هستیم.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: اینکه آنها علیه ما عملیات نظامی انجام می‌دهند، یک فرض قطعی است ولی ما زمانی به مذاکره روی آوردیم که قدرت نظامی ما اثبات شده است.

سردار سلامی با بیان اینکه دامنه‌های قدرت نظامی ما جزو اسرار نظام است، گفت: اما بخشی از آن گفته می‌شود تا جهالت استراتژیک دشمن را رفع کنیم.

وی تأکید کرد:‌ تمام مبادی عملیات دشمن در منطقه در هر سطح و حجم و مکانی زیر آتش ما است. اشراف لحظه‌ای روی این نقاط را گسترش دادیم و همه آنها را شناسایی و تعقیب می‌کنیم و کاملاً بر منافع حیاتی دشمن مسلط هستیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ظرفیت‌های عظیمی در محیط‌های بیرونی شکل گرفته است، گفت: حز‌ب‌الله دارای سطح گسترش عمیقی در منطقه است؛ انسان‌هایی که در رویای یک نبرد سرنوشت‌ساز هستند.

سردار سلامی افزود: در کنار اینها، قدرت دریایی ما براساس یک نبرد دریایی سرنوشت‌ساز در هر سطحی کاملاً آماده بوده و موشک‌های کروز و بالستیک ما نیز به درجه بالایی از دقت رسیدند.

وی تصریح کرد: موشک‌های بالستیک ما با سرعتی چند برابر صوت می‌توانند وارد جو زمین شده و هدف‌های متحرک را منهدم کنند. پدافند هوایی قدرتمند ما نیز فضای را برای پرنده‌های دشمن به شکل قابل توجهی ناامن کرده‌اند و پهبادهای ما علاوه بر عملیات‌های شناسایی می‌توانند عملیات تهاجمی انجام داده و مثل یک موشک کروز عمل کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: هزاران گردان روی زمین وجود دارد که از استقلال و تمامیت ارزی ما به شکلی رویایی دفاع می‌کنند و هر کس بخواهد با زبان تهدید یا تحقیر با ملت ما صحبت کنند باید بدانند که ما هیچ مرز جغرافیایی برای مقابله با او نمی‌شناسیم و دامنه‌های برخورد را به هیچ مرزی محدود نمی‌کنیم البته دشمن نیز این پیام‌ها را درک کرده است.

سردار سلامی افزود: ما از امام‌مان یاد گرفتم که به دشمن بگوییم اگر بخواهند با دین ما مقابله کنند با همه دنیای آنها مقابله می‌کنیم و ضربه‌ای به آنها می‌زنیم که از درون متلاشی شوند. ما براساس دیدگاه‌ها و تدابیر رهبرمان آماده می‌شویم.

وی تصریح کرد: امروز قدرت نظامی ما فراتر از دامنه انتظار قدرت‌های بزرگ گسترش یافته است.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: مقامات سیاسی و دیپلمات‌ها و عزیزانی که در عرصه دیپلماتیک هسته‌ای خطوط مقدم سیاسی ما را شکل می‌دهند با اقتدار و اعتماد به نفس و مسلط از منافع ملت دفاع کنند. ما ظرفیتی عظیم و مستحکم برای سیاست خارجی هستیم و قدرت نظامی ما پشتوانه‌ای برای تیم هسته‌ای است.

سردار سلامی افزود: مردان هسته‌ای بدانند در برابر قدرت‌هایی نشسته‌اند که دارای ضعف‌های بزرگی هستند و ما هیچ نگرانی نداریم و از مسئولان خود اعتماد به نفس، استحکام و تعقیب منافع ملی را طلب می‌کنیم.

سردار سلامی افزود: شیب توسعه قدرت ایران شگفت‌انگیز است و ما در میدان‌هایی سخت، مورد آزمایش قرار گرفتیم و در جنگ رشد پیدا کردیم و به تدریج دامنه‌های قدرت‌مان بیشتر شد و اگر دفاع مقدس نبود، امروز سپاه در این ابعاد، بزرگ نمی‌شد.

وی گفت: آمریکایی‌ها وقتی در طبس سوختند در سال‌های پایان جنگ در خلیج فارس وارد نبرد دریایی مستقیم با ما شدند، هواپیمای مسافربری ما را زدند و بعد از آن وارد جنگ‌های دیگر مثل تحریم اقتصادی، تهاجم فرهنگی، عملیات روانی و جنگ‌های اطلاعاتی و نیابتی شدند که باز هم موفق نبوده‌‌اند و ما روز به روز پیشرفت کردیم.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد:‌ آنها دانشمندان ما را در خیابان‌ها ترور کردند اما باز ما به علوم روز دنیا دست یافتیم و ماهواره‌های‌مان سینه فضا را شکافت و به انرژی هسته‌ای رسیدیم.

