سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
سپاه انتقام گرفت
پنج شنبه 92/11/3 ساعت 3:40 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

سپاه انتقام 5 پاسدار شهید را گرفت

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا با یادآوری حادثه بانه و شهادت 5 تن از پاسداران در درگیری با ضدانقلاب،گفت: ما بعد از آن قضیه پاسخ کوبنده‌ای به آنها دادیم به نحوی که تاوان شهادت پاسداران را از این اجیرشده‌های استکبار گرفتیم.

به گزارش مشرق به نقل از فارس،  سردار محمدتقی اصانلو اظهار داشت: وضعیت امنیت در منطقه شمالغرب قابل قبول است به نحوی که از شهریور سال 90 تاکنون یک مورد امنیتی نداشته‌ایم.

وی دلیل این مسئله را حضور و مشارکت مردم در تمامی صحنه‌های مختلف دانست و گفت: مردم از مولفه‌های تاثیرگذار در برقراری و حفظ امنیت پایدار هستند که خوشبختانه مردم این مناطق به دلیل اینکه نظام را از عمق دل دوست دارند، اجازه ورود و دخالت به ضدانقلاب را نخواهند داد.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا شمالغرب خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح در این منطقه ید واحدی هستند که هر گونه تهدید ضدانقلاب را با پاسخی دندان‌شکن جواب می‌دهند و این همان چیزی است که جرأت ایجاد ناامنی در استان‌های آذربایجان غربی و کردستان را از ضدانقلاب گرفته است.

وی با یادآوری حادثه شهرستان بانه و شهادت 5 تن از پاسداران این شهرستان در درگیری با ضدانقلاب، گفت: ما بلافاصله بعد از آن قضیه پاسخ کوبنده‌ای به آنها دادیم به نحوی که تاوان شهادت پاسداران را از این اجیرشده‌های استکبار گرفتیم.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا افزود: مردم استان‌های کردستان و آذربایجان غربی به نحوی عمل می‌کنند که ضدانقلاب جرأت تردد به روستاهای مرزی به خود نمی‌دهد چرا که می‌داند مردم با آنها مقابله خواهند کرد.

سردار اصانلو در پاسخ به این سوال که سپاه با گروه‌های تکفیری که قصد ایجاد اخلال در منطقه را داشته باشند چگونه برخورد می‌کند؟، گفت: مقابله با این گروه‌ها نیازی به دخالت سپاه ندارد چرا که آنها در حدی نیستند که سپاه با آنها درگیر شود.

وی این گروه‌ها را ساخته دست استکبار خواند و گفت: هر گروهی که از بین می‌رود، آنها گروه دیگری را علیه نظام اسلامی ما علم کرده و در این مسیر سرمایه‌گذاری می‌کنند تا به خواسته‌هایشان در زمینه ضربه به نظام اسلامی برسند.

سردار اصانلو گفت: این گروه‌ها هم به روش خودشان پاسخ می‌گیرند، 5 هزار روحانی اهل سنت کردستان و آذربایجان غربی مصمم در برخورد با این گروه‌ها هستند و قطعا علمای دین جواب اقدامات این گروه‌های تکفیری را خواهند داد.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

تمایز قدرت نظامی ایران از سایرین
پنج شنبه 92/11/3 ساعت 3:34 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر خرم طوسی:

قدرت ایمان، نیروهای مسلح ایران را از سایر نیروها درجهان متمایز می‌کند

جانشین رئیس ستاد ارتش گفت: آنچه نیروهای مسلح را از دیگر نیروهای مسلح در دنیا جدا می کند، قدرت ایمان است که دشمن ما ندارد.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، "امیر سرتیپ رضاخرم طوسی" جانشین رئیس ستاد ارتش در  سلسله «نشست های تخصصی مفهوم شناسی معنویت» همایش تعالی معنوی نیروهای مسلح، افزود: معنویت از جنس کیفیت است و نه کمیت.بنابراین تعریف در این زمینه ضمن جامع،کامل و عمیق بودن باید منبعث از منابع دینی باشد.
 
وی با اشاره به نقش الگوها درترویج معنویت گفت: اگر چه رسیدن به تعاریف در این زمینه مهم است، اما مصادیق معنویت که جلوه تام و تمام آن در پیامبر اعظم متبلور است،ما را در رسیدن به این مقصود یاری می رساند.
 
