سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
نتیجه عکس
دوشنبه 91/8/8 ساعت 6:17 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
شبکه الجزیره انگلیسی گزارش داد
تحریم‌های ضدمردمی نتیجه عکس می‌دهد/ افزایش نفرت مردم ایران از آمریکا

فارس: شبکه الجزیره انگلیسی با اشاره به سیاست دولت آمریکا برای ایجاد نارضایتی عمومی در ایران از طریق تحریم تاکید کرد: این سیاست نتیجه عکس خواهد داد و باعث نفرت بیشتر ایرانی‌ها بلکه مردم منطقه از آمریکا خواهد شد.

خبرگزاری فارس: تحریم‌های ضدمردمی نتیجه عکس می‌دهد/ افزایش نفرت مردم ایران از آمریکا

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری الجزیره انگلیسی در گزارشی انتقادی از تحریم ها علیه ایران نوشت: باراک اوباما و میت رامنی دو رقیب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جریان مناظره خود درخصوص سیاست خارجی آمریکا متفق القول اظهار داشتند که تحریم های یکجانبه آمریکا و متحدانش علیه جمهوری اسلامی ایران باید همچنان ادامه یابد.

این گزارش افزود: ظاهرا هم رامنی و هم اوباما با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این زمینه هم نظرند که «ایران نباید اجازه یابد تا به توانمندی هسته ای دست یابد» و دستیابی به این توانمندی «خط قرمزی» است که به هیچ قیمتی نباید از آن عبور شود. اما تعریفی که مقامات آمریکایی و اسرائیلی از واژه «توانمندی» دارند، چندان مشخص نیست.

 

بر اساس گزارش الجزیره، سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا و اسرائیل همواره بر این نکته تاکید داشته اند که ایران هنوز چنین تصمیمی نگرفته است. البته روشن است که ایران به عنوان یکی از امضا کنندگان معاهده منع گسترش سلاح های اتمی (ان پی تی) که تمامی تاسیسات هسته ای خود را در معرض بازدید دائمی بازرسان آژانس بین المللی اتمی قرار داده، هر گاه بخواهد اقدام به ساخت بمب اتمی کند،  باید از ان پی تی خارج شود. فارغ از ابهام موجود در خط قرمز خیالی ای که غرب در برابر فعالیت های هسته ای ایران ترسیم کرده، آنچه بیش از همه در این زمینه حائز اهمیت است، فشاری است که مردم ایران از تحریم های غرب تحمل می کنند. واقعیت آن است که تحریم ها پتانسیل ایجاد یک فاجعه انسانی را در ایران افزایش داده است.

الجزیره تصریح کرد: عدم توجه غرب به مشکلات بوجود آمده ناشی از تحریم ها برای مردم ایران با شعارهای قبلی مقامات این کشورها همخوانی ندارد، زیرا زمانی که دولت اوباما و اتحادیه اروپا اعمال تحریم ها بر ایران را آغاز کردند، به جامعه بین المللی گفتند که تحریم ها هوشمندانه و هدفمند هستند. مقامات غربی به افکار عمومی وعده دادند که تحریم ها آسیبی به میلیون ها شهروند عادی ایرانی نخواهند رساند. اما حالا که تحریم ها به طور کامل به اجرا در آمده، مشاهده می شود که مردم عادی اصلی ترین قربانیان این تحریم ها هستند.

الجزیره افزود:به روشنی می توان دریافت که فشارهای وارده بر مردم کاملا عمدی هستند. آمریکا و اتحادیه اروپا برای در امان ماندن از انتقاداتی که در جریان تحریم همه جانبه عراق علیه آنها مطرح شد، این بار بانک مرکزی ایران  و سایر بانک هایی را که در انجام مبادلات تجاری با خارج در ارتباط بودند، مورد تحریم قرار داده اند. از آنجایی که این بانک ها مسیر انجام واردات کالا به ایران محسوب می شوند، اکنون واردات کالاهای اساسی به کشور، اگر نگوئیم غیر ممکن، اما بسیار سخت شده است، حتی کالاهایی که هیچ ارتباطی به فعالیت های نظامی، صنعت نفت و فعالیت های هسته ای ندارند. در واقع، این همان تحریمی است که در دهه 1990 علیه عراق اعمال شد، اما با پوششی بشر دوستانه تر.