سردار سلامی خاطرنشان کرد:‌ شاید دلیل اینکه آمریکایی‌ها از ادبیات نظامی استفاده می‌کنند، این است که فکر می‌کنند تحریم اقتصادی ما را به پای میز مذاکره رسانده اما آنها بیایند شاخص‌های اقتصادی ایران و آمریکا را مقایسه کنند. سفره‌های مردم ما و خودشان را مقایسه کنند. امروز دولت ما به ضعیف‌ترین تا ثروتمندترین مردم یارانه می‌دهد. چه کسی می‌گوید تحریم اقتصادی آنها روی ما تأثیر گذاشته است؟

وی با بیان اینکه آمریکا نزد ملت ایران تبرئه نشده است، گفت: اصلاً نباید خوش‌رفتاری مسئولان سیاسی ما، آنها را به اشتباه بیندازد خوش‌رفتاری خصیصه ایرانی‌ها است اما پشت این رفتار خوش، خاطره ظلم‌های آمریکایی‌ها وجود دارد.

سردار سلامی با بیان اینکه همه دستاوردها و پیشرفت‌های ایران حاصل مقاومت است، اظهار داشت: مقاومت ریشه در اعتقادات اصیل ما دارد و ما از عاشورا ریشه گرفته‌ایم.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: مقاومت اسلامی مانند مقاومت اسلامی فلسطین، حزب‌الله لبنان و هسته‌های مقاومتی که در مقابل هواداران و جیره‌خواران نظام سلطه وجود دارد، بخش لاینفکی از اعتقاد، باور و سیاست‌های ما است.

سردار سلامی تأکید کرد: ما نمی‌توانیم نسبت به مسلمانان مستضعف بی‌تفاوت باشیم آنها بخشی از منابع حیاتی ما هستند و ما قاطعانه از آنها دفاع می‌کنیم. هر کجا علیه مسلمانان ظلمی شود، مسلماً می‌ایستیم و این رسالت ما است.

وی با اشاره به شکل‌گیری گروه‌های تکفیری گفت: حامیان گروه‌های تکفیری معین هستند و سلسله جنبان و مرکز اصلی این توطئه خطرناک، آمریکا و رژیم صهیونیستی است آنها از تضعیف مسلمانان لذت می‌برند و از طرفی هم یکسری از این کشورها و دولت‌های مرتجعی که وابستگان سیاسی آمریکا هستند به دنبال تسلط و نفوذ در منطقه هستند اما باید بدانند پژواک و بازتاب این حرکت دامن خود آنها را خواهد گرفت.

سردار سلامی افزود: البته اروپایی‌ها مقداری به این واقعیت واقف شده‌اند که کسانی که در سوریه آموزش نظامی می‌بینند و شارژ ایدئولوژیک می‌شوند، وقتی برگردند، کشورهای دیگر را با این بحران مواجه می‌کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: با این وجود، ایران با ساختار اطلاعاتی منسجم و روحیه‌ای سرشار دارای محیطی امن است و از واقعه تاسوعای 3 سال پیش تاکنون، 11 تلاش انتحاری انجام گرفت که همه آنها در نطفه خفه شده‌اند.

سردار سلامی در پایان، در خصوص آخرین وضعیت پهپاد RQ170 گفت: کار مهندسی معکوس و بهینه‌سازی این پهپاد ادامه دارد و به نقاط خوبی رسیده‌ایم. البته پهپاد ترکیبی از سیستم های متنوع است و در صورت جواب دادن همه این‌ها، این ابرسیستم قابل ارائه است و ما به سرعت در حال نهایی کردن کار هستیم. هرچند ما پهپادهای بسیار خوبی در همان تراز و ساخت داخل داریم که در حال پرواز هستند و RQ نیاز فوری ما نیست.   
   منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

رزمایش مشترک
شنبه 92/11/12 ساعت 11:45 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر نصیرزاده خبر داد