امیر سرتیپ دوم رشید زاده، معاون پژوهش نزاجا هم در ادامه این نشست با بیان اینکه گام اول در شناخت معنویت مفهوم شناسی است، گفت: نیروهای مسلح ماهیت و فرهنگ خاصی دارد و درموضوع تعالی معنوی باید اجزای مختلف آن را مورد توجه قرار دهیم. در این صورت است که ما به درک عمیق تر از این مفهوم می رسیم.
 
رشید زاده با اشاره به معنویت های کاذب در دنیای معاصر، اظهار داشت: تلاش این همایش باید معطوف به تعالی معنوی در سازمان ها و روش های رسیدن به آن باشد.لذا برای رسیدن به این مقصود ابتدا باید با تقسیم بندی این مفهوم، اقدام کرد تا وضع موجود را درک کنیم و در ادامه به سمت وضع مطلوب حرکت کنیم.
 
وی همچنین به تعاریف امام خمینی(ره)  و مقام معظم رهبری ازمقوله معنویت، اشاره و اظهار داشت: ما باید فرمایش های حضرت امام و مقام معظم رهبری را در زمینه تعریف مفاهیم این همایش، مورد توجه قرار دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

ورژن دوم بازی رایانها ی خلیج عدن
پنج شنبه 92/11/3 ساعت 12:24 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
حجت‌الاسلام و المسلمین واحدی در جمع خبرنگاران تشریح کرد

رونمایی از ورژن دوم بازی رایانه‌ای خلیج‌عدن در دهه فجر/اقدامات فرهنگی ارتش در حوزه دفاع مقدس

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش با اشاره به برگزاری برنامه تجلیل از اسطوره‌های دفاع مقدس، کنگره‌های استانی شهدای ارتش، انتشار کتاب‌های دفاع مقدس در موضوعات مختلف و فعالیت در حوزه فیلم و سریال و حوزه سایبری گفت: ورژن دوم بازی رایانه‌ای خلیج عدن به عنوان پرفروش‌ترین بازی رایانه‌ای بوده است دردهه فجر رونمایی خواهد شد.

 

 

 

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدرضا واحدی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در حاشیه سیزدهمین جلسه هم‌اندیشی پیشکسوتان دفاع مقدس ویژه بزرگداشت فجرآفرینان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تلاش کرده‌ایم تا در جهت حفظ دستاوردها و بیان تاریخ دفاع مقدس برنامه‌های گسترده‌ای را برگزار کنیم که این جلسات هم‌اندیشی پیشکسوتان دفاع مقدس که با قوت ادامه یافته از جمله آن برنامه‌ها بوده است.

 

وی افزود: متاسفانه بسیاری از نسل جوان ما از تاریخ دفاع مقدس خبر ندارند که پدران و مادران آنها چه حماسه‌های باشکوهی را برای این کشور رقم زدند و با یک حالت تعجب و ناباوری به این حماسه‌ها می‌نگرند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین واحدی تصریح کرد: باید با یک احساس تکلیف این گنجینه کشف نشده را مورد بررسی قرار داد و یکی از کارهای خوب سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزاری همین جلسات هم‌اندیشی پیشکسوتان دفاع مقدس بوده که از درخشان‌ترین برنامه‌ها است.

 

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های تجلیل از اسطوره‌های دفاع مقدس گفت: ما متاسفانه معمولا عادت داریم که وقتی افراد می‌میرند برای آنها یادبود می‌گیریم اما ما برنامه تجلیل از اسطوره‌های دفاع مقدس را به خصوص در ارتش در دوران حیاتشان برگزار می‌کنیم تا این اسطوره‌ها مانند امیر خلبان براتپور قهرمان و لیدر عملیات h3     و امیر آذرفر و سایر امرای دوران دفاع مقدس تا جوانان این رستم‌های واقعی را ببینند.

 

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش با اشاره به برگزاری کنگره‌های استانی شهدای ارتش گفت: وقتی برای 500 الی 700 شهید ارتش در یک استان کنگره برگزار می‌شود نزدیک به 20 روز فضای آن استان به یاد شهدا عطراگین است و همه ادارات و مردم به یاد شهدا هستند لذا مقام معظم رهبری نیز فرمودند زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین واحدی با اشاره به انتشار کتاب‌های دفاع مقدس گفت: تاریخ شفاهی، تبدیل خاطرات دفاع مقدس رمان، و مستندنویسی عملیات دفاع مقدس و جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس درمرکز اسناد تحقیقات ارتش که یکی از پر افتخارترین مراکز تحقیقی بوده از جمله موضوعات این کتاب‌هاست.

