سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
خانواده بالستیک ایران
چهارشنبه 92/11/23 ساعت 12:25 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

خانواده موشک‌های بالستیک ایران 2 رقمی شد/ رونمایی از نسل جدید برادران شهاب با کلاهک بارانی

کلاهک های بارانی اساساً برای انهدام هدف واحد طراحی نشده بلکه برای آسیب رسانی به محوطه ای شامل اهداف پراکنده و پخش شده مورد استفاده قرار می گیرند مثلاً یک پادگان نظامی یا فرودگاه که بالگردها و هواپیماها مستقر هستند و یا یک شناور غول پیکر.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، موشک های بالستیک، اکنون به عضوی مهم و پر افتخار از ارکان دفاعی کشورمان تبدیل شده اند که تنوع، قدرت و دقت آنها توانسته معادلات بسیاری را در مقابله با جمهوری اسلامی ایران بر هم بزند.

البته ریشه تصمیم نیروهای مسلح کشورمان در بکارگیری موشک های بالستیک را باید در سال های دفاع مقدس جستجو کرد. با حملات سهمگین موشک های «اسکاد» عراقی، ایران نیز به فکر تهیه آنها افتاد. در نتیجه تعدادی از این موشک های ساخت شوروی از خارج تهیه شده و با موفقیت مورد استفاده قرار گرفت.

تعدادی از این موشک ها نیز برای مهندسی معکوس توسط نیروهای جوانی به فرماندهی شهید حسن تهرانی مقدم جدا شد که در سال های بعد به ثمر رسید. به نظر می رسد کشورمان در میانه سال های دهه 1360 برنامه ساخت موشک های بالستیک خود را آغاز کرده است.

موشک های بالستیک به صورت عمودی شلیک شده و با اوجگیری، رفته رفته به سمت هدف جهت می گیرند. با رسیدن به نقطه اوج، موشک در حالی که کاملاً به سوی هدف جهت دارد شروع به کاهش ارتفاع در یک قوس نزولی می نماید. این موشک ها به طور معمول پس از خاموش شدن موتور (پیشران) قابل هدایت نبوده و بنا بر قوانین علم بالستیک مسیر خود را تا رسیدن به زمین، روی مداری بیضوی که محل هدف یکی از کانون های آن است طی می کنند.

خانواده پر افتخار شهاب

در نخستین قدم گونه ای از موشک اسکاد که از نوع B آن بود با نام شهاب-1 به تولید رسید که از روی پرتابگر همان موشک شلیک می شد. شهاب-1 به عنوان یک موشک کوتاه برد تک مرحله ای سوخت مایع با پرتابگر متحرک که هدایت آن از نوع اینرسی است سرآغاز برنامه موشک های بالستیک ایران شد. بعدها متخصصان کشورمان برای ساخت پرتابگرهای این موشک نیز اقدام نموده و با این کار موفق به توسعه عملیاتی این موشک در نقاط مختلف کشور شدند.

نوع دوربردتری از موشک اسکاد(نوع C) و یا یک توسعه بومی از شهاب-1 منجر به تولید موشک سوخت مایع یک مرحله ای شهاب-2 شد که ضمن افزایش درصد بومی سازی اجزای سازنده، بهسازی هایی نیز در زمینه های مختلف خصوصاً برد داشت. این موشک از نظر ابعاد تفاوتی با شهاب-1 نداشته ولی با رسیدن به اهدافی در فاصله 500 کیلومتری در حدود 67 درصد برد بیشتری دارد. احتمالاً برخی سامانه های آن نیز تغییراتی نسبت به نسل قبل داشته اند.

موشک
شهاب 2

موشک های سوخت مایع، اکسید کننده و سوخت مورد نیاز را در داخل مخازنی در درون خود حمل می کنند و با پمپ کردن آنها به محفظه احتراق و سوزاندن مخلوط حاصل، انرژی لازم برای حرکت موشک فراهم می شود. این مواد پیش از شلیک به داخل موشک(در حالت قرار گیری افقی روی پرتابگر) تزریق می شوند که فرایندی زمانبر بوده و برای موشک های مختلف چندین ساعت به طول می انجامد.

اما با شکل گیری برنامه موشکی ایران، فعالیت های علمی و مهندسی گسترده ای در زمینه پیشران سوخت مایع، سازه، بدنه، آیرودینامیک، هدایت، کنترل و ناوبری و سرجنگی برای توسعه موشک های شهاب همزمان با تولید انبوه نمونه های مهندسی معکوس اسکادها آغاز شد. نتیجه این تلاش ها طراحی و تولید بومی موشک بالستیک میانبرد شهاب-3 بود که اولین خبرها از آن در تابستان سال 1377 به گوش رسید.

موشک
شهاب 3

رسیدن به دانش طراحی و تولید موشک های با قابلیت اطمینان منجر به رشد برنامه موشکی ایران شد به طوری که چند نمونه مختلف از شهاب-3 با برد بیشتر، سرجنگی متفاوت و تغییراتی در شکل دماغه توسعه داده شد. نمونه های دوربرد شهاب-3 با برد 1800 کیلومتر که در ادامه منجر به تولید موشک های سوخت مایع دوربرد «عاشورا» و «قدر» و موشک میانبرد «قیام-1» و موشک دوربرد سوخت جامد سجیل شد.

قدر، قیام و سجیل؛ مدرن و مترقی

موشک های قدر خانواده ای از موشک های سوخت مایع هستند که نمونه های مختلفی از آنها ساخته شده است. به عنوان مثال موشک قدرF بردی در حدود 1950کیلومتر داشته و دارای فرم دماغه سه مخروطی است که نیروی پسای کمتر و پایداری دینامیکی بیشتری دارد.