برگزاری رزمایش‌ مشترک نیروی هوایی ارتش در سال آینده

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش از رزمایش مشترک این نیرو با دیگر نیروهای مسلح در سال آینده خبر داد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، امیر عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش صبح امروز شنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت 12 بهمن که در ستاد نهاجا برگزار شد، در جمع خبرنگاران با ابراز رضایت از رزمایش اخیر فداییان حریم ولایت-چهار این نیرو، گفت: انشاالله در سال آینده نیز به منظور هماهنگی بیشتر با دیگر نیروهای مسلح کشور و با هدف بالابردن توان دفاعی و نظامی خلبانان و جنگنده‌ها رزمایش مشترکی را برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دو روز از دهه‌فجر به نیروی هوایی ارتش اختصاص دارد، عنوان کرد: افسران نهاجا در روز 12 بهمن حفاظت از امام(ره) را بر عهده داشتند و در نوزدهم  بهمن نیز با  دیدار و بیعت با رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران ضربه مهلکی را بر پیکره نظام طاغوتی وارد آوردند.

معاون هماهنگ‌کننده نهاجا با اشاره به ویژه برنامه‌های این نیرو در دهه‌فجر، گفت: در پایگاه ششم هوایی بوشهر یادواره سرلشکر خلبان شهید علیرضا یاسینی و دیگر شهدای نیروی هوایی ارتش در روز 17 بهمن  با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار می‌شود.

امیر نصیرزاده افزود: در روز 16 بهمن نیز افسران نیروی هوایی ارتش با حضور  در مرقد مطهر حضرت امام(ره)  و نثار گل با آرمان‌های بنیان‌گذار فقید انقلاب تجدید بیعت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین، فرماندهان، مسئولان و کارکنان نهاجا در 19 بهمن‌ماه با مقام معظم رهبری و فرمانده‌کل قوا دیدار خواهند کرد.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش با اعلام برگزاری نمایشگاه هوایی در پایگاه شهید یاسینی، گفت: در حاشیه برگزاری یادواره شهدا در پایگاه بوشهر کمک‌های بیشتری برای زلزله‌زدگان و محرومان استان فراهم خواهیم کرد و در بازدید از مناطق زلزله زده و دیگر مناطق محروم استان این کمک‌ها را به خانواده‌ها تحویل خواهیم داد.  منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: رزمایش

سایت راداری شهید خسروی
شنبه 92/11/12 ساعت 1:14 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

بازدید اسماعیلی از سایت راداری شهید خسروی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) با حضور در ایستگاه رادار شهید خسروی مستقر در میدان تیر شهرآباد، اجرای چندین طرح عملیاتی رزمندگان این یگان را ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) با حضور در ایستگاه رادار شهید خسروی مستقر در میدان تیر شهرآباد از مواضع پدافندی و سامانه های راداری و موشکی مستقر در این یگان بازدید کرد.

وی در این بازدید از چندین طرح عملیاتی که توسط رزمندگان پرتلاش ایستگاه رادار شهید خسروی شهرآباد تهیه واجرا شد، دیدار و توان عملیاتی آنها را بسیار عالی ارزیابی کرد.

امیر اسماعیلی در ادامه باحضور در جمع فرماندهان و کارکنان این یگان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر با تاکید بر اهمیت ماموریت قرارگاه پدافند هوایی در حراست از آسمان میهن اسلامی به ویژه در اینگونه مناطق، گفت: خدمت در یگان‌های پدافندی دور از مرکز عبادتی بزرگ و جهاد با نفس است.

وی همچنین از روحیه بالای عملیاتی کلیه کارکنان این یگان قدردانی کرد.

منبع: مشرق نیوز




مواجهه ناوشکن ایرانی و ناو آمریکایی
جمعه 92/11/11 ساعت 10:57 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
اخبار برتر دفاعی هفته

از مواجهه ناوشکن ایرانی و ناو آمریکایی تا بازگشت اره برقی نزاجا

واکنش مقامات دفاعی کشور به تهدیدات نظامی آمریکا ، رونمایی از سامانه شبیه ساز موشک هاوک و پدافند اسکای گارد و همچنین انتقاد از کاهش بودجه دفاعی کشور در مجلس از جمله مهمترین اخبار دفاعی این هفته بود.

حضور نیروهای مسلح در نمایشگاه بین المللی دریایی ایران

دومین نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران با حضور شرکت های داخلی و خارجی از 8 تا 11 بهمن در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار و جدیدترین پیشرفت ها، فناوری ها و دستاوردها عرضه می شود.

تقدیر از رزمندگان اهل سنت در دهه فجر

رییس کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوع فرهنگی این کمیته را تشریح کرد.