 

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش با بیان اینکه در حوزه فیلم و سریال نیز کارهای بسیار خوبی در ارتش صورت گرفته اظهار داشت: یکی از بهترین این کارها سریال شوق پرواز بود که به عنوان یکی از افتخارات ارتش به عنوانسریال برتر در طول 10 سال از نظر مخاطبین و مردم شناخته شده است.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی ارتش در حوزه سایبری گفت: بازی رایانه‌ای خلیج‌عدن به عنوان پرفروش‌ترین بازی رایانه‌ای شناخته شده و مدال‌ها و لوح‌های فراوانی را کسب کرده است.

 

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش خاطرنشان کرد: ورژن دوم بازی یارانه‌ای خلیج‌عدن نیز در دهه فجر رونمایی خواهد شد که جزئیات آن هفته آینده اعلام می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: بازی رایانه ای

ناوگروه ارتش در افریقا
چهارشنبه 92/11/2 ساعت 1:11 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

ناوگروه ارتش در آفریقای جنوبی پهلو می‌گیرد/ ورود به «اطلس جنوبی» در اولین گام

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه اعزامی نداجا به اقیانوس اطلس، در آفریقای جنوبی پهلو می‌گیرد.

 

خبرگزاری فارس: ناوگروه ارتش در آفریقای جنوبی پهلو می‌گیرد/ ورود به «اطلس جنوبی» در اولین گام

گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس- روز گذشته بنا بر اعلام نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ناوگروه بیست و نهم ارتش متشکل از ناو لجستیک خارک و ناوشکن جمهوری اسلامی سبلان برای نخستین بار به مقصد اقیانوس اطلس اعزام شدند.

در همین راستا امیر دریادار دوم سیاوش جره معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، به جزئیات بیشتری از این سفر اشاره کرده است.

معاون عملیات نداجا با بیان اینکه 2 فروند بالگرد نیز در این ناوگروه حضور دارند، اظهار داشت: ناوگروه بیست و نهم علاوه بر ماموریت گشت اطلاعاتی و عملیاتی خود، تعدادی از دانشجویان دانشگاه امام خمینی (ره) نوشهر را نیز به عنوان سفر کارورزی به همراه خود دارد.

امیر دریادار دوم سیاوش جره معاون عملیات نیروی دریایی ارتش

دریادار جره ادامه داد: طبق مسیری که برای این ناوگروه پیش بینی شده، ناوهای ما از غرب اقیانوس هند یعنی سواحل شرقی آفریقا حرکت کرده و سپس تا دماغه جنوبی قاره آفریقا (Cape Of Good Hope) رفته و وارد اقیانوس اطلس جنوبی می‌شوند.

معاون عملیاتی نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: ناوگروه بیست و نهم در این ماموریت در کشور آفریقای جنوبی پهلو خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: البته ما پیش از این برنامه داشتیم که سواحل غربی آفریقا را طی کنیم که این کار در برنامه‌های آتی صورت می‌گیرد اما در مرحله اول، ناوهای ما تا دماغه امید نیک (Cape Of Good Hope) رفته و وارد اطلس جنوبی می‌شوند.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: نیروی دریائی

آدمک سنسوردار ایرانی
سه شنبه 92/11/1 ساعت 10:53 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

پرتاب آدمک سنسوردار ایرانی به فضا

با دو پرتاب موفقیت آمیز کاوشگر حامل میمون این بار رئیس پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی پژوهشگاه هوافضا از آغاز طراحی و ساخت نسل جدید کاوشگرها خبر داد که این کاوشگر در ابعاد کوچکتر کپسول زیستی است که قرار است فضانورد به فضا ارسال کند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، به دنبال موفقیت کاوشگر "پیشگام" در ارسال اولین میمون فضایی ایران به فضا در بهمن‌ماه 1391 و در راستای تحقق بخشی از برنامه اعزام انسان به فضا، پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی پژوهشگاه هوافضا آماده‌سازی کپسول فضایی دیگری را برای ارسال دومین میمون فضایی ایران به فضا، در دستور کار قرار دارد.

این محموله‌ سرنشین‌دار که "کاوشگر پژوهش" نام گرفت پس از بهبود و توسعه زیرسامانه‌های کاوشگر پیشین و افزایش قابلیت اطمینان آن، برای پرتاب با یک حامل سوخت مایع در مورخ شنبه 23 آذرماه 1392 آماده شد.