موشک
موشکهای سجیل (سمت راست) و قدر (سمت چپ)


جرم سرجنگی این موشک نسبت به نمونه های پایه شهاب-3 به حدود نصف کاهش یافته است. موشک قدر اچ نیز در رژه اخیر نیروهای مسلح رونمایی شد و نشان داد موشک های قدر نیز با تحولات جدید و ارتقاء، آماده پاسخگویی به گزینه های روی میز هستند.

آخرین نمونه ساخته و معرفی شده از موشک های بالستیک سوخت مایع ایرانی قیام-1 نام دارد که در رده میانبرد طراحی شده و آن را حاصل 25 سال تلاش کشور در زمینه موشک های سوخت مایع بالستیک می دانند.

موشک
موشک قیام

به نظر می رسد این موشک به مرور به طور کامل جایگزین شهاب-2 خواهد شد زیرا در حالی که میزان سرجنگی و قطر این دو یکسان است، تنها با کمی افزایش طول و 100 کیلوگرم افزایش جرم(1.65 درصد بیشتر) به 300 کیلومتر برد بیشتر(60 درصد افزایش) می رسد. این موشک نیز به بیشینه ارتفاع 126 کیلومتر در بیشترین برد خود می رسد.

دیگر موشک پر افتخار ایرانی یعنی سجیل نیز موشکی سوخت جامد و دو مرحله ای است. این موشک دوربرد که برای انهدام اهدافی تا فواصل دستکم 1500 و نهایتاً 1950 تا 2هزار کیلومتر قابل استفاده است تلفیقی از چندین فناوری به دست آمده در برنامه موشکی ایران به شمار می رود.

به کمک فناوری سوخت جامد، این موشک در زمان بسیار کوتاه چند دقیقه آماده شلیک شده، تا مدت ها بدون نیاز به تخلیه سوخت که در موشک های سوخت مایع مورد نیاز است می تواند در محل اختفاء یا انبار نگهداری شود. به علاوه شتاب اولیه موشک های سوخت جامد نسبت به نمونه های سوخت مایع همرده بیشتر است که به کاهش احتمال ردگیری در مقاطع ابتدایی پرواز منجر می شود.

فاتح 110 و خلیج فارس؛ برادران آبی - خاکی

موشک فاتح 110 از جمله با دقت ترین موشک های بالستیک ایران محسوب می شود که تاکنون چدین مرحله، ارتقاء یافته است. این موشک زمین به زمین هدایت شونده ، از جمله موشک های کوتاه بر است که از سوخت جامد بهره می برد.

با توجه به اینکه ایران هنوز امکان استفاده از ماهواره ساخت داخل مجهز به رادار و تجهیزات الکتروپتیک دست نیافته است، نیاز داشت تا از موشکهای مستقل از هدایت خارجی برای ساخت یک موشک بالستیک ضد اهداف دریایی بهره گیرد .

موشک
فاتح 110

به همین دلیل فاتح 110 که یکی از دقیق ترین موشکهای بالستیک ساخت ایران است انتخاب شد چراکه این موشک با استفاده از توان هدایت داخلی خویش در یک مسیر پرتابه ای کمترین خطا را داراست و از زیرسیستم ها و سطوح  کنترل برای سیر سرد درون جوی بهره می گیرد .

موشک
خلیج فارس

شعاع برد عملیاتی موشک خلیج فارس 300 کیلومتر بوده و این موشک به صورت هدایت ترکیبی عمل می‌کند به طوری که جستجوگر آن در فاز نهایی، بر روی هدف قفل کرده و در این حالت، هرگونه شناور دشمن هیچ راه گریزی از اصابت موشکی که کلاهکی با حدود 650 کیلوگرم مواد منفجره دارد، نخواهد داشت.

انواع موشک های بالستیک ایران 10 تایی شد

اکنون نیز و در آستانه دهه فجر، جدیدترین موشک بالستیک ساخته شده در صنایع دفاعی کشورمان مورد آزمایش عملی قرار گرفت. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط وزیر دفاع کشورمان، نسل جدید موشک بالستیک برد بلند زمین به زمین با سر جنگی بارانی برای انهدام جنگ افزارها و تجهیزات نظامی دشمن طراحی و تولید شده و گریز از سامانه‌های ضد موشکی دشمن، قابلیت تخریب اهداف گسترده و امکان تخریب چند هدف مجزا از دیگر از ویژگی‌های این موشک است.

موشک
نمایه گرافیکی از جدیدترین موشک بالستیک ایرانی با کلاهک بارانی

بنا بر اعلام سردار دهقان، این موشک بالستیک جدید از امروز در خدمت نیروهای مسلح خواهد بود که نشانه ای از تولید انبوه شدن این موشک است.

به گزارش مشرق، همچنین نمایه های گرافیکی که از این موشک نشان داده شد، این گمانه را تقویت می کند که موشک مذکور از نوع سوخت مایع بوده و با توجه به پرواز موشک در ارتفاع بالا و خارج جو، به نظر میرسد برد این موشک در حدود 2000 کیلومتر باشد.

کلاهک بارانی چیست؟

آنچه با عنوان « موشکی با کلاهک بارانی» اعلام شده به نظر می رسد اعلام نصب کلاهکی روی موشک جدید ایران است که دربردارنده ریزبمب های پرتاب شونده به بالا پس از اصابت به هدف است . این کلاهک با فرود آمدن در محوطه ای نسبتاً گسترده که ممکن است پیش از پرتاب با توجه به شرایط هدف قابل تنظیم هم باشد، سطح مورد نظر را مورد اصابت قرار می دهد.
 