بر اساس گزارش الجزیره انگلیسی، یکی از بخش هایی که تاثیر زیادی از تحریم ها پذیرفته، بخش واردات دارو است. هرچند بخش عمده ای از داروهای مورد نیاز بیماران در داخل ایران تولید می شود، اما برخی از داروها که تولید آنها به فن آوری بسیار پیشرفته ای نیاز دارد و برای بیماران مبتلا به بیماری های خطرناک مورد استفاده قرار می گیرند، از خارج وارد می شوند. در نتیجه باید سالیانه مقدار زیادی دارو وارد ایران شود تا بتواند پاسخگوی نیاز بیمارانی باشد که با بیماری هایی همچون امراض خونی، ایدز و غیره مواجه هستند. بر اساس برآوردهای انجام شده، در حال حاضر حدود 6 میلیون بیمار از تاثیرات تحریم ها علیه ایران در زمینه واردات و تولید دارو، رنج می برند.

الجزیره افزود:این مسئله صدای اعتراض بسیاری از متخصصان سلامت را در ایران بلند کرده است. انجمن حمایت از بیماران هموفیلی ایران اخیرا به فدراسیون جهانی هموفیلی اعلام کرده که زندگی ده ها هزار کودک ایرانی به دلیل عدم وجود داروهای مورد نیاز که به دلیل اعمال تحریم های غرب علیه ایران به وجود آمده، در خطر است. در نامه ای که این انجمن به فدراسیون جهانی هموفیلی ارسال کرده، با بیان اینکه این انجمن نهادی غیر سیاسی است که از 45 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده، تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران «غیر انسانی و غیر اخلاقی» توصیف شده و از سازمان های بین المللی تقاضای کمک شده است. بر اساس برخی از گزارش های ارسالی از داخل ایران، اعمال جراحی شماری از بیماران هموفیلی به دلیل عدم وجود دارو متوقف شده است.

این گزارش در ادامه تاکید کرد: افکار عمومی جامعه جهانی باید بداند که مسیری که دولت آمریکا و متحدانش در قبال مردم و دولت ایران در پیش گرفته اند تفاوت چندانی با تحریم های غرب علیه عراق در دهه 1990 ندارد. بر اساس برآوردهای یونیسف، تحریم ها علیه عراق موجب مرگ 500 هزار کودک عراقی شده است.

الجزیره انگلیسی در پایان تصریح کرد: هرچند ارائه توصیه های بشردوستانه و اخلاقی به دولت باراک اوباما بی فایده به نظر می رسد، اما با توجه به سابقه سیاه دخالت و دست اندازی دولت آمریکا در ایران، کاملا واضح است که تبعات چنین تحریم های کورکورانه ای نه تنها ملت ایران را در مقابل دولت این کشور قرار نخواهد داد، بلکه می تواند حس نفرت به آمریکا را در میان مردم این کشور که در یکی از حساس ترین نقاط جهان واقع شده اند، بیش از پیش تقویت کند و این احساسات را در بین سایر ملت های منطقه نیز تقویت نماید.

منبع: فارس نیوز

 



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

ترصد حاملات الطائرات
دوشنبه 91/8/1 ساعت 9:42 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
إیران ترصد حاملات الطائرات الأمیرکیة على مدار الساعة

أکد قائد سلاح البحر فی الجیش الإیرانی الأدمیرال حبیب الله سیاری أن القوات البحریة الإیرانیة ترصد بدقة وعلى مدار الساعة کل تحرکات حاملات الطائرات الأمیرکیة فی الخلیج الفارسی.
طهران (فارس) 22 أکتوبر 2012
وأکد الأدمیرال سیاری خلال إجتماعه مع قیادات سلاح البحر الإیرانی، حصول تطور استراتیجی هائل فی القوات البحریة الإیرانیة، مشیرا فی هذا الصدد الى أن البحریة الإیرانیة تقوم برصد ومراقبة حاملات الطائرات الأمیرکیة بالخلیج الفارسی.
وأضاف الأدمیرال سیاری، ان البحریة الإیرانیة تمکنت من تطویر قدراتها فی کافة المجالات وحققت إنجازات کبیرة وعلى سبیل المثال بإمکان هذه القوة رصد کل التحرکات لحاملات الطائرات الأمیرکیة فی المنطقة على مدار الساعة.
وأکد سیاری ضرورة مواصلة تطویر القدرات الإیرانیة فی سلاح البحر، معتبراً تدریب وتأهیل الکوادر فی القوة البحریة بشکل یتناسب مع حجم المؤامرات التی تحاک ضد البلاد بأنه من مستلزمات مواجهة الأعداء، وأکد إستعداد قواته التام فی التصدی للتهدیدات.
فارس نیوز


برچسب‌ها: العربیة

رتبه اول
دوشنبه 91/8/1 ساعت 9:35 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
مدیرکل دفتر امور میوه‌های وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با فارس خبر داد
ایران، رتبه اول تولید محصولات باغی منطقه/ برآورد صادرات 2.2 میلیارد دلاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور میوه‌های وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایران جایگاه نخست تولید محصولات باغی در خاورمیانه و آفریقا را دارد، گفت: صادرات محصولات باغی امسال بیش از 2 میلیارد و 172 میلیون دلار پیش‌بینی می‌شود.