طبق برنامه‌ریزی‌ها این کاوشگر در پایگاه پرتاب‌های فضایی ایران واقع در سمنان، روی سکوی پرتاب مستقر و دومین میمون فضایی ایران را به فضای زیرمداری ارسال شد و پس از مدت زمان حدود 15 دقیقه سالم به زمین گشت.

این محققان در مطالعات اخبر خود درصدد تولید نسل جدیدی از کاوشگرها هستند تا به هدف تولید کپسول زیستی برای حمل فضانورد نزدیکتر شوند.

جزئیات نسل جدید کاوشگرها

دکتر محمد ابراهیمی- رئیس پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی پژوهشگاه هوافضا درگفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به زمینه‌های تحقیقاتی این پژوهشکده، افزود: پروژه‌های زیر ساختی در حوزه زیست فضایی، ایجاد امکانات، شناخت فعالیت‌های آموزشی فضانوردان و  طراحی سامانه‌های فضانوردی از جمله زمینه‌های تحقیقاتی پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی است که در دست پیگیری قرار دارد.

رئیس پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی پژوهشگاه هوافضا با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز کاوشگر "پژوهش" اظهار داشت: پس از این موفقیت برنامه ریزی برای کاوشگر بعدی که نسل جدیدی از کاوشگرها است در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه در تکمیل مطالعات کاوشگرها به دنبال کاوشگرهای با توانایی حمل فضانورد به فضا را هستیم، خاطر نشان کرد: دراین راستا در آخرین مطالعات خود، طراحی و ساخت نمونه اولیه از کپسول زیستی که قرار است فضانورد به فضا ارسال شود، در ابعاد و اندازه‌های کوچکتر مورد طراحی و آزمایش قرار خواهد گرفت.

تعیین نمونه زیستی ارسالی به فضا

براهیمی با تاکید بر اینکه در خصوص انتخاب نمونه‌های زیستی این کپسول زیستی تصمیمی گرفته نشده است، ادامه داد: اینکه آیا حیوانات به ویژه حیوانات پیچیده در آن باشند یا خیر تصمیمی گرفته نشده است ولی به احتمال زیاد آدمک انسان مجهز به سنسورهای مختلف انتخاب خواهد شد.

وی در عین حال یادآور شد: از سوی دیگر ممکن است برخی موجودات زنده که به احتمال زیاد سلول‌ها و موجودات کوچک باشند نیز در نسل جدید کاوشگرها مورد آزمایش قرار گیرند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه در این مطالعات درصدد اجرای تجربیات علمی هستیم، اضافه کرد: هنوز تصمیمی در زمینه موجوداتی شبیه میمون نگرفتیم و بعید است که از این نوع حیوانات در این آزمایش‌ها استفاده شود.

فاز تحقیقاتی

رئیس پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی پژوهشگاه هوافضا در خصوص پیشرفت این پروژه به مهر گفت: این پروژه تحقیقاتی به تازگی آغاز شده است و در فاز طراحی مفهومی قرار دارد.

مشرق نیوز



برچسب‌ها: هوافضا

نماد دفاعی متقارن
سه شنبه 92/11/1 ساعت 1:13 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
دریادار فدوی:

نیروی دریایی سپاه، نماد "دفاعی متقارن" با بهره‌گیری از راهبرد "نبرد نامتقارن" در حوزه دریا است

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به نقش نیروی دریایی سپاه در شکل گیری قدرت بازدارندگی، بر آمادگی کامل این نیرو برای انجام مأموریت های مختلف دفاعی اشاره کرد و گفت: نیروی دریایی سپاه، نماد «دفاعی متقارن»، با بهره‌گیری از راهبرد «نبرد نامتقارن» در حوزه دریا است.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار دریادار علی فدوی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم تجلیل از ایثارگران و بازنشستگان سپاه در استان هرمزگان با تجلیل از سال‌ها مجاهدت خالصانه و مستمر بازنشستگان و ایثارگران در حفظ و پیشبرد انقلاب، گفت: بازنشستگی در سپاه مفهوم و معنایی متمایز با مفهوم رایج آن در سایر سازمان ها دارد و رسالت پاسداری در هیچ مقطعی بازنشستگی ندارد.
 
وی تأکید کرد: علاوه بر استمرار حضور پرخیر و برکت بازنشستگان سپاه در صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی، کوله بار نظر، اندیشه و تجربه این قشر، به عنوان بالاترین سرمایه در راستای مأموریت سپاه مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
 
فدوی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی امانتی است الهی که از دل سال‌ها مجاهدت برآمده و خون‌های پاکی برای به بار نشستن آن نثار شده است که باید در ابعاد گوناگون از آن صیانت و حفاظت شود.
 