این گونه از کلاهک ها یا سرهای جنگی موشک، اساساً برای انهدام هدف واحد طراحی نشده بلکه برای آسیب رسانی به محوطه ای شامل اهداف پراکنده و پخش شده مورد استفاده قرار می گیرند مثلاً یک پادگان نظامی که خودروهایی با زره سبک در آن قرار دارند یا یک فرودگاه که در آن بالگردها و هواپیماها در توقفگاه های روباز یا زیر سایه بانی ساده مستقر هستند و یا یک شناور غول پیکر ...

موشک
نحوه عملکرد کلاهک بارانی

این محموله های انفجاری پس از اصابت کلاهک موشک به زمین به سمت بالا پرتاب شده و با قرار گرفتن در قوس نزولی تا فاصله چند ده تا چند صد متری از نقطه اصابت آن را تحت پوشش قرار می دهند. این مهمات فرعی البته تا حدودی قابلیت نفوذ نیز دارند و از اینرو برای آسیب زدن به هواگردها که اساساً از پوشش زرهی برخوردار نیستند، سلاح مفیدی محسوب می شوند.

اما در مجموع باید گفت توانایی های یک کلاهک بارانی برای آسیب رساندن و انهدام اهداف بخوصوصی کاملاً بر نوع خوشه ای برتری داشته و اضافه شدن آن به فهرست تسلیحات کشورمان، انعطاف پذیری یگانهای موشکی نیروهای مسلح را در ضربه زدن به اهداف متنوع افزایش می دهد.

به گزارش مشرق، سخن گفتن از موشک های ایرانی و توانمندی های به کار رفته در آنها دیگر در ساعتها و صفحات مختصر نخواهد گنجید و مجبور به اختصار . گزیده گویی خواهیم بود، همچنانکه برای نابودی هر دشمن و منطقه ای نیز نیاز به عملیاتی شدن همه انواع این موشک ها نخواهد بود و به اندک اشاره و ماشه ای، میزهایی که گزینه های خصمانه علیه ملت ایران روی آن است نابود خواهند شد.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: موشک

دو سامانه موشکی
سه شنبه 92/11/22 ساعت 8:47 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
 

امیراسماعیلی: رونمایی از دو سامانه موشکی و راداری جدید در رژه 29 فروردین سال آینده

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) از رونمایی از دو سامانه جدید موشکی و راداری در 29 فروردین سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با حضور در راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران در مورد تحریم و فشار آمریکا و غرب علیه ملت ایران گفت: آنها تنها چیزی که نمی‌توانند تحریم کنند، اراده ملت است و اراده ملت هم فقط استدلال و منطق است.

وی افزود: آنها آنچه که می‌خواهند بگویند، اسلام است و انرژی هسته‌ای و موارد دیگر حرف‌های بی‌خود و بی‌جهتی است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در ادامه افزود: آنچه تاکنون ثابت کرده‌ایم، پیام صلح، اسلام خواهی و ظلم ستیزی بوده که در دل خانواده‌های شهدا و جانبازان است.

امیر اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش به آخرین دستاوردهای نظامی در عرصه‌های موشکی و دفاعی اشاره کرد و گفت: ما همیشه در حال آزمایش موشک هستیم و هر آنچه که موشک داشته باشیم، مانند نسیم، خنک است اما برای دشمن مانند تیرهای سنگین و نهیب است که چشم و دلشان را کور می‌کند.

وی در ادامه از رونمایی جدیدترین دستاوردهای موشکی و راداری در روز 29 فروردین و روز ارتش اشاره و تاکید کرد: ما در حال حاضر سامانه موشکی ارتفاع پایین در اختیار داریم که مراحل پایانی ساخت آن طی می‌شود، این سامانه در روز 29  فروردین سال آینده رونمایی خواهد شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ادامه داد: البته سامانه راداری و موشکی دیگری داریم که ویژگی آن برد تاکتیکی و کشف غیرفعال است.

امیر اسماعیلی در پایان در مورد تحرکات هواپیماهای بدون سرنشینبیگانه در مرزهای کشور خاطر نشان کرد: ما زمانی به یان پهپادها اخطار می‌دهیم که به مرزها نزدیک شده باشند.

باشگاه خبرنگاران




واکنش رسانه های غربی به موشک بالستیک ایران
دوشنبه 92/11/21 ساعت 10:4 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

موشک فاتح 110

واکنش منفعلانه رسانه‌های غربی به آزمایش موفقیت‌آمیز دو موشک بالستیک ایران

خبرگزاری تسنیم: پرتاب موفقیت آمیز دو موشک توسط وزارت دفاع کشورمان در آستانه سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران، واکنش منفعلانه رسانه‌های غربی را در پی داشت.

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پس از آزمایش موفقیت آمیز دو موشک توسط وزارت دفاع کشورمان، خبرگزاری فرانسه در موضعی منفعلانه نوشت:« ایران گفت که دو موشک را در آستانه انقلاب اسلامی " موفقیت آمیز تست" کرده است.»

این خبر گزاری در در ادامه به نقل از حسین دهقان وزیر دفاع کشورمان گزارش داد: "یک نسل جدید موشک‌ها بالستکی با سرجنگی بارانی و یک موشک بینا هدایت شونده لیزری  هوا به سطح و سطح به سطح با موفقیت آزمایش شدند."

خبرگزاری فرانسه به جزئیات بیشتری در گزارش خود اشاره نکرده است، اما آسوشیتدپرس ضمن اشاره به پرتاب موفقیت آمیز این موشک، نوشت:  رسانه‌های ایرانی « مشخص نکرده‌اند که آیا این یک طراحی جدید است یا نوع تکامل یافته از مدل‌های قبلی است.»

این خبرگزاری آمریکایی در ادامه به صورت منفعلانه نوشته است:« ایران از سال 1992 به دنبال خودکفایی نظامی بود است. این کشور «بعضی وقت‌ها» دستاوردهای نظامی خود را اعلام می‌کند که اکثر آنها قابل تایید نیستند.»