پیشنهاد اختصاص بخشی از درآمد هدفمندی به امور دفاعی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: پیشنهاد اختصاص بخشی از درآمدهای حاصل از هدفمندکردن یارانه‌ها به حوزه امور دفاعی کشور از جمله پیشنهادات اعضای کمیسیون بود.

انتقاد نماینده مجلس ازانتشار جزئیات بودجه نظامی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اقدام یک روزنامه در انتشار جزئیات بودجه نظامی کشور را خلاف امنیت ملی دانست و گفت: یک روزنامه چه لزومی دارد جزئیات بودجه را که موجب آگاهی بیگانگان از وضعیت مالی نیروهای مسلح می‌شود را منتشر کند.

ماجرای مواجهه ناوشکن ایرانی با ناو آمریکایی

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: یک مرتبه در آبهای آزاد، یک ناو آمریکایی قصد بازرسی از کشتی تجاری ایران را داشت که ما بلافاصله ناوگروهمان را به آنجا اعزام کردیم.

نقدی:روسای جمهور آمریکا از خبرنگار ایرانی می ترسند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در طول 35 سال گذشته رئیس‌جمهوران آمریکا که مدعی آزادی بیان هستند جرات قرار گرفتن 5 دقیقه‌ای مقابل خبرنگاران ایرانی را نداشته‌اند.

انتصاب جانشین جدید عقیدتی سیاسی آجا

طی حکمی از سوی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی به عنوان جانشین جدید سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، منصوب شد.

رایانه های وزارت دفاع اسرائیل هک شد

پایگاه اینترنتی آی24نیوز نوشت رایانه های وزارت دفاع اسرائیل هک شده است و به گفته یکی از مسئولان، این حمله شباهت بسیاری به حمله سایبری قبلی که از غزه بر ضد اسرائیل صورت گرفته بود، دارد.

نزاجا رزمایش سایبری برگزار می کند

فرمانده نیروی زمینی ارتش از پیش‌بینی برگزاری 8 رزمایش برای سال آینده خبر داد.

آیا عربستان از پاکستان جنگنده می خرد؟

منابع خبری از احتمال خرید جنگنده JF-17 توسط عربستان سعودی خبر می دهند.

تشکیل سازمان رزم شناورهای هوشمند در ندسا

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: با توجه به تهدید دائمی آمریکا در دریا، سازمان رزم شناورهای هوشمند در نیروی دریایی سپاه تشکیل شد.

رونمایی از دوشبیه ساز هاوک و اسکای‌گارد

سامانه‌های بومی شبیه ساز موشک های «هاوک» و پدافند هوایی «اسکای گارد» با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا رونمایی شد

فیروزآبادی: ملت ایران آماده خاموش کردن فتنه آمریکاست

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: ملت ایران بعنوان سربازان ولی‌ امر در نیروهای مسلح آمادگی کامل دارند تا هر گونه فتنه آمریکا را خاموش کرده و تهدیدکننده را پشیمان کنند.

انتقاد از کاهش بودجه دفاعی در مجلس

این نماینده مجلس با بیان اینکهاینگونه بودجه انقباضی چه پیامی در عرصه سیاسی خارجی و اقتصادی داخل خواهد داشت،گفت: وقتی مقامات رسمی شیطان بزرگ و اسرائیل غاصب پس از توافق ژنو از حمله نظامی به عنوان گزینه محتمل و روی میز سخن می گویند، کاهش بودجه دفاعی کشور به چه معنایی است.

ایثارگران مشمول دریافت وام مسکن می شوند

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: با مصوبه این کمیسیون مقرر شد علاوه بر جانبازان 20 و 25 درصد، ایثارگرانی که دارای سابقه جبهه بالای دو سال و نیم هستند بتوانند از وام مسکن استفاده کنند.

واکنش وزیر دفاع به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: آمریکایی‌ها خود می‌دانند که قادر به انجام هیچ جسارت گستاخانه‌ای علیه ملت ایران نیستند و به قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران واقفند.

فقط ایران و 3 ابرقدرت جهان سیلوهای پرتاب موشک دارند

موشکهای‌ایرانی که از پرتابگرهای‌متحرک استفاده می کنند و دارای سوخت جامد هستند می‌توانند به سرعت آماده پرتاب شده و پس از شلیک نیز به سرعت محل را ترک کنند. همچنین نسل های جدید موشک شهاب 3 به سرهای جنگی خوشه ای مسلح شده‌اند که حاوی 1000 بمب لت است.