وی با اشاره به این آیه شریفه «من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا»، افزود: سپاه به عنوان مجموعه‌ای شکل گرفته از بهترین فرزندان این ملت، انجام رسالت پاسداری خود را تحت هیچ شرایطی معطل پسوندها و مقید به پیشوندها نکرده و نخواهد کرد و لذا برای یک پاسدار چه آنکه اصطلاح شاغل یا «پیوسته» را دارد و چه او که بازنشسته و یا «وابسته» به این مجموعه خوانده می شود، استمرار این رسالت تا لحظه مرگ یا شهادت یک عهد ناگسستنی است.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه به پیشرفت‌ها و توانمندی‌های دفاعی اشاره کرد و گفت: به همت فرزندان ملت در بخش‌های دفاعی شاهد حدی از جهش و تکامل هستیم که اگر در ابعاد دیگر نیز این جهش و تکامل اتفاق بیفتد، حنای تهدید و تحریم هیچ رنگی نخواهد داشت.
 
وی با اشاره به تاریخ اسلام و دوران هشت سال دفاع مقدس، افزود: خداوند متعال وعده کرده است که اگر در مسیر رضایت و یاری او ثابت قدم باشیم، پیروزی بر دشمن ولو دشمنی با تعدد نفرات و کثرت ادوات امری ممکن و عینی خواهد بود چنانچه در دفاع مقدس این وعده خدا به عینه محقق شد.
 
فدوی با اشاره به نقش نیروی دریایی سپاه در شکل گیری قدرت بازدارندگی، بر آمادگی کامل این نیرو برای انجام مأموریت های مختلف دفاعی اشاره کرد و گفت: نیروی دریایی سپاه، نماد «دفاعی متقارن»، با بهره‌گیری از راهبرد «نبرد نامتقارن» در حوزه دریا است.
 
وی افزود: ما در یک میدان و رویارویی کاملا عملیاتی و در حالیکه نقطه مقابل این رویارویی، مدعی نماد قدرت دریایی جهان قرار داشت، در یک تقابل ناهمگون به لحاظ ادوات و ابزار، با اجرای اصل مقابله به مثل، دشمن را از خسارت‌ها و آسیب‌هایی که به ما وارد ساخت، کاملا پشیمان کردیم.
 
فدوی گفت: در این راهبرد ثابت کردیم که در حالت ناهمگون و نامتقارن هم می توان ضربه ای به دشمن متجاوز و زورگو زد که بسیار فراتر از تصورات و محاسبات او باشد.
 
وی افزود: بر پایه این راهبرد و در یک فضای کاملا عملیاتی و واقعی ثابت کردیم که دشمن در صورتی که در حوزه نظامی دست از پا خطا کند از جایی که تصور نمی کند، ضربه ای مهلک‌تر و آسیبی دردناکتر از آن چه برای مواجهه با ما تدارک ببیند، دریافت خواهد کرد.
 
فدوی در ادامه اظهار داشت: ما در شرایطی این درس را به صورت عملی به دشمن دادیم که ادوات و امکانات ما در شرایط دوران دفاع مقدس در پایین ترین سطح کمی و کیفی قرار داشت.
 
وی افزود: اما امروز وضعیت بسیار متفاوت تر از گذشته است و ما در لایه‌ها و بخش‌های مختلف دفاعی در سایه تلاش‌های بومی و داخلی، به امکانات و ابزارهای پیشرفته و خوبی برای دفاع از خود دست پیدا کرده ایم و این امکان در اختیار نیروهایی مؤمن و فداکار و شهادت طلبی قرار گرفته است که برای دفاع از حریم خود آماده هرگونه فداکاری هستند.
 
فدوی در ادامه از فراهم شدن امکان بهره‌مندی بازنشستگان نیروی دریایی سپاه از تسهیلات دوره‌های بصیرتی مشهد مقدس به همراه خانواده‌هایشان خبر داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: نیروی دریائی

مأموریت بین المللی
سه شنبه 92/11/1 ساعت 12:47 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
با هدف ابراز پیام صلح و دوستی به کشورهای دنیا صورت گرفت

اعزام بیست و نهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش به مأموریت بین‌المللی

بیست و نهمین ناوگروه اطلاعاتی، رزمی و آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از بندرعباس عازم مأموریت بین‌المللی شد.