آسوشیتدپرس در انتهای گزارش خود آورده است، ایران موشک‌های زمین با زمین با برد 2 هزار کیلومتر دارد که توانایی رسیدن به «اسرائیل» و پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه را دارند.

منبع: تسنیم




حرکت نام جنگی ایران به سمت آمریکا
دوشنبه 92/11/21 ساعت 8:46 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

حرکت ناو جنگی ایران به سمت آمریکا تیتر یک فاکس نیوز شد+عکس

فاکس نیوز نوشته که هدف جمهوری اسلامی ایران از ارسال ناوگان دریایی خود به نزدیکی سواحل آمریکا، تلافی کردن اقدام مشابه ناوگان آمریکا در سال‌های اخیر است.

گروه جنگ نرم مشرق_ شبکه خبری فاکس‌نیوز آمریکا به طور ویژه به حرکت ناو جنگی ایران به سمت آب‌های ایالات متحده پرداخت.

این شبکه با استناد به اظهارات چند روز پیش امیر افشین رضائی حداد -فرمانده ناوگان شمال کشور- مبنی بر حرکت چند ناوگان دریایی ایران به سمت آب‌های آمریکا برای اولین بار، خبر داده که این ناوگان شامل ناوشکن سبلان و یک ناو بالگردبر و لجستیکی خارک است که در ماموریتی سه‌ماهه به سر می‌برند.

حرکت ناو جنگی ایران  به سمت آمریکا تیتر یک فاکس نیوز شد+عکس//آماده

در این ناوگان، علاوه بر ملوانان، تعداد 30 نفر از دانشجویان دانشکده افسری نیروی دریایی نیز برای گذراندن دوره آموزشی حضور دارند.

فاکس نیوز نوشته که هدف جمهوری اسلامی ایران از ارسال ناوگان دریایی خود به نزدیکی سواحل آمریکا، تلافی کردن اقدام مشابه ناوگان آمریکا در سال‌های اخیر است.

منبع: مشرق نیوز




نسل جدید موشک بالستیک ایرانی
دوشنبه 92/11/21 ساعت 8:42 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
در آستانه یوم‌الله 22 بهمن:

روحانی:ایران نسل جدید موشک بالستیک برد بلند را با موفقیت آزمایش کرد/این موفقیت را به مقام معظم رهبری تبریک می گویم


رییس جمهوری در پیامی آزمایش موفقیت آمیز نسل جدید موشک بالستیک برد بلند توسط دانشمندان این مرز و بوم را به فرمانده معظّم کل قوا، دانشمندان و صنعتگران صنعت دفاعی و مردم شریف ایران تبریک گفت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دولت، رییس جمهوری در پیامی آزمایش موفقیت آمیز نسل جدید موشک بالستیک برد بلند توسط دانشمندان این مرز و بوم را به فرمانده معظّم کل قوا، دانشمندان و صنعتگران صنعت دفاعی و مردم شریف ایران تبریک گفت.

متن کامل پیام حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
ملت شریف و بزرگوار ایران
در آستانه یوم‌الله 22 بهمن ماه و همزمان با آغاز سی و ششمین سال عمر با برکت جمهوری اسلامی ایران، فرزندان مجاهد و دانشمند شما موفق شدند نسل جدید موشک بالستیک برد بلند را با موفقیت آزمایش کنند. این دستاورد را به محضر فرمانده معظّم کل قوا و شما مردم بزرگوار و غیور ایران اسلامی، داشمندان و صنعتگران صنعت دفاعی و نیروهای مسلح تبریک می‌گویم.

بدون تردید اراده رهبری عزیز و ملت شریف ایران بر پیمودن مسیر عزت و اقتدار، خلل ناپذیر بوده و به فضل الهی و نصرت او پیروزی از آن ملّت ماست.

حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران




توان نظامی ایران و گزینه های روی میز
دوشنبه 92/11/21 ساعت 1:11 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
فرمانده نیروی هوایی ارتش:

توان نظامی ایران اجازه فکر کردن به گزینه‌های روی میز را نمی‌دهد / قصد تعرض به هیچ کشوری نداشته و نخواهیم داشت

امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی گفت: امروز بر خلاف ادبیات به ارث رسیده ی اجدادی سران استعمارگر که از وجود همه ی گزینه های روی میز صحبت می کنند، اطمینان داریم توان نظامی نیروهای مسلح ایران حتی فکر کردند به این موضوع را از آن ها سلب کرده است.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، به نقل از نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش در جمع وابستگان نظامی کشورهای دوست و همسایه و فرماندهان عالی رتبه این نیرو که به مناسبت گرامی داشت روز نیروی هوایی ارتش در هتل نهاجا برگزار شد، عنوان کرد: متخصصان نیروی هوایی ارتش نه تنها در طول هشت سال دفاع مقدس بلکه تا به امروز با بهینه سازی تجهیزات موجود و تولیدات بومی دفاع هوایی سیطره خود بر آسمان جمهوری اسلامی را حفظ کرده‌اند.



وی افزود: این تجربه ی خودکفایی در نیروی هوایی ارتش بیان گر آن است که جهان امروز نیازی به اتاق فرمان دیکتاتوری چند کشور غربی ندارد.

فرمانده نهاجا ادامه داد: بدیهی است جنگ‌های آینده جنگ‌های هواپایه خواهد بود و با هجوم وسیع هواپیما و موشک صورت می گیرد. بنابر این نیروی هوایی ارتش با رویکردی جدید تمام توان داخلی خود را به صورت خودجوش و نظام مند بر ساخت هواپیما معطوف کرده است.