بازگشت «ارّه برقی نزاجا» با چشم‌های هوشمند

این توپ 4 لوله، دارای برد مایل 2.5 کیلومتر و برد نهایی 7 کیلومتر در برابر اهداف هوایی بوده و نواخت تیر عملی آن 850 گلوله از هر لوله و 3400 گلوله از مجموع 4 لوله است که برای افزایش بقای رزمی‎روی توپ‎های شیلکای کشورمان، سامانه هشدار دهنده قفل لیزری با توانایی پوشش 360 درجه نصب شده است.


منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

دستاوردهای جدید
جمعه 92/11/11 ساعت 12:51 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار دهقان در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

12 بهمن و آغاز ایام‌الله دهه فجر خبر دستاوردهای وزارت دفاع اعلام می‌شود

وزیر دفاع گفت: امروز به حمدالله جامعه و ملت ما از استقلال کامل برخوردارند و آزادی واقعی در درون جامعه ما و اهتمام ورزی به پیاده سازی و احکام الهی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سردار "حسین دهقان" در حاشیه اولین گردهمایی اعضای شبکه فرهنگی وزارت دفاع با عنوان طرح حضرت معصومه(س) در جمع خبرنگاران و در پاسخ به باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: طی ده روز از 12 تا 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی دوران اوج حرکت مردم و تحقق پیروزی است که خدا وعده آن را داده بود.  
 
وی افزود: این یک مقطع حساس و نقطه عطف در حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ملت ما است.  
 
وزیر دفاع تصریح کرد: ملت ما بعد از سالیان طولانی از مبارزات خود به استقلال و آزادی دست پیدا کرد و فرا‌تر از همه این‌ها ملت متدین و دیندار ما علاقمند به تحقق و پیاده سازی احکام دینی در جامعه بوده که انقلاب اسلامی آن را محقق کرد.  
 
سردار دهقان گفت: امروز به حمدالله جامعه و ملت ما از استقلال کامل برخوردارند و آزادی واقعی در درون جامعه ما و اهتمام ورزی به پیاده سازی احکام الهی نیز وجود دارد.  
 
وزیر دفاع افزود: به حمدالله نظام ما امروز در سایه پیروزی انقلاب اسلامی یک نظام الگو در سطح جهانی شده که توانسته معنویت را با توسعه و مردم سالاری را با معنویت و آزادی را با اعمال حدود الهی که منجر به فلاح و رستگاری می‌شود، در کنار هم قرار دهند.  
 
وی در پاسخ به خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، از اعلام خبر دستاوردهای وزارت دفاع برای ایام الله دهه فجر در روز شنبه خبر داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

شعاع تأثیر سپاه پاسداران
چهارشنبه 92/11/9 ساعت 7:25 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار سلامی:
شعاع تأثیر سپاه منحصر به فضاهای جغرافیایی نبرد نمی‌شود/موشک‌ها، پدافندها، توپ ها و تانک ها معرف شخصیت سپاه نیستند

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر خلاف سایر ارتش‌های دنیا شعاع تاثیرش منحصر در فضاهای جغرافیایی محدود نیست.

خبرگزاری فارس: شعاع تأثیر سپاه منحصر به فضاهای جغرافیایی نبرد نمی‌شود/موشک‌ها، پدافندها، توپ ها و تانک ها معرف شخصیت سپاه نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش پیشگیری از جرایم و تخلفات که در سالن همایش های مسجد جامع دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) برگزار شد، در جمع اساتید، اعضای هیئت علمی، پزشکان و مسئولان مراکز درمانی و آموزش پزشکی سپاه با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر گفت: به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی نقطه آغاز شکل گیری عزت، افتخار، اعتبار، استقلال و آزادگی ملت مسلمان ایران در سطح جهان بود که ایران را از موقعیت یک جامعه وابسته و گرفتار در بند بندگی مدرن و اسارت قدرت های بزرگ نجات داد و به کشوری مستقل آزاد و مسلط بر سرنوشت خود تبدیل کرد.

سلامی با بیان اینکه اعمال هر فردی از جامعه انعکاسی از اندیشه و تفکر ان جامعه است اظهار داشت: در صورتی که یک سازمان یا سیستم دارای هویت فکری مستقل و افق ‌های اندیشه خاص باشد رفتارهای او هم تابع این اندیشه می شوند.