به گزارش گروه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، بیست و نهمین ناوگروه اطلاعاتی، رزمی و آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از بندرعباس عازم مأموریت بین المللی شد.

ناو بالگردبر و لجستیکی خارک و ناوشکن رزمی سبلان در سه ماه پیش رو 25 هزار کیلومتر دریایی را تا اقیانوس اطلس می پیمایند.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم اعزام این ناوگروه گفت: در ناوگروه اطلاعاتی رزمی و آموزشی بیست و نهم علاوه بر وظیفه تأمین امنیت خطوط کشتیرانی ایران در آبهای آزاد، کارکنان جدید هم آموزش های لازم را فرا می گیرند.
 
امیر دریادار سیاری افزود: اهمیت بخشی به آموزش عملی به دانشجویان از ویژگی های ناوگروه 29 است.
 
وی گفت: در این ناوگروه 30 نفر از دانشجویان سال آخر علوم دریایی حضرت امام خمینی ( ره ) نوشهر دوره کارورزی را می گذرانند.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران از مهمترین کشورهای دنیاست که امنیت کشتی های عبوری از خلیج عدن و تنگه باب المندب را بر عهده دارد.
 
امیر دریادار سیاری گفت: پس از رواج دزدی دریایی در این مناطق ، ایران از معدود کشورهایی است که همه کشتی های نفتکش و تجاری را به سلامت همراهی و به مقاصد مختلف رسانده است.
 
جانشین فرمانده کل ارتش هم در مراسم بدرقه ناوگروه بیست و نهم در بندرعباس گفت: پیمایش آب های آزاد با هدف ابراز پیام صلح و دوستی به کشورهای دنیا و نشان دادن اقتدار دفاعی ایران در دریا در نیروی دریایی طرح ریزی و عملیاتی شد.
 
امیر موسوی افزود: امروز نیروی دریایی از مهمترین تأمین کنندگان منافع ملی در آب های دنیاست.
 
وی با اشاره به اینکه سفرهای دریانوردی آثار و پیامدهای مثبت وموثر زیادی رابه همراه دارد، اظهارداشت: توسعه دیپلماسی، به نمایش گذاشتن سیاست خارجی و سیاست های جمهوری اسلامی ایران و ایجاد تعامل دوجانبه با کشورهای دنیا از اهداف این ناوگروه هاست.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: نیروی دریائی

ساحل به دریا
سه شنبه 92/11/1 ساعت 1:18 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

تمجید فدوی از موشکهای ساحل به دریای سپاه

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: توان موشکی ساحل به دریا یکی از مؤلفه‌های توانمندی و توان بازدارندگی ما در حوزه دفاعی و امنیتی است.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه درجریان بازدید و تقدیر از تلاش‌های مجاهدانه و مخلصانه رزمندگان، فرماندهان، کارشناسان و مدیران مجموعه موشکی عاصف بر لزوم حفظ و تقویت توان و آمادگی برای انجام مأموریت ها و راهبردهای امنیتی و دفاعی نظام مقدس اسلامی تأکید کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه طی سخنانی در جمع فرماندهان و رزمندگان گروه موشکی عاصف خاطرنشان کرد: مشکل ما با استکبار جهانی و در صدر آن با نظام سیاسی حاکم بر آمریکا، مشکل سیاسی و اقتصادی نیست بلکه اصل دعوای ما به ماهیت حق و باطلی این دو جریان برمی گردد.

وی افزود: باطل، حق را بر نمی تابد و حق نیز تا زمانی از ماهیت حقانیت برخوردار است نمی تواند با باطل کنار بیاید.

فدوی گفت: آمریکایی‌ها طی سال‌های اخیر چندین جنگ منطقه ای‌را به راه انداخته‌اند تا از نتایج و پیروزی حاصل از آن برای شروع یک جنگ نظامی علیه ما استفاده کنند اما پیامد این جنگ‌ها چیزی جز ناکامی برای آنان و تقویت توان بازدارندگی برای ما به همراه نداشته است.

وی با اشاره به نقش نیروی دریایی سپاه در ایجاد قدرت بازدارندگی، برخی از مؤلفه‌های توانمندی این نیرو را برشمرد و افزود: توان موشکی ساحل به دریا یکی از مؤلفه‌های توانمندی و توان بازدارندگی ما در حوزه دفاعی و امنیتی است.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: موشک

<   <<   6      
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 71
بازدید دیروز: 326
کل بازدیدها: 1327134