امیر شاه صفی تصریح کرد: با نهادینه شدن جهاد خودکفایی پس از پیروزی انقلاب صدها پروژه ی هوایی به بهره برداری رسیده است و امروز شاهد آن هستیم که نیروی هوایی ارتش پس از سه دهه تلاش هواپیمای جنگی به روز خود را به نام صاعقه تولید کرده و مورد استفاده قرار داده است.



آمادگی دفع هرگونه تعرض هوایی

وی با اشاره به سطح بالای توان نظامی ایراین به ویژه نیروی هوایی ارتش بیان کرد: درک صحیح از شرایط موجود و حرکت به سمت خودکفایی در حوزه ی تجهیزات و نیروی انسانی ما را به شرایطی رسانده که آمادگی کامل برای هرگونه دفاع هوایی در شرایط گوناگون را داریم.

تبدیل آنالوگ به دیجیتال

فرمانده نهاجا اظهار کرد: نیروی هوایی ارتش در بخش‌های پژوهش و تولید تجهیزات آفندی با مد نظر قراردادن جدید و پیشرفته ترین تسلیحات به سمت قطع وابستگی با بیگانگان و بومی کردن سامانه‌های هوایی گام برداشته و ضمن بهینه سازی سامانه‌های قبلی اقدام به ساخت سامانه‌های روز دنیا کرده است.

وی گفت: نیروی هوایی ارتش به موفقیت چشمگیری در زمینه ی گسترش سامانه های الکترونیکی، تبدیل تجهیزات ارتباطی آنالوگ به دیجیتال، ایجاد شبکه های مایکروویو و فیبر نوری اختصاصی دست یافته است.

سرتیپ خلبان شاه صفی ادامه داد: ساخت انواع شبیه ساز هواپیماهای موجود، سوخت رسانی و سوخت گیری انواع هواپیماهای شکاری، طراحی و ساخت موشک های زمین و هواپایه و ساخت انواع رادارهای هوایی و سامانه های ناوبری گوشه ای از دستاوردهای پژوهشی نیروی هوایی ارتش است.



دکترین دفاعی نیروهای مسلح ایران


وی در پایان گفت: دکترین ما یک دکترین دفاعی است و قصد تعرض به هیچ کشوری نداشته و نخواهیم داشت. شاهد این موضوع میزان بودجه ی نظامی جمهوری اسلامی ایران است که کم ترین بودجه ی نظامی را در میان کشورهای منطقه به خود اختصاص داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

ناوهای ایران در سواحل امریکا
یکشنبه 92/11/20 ساعت 8:48 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
همزمان با انتشار خبر اعزام ناوگان جنگی ایران به سواحل آمریکا؛

نتانیاهو: اعزام ناوهای ایران به سواحل آمریکا نتیجه سهل‌انگاری غرب در اعمال تحریم‌هاست

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی به خبر اعزام کشتی‌های جنگی ایران به سواحل آمریکا در اقیانوس بالتیک واکنش نشان داد.
به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یدیعوت آحارانوت: "بنیامین نتانیاهو" روز یکشنبه در آغاز نشست شورای وزیران رژیم صهیونیستی مدعی شد: اعزام کشتی‌های جنگی ایران به اقیانوس آتلانتیک که در مقابل سواحل آمریکا قرار دارد نتیجه سهل انگاری غرب در اعمال تحریم علیه تهران است.

وی همچنین مدعی شد کاهش تحریم‌ها به افزایش مواضع تهاجمی تهران منجر شده است.

او در بخش دیگری از اظهارات در واکنش به دیدارهای اخیر وزیر امور خارجه ایران با برخی از رهبران جنبش فتح و جهاد اسلامی گفت: کاهش تحریم‌ها علیه ایران نتیجه عکس داشته و اخیرا "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران با "رمضان شلح" دبیر کل جنبش جهاد اسلامی دیدار داشته و در ادامه مدعی شد: تهران همچنان به تجهیز سازمان‌های مقاومت ادامه داده و کشتی به اقیانوس آتلانتیک اعزام می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران



غرق شدن ناو امریکا بدست ایران
یکشنبه 92/11/20 ساعت 8:6 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار فدوی: آمریکا توان سپاه را هنگام غرق شدن ناوهواپیمابر و 5 هزار خدمه‌اش درک می‌کند

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آمریکاییها، با تمام وجود زمانی را که ناو آنها با بیش از 5000 خدمه و نیرو در زمان رویارویی با ایران به زیر آب خواهد رفت و لاشه آن را باید در اعماق دریا بیابند، درک می‌کنند.

خبرگزاری فارس: سردار فدوی: آمریکا توان سپاه را هنگام غرق شدن ناوهواپیمابر و 5 هزار خدمه‌اش درک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سپاه، همزمان با فرارسیدن ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت و گویی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و سالروز عملیات غرور آفرین والفجر 8 به تشریح آمادگی ها و توانمندیهای دفاعی نیروی دریایی سپاه و تهدیدات اخیر برخی مقامات امریکایی پرداخت.

دریادار فدوی با یادآوری رویارویی ایران با آمریکا در سالهای دفاع مقدس گفت: نیروی دریایی سپاه پس از آنکه آمریکایی‌ها شرارتهای خود را در سال 65 در منطقه خلیج فارس آغاز کردند به دریا آمد و این در حالی بود که تا پیش از آن قرارگاه نوح به عنوان قرارگاه مقدم نیروی دریایی سپاه به فرمان حضرت امام (ره) در جنگ زمینی حضور داشت.

وی افزود:با شکست مفتضحانه عراق و حامیانش در عملیاتهای والفجر 8 و کربلای 5، آمریکایی‌ها نشانه‌های واضحی را مبنی بر دست نیافتن به منافع خود دریافت کردند، از این رو تصمیم گرفتند با حضور در منطقه خلیج فارس به طور مشخص در جنگ شرکت کنند.