وی افزود: در تاکتیک های عملیات روانی دشمن جداسازی ذهن از جسم مورد تاکید قرار می گیرد به این خاطر که آنها به دنبال ایجاد کردن اذهان منفصل هستند تا رفتار فیزیکی افراد و جوامع را تابع اندیشه درونی و محصولات ذهنی خود کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جز در پرتو استقلال ذهنی و برخورداری از تفکرهای مستقل استقلال به دست نمی آید، اظهار داشت: تجربیات تاریخ 35 ساله تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی و سپاه موید این مطلب است ما همواره در محدوده تفاضل‌ها موفق بوده‌ایم و هرگاه متفاوت عمل کردیم به توفیقات ارزنده‌ای دست یافتیم در صورتی که اگر با چارچوب فکری و قواعد ذهنی دشمن عمل می کردیم به طور قطع با شکست مواجه می شدیم.

وی با تاکید بر اینکه در تفکر جهانیان سپاه به عنوان هویت و برند انقلاب اسلامی شناخته می‌شود، گفت: در تاریخ حیات بشر پدیده‌های نادری هستند که قادرند سیمای زندگی بشر را تغییر داده و آثار ماندگاری را در زندگی انسان ها ایجاد کنند؛ انقلاب اسلامی ایران از جمله این پدیده هاست و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان شاخص و نشانه این پدیده شناخته می شود.

سلامی با بیان اینکه عامل شناخت و هویت بخشی سپاه جنبه‌های سخت افزاری نیست، گفت: موشک‌ها، پدافندها، توپ ها و تانک ها معرف شخصیت سپاه نیستند بلکه موجوداتی بیجان و فاقد ارزش در دنیای مادی هستند، اما آنکه توصیف کننده هویت شخصیت سپاه است عناصر و فاکتورهای انسانی این نهاد مقدس آن هم در اوج است.

وی افزود: روح شجاعت، پاکی، تواضع، مهربانی، عبودیت، از خودگذشتگی ، نجابت، به همراه قاطعیت در میدان نبرد مجموعه عواملی است که از سپاه تصویری شگفت انگیز در عالم منتشر کرده و سپاه بر اساس این تصویر شناخته می شود.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه اظهار داشت: اگر سپاه امروز در زمینه و بستر مردم نیرومند و شکست ناپذیر است به واسطه برداشت زیبا و دل انگیز از عناصر تشکیل دهنده بخش انسانی سپاه است که موجب شده به دلیل وجود این شاخصه سیستم های سخت افزاری نیز جان بگیرند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی هر جا با شکستی مواجه می شوند آن را به سپاه نسبت می دهند، گفت: سپاه دارای سطح مستقلی از اندیشه انقلابی و الهی در سایه افق های نگرش و باورهای ولی فقیه است؛ سپاه پژواک عملیاتی اندیشه های راهبردی ولایت فقیه است که این همراستایی به سپاه افق نفوذ می دهد.

سلامی با تاکید بر اینکه اندیشه، اعتقاد و باور، شعاع نفوذ و میدان تاثیر می‌سازند، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر خلاف سایر ارتش‌های دنیا شعاع تاثیرش منحصر در فضاهای جغرافیایی محدود نیست و این مسئله عامل موفقیت بزرگی برای این نهاد مردمی محسوب می شود از این رو میبایست از عناصر تشکیل دهنده این شاکله صیانت کرد.

وی از دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) به عنوان لبه جلویی تماس سپاه با جامعه یاد کرد و اظهار داشت: این مجموعه خصوصیات ذاتی سپاه را برای مردم به نمایش می گذارد همچنین بیمارستان بقیه الله(عج) نیز در بخش پزشکی، در افق یک آرمان جهانی میبایست منعکس کننده لطافت ها و ظرافت های روح انسانی سپاه باشند.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان با تاکید بر اینکه آنچه موجب توفیقات روزافزون دانشگاه علوم پزشکی حضرت بقیه الله (عج) و مراکز درمانی سپاه می شود برخورداری از فاکتورهای مهمی همچون اخلاق پزشکی و معنویت در کنار ارزشها ی حرفه ای است گفت: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) و مراکز درمانی سپاه میبایست در تولید، توسعه و رواج معنویت ، معرفت ورفتارهای انسانی و اخلاقی در کنار ارزشهای حرفه ای پیشرو و الگوی سایر مراکز آموزشی و پزشکی باشند.