خبرگزاری فارس: ایران، رتبه اول تولید محصولات باغی منطقه/ برآورد صادرات 2.2 میلیارد دلاری

رحمت‌الله پریچهر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای باغبانی کشور اظهار داشت: بخش باغبانی به دلیل تامین ارزش غذایی، ارز‌آوری بالا و خواهان زیادی که در بازارهای بین‌المللی دارد می‌تواند به عنوان راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، تلقی شود.

مدیر کل دفتر امور میوه‌های وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به اینکه میزان ارزآوری باغبانی کشور سالانه چقدراست؟ گفت: سال گذشته 2میلیاردو 172 میلیون دلار میزان صادرات محصولات باغی کشور بوده و امسال پیش‌بینی می‌شود از این رقم فراتر رود.

پریچهر گفت: ‌ایران جایگاه نخست تولید محصولات باغی در خاورمیانه و شمال آفریقا و جایگاه هشتم تا نهم را در دنیا دارد و در تولید 13 تا 14 محصول باغبانی رتبه‌های اول تا دهم دنیا را تصاحب کرده است.

پریچهر در خصوص پیش‌بینی میزان تولید محصولات باغی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 18 میلیون تن تولید محصولات باغی داشته باشیم که نسبت به سال گذشته حداقل یک میلیون تن افزایش خواهد داشت.

به گفته وی انجام عملیات مدیریتی،‌ هرس و مبارزه با علف‌های هرز نیز از عوامل موثر در تولید مناسب محصولات بوده است.

مدیر کل دفتر امور میوه‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت:‌ سازمان هواشناسی کشور نیز بارش‌های مناسبی را پیش‌بینی کرده که حاکی از تولید میوه‌های فراوان و باکیفیت مطلوب در کشور است.

وی گفت: ایران تنوع قابل توجه اقلیمی و آب و هوایی دارد و باغبانی در ایران قدمت دیرینه‌ای دارد، باغ‌های زیادی که در زمان‌های قدیم به نام پردیس وجود داشته، انگلیسی‌ها نام «پارادایس» را که به نام بهشت است را از نام این باغها گرفته‌ اند.

وی افزود: به غیر از منطقه آب و هوایی گرم و مرطوب که معمولا میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری نظیر موز در آن تولید می‌شود بقیه مناطق آب و هوایی در کشور ما وجود دارد.

پریچهر گفت: حتی میوه موز در بخشی از مناطق سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز امکان رشد و تولید دارد.

پریچهر با بیان اینکه امسال از نظر وزنی یک میلیون تن صادرات محصولات باغی خواهیم داشت، گفت: این ظرفیت در کشور ما حدود 4 الی 5 برابر این میزان است.

وی در پاسخ به اینکه آیا پیش‌بینی می کنید امسال نیازی به واردت مرکبات و سیب در ایام عید وجود نداشته باشد، گفت: تولید سیب امسال یک میلیون تن بیش از نیاز داخل است و در زمینه مرکبات نیز همواره 96 درصد نیاز داخل تأمین شده است اما بخش اندکی واردات که هیچ وقت از 4 الی 5درصد تولید داخل تجاوز نکرده است به دلیل تنظیم بازار و توجه به مصرف‌کننده بوده است.

وی میزان تولید سیب امسال را بالغ بر 3 میلیون و 400 هزار تن اعلام کرد که نسبت به سال گذشته افزایش 500  هزار تنی داشته است.

مدیر کل دفتر امور میوه‌های وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد:‌ بخش زیادی از محصولات باغبانی مانند پسته‌‌،‌ خرما و سیب معمولا در نیمه دوم سال صادر می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود افزایش قابل توجهی در این زمینه داشته باشیم.

منبع: فارس نیوز

 



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

<      1   2   3      
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 119
بازدید دیروز: 233
کل بازدیدها: 1327869