سردار فدوی با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه به محض ورورد امریکایی ها در خلیج فارس حرکت خود را برای مقابله با آنها آغاز کرد گفت: برای مقابله موثر کلیه توانمندی‌ها، آموزشها، سازماندهی‌ها و تجهیز و تسلیح ما بر اساس تهدید آمریکا شکل گرفت.

وی خاطر نشان کرد:در سال 66 و 67 آمریکایی‌ها تصور نمی‌کردند در پی اقدامات مذبوحانه آنها جمهوری اسلامی ایران گزینه‌هایی را در دریا به صحنه بیاورد به گونه ای که آنها با گذشت بیست و پنج سال هنوز هم از آن روزها به عنوان روزهای شرم آور برای نیروهای مسلح خود یاد کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه با اشاره به اظهارات یکی از مقامات پنتاگون در این خصوص گفت: این مقام آمریکایی در سال 1366 به صراحت اعلام کرد ناوهای اعزامی آمریکا به خلیج فارس نه تنها قادر نیستند ماموریتهای خود را انجام دهند، بلکه توانایی دفاع در برابر قایقهای تندرو سپاه را هم ندارند و بسیار آسیب پذیر می باشند.

وی با بیان اینکه مسئولین فعلی آمریکا در سالهای 1366 و 1367 سنشان اقتضا نمی‌کرد که در جریان مسائل و چالش های کلان آمریکا قرار گیرند اظهار داشت: سردمداران آمریکا لازم است با مراجعه به اسناد و مدارک نیروی دریایی آمریکا در سالهای 66 و 67 با وضعیتی که به عنوان مثال ناو «ساموئل بی را برنز» با آن مواجه شد آشنا شوند.

دریادار فدوی با بیان اینکه آمریکایی‌ها قادر به درک بسیاری از گزینه‌های ملت و انقلاب اسلامی ایران نیستند گفت: آمریکایی‌ها از حقایقی چون هیهات من الذله، خدا، انقلاب اسلامی و رهبری نمی توانند درک کاملی داشته باشند اما شناورهای تندرو، مینهای دریایی و موشکهای ساحل به دریا را به خوبی می‌شناسند.

وی افزود: آیه ای بر سینه پاسداران انقلاب اسلامی حک شده که در آن به وضوح از بالا بردن استطاعت در برابر کفار و دشمنان یاد می‌شود ، آمریکایی ها متوجه بخشی از این توانمندیها هستند اما بخش عمده آنرا در صحنه عمل با تمام وجود درک خواهند کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه تاکید کرد: آمریکاییها، هم چنین با تمام وجود زمانی را که ناو آنها با بیش از 5000 خدمه و نیرو در زمان رویارویی با ایران به زیر آب خواهد رفت و لاشه آن را باید در اعماق دریا بیابند درک می کنند.

وی با بیان اینکه تمامی تحرکات دشمن در دریا مورد رصد و شناسایی نیروی دریایی سپاه قرار دارد گفت: آمریکایی‌ها امروز در موضع انفعال قرار دارند و شناورهای سپاه کوچکترین تحرکات آنها را در معرض دید و تسلط خود دارند که این تنها بخشی از توانمندیهای ما می‌باشد.

دریادار فدوی با اشاره به توانمندیهای شناوری، موشکی، هوا دریا، تکاور و پهپادی نیروی دریایی سپاه گفت: آمریکا قابلیتهایی که آنان را به استیصال می‌کشاند را به خوبی می‌شناسد، اما زمانی مقیاس واقعی آن را درک می‌کند که جرات عملی کردن شعار حقارت بار گزینه‌های روی میز را به خود بدهد.

وی افزود:آمریکا با اطلاع از توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران استراتژی دریایی خود را به طور رسمی تغییر داد و اعلام کرد طی 20 سال آینده وارد هیچ جنگ زمینی نمی‌شود و جنگهای آینده آمریکا در ابعاد سایبری و دریایی شکل می‌گیرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها به خوبی دریافته اند در دریا هم بیش از سایر ابعاد از وضعیت اسفباری برخوردارند اظهار داشت:آمریکایی‌ ها در صورتی که دست به حماقت بزنند شاید قادر باشند خود را در پایگاههایی که در کشورهای اسلامی است پنهان کنند، اما در دریا نمی‌توانند خود را مخفی کنند.

وی افزود:در سراسر منطقه خاورمیانه، غرب اروپا، خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز آمریکاییها در معرض رصد ما قرار دارند و هیچ نقطه ‌ای وجود ندارد که آنها بتوانند خود را مخفی کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان خاطر نشان کرد: پاسدار انقلاب اسلامی به عنوان انسان خدا محوری که در مکتب انقلاب و تعالیم اسلام عزیز تربیت شده با احاطه به انواع توانمندی ها تا کنون در عرصه های مختلف از آزمونهای سخت و پیچیده سربلند بیرون آمده است و امروز نیز با اقتدار در سایه پیروی از ولایت اجازه نخواهد داد دشمنان کوچکترین خدشه ای را به ساحت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد سازند.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

پاسخ غیرقابل مهار به دشمن
شنبه 92/11/19 ساعت 9:16 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
بیانیه ستادکل نیروهای مسلح به مناسبت 22 بهمن:

هرگونه اقدام نظامی دشمن را با واکنشی قاطع، ویران‌گر و غیرقابل مهار پاسخ می‌دهیم

ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای تاکید کرد: به ملت ایران اطمینان می‌دهیم هرگونه گزینه سخت و اقدام نظامی علیه میهن اسلامی را با پاسخی قاطع، ویران‌گر و غیر قابل مهار در تمامی موقعیت‌های حضور دشمن، مواجه می‌سازد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران ستادکل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت سی‌و‌پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 22 بهمن را رزمایش وحدت و اقتدار ملی ایرانیان در برابر استکبار و دشمنان عزت، سربلندی و پیشرفت ایران اسلامی دانست.
 