منبع: فارس نیوز

 



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

آمریکاییها به قدرت ایران واقفند
چهارشنبه 92/11/9 ساعت 4:47 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
  سردار دهقان در واکنش به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی:
جنگ‌طلبان را با قاطعیت بر سر جایشان می‌نشانیم/ آمریکایی‌ها به قدرت ایران واقفند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: آمریکایی‌ها خود می‌دانند که قادر به انجام هیچ جسارت گستاخانه‌ای علیه ملت ایران نیستند و به قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران واقفند.

خبرگزاری فارس: جنگ‌طلبان را با قاطعیت بر سر جایشان می‌نشانیم/ آمریکایی‌ها به قدرت ایران واقفند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه‌ اطلاع‌رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی در خصوص روی میز بودن گزینه نظامی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر نیروهای مسلح توانمند و بسیج مردمی و بهره مند از تجهیزات پیشرفته دفاعی آماده مواجهه با هر نوع اقدام خصمانه از طرف هر متجاوزی است.

وی تأکید کرد: دوران دفاع 8 ساله و 34 سال ایستادگی و مقاومت ملت ایران در قبال زیاده خواهی‌های نظام سلطه همواره این آمادگی را ایجاد کرده است که هر دشمن متجاوزی را از اقدام خود پشیمان کند.

وزیر دفاع افزود: در عین حال به نظر نمی‌رسد اظهارات مقامات آمریکایی چیزی بیش از یک بلوف سیاسی باشد، همانگونه که اخیراً وزیر سابق دفاع آمریکا اعتراف کرد تهدیدات نظامی آمریکا علیه ایران یک بلوف سیاسی است.

دهقان تصریح کرد: آمریکایی‌ها خود می‌دانند که قادر به انجام هیچ جسارت گستاخانه‌ای علیه ملت ایران نیستند و به قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران واقفند.

وی خاطرنشان کرد: البته ما از جنگ و تنش استقبال نمی‌کنیم ولی جنگ طلبان را با قاطعیت بر سر جایشان می‌نشانیم.

دهقان گفت: تداوم اینگونه اظهارات نسنجیده، تنفر ملت ایران و ملت‌های منطقه و جهان را از آمریکا بیشتر می‌کند و فضا را برای ادامه مسیر گفت‌وگو و دیپلماسی آلوده می‌کند.

وزیر دفاع در پایان بیان داشت: جای تعجب است که مدعیان حقوق بشر، دموکراسی و دیپلماسی هنوز دم از کاربرد روش‌های قرون وسطایی می‌زنند و فکر می‌کنند با زور و ظلم و تجاوز می‌توانند منافع خود را تأمین کنند، غافل از اینکه این دوران دیگر سپری شده و کاربرد همین ادبیات نسنجیده است که آمریکا را به سرعت به سمت افول می‌برد.

منبع: فارس نیوز




برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

شبیه ساز موشکی \هاگ\
چهارشنبه 92/11/9 ساعت 3:28 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

قابلیت‌های سامانه شبیه‌ساز موشکی "هاگ"

شبیه‌سازی عملکرد رادارهای مختلف و انواع جنگ الکترونیک و ضدجنگ الکترونیک، ایجاد پروفایل پروازی برای اهداف پروازی واگذار شده، ایجاد انواع اهداف هوایی و RPV و امکان استقرار در مراکز آموزشی و فضای باز سایت‌های عملیاتی از جمله قابلیت‌های خاص سامانه شبیه‌ساز موشکی هاگ (غفار یک) است.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سامانه شبیه‌ساز موشکی "هاگ" با عنوان "غفار1" که به دست توانمند متخصصین جوان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) به بهره‌برداری عملیاتی رسیده به همراه سامانه شبیه‌ساز موشکی "اسکای‌گارد" روز گذشته با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده این قرارگاه رونمایی شد.

 

شبیه‌ساز سامانه موشکی "هاگ" با عنوان غفار یک که طرح اولیه طراحی و ساخت آن توسط معاونت آموزش و جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارائه شده و با استفاده از توانمندی کارکنان نخبه قرارگاه و تجارب پیشکسوتان پدافند هوایی و با ویژگی‌های برتر از سامانه اصلی، اجرایی و عملیاتی شده دارای قابلیت‌های خاصی است.

 

این قابلیت‌ها عبارتند از:

 

1.شبیه‌سازی عملکرد رادارهای ROR  ، HIPIR  ،‌ IPAR  ، ICWAR  

 

2.شبیه‌سازی انواع جنگ الکترونیک و ضد جنگ الکترونیک

 

3.مشابه‌سازی سامانه با دستگاه BCC   عملیاتی

 

4.امکان ذخیره‌سازی و بازیابی مراحل ارزیابی

 

5.ایجاد پروفایل پروازی برای اهداف پروازی واگذار شده

 

6.ایجاد انواع اهداف هوایی و RPV  

 

7.امکان اجرای آموزش بدون وابستگی به سامانه

 

8.امکان استقرار در مراکز آموزشی و فضای باز سایت‌های عملیاتی

 

گفتنی است؛ امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) روز گذشته در مراسم رونمایی از سامانه‌های شبیه‌ساز موشکی هاگ و اسکای‌گارد به توان شبیه‌سازی این سامانه‌های عملیاتی برای اهداف با مقیاس‌های واقعی در کلاس‌های مختلف موشک، هواپیما، بالگرد و پهپاد اشاره کرده و بر قابلیت انجام تاکتیک‌های مختلف رزمی با آرایش‌های متفاوت برای مصارف آموزشی برای این سامانه‌ها تاکید کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: موشکدستاورد جدید

موقعیت راهبردی ایران
چهارشنبه 92/11/9 ساعت 3:26 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم:

موقعیت راهبردی ایران در منطقه روز به روز عمیق‌تر و مستحکم‌تر می‌شود

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روز به روز عمیق تر و مستحکم تر می شود.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز طی سخنانی در همایش "عاشورائیان عصرغیبت" که با حضور فرماندهان عالی رتبه نیروی زمینی آجا در ستاد این نیرو برگزار شد؛ با اشاره به فرارسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، به بررسی علل و مقایسه انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های منطقه پرداخت و اذعان داشت: خلاف آنچه در سایر کشورها شاهدیم، در انقلاب اسلامی ایران، این "اسلام" بود که مردم را به خیابان ها آورد و باعث پیروزی انقلاب شد.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان این که برخی افراد سعی می کنند تا انقلاب را در راستای منافع خود تحریف کنند، افزود: هرچند برخی سعی کرده و دارند تا انقلاب اسلامی ایران را در ردیف سایر انقلاب ها و تحولات دنیا قرار دهند اما در عمل نظرات آنها با واقعیت های موجود، فاصله بسیاری دارد زیرا موتور محرکه انقلاب ما "اسلام" و "نقش بی بدیل رهبری" بوده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه به نقش و جایگاه رهبری در پیروزی انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: مهم ترین عامل در شکل گیری نهضت اسلامی و پیروزی آن در بهمن 57، نقش ولایت فقیه و رهبری توانمند امام خمینی( رضوان الله تعالی علیه ) بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم سپس به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: احیای اسلام، دینمداری، معنویت گرایی، بیداری اسلامی درکنار عزت و استقلال، از جمله دستاوردهایی هستند که انقلاب اسلامی برای ما به ارمغان آورد چرا که ایران در گذشته همواره در راستای منافع غرب عمل می نمود اما با پیروزی انقلاب اسلامی، ما شاهد استقلال در سیاست ها هستیم و امروز می توان ادعا کرد که ایران اسلامی یکی از مستقل ترین کشور های جهان است.

وی در ادامه به بحث مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای1+5 پرداخت و گفت: امروز آنچه که مورد بهانه جویی دشمن قرار گرفته، فعالیت های هسته ای ماست. اما به وضوح روشن است که حساسیت برروی برنامه اتمی کشور صرفاً برای تحت فشار قرار دادن ایران است و آنچه که واقعاَ موجب نگرانی درجبهه دشمن شده است نه فعالیت های هسته ای، بلکه موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه است که روز به روز عمیق تر و مستحکم تر می شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، درک صحیح از موقعیت و شناخت وظیفه را درشرایط فعلی از مهم ترین مسائل برشمرد و تصریح کرد: باید موقعیت کشور را در برابر تهدیدهای دشمن بشناسیم و برروی مولفه های بصیرت تأکید داشته باشیم چرا که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، بصیرت همانند قطب نمایی است که می تواند جهت صحیح حرکت ما را تعیین و تضمین کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان با بیان این که امروز نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران رسالت خطیری را برعهده داردند تصریح کرد: فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح در دو جبهه، جنگ نرم و سخت قرار دارند و دشمن که در سال های اخیر جنگ سخت علیه ایران را پرهزینه ارزیابی کرده، جنگ نرم را با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی و باورها به شدت دنبال می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 154
بازدید دیروز: 326
کل بازدیدها: 1327217