در بخشی از بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح آمده است که انقلاب اسلامی با پیروزی معجزه‌گون خود در 22 بهمن‌ماه سال 1357 بساط نظا ستمشاهی را در هم پیچید و با گشودن فضایی سرشار از امید و نشاط در بین ملت‌ها و جوامع دیگر، گفتمان انقلاب اسلامی را بمثابه حقیقتی انکارناپذیر و منشوری نجات بخش فراتر از جغرافیای جمهوری اسلامی ایران در معرض آحاد بشریت قرار داد.
 
این بیانیه افزوده است: مطالعه و تحلیل واقع‌بینانه و منصفانه انقلاب اسلامی و پیامدهای داخلی، منطقه‌ای و جهانی آن نشان می‌دهد در حالی وارد سی‌وششمین سال پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌شویم که وعده‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بطور تدریجی در حال تحقق است که معنادار‌ترین آن را می‌توان در موقعیت امروز ملت ایران در صحنه بین‌الملل و نیز شکل‌گیری امواج بیداری اسلامی، نهضت فراگیر استکبار‌ستیزی و گرایش سایر ملل به دین و معنویت در اقصی نقاط عالم و حتی در قلمرو قدرت‌های سلطه‌گر مشاهده کرد.
 
در ادامه این بیانیه با اشاره به دشمنی مستمر نظام سلطه و استکبار و در رأس آن شیطان بزرگ و آمریکای جنایتکار و دغل باز علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران طی 35 سال گذشته آمده است که تردیدی نیست که رمز موفقیت ملت ایران در برابر دشمنان و تداوم حرکت سرافرازانه و افتخارآمیز انقلاب اسلامی و عبور پیروزمندانه از چالش و مشکلات گوناگون بویژه سناریوهای خصومت‌ورزی و کینه‌توزی استکبار جهانی و شبکه صهیونیسم بین‌الملل، هوشمندی و بصیرت ملت ایران و تمسک آنان به ولایت مطلقه فقیه و اطاعت از منویات و هشدارهای رهبری معظم انقلاب و فصل‌الخطاب دانستن موضع و کلام امام و رهبری در جامعه بوده است.
 
این بیانیه دستاوردهای شگفتی‌ساز ملت ایران در راستای پیشرفت و دست‌یابی به جایگاه ممتاز منطقه‌ای و جهانی در عرصه‌های مختلف- بویژه در حوزه دفاعی و نظامی- را مرهون نقشه راه هوشمندانه و ژرف‌نگری نظام و مقاومت و پایداری برابر جبهه معاندین انقلاب قلمداد و تصریح‌کرده است که راهبرد مقاومت ملی و اتکاء به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و همت برای استحکام ساخت درونی کشور بیش از هر مقطع تاریخی دیگر شکست قطعی سناریوهای تهدید، تحریم، ترور، تزویر و تفرقه افکنی دشمن علیه میهن اسلامی را رقم زده است و ملت ایران مصمم‌تر از همیشه در سایه مجاهدت‌های علمی فرزندان و نخبگان جوان خود، با فتح قله‌های رفیع علم و فن‌آوری و بارور ساختن روحیه خودباوری و اعتماد به نفس، موجبات عصبانیت دشمنان قسم‌خورده و اعتراف آنان به پذیرش حقوق مسلّم کشور در بهره‌مندی از فن آوری‌های فرا استراتژیک را فراهم آورده‌است.
 
فروپاشی نظام تک قطبی و فرجام عصر برتری آمریکا در حال تحقق است
 
در ادامه این بیانیه، فروپاشی نظام تک قطبی و فرجام عصر برتری آمریکا و قدرت‌های زیاده‌خواه و مستکبر و تسریع روند چندجانبه‌گرایی منطقه‌ای و جهانی در نظام بین‌الملل را آمال و آروزهای در حال تحقق ملت‌های حق‌طلب و آزادی‌خواه معرفی کرده و افزوده است که شبکه قدرت‌های سلطه‌گر و زورگو این واقعیت را پذیرفته‌اند که از طریق عربده‌کشی و مشی ظالمانه و جنگ‌طلبانه دیگر راه به جایی نخواهد برد و بایستی با تعظیم به اراده ملت‌ها حقوق آنان را مسلّم و محترم برشمارند.
 
این بیانیه با اشاره به اهمیت و حساسیت مذاکرات هسته‌ای جاری بین ایران و 1+5 و ضرورت بی‌توجهی به عملیات روانی و هجمه‌های رسانه‌های امپریالیستی و صهیونیستی علیه ملت ایران و ادامه سناریو تهدید توسط حاکمان بی خرد کاخ سفید با توسل به ادعای زنگ زده "روی میز بودن" گزینه نظامی، تصریح‌کرده است که ملت ایران با هوشیاری و درایت بی نظیر خود بر اهداف پیدا و پنهان دشمنان انقلاب و نظام، اشراف عمیق داشته و در عرصه پرونده هسته‌ای نیز موضوع اصلی را فراتر از آن در تقابل ماهیت نظام استکباری با هویت انقلاب اسلامی می‌داند که به دلیل عدم تجانس با یکدیگر عاملی برای هر نوع بهانه‌جویی و کارشکنی از سوی آمریکایی‌ها خواهد بود!
 
این بیانیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی قدرت بازدارندگی و آمادگی‌های همه جانبه دفاعی خود را پشتوانه‌ای بسیار قوی و سرنوشت‌ساز برای دیپلماسی هوشمندانه و انقلابی در روند مذاکرات هسته‌ای با جبهه بهانه جویان و زورگویان در 1+5 قرار داده است و به ملت ایران اطمینان می‌دهد هرگونه گزینه سخت و اقدام نظامی علیه میهن اسلامی را با پاسخی قاطع، ویران‌گر و غیر قابل مهار در تمامی موقعیت‌های حضور دشمن، مواجه می‌سازد.
 
در پایان این بیانیه با تبریک فرا رسیدن سی‌وپنجمین بهار عزت و آزادی به ملت ایران و اعلام بیعت مجدد نیروهای مسلح با ولی فقیه زمان و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای عزیز ( مدظله‌العالی)و تجدید میثاق آنان با آرمان‌های بلند امام راحل (ره) و شهیدان گرانقدر و تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نیز دعوت از اقشار و آحاد ملت شریف ایران برای حضور پر شور و گسترده در راهپیمایی سراسری یوم‌الله 22 بهمن ماه 1392 آمده است که ملت ایران در 22 بهمن‌ماه، جای جای میهن اسلامی را صحنه‌ رزمایش وحدت و اقتدار ملی و نماد عزم و اراده پایان‌ناپذیر و مصمم خود در برابر جبهه معاندین نظام و شبکه زورگویان جنگ‌طلب و متعرضین به حقوق و کرامت ایرانیان قرار داده و جهانیان را محو تماشای عظمت و اقتدار خیره کننده خود در عبور از شرایط خطیر کنونی و پیچ‌ تاریخی مهم و سرنوشت‌ساز خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

نصب موشک کوثر
شنبه 92/11/19 ساعت 6:38 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

نصب موشک کوثر بر روی پهپاد کرار

موشک «کوثر» می‌تواند در 3 وضعیت ساحل به دریا، دریا به دریا و هوا به دریا اهداف خود را مورد اصابت قرار دهد و با اصابت آن به رزمناوهاى کوچک و متوسط، این شناورها غرق می‌شوند.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، جمهوری اسلامی ایران در طول سالهای اخیر با سرمایه‌گذاری مناسب در حوزه طراحی و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین توانسته است خود را به عنوان قدرت برتر منطقه در این حوزه معرفی کند؛ حوزه‌ای که امروز در ارتش های مدرن و پیشرفته جهان یکی از ستون های مهم رزمی به شمار می‌رود.

اگرچه در آخرین سالهای جنگ تحمیلی نیز رزمندگان اسلام توانسته بودند از برخی هواپیماهای بدون سرنشین خود برای شناسایی مواضع دشمن استفاده کنند، اما امروز این پهپادها می توانند با مداوت پروازی بالا، برد بلند و استفاده از مهمات و سامانه های موشکی مخصوص خود، نیازهای بیشتری را در نیروهای مسلح برطرف سازند.

اینها در حالیست که عرصه پهپادی یکی از حوزه‌هایی است که می‌توان گفت ما در طول سال‌های پس از انقلاب به صورت کامل در آن تحریم بودیم.

هواپیمای بدون سرنشین «کرار» که در تابستان 1389 رونمایی شد، اولین پهپاد ایرانی است که مأموریت آفندی در طراحی آن لحاظ شد. صنعت دفاعی کشور از چندین سال پیش و پس از رسیدن بلوغ طراحی در پهپادهای کوچک و متوسط شناسایی اقدام به طراحی و ساخت بدون سرنشین های بزرگتر، دوربردتر و با قابلیت های جدید کردند.

پهپاد رزمی کرار

کرار یکی از این پهپادها است که در نمونه های مختلفی طراحی گردیده. از هدف پرنده سریع (برای آزمایش سامانه های موشکی) گرفته تا اجرای عملیات ضربتی در عمق خاک دشمن در زمره مأموریت های این گونه های مختلف است.

مشخصات اعلام شده این پرنده شامل برد 1000 کیلومتر، سرعت حدود 900 کیلومتر بر ساعت، محموله قابل حمل حدود 500 کیلوگرم و سقف پرواز حدود 25هزار تا 40هزار پا(7500 تا 12000 متر) در نمونه های مختلف است.

روش بکارگیری این نمونه از «کرار» به صورت پرتاب از روی پرتابگر با یک پیشران راکتی است که پس از اتمام انرژی آن رها شده و موتور جت خود پرنده روشن می شود.

به گزارش فارس، بنا بر اطلاعات به دست آمده، علاوه بر بمبهای 250 و 500پوندی نصب شده برروی این پهپاد رزمی، «کرار» به موشک کروز دریایی «کوثر» نیز مجهز است که این موشک می‌تواند اهداف سطحی متخاصم را در پهنه دریاها مورد هدف قرار دهد.

موشک کوثر در رژه نیروهای مسلح

موشک «کوثر» با تجهیز به سیستم کنترل از راه دور و استفاده از سیستم جستجوگر در جنگهای الکترونیکی، علاوه بر توانایی دفاع از خطوط ساحلی و جزایر می‌تواند با هرگونه تهاجمی خارج از منطقه مقابله کند.

این موشک می‌تواند در 3 وضعیت ساحل به دریا، دریا به دریا و هوا به دریا اهداف خود را مورد اصابت قرار دهد و با اصابت آن به رزمناوهاى کوچک و متوسط، این شناورها غرق می‌شوند.

با به کارگیری سامانه‌های موشکی و رزمی جدید در حوزه‌های هوایی و دریایی، به نظر می‌رسد خلیج فارس و تنگه هرمز هر روز برای شناورهای متخاصم امریکایی ناامن‌تر خواهد شد.

منبع: مشرق نیوز



<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 149
بازدید دیروز: 326
کل بازدیدها: 